Borstvoeding

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

WowAmigo

Re: Borstvoeding

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 13:42

ach ja, ik merk toch ook dat sommige ouders dingen anders oppakken dan ik, die lieten hun paar weken oude baby beneden in de kamer liggen huilen omdat ze moest leren doorslapen (scheen overigens wel te helpen) maar ik kan dat echt niet over mijn hart verkrijgen. Ik heb ook nachtvoeding gegeven tot wanneer ze het wilden en mijn 3,5 jaar oude peuter ligt bij ons op de kamer terwijl er ouders zijn die dat absoluut niet willen en doen!

Kortom, ik ben een watje, haha, maar ik kan sommige dingen gewoon echt niet over mijn hart verkrijgen...

@Duke: dat heb ik ook een paar keer gehad, toen ze nog kleiner waren, dat mijn hub met een schreeuwend kind thuis zat en totaal over de rooie was omdat ie niet wist wat te doen (en zodra ik in beeld was dat het dan weer goed was...)

Gaat vanzelf over als ze ouder zijn hoor... En mama is toch ook heel belangrijk voor zo'n kleintje? mama geeft eten en warmte en knuffelt misschien toch net iets anders dan papa en bij wie heb je nou precies 9 maanden in de buik gezeten?
Kan me er alles bij voorstellen eigenlijk...

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 13:44

Oh...dat ze graag mij heeft vind ik ook niet erg maar dat is dan net wel de drempel om ze liever niet alleen achter te laten wanneer een ander haar voedt.
Als pat haar een fles geeft zit ik er meestal ook bij.
Mijn ouders voeden haar ook maar die raken minder snel in paniek dan dat het pat niet zou lukken denk ik...

Nee,... dat vind ik idd niks de kleine op de eigen kamer.
Chiara heeft 1 week in het ziekenhuis alleen gelegen en dat ging me aan mijn hart, daarna nog 2 weken op onze kamer en nu slaapt ze lekker in haar eigen bedje :)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 14:20

joh, ik heb nog niet zo'n kleintje lopen he, dus praat er een stuk makkelijker over. wie weet denk ik er heel anders over als guppie er eenmaal is! :+

kleine moet wel op eigen kamer. we hebben echt geen ruimte om er een ledikantje of wiegje bij ons bij te zetten helaas.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 14:24

Reiswiegje van de kinderwagen kan misschien wel naast het bed?

Ik vond ook dat ons jochie toen hij zo klein was bij ons op de kamer hoorde. Na 9 maanden altijd bij mama geweest te zijn ineens ver weg in een eigen kamer moeten liggen ging tegen mijn gevoel in.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 14:27

Oh zo denk ik er precies over, ze hebben beide tot een maand of 9 bij mij geslapen. Heerlijk vond ik dat. Als ik hoor van babietjes die meteen op een eigen kamertje in een ledikantje gaan ooooh, ik kan me daar zelf niks bij voorstellen... (terwijl die kindjes toch ook best goed groot worden ;-))

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 14:32

er zit maar 40 cm tussen bed en wand... moeten tzt even kijken of de reiswieg aan het voeteneinde kan staan en anders is zo'n hangwieg zo opgehangen boven het bed :j
even aftasten hoe en wat als guppie er is.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 14:46

Ik had zo'n mandje als wieg, was ook heel klein! (maar je moet natuurlijk gewoon doen wat je goed lijkt he...)

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 15:13

benangelique schreef:
fijn cyn!

hoe oud is britt? als jij er vanaf wilt en britt toch niet is het toch een kwestie van doorzetten voor jou (jullie) vrees ik...
Britt is nu 9,5 maand. ;) Ach, stiekem ben ik wel trots dat Britt zo lang de borst wil en ik die kan geven. ;) En het is makkelijker om dan maar toe te geven aan haar willetje, dan om moeilijk te gaan doen om haar persé aan de fles te krijgen.

