Verstandig afvallen voor jojo-ers: deel lll

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Deau

Re: Verstandig afvallen voor jojo-ers: deel lll

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 17:01

Hmm, ik weet nog niet wat ik ga eten.
Ik heb courgette, paprika, champignons, tomaten, uien en tofureepjes gehaald.
Hier wil ik iets lekker van maken.. maar wat..

Kan je courgette ook op de grill plaat bakken>

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 17:02

Mijn eetschema vandaag:

Ontbijt: Zo'n klein plakje koek, stuk komkommer en 5 druiven (ik werd misselijk bij de gedachte aan brood)
Tussendoor (in de les dus :')): een boterham met kaas
Lunch: Warm kaasbroodje :(:) Ter ere van de laatste schooldag
Tussendoor: 1/2 appel
Diner: ?
Tussendoor: ?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 17:04

Steffie89 schreef:

Ik zeg: allemaal bij elkaar in de wok donderen en lekker bakken met een beetje olie en kruiden of een wokolie met smaakje ;)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 17:05

Ik ga lekker een zalmmoot onder de grill gooien en voor de mannen heb ik speklappen :D

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 17:08

MamaMiesje schreef:
Steffie89 schreef:

Ik zeg: allemaal bij elkaar in de wok donderen en lekker bakken met een beetje olie en kruiden of een wokolie met smaakje ;)

Hmm, klinkt goed! Dit ga ik maken :j

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 17:10

MamaMiesje schreef:
Ik ga lekker een zalmmoot onder de grill gooien en voor de mannen heb ik speklappen :D

Heb je zo'n grill ijzer? Wij hebben een ingebouwde grill rooster in de keuken, maar daarbij breekt mijn zalm meestal doormidden. Dus dan kan ik de hele plaat uit elkaar halen.. Dus ik gooi hem meestal in de stoomoven, dan is die ook nog eens lekker mager :j

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 17:16

Steffie89 schreef:
MamaMiesje schreef:
*Voelt weer een tirade van benangelique aankomen _O- *

Haha, ik dacht het zelfde.. Maar gelijk heeft ze wel.
Je kan niet gezond leven op 1000 calorien per dag :n

@Isabonny, wat voor sport doe je? Hoe ziet je eetschema eruit?

Eh, paardrijden :D 2 keer per week. Het zijn altijd buitenritten van 1,5 tot 2,5 uur.
Elke avond een stuk met de hond wandelen door het veld.
En ik ga dan nu weer proberen 2 tot 3 keer in de week naar mijn werk te fietsen. Daar doe ik op dit moment 2 x een half uur over. Op de heenweg niet te hard, want ik wil niet bezweet op werk aankomen. En op terugweg heb ik werkelijk alllles bergop. Dat heb je hier in het heuvelland :P .

Ik eet gewoon 3 keer per dag.
's Morgens 2 boterhammen (al dan niet geroosterd) met kaas of vlees.
's middags 2-3 boterhammen met vlees/zoet of een eitje.
's avonds eet ik heel gevarieerd. Gekookte aardappelen/groente/vlees, spagetti, (oosterse) wraps, max. 1 keer per week halen we chinees of frites. Ik heb niet zo graag aardappelen, dus daar neem ik er altijd maar 1 van, de rest is dan groente en vlees. We eten elke dag wat anders van vlees: kip, kotelet, braadworst, rundergehakt, of ik bak een stukje zalm of andere vis. Elke dag iets anders van groente.
Ik schep nooit een 2e keer op. Dat krijg ik helemaal niet weg.
Vaak eet ik ook geen toetje meer, omdat ik het na het eten gewoonweg niet op krijg.
Als ik op mijn werk ben, dan is er tussendoor niks te snoepen. Alleen een kop koffie