[Centraal] Tattoo topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 22:26

Bellatrix schreef:
Ja, stomme muggen. :(
En stomme ik want ik ga krabben. -O-
Daarom ziet het er zo lelijk uit.....

En ja, ik vind veel dingen mooi. :=
Handig..............NOT.

Nou, het elfje en de eenhoorns zijn sprookjes, charmed-logo is ook fantastie dus eigenlijk kom je toch bij hetzelfde uit hé :+ , denk dat je toch gewoon weer in die richting moet gaan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 22:27

Hoe kan dat? Was die zooo klein? :))

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: [Centraal] Tattoo topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 22:29

Ja, 3 cm ofzo e die mevrouw had hem in 2000 zelfs nog een keer overgedaan...Fransen op campings hebben vreemde inkt denk ik...of ze had hem niet in de goede huidlaag gezet ofzo... :')

En ja, eigenljk heb ik gewoon fantsie dingen! :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 22:29

Wat raar? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 22:30

Ik moet die van mij nog steeds laten bijkleuren. Al 3 jaar. :=
Hmmmm. :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 22:30

Ja..nogal..nouja, het was een standaard zwart roosje dus ben wel blij dat die er niet meer zit. :D Nu kan er weer wat anders gezet worden op die plek. O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 22:41

Haha das waar. :))

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 22:52

Ik loop al jaaaaren te twijfelen of ik eentje wil laten zetten, maar het begint nu toch wel erg te kriebelen (vind dat eigenlijk ergens wel een beetje 'raar' trouwens, om zo richting je 30e toch ineens een tattoo laten zetten of valt dat wel mee?)

Ik ben er totaal nog niet uit wat ik wil; misschien iets met een paard (of symbool hiervoor, geen paardenportret in elk geval), een vlinder, iets met de letters van mijn naam of toch een tribal... Je merkt het al; nog twijfel rondom en dus ben ik er nu nog niet klaar voor ;)
Maar... wat voor mij al sowieso erg belangrijk zou zijn is de plaats en daarover kunnen jullie mij misschien wel adviseren.
Ik wil een tattoo op een plek die:

* Niet zo ouderdoms/zwangerschapsgevoelig is (dat ik dus straks geen uitgerekte tattoo heb ;) )
* Niet in het zicht is voor anderen, liefst eentje die bv alleen in bikini of bloter zichtbaar is; het is immers voor mezelf dus de rest van de wereld hoeft het niet te zien en ook ivm werk.
* Niet al te pijnlijk is (heb een intieme piercing en heb dat ook overleeft, maar een tattoo zettenduurt wel ff wat langer dan dat!)
* Niet op de enkel zit want dat vind ik persoonlijk niet zo mooi voor mezelf

Welke plek raden jullie aan?
En hebben jullie nog mooie ideeen dan sta ik daar voor open :D

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 22:55

[quote="opisop_shop"]Ik loop al jaaaaren te twijfelen of ik eentje wil laten zetten, maar het begint nu toch wel erg te kriebelen (vind dat eigenlijk ergens wel een beetje 'raar' trouwens, om zo richting je 30e toch ineens een tattoo laten zetten of valt dat wel mee?)

Ik ben 36 wordt in januari 37 en laat binnenkort mijn eerste tattoo zetten.
Op mijn rug tussen mijn schouderbladen, voorbaald staat tig pagina's terug.
Een vriendin van me was 39 toen haar eerste gezet werdt.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 23:03

HelgaV schreef:
lor1_1984 schreef:
Hij's gaaf! :j
Ik wil zelf 'Hope' laten zetten op de binnenkant van m'n rechterpols (iets hoger als de jouwe) en bewust in het elvish, zodat niet iedereen weet hoe of wat.

Je moet hem niet veel hoger doen want dan komt de hij in de 'knepen' van je pols. Buig je hand maar eens richting de binnenkant van je pols dan zie je allemaal rimpels verschijnen. De tatoeage moet niet in deze rimpels komen want dat beschadigd je tatoeage. Dat zou zonde zijn...

Hm, dat wordt dan idd wat lager dan ik gepland had.
Nja, ik werk nu toch bij een bedrijf (schoonmaken op het KWPN-kantoor voor 17 dagen O:)) waar zichtbare tattoos en piercings geen probleem zijn, mits je het een beetje beschaafd houdt. :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 23:11

Ik heb trouwens nog een vraag, heb mijn eerste laten zetten bij Skin Art, maar wat zijn nog meer écht goede shops in Utrecht?
Wil wel in Utrecht, m'n hometown op wie ik nog steeds verliefd ben, dus wil niet naar een andere stad. Beetje rare reden maar zit tussen mijn oren.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 23:18

Guernica schreef:
Ik heb trouwens nog een vraag, heb mijn eerste laten zetten bij Skin Art, maar wat zijn nog meer écht goede shops in Utrecht?
Wil wel in Utrecht, m'n hometown op wie ik nog steeds verliefd ben, dus wil niet naar een andere stad. Beetje rare reden maar zit tussen mijn oren.

De studio van Dick de Wit, geloof iets van Magic Tattoo is echt een goede shop in Utrecht :)

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 23:18

Guernica schreef:

Skin Art vind ik altijd wel een prettige zaak. Ben er ook voor m'n piercing geweest (ook met aanpassen etc. tijdens zwangerschappen) en ook m
n tattoo en de service is altijd goed. Een goede vriendin en een kennis komen er beiden ook, ook bij verschillende artists en ik heb nog nooit negatieve berichten gehoord.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 23:19

dick de wit's magic studio (ofzoiets :+) hoor ik goede verhalen over. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 23:20

Ik ook niet hoor, ben ook nog steeds heel blij met mijn eerste tattoo, maar mijn zusje en ik willen tegelijk een laten zetten en zij heeft nare ervaringen met de piercer dus ze gaat liever ergens anders heen. :)

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 23:23

Ik ben voor mijn eerste tattoo bij Dick de Wit geweest en voor de
tweede bij Skin Art, heb eigenlijk met beide een goede ervaring en vind
beide shops prima :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 23:29

Enige probleem is dat ze bij Dick de Wit geen tattoo's zetten bij mensen onder de 16 en mijn zusje is 15.
Bij Skin Art heb ik die van mij ook laten zetten toen ik 15 was.
Nouja, ga gewoon even bij allebei langs om te pijlen. :j

Assiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 00:02

Guernica schreef:
Enige probleem is dat ze bij Dick de Wit geen tattoo's zetten bij mensen onder de 16 en mijn zusje is 15.
Bij Skin Art heb ik die van mij ook laten zetten toen ik 15 was.
Nouja, ga gewoon even bij allebei langs om te pijlen. :j

Ook niet met toestemming van de ouders? Dat doen ze hier in vlaardingen wel... ik had daar toen geen rekening mee gehouden en stond daar; uhhh is het goed als ik even bel? hahaha. Toen hebben ze mijn vader aan de lijn gehad en gegevens vanaf mijn ID gechecked met wat hij zei, en toen mocht het. Overigens is het wel een bekende van me, ze woont achter mijn ouderlijke huis...

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 00:06

Volgens mij wel met toestemming van ouders, maar kan zijn dat die dan
wel mee moeten of een volwassen begeleider of zo, maar idd gewoon even
vragen daar hoe ze daar mee omgaan :)

Assiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 00:07

opisop_shop schreef:
Ik loop al jaaaaren te twijfelen of ik eentje wil laten zetten, maar het begint nu toch wel erg te kriebelen (vind dat eigenlijk ergens wel een beetje 'raar' trouwens, om zo richting je 30e toch ineens een tattoo laten zetten of valt dat wel mee?)

Allereerst is het niet abnormaal om op die leeftijd nog een tattoo te laten zetten, ik ken genoeg mensen die rondom hun 30e/40e hun eerste lieten zetten :o

Wat plekken betreft; uit het zicht, niet zwangerschaps gevoelig...

Vriendin van mij heeft er 1 op haar kont, dat moet je uiteraard wel staan maar bij haar is het erg mooi.
Ook heeft ze er 1 achter haar linkeroor tegen de haarlijn aan, dus niet direct in de nek. Met los haar ook niks van te zien (zij heeft het nooit vast namelijk)

Ikzelf heb hem op mijn rug tussen mijn schouderbladen in, echt in het midden van mijn rug/schouderbladen. Daar zie je hem alleen in een bikini of als ik een laag truitje aan heb net zoals op de foto een aantal pagina's terug.
Die op mijn pols en op mijn enkel zijn in de zomer wel zichtbaar, in de winter helemaal niet.

Je zou em bijvoorbeeld echt bij je lies kunnen zetten, maar dan heb je het probleem met de zwangerschap. Dan is de kans groot dat de tattoo zal gaan veranderen. Tenzij je hem echt laag zet.
Verder zijn bijna alle plekken wel echt goed zichtbaar... wel IRL zegmaar. Op foto's wil je ze nog welleens over het hoofd zien bijv. maar daar heb je niks aan haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 00:43

Met toestemming misschien wel. Bij mij was m'n moeder dr ook bij. Maar ja ga van de week toch even langs want wil ook weten of ze bij Dick de Wit met as zetten.
Heb ik bij m'n eerste laten doen en zowel zusje en ik willen het nu ook, dus wel handig als de shop het ook doet. :))

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 06:36

Ik heb die op mijn onderrug ook in Utrecht laten zetten maar ik weet echt niet meer in welke shop...hij zat in een steegje wat niet bepaald druk was....

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 09:17

Wauw! Die tijger, erg gaaf! ( niets voor mij, maar vind 'm wel schitterend!)

Ik heb mijn piercing en tattoo bij Skin Art laten zetten, erg fijne service en fijne sfeer...
Weet alleen niet of ze erg mooie tattoo's zetten met dunne lijnen, wat ik toch wel graag wil...Ben een tijdje geleden langsgeweest voor letters en toen moest het allemaal vreselijk groot omdat anders de letters niet mooi zouden worden, terwijl ik vaak mini tattoo's zie met zeer nette letters..

Dick de Witt heb ik geen ervaring mee, maar hoor daar ook goede verhalen over. Verder zitten er her en der in wat steegjes geloof ik nog wel tattoo shops, maar heb daar verder nooit over gehoord of ze goed zijn of niet..

Zam_Cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 09:46

Mag ik me hier ook melden?

Ik zie mooie tattoo's voorbij komen! De tijger is erg mooi, maar net iets te groot ;)

ik wil graag een tattoo laten zetten op een onopvallende plek ( i.v.m. representatieve baan) en een plaats die niet gevoelig is voor aankomen/afvallen. Wat zou de beste plek zijn? Ik wil niet op mijn onderrug, niet op mijn bovenarm, niet op mijn buik (die rekt nog weleens op haha).

Zelf zit ik te denken over mijn zij, maar is dat niet erg pijnlijk?

De tattoo die ik wil laten zetten heeft een emotionele betekenis voor me. Het heeft te maken de pesterijen van vroeger, mijn flinke dips en het feit dat ik nu krachtig ben en in het leven (qua werk,vrienden etc) heel wat bereikt heb en met het feit dat mijn moeder ernstig ziek is. Het geeft aan te moeten genieten van het leven Ik heb een idee in mijn hoofd, maar moet het nog uit laten tekenen.

Hopelijk hebben jullie een tip :-)

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 10:29

@Karin84: en op je schouderblad dan bijvoorbeeld? Je zou het zo kunnen laten zetten dat je het
zelfs onder een hemdje niet ziet :) Schouderblad is volgens mij niet erg gevoelig voor aankomen en afvallen
en volgens mij ook 1 van de minst pijnlijke plekken voor het tatoeren :)

Ik heb zelf ook een idee, ga straks kijken of ik het aangepast krijg naar mijn eigen wensen alleen ben nog
aan het twijfelen tussen twee plaatsen, of op mijn linkerschouder (rechts zit al een roosje) of op mijn
linkeronderrug/zij. Altijd lastig om dat te kiezen als je al meerdere tattoos hebt vind ik zelf ;)