Over rooming-in: Romy heeft 6 maanden bij ons op de kamer gelegen 's nachts. Heerlijk! Britt helaas maar 2 weken. Dat ging gewoon echt niet. :n We werden continue wakker van elkaar en dat resulteerde dus in ieder uur wakker zijn en heel onrustig slapen (zowel Britt als wij). Dus uiteindelijk - met tegenzin - Britt op haar eigen kamer gelegd. Vanaf toen ging het ook veel beter, maar vooral de eerste maanden vond ik het wel moeilijk om dat kleine babytje helemaal alleen in die wieg in dat kamertje te zien. Ik vond het wel onnatuurlijk voelen, maar we wilden wel allemaal onze nachtrust. Bovendien lag ze vlakbij (kamers liggen naast elkaar). En onze deur blijft open.
WowAmigo schreef:
ach ja, ik merk toch ook dat sommige ouders dingen anders oppakken dan ik, die lieten hun paar weken oude baby beneden in de kamer liggen huilen omdat ze moest leren doorslapen (scheen overigens wel te helpen) maar ik kan dat echt niet over mijn hart verkrijgen. Ik heb ook nachtvoeding gegeven tot wanneer ze het wilden en mijn 3,5 jaar oude peuter ligt bij ons op de kamer terwijl er ouders zijn die dat absoluut niet willen en doen! ...

Ik kan dat ook niet: zo'n jonge baby laten huilen om maar te leren doorslapen (Britt slaapt nu nog niet door :+ ), maar mijn ruim 3 jaar oude peuter wil ik toch echt wel in haar eigen bed in haar eigen kamertje hebben. Dus dat is wel weer een ander uiterste.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 15:21

Ja, wij eigenlijk ook wel, haha, maar ze werd eeeelke nacht wakker, vaak in paniek en terugleggen resulteerde in gerust urenlang krijsen. Ik liep werkelijk op mijn tandvlees (zusje sliep ook nog niet altijd door) en was er even helemaal klaar mee. Sinds we haar bij ons hebben liggen laat ze zich veel beter naar bed brengen en ze slaapt gewoon door. Af en toe mompelt ze "mama, instoppen!" en voor de rest horen we d'r niet meer. Ik ben na 3 jaar eindelijk een beetje bijgeslapen...

Dus eigenlijk ook niet helemaal onze eerste keus, maar als je zo afgedraaid bent dan probeer je eens wat en wat mij betreft slaapt ze er nog een jaar zo. Wil ook wel eens bijslapen!!

En voor de rest, ik denk ook wel dat het moeilijker voor mij was om de kids ergens anders neer te leggen dan voor de kids zelf...

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 17:48

rooming in is iets wat altijd nog gerealiseerd kan worden toch? als ik me er niet fijn bij voel dat guppie in het eigen ledikantje ligt is er zo geswitched!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 18:03

Nou ik heb hapjes gemaakt en stik nu de moord van de pijn in mijn rug en arm :+

*Wortel - tomaat - aardappel
*Witlof - wortel (beetje zodat het wat zoeter is)- aardappel
*Broccoli - wortel (idem dito) - aardappel

* kiwi - appel
* ananas - appel

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 18:14

cyn, doe dan ook eens rustig aan! gewoon iedere dag een beetje!
zit je vriezer nu lekker vol?

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 20:48

Het vakje van Chiara zit vol met BV en zakjes met groente en fruithappen :+

Ja haha,... maar ik kan nooit echt stil zitten al kan mijn lichaam al dat gekook en gedoe ook niet echt aan :=
Maar net een warme douche gehad dus we zien wel of de pijn wegtrekt :)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 20:50

haha, hele lade van de vriezer gevuld!

lekker he een warme douche of bad? ik ga nu ook veel te ver door en merk dat ik die warmte echt nodig heb om te ontspannen.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 20:53

We hebben helaas geen bad, voor mijn lichaam was dat wel beter geweest, maargoed...
Ik kan nooit/zelden ontspannen, mijn spieren sporen sowieso al niet :')

De vriezer zit nu goed vol ja, kan ik weer ff vooruit :D

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 20:55

benangelique schreef:
rooming in is iets wat altijd nog gerealiseerd kan worden toch? als ik me er niet fijn bij voel dat guppie in het eigen ledikantje ligt is er zo geswitched!

Laelia slaapt meestal veel slechter als ze bij ons op de kamer ligt, dan wanneer dat niet het geval is. Zelfs als het onbekend terrein is, slaapt ze beter in haar uppie. We hebben haar vanaf dag 1 alleen laten slapen 's nachts, en blijkbaar is ze dat nu gewend..

