Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 21:13

Postcrossen? :? Nu weet ik dat wij hier in dit stukje NL wel wat achterlopen maar hier heb ik nog nooit van gehoord? Vertel..... wat is het?

Anoniem

Re: Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 21:35

Whahaha, dan stuur je naar een onbekend iemand, ergens op de wereld een kaartje. En jij krijgt een kaartje terug, van een ander onbekend iemand.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 21:39

Ik werd begin van de avond voor het eerst gebeld door het UWV. Ze bleef maar doorvragen. Zat vrij snel te janken aan de telefoon. Ben helemaal van slag. Heb het gevoel dat er nu weer druk op komt te staan om zo snel mogelijk te herstellen. Dat gejaagde gevoel dat dat met zich mee brengt is niet fijn. ;( Kl*tezooi.

Zal binnenkort wel een oproep krijgen. Nou weet ik wel dat dat er bij hoort, maar gewoon wéér je verhaal aan een vreemde moeten doen, wéér beoordeeld worden of je wel of niet kan werken, ik zie er gewoon vreselijk tegen op. Ben zo bang dat ze denken: Jij? Jij kan wel weer aan het werk...
Laatst bijgewerkt door Pollewoppy op 21-07-09 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 21:41

Nog even over zweten, bij mij was het juist andersom. Ik zweette veel moeilijker en liep heel snel rood aan. Toen ik begonnen ben met sporten om aan mijn lichamelijke herstel te werken, begon ik na een tijdje ook weer makkelijker te zweten. Bij mij was het zweten dus ook verstoord, maar dan tegenovergesteld.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 21:46

PW zorg dat je voor die afspraak op papier een aantal; dingen hebt staan.

Onder andere een lijst met je klachten, en wat volgens je arts en therapeuten de oorzaken zijn van je klachten.

Schrijf op wat je er zoal aan doet om beter te worden, en zeg dat je geen datum kunt zeggen waarop je beter bent.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 21:47

Pollewoppy schreef:
Nog even over zweten, bij mij was het juist andersom. Ik zweette veel moeilijker en liep heel snel rood aan. Toen ik begonnen ben met sporten om aan mijn lichamelijke herstel te werken, begon ik na een tijdje ook weer makkelijker te zweten. Bij mij was het zweten dus ook verstoord, maar dan tegenovergesteld.

Vreemd daar heb ik nog nooit van gehoord.
Rood aanlopen idd wel, maar niet van het niet zweten. Wat zei de dokter daarvan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 21:49

crossmonster schreef:
PW zorg dat je voor die afspraak op papier een aantal; dingen hebt staan.

Onder andere een lijst met je klachten, en wat volgens je arts en therapeuten de oorzaken zijn van je klachten.

Schrijf op wat je er zoal aan doet om beter te worden, en zeg dat je geen datum kunt zeggen waarop je beter bent.

Inderdaad! En vrees niet, de verzekeringsarts is vaak erg schappelijk, die trutten aan de telefoon niet!
Laat ze contact opnemen met je begeleider.

En jij hoeft echt nog niet te werken, kom op, je bent niet voor niks in dagbehandeling.

Ik snap heel goed dat je nerveus bent, ben ik ook nog iedere keer bij de arbo.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 21:51

Dat dacht ik ook inderdaad. Dat zijn dingen die ze nu ook door de telefoon vroeg en ik werd er echt mee overvallen en dan klap ik dicht. Ik ga nu gewoon al op mijn gemakje beginnen met dingen op papier te zetten. Wel bedankt voor je tip. Ik heb er veel aan.

