) en wat daar voor mij bij hoort is weten wat ik wil en een sterke eigen mening hebben. Ik kan geen dingen doen waar ik het niet mee eens ben, en dat is moeilijk in te delen in deze samenleving. Natuurlijk zul je altijd dingen moeten doen die je niet wilt, maar het wordt nogal lastig als zo goed als de hele samenleving je niet aan staat 
Er is echter een plan dat al wel vorm aan heeft genomen, ik ga namelijk een jaartje (of langer) richting Australie en het plan is om daar eerst 3 maanden te werken voor wat zakcentjes en om me daarna voor een half jaar 'geheel' van de samenleving te onttrekken. In dat halve jaar wil ik van Alice Springs naar Melbourne lopen en in de tussentijd wil ik in mijn eigen behoefte voorzien. Ik wil mijn eigen vuurtjes maken, mijn eigen voedsel vinden en bereiden, ik wil mijn eigen weg vinden en ik wil mijn eigen vlees en vis vangen en bereiden. Dit wil ik niet doen met luxe, maar zoals het vroeger allemaal ging. Alhoewel dat natuurlijk ook niet helemaal klopt, aangezien ik wel een mooie backpack heb met bijbehorende spullen. Maar een GPS zal je in mijn tas niet vinden bijvoorbeeld, daar heb ik een kompas en kaart voor. En dan kan ik ook eindelijk eens die klok aan de kant leggen, wat moet dat heerlijk zijn

Maargoed, dus, ik dacht laat ik even hallo zeggen, misschien kan ik jullie helpen om het stof van het topic te blazen?
).
.
ja zo n suffe met bejaarden erheen. Helaas laat mijn lijf niet meer toe.
Maar goed, al doende leren we dus
dus vorig jaar deed die niets... Ben heel benieuwd of komende jaar wel wat geeft...
en nieuwe fruitbomen ("soorten uit de regio") zijn in het najaar geplant.
Leve het internet..
Ik duim alvast dat je snel wat nieuws kan vinden, en evenzeer dat je in het hele proces de moed niet te vaak verliest.
..
maar ook dat is snel opgelost, we gaan een of twee echte legkipjes aanschaffen zodat we ook dat zelf kunnen maken. Alleen het probleem moestuin is nog niet opgelost. Zoals het nu staat geeft het veel te weinig af van wat geplant wordt. Staat niet lekker op de plek. Dat wordt van de winter omgegooid, de twee grote bakken gaan tegen de muur waar nu de kleinere bakken staan en op de plek van de bakken kunnen we een kasje van ongeveer 2 bij 2 plaatsen met de kleine bakken en rekken daarin. Ook dankzij mijn schoonmoeder.