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 20:57

Cyntje schreef:
Het vakje van Chiara zit vol met BV en zakjes met groente en fruithappen :+

Laelia heeft ook al 2 lades van onze vrieskast ingenomen met bv en hapjes :+ (gelukkig hebben we er nog 4 ofzo voor onszelf)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 21:36

ik hoor het alweer; moet een extra vriezen aanschaffen! :+

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-09 01:11

Nee hoor ;) Wij hebben een kleintje met een hangrekje erin. Daarin ligt alles voor Chiara :)

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 10:24

Het is maar: Hoe groter je vriezer, hoe meer plek je kleine ervan in neemt ;)

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 10:34

Wij hebben gewoon altijd de groente gegeven die we die dag aten, hoefden we niet apart te koken en in te vriezen.
Als we echt iets aten dat hij nog niet kon eten haalden we een courgette of avocado

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 12:09

WowAmigo schreef:
Ja, wij eigenlijk ook wel, haha, maar ze werd eeeelke nacht wakker, vaak in paniek en terugleggen resulteerde in gerust urenlang krijsen. Ik liep werkelijk op mijn tandvlees (zusje sliep ook nog niet altijd door) en was er even helemaal klaar mee. Sinds we haar bij ons hebben liggen laat ze zich veel beter naar bed brengen en ze slaapt gewoon door. Af en toe mompelt ze "mama, instoppen!" en voor de rest horen we d'r niet meer. Ik ben na 3 jaar eindelijk een beetje bijgeslapen...

Dus eigenlijk ook niet helemaal onze eerste keus, maar als je zo afgedraaid bent dan probeer je eens wat en wat mij betreft slaapt ze er nog een jaar zo. Wil ook wel eens bijslapen!!

En voor de rest, ik denk ook wel dat het moeilijker voor mij was om de kids ergens anders neer te leggen dan voor de kids zelf...

Zo'n periode heeft Romy ook gehad toen ze 2,5 jaar was. Was ook rond de bevalling en een paar weken daarna. Ook iedere nacht drama. Ik denk dat het een combinatie is van nachtmerries, fantasie en de komst van een baby. Ik hoor van veel anderen dat hun peuters ook zo'n periode hebben gehad. Aangezien ik weigerde om Romy dan bij ons in bed te nemen (er lag tenslotte ook al regelmatig een baby in bed en met het gewoel van Romy vond ik dat gewoon te onverantwoord), sliep hubbie regelmatig op de grond bij Romy op haar kamer. Ook met naar bed brengen was hij altijd een paar uur zoet. Bij haar blijven tot ze sliep, proberen weg te sluipen, maar dan werd ze wakker en begon het van voren af aan.

Uiteindelijk hebben we het voor elkaar gekregen door een nachtlampje te kopen die veel licht gaf en de deur van haar slaapkamer open te houden. Zo kon ze ons blijven horen. Eerst bleven we dan een poosje op onze eigen slaapkamer en dan kon ze met ons praten (je hoorde aan haar stem dat ze het alsnog wel eng vond en voor haar eigen geruststelling wilde praten). Tot ze in slaap viel, dan gingen wij naar beneden. En dit hebben we afgebouwd. Door ook op een gegeven moment te zeggen: "Wij gaan nu weer naar beneden, maar de deuren zijn open, dus je kan ons horen en wij horen jou." En nu gaat ze altijd goed naar bed en slaapt snel. Nog steeds wordt ze weleens in paniek wakker, maar een glaasje water en even troosten, is dan vaak genoeg en dan gaat ze weer slapen. Ik denk ook dat ze doorheeft dat we dichtbij zijn en we haar altijd horen. Dat stelt haar gerust.

Misschien is bovenstaand een tip voor je, bij ons heeft het gewerkt, maar ieder kind is anders.

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 18:51

Ff snel een egobericht.

Wil iedereen alvast fijne kerstdagen een een gelukkig nieuw jaar wensen.

Morgenochtend om 06.15 uur mogen wij ons in 't ziekenhuis melden voor een keizersnede. Met moeder en beeb gaat alles goed, maar er zit een cruciaal bloedvat in de weg waardoor de geboorte niet op een natuurlijke wijze mag plaatsvinden. Ben wel ff zoet in 't ziekenhuis, hoop voor oud/nieuw wel naar huis te mogen.
To be continued......

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 19:26

och wat een domper, als het allemaal maar goed komt en dat je snel weer hersteld.
succes!

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 22:37

Boya, wel vervelend dat het niet op de natuurlijke manier kan maar als het er maar gezond uitkomt he!
Succes morgen!

Ik geef vandaag 4 maanden borstvoeding! *\o/*