Ze vroeg ook naar papieren van de bedrijfsarts. Maar die heb ik niet meer. Heel stom, ik weet het, maar ik heb ze niet bewaard. Niemand heeft me ook ooit gezegd dat ik die papieren moest bewaren. Dacht dat ze alleen belangrijk waren voor mijn werkgever en ik slechts een kopie kreeg. Voel me zo dom dat ik het niet bewaard heb :o

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 21:53

PW wat vervelend dat ze je zo overvielen, ze zijn helaas niet zo begripvol, dat heb ik toen ook gemerkt. Het liefst spreken ze even door de telefoon af wanneer je uitkering stopt. Doe wat CM zegt, zodat je beslagen te ijs gaat en ik moest ook mn afspraken kaart van de psych meenemen + mn medicijnen. Zou van die papieren een kopie opvragen, heb ik ook weleens gedaan.

Angela, dat is een bepaalde groep mensen die daarvoor openstaat? Of hoe werkt dat? Leer steeds bij zie je wel, ga morgen eens op het werk vragen of ze het kennen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 21:54

Gewoon opnieuw opvragen, niks aan het handje! Je hoeft toch niet te vertellen dat je ze weggegooit hebt?

CIV: kijk een op www.postcrossing.com :D

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 21:56

Jullie zijn echt lief. Het stelt me een beetje gerust.
Ik heb wel een klein probleempje met het opvragen van de papieren. Maar dat kan ik niet hier in het forum uitleggen, dus als je daar meer over wil weten moet het even via pb.

@ crossmonster: over het zweten heb ik het met de huisarts nooit over gehad. Ik had het zelf niet zo door, tot ik die inspanningstest heb gedaan. Die man die de test afnam had het wel vaker meegemaakt dat dat dan ontregeld is. Hem verbaasde het niet. Verder heb ik me er nooit zo in verdiept, omdat het nu weer normaal is.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 22:06

PW, als ik het zo hoor is zweten dus eigenlijk goed? Anders vraag je ze toch op bij je oude werkgever, volgens mij waren die toen nogal behulpzaam?

Zal zo eens gaan slapen, hoop beter te slapen dan afgelopen nacht want toen was ik om 4uur al wakker. Morgen hopelijk ook wat korter werker, zat er vandaag 2uur langer maar dat is niet de bedoeling. Vrees dat doordat ik me daar van bewust was me ook minder ging voelen. Het is lastig om optijd weg te gaan als er zoveel werk ligt. Gelukkig werk ik maar 3 dagen in de week dus maar als 24u zal het niet worden.

Mn schoonvader belde net, hij komt morgen overdag wat klusjes doen, zou hij eigenlijk morgenavond doen. Hou er niet zo van als er mensen in "mijn huis" rond lopen als ik er niet ben, gaan ze weer zeuren dat het niet schoon is etc. Schoot al gelijk in de stress en heb nog maar een keer gestofzuigd 8)7

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 22:12

Zeuren ze echt? Of ben jij bang dat ze gáán zeuren?
Ik zou me daar trouwens ook druk om kunnen maken hoor! Hopelijk slaap je vanacht wat beter en kun je morgen op tijd naar huis!

Oja, natuurlijk is zweten goed, dat is een natuurlijke manier om je afstoffen kwijt te raken. Maar overmatig zweten is natuurlijk niet fijn. En het woord overmatig zegt natuurlijk al genoeg, overmatig is niet goed.

Weltruste CIV!!

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 22:19

hey online dinnetjes,..

Civ wat vervelend zeg, en dan gelijk ook emotioneel is niet leuk, ik hoop dat je nu weer wat rustiger bent.
Fijn dat je schoonvader wel klust bij je, maar ik snap wat je bedoeld dat het niet fijn voelt als er iemand in je huis is.. hoe is het eigenlijk met je ventje?

Pw rustig even pas op de plaats, morgen even achter die papieren aan, komt wel goed.
En het uwv gaat niet zeggen dat je gelijk aan de slag moet gaan, dat moet je echt loslaten , de arts die je begeleid houdt je nauwlettend in de gaten geloof me ze sturen je echt niet zomaar weer aan het werk, je toont dat je bezig bent met herstel ,maar als het nog niet gaat dan zal niemand je dwingen.

over dat zweten, jee daar heb ik erg veel last van, zeker die vlekken heb ik iedere dag, voel me er soms erg ongemakkelijk bij.
Heb je echt van die inlegkruisjes achtige dingen?

Hier heerst beetje spanning, ik ben niet echt rustig heb eigenlijk al lang het gevoel dat er dingen weer zullen gebeuren ik zie en voel het aan, maar durf het tegen diegene niet te zeggen, er zijn negatieve dingen op komst en ik denk niet dat diegenr mij geloofd , maar ik voel echt aan dat er mensen zijn die het slecht met die persoon voorhebben.
het klinkt stom maar ik vertrouw het al maanden niet doe het om niet te stoken , maar ik voel me er zelf ook door achter gelaten... ik weet het is een warrig verhaal, kan niet teveel zeggen... big brother is watching me!!!!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 22:24

@ Daijano: Ik begrijp je verhaal inderdaad niet helemaal. (Of eigenlijk helemaal niet). Maar wel vervelend dat het jou zo onrustig maakt!

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 22:41

Er is iemand die een naaste van mij niet goed doet, ik voel dat diegene niet het beste voorheeft, diegene is niet eerlijk.
Ik voel dat de woorden en daden niet gemeend zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 22:45

Hmmm.. Dat is flink balen Daijano, maar wijs dat je je mond houd. Vaak maak je er meer mee kapot, ik spreek uit ervaring.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 22:47

Ik weet dat ik beter niks meer kan zeggen , maar het is niet eerlijk! ik sta ernaar te kijken hoe ik systematisch weg wordt geduwd.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 22:54

Ik begrijp het nu wat beter. Wat een rotsituatie (Om het maar even netjes uit te drukken). Vervelend dat je er zelf zo weinig aan kunt doen. Pas wel goed op jezelf, want zo te horen kost het je veel energie.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 22:55

Doet het indd, ik probeer e rmaar niks over te zeggen, ik zie het gebeuren ik denk dan altijd maar het komt wel een keer uit een keer gaat het gebeuren. Maar ik vind gewoon moeilijk!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 22:57

Logisch joh.
Er bij staan te kijken en niks kunnen doen is ook moeilijk!!

Edit: Ik ga mijn bed maar eens opzoeken. Weltruste allemaal!
Laatst bijgewerkt door Pollewoppy op 21-07-09 22:59, in het totaal 1 keer bewerkt

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 22:59

of misschien bedriegt mijn gevoel me, kan ik me niet voorstellen, ik voel dat het slecht is , maar kan het niet uitleggen.
Ik weet het ook niet, iig fijn dat jullie er even zijn dan ben ik het ff kwijt. thanks meiden! ik ga slapen ben beetje moe.

Truste allemaal

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 09:03

Mijn ervaring is dat in deze situatie ons gevoel ons flink kan bedriegen.

Alles word anders ervaren. Ik word regelmatig strontziek van de katten, en kan flink op ze mopperen. Dat is helemaal niet mijn ding... Maar het is gewoon even teveel op die momenten....

Dus vertrouw niet blindelings op je gevoel nu is mijn advies.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 09:12

Goede morgen,

CM Nou ik voel sferen en situates altijd erg goed aan (ben ook een Hsp'er), en bij dit verhaal is het zo een zwaar gevoel. Er zijn situaties dat je gewoon weet dat er Str*nd aan de knikker is en dat heb ik dus nu!
jij zegt niet op je gevoel vertrouwen , maar mijn verstand zegt ook dat het foute boel is... en nu?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 09:31

Dan toch laten rusten, JIJ zit er nu mee, maar je kunt er niets aan doen. Sterker nog, je mag er niets aan doen.

Je kunt alleen zorgen dat je klaar staat voor de partij die benadeeld word.

Dat je verstand het zegt dan kun je er idd wel op vertrouwen,maar je intuitie kun je nu helaas niet op vertrouwen omdat je op de verkeerde manier "open" staat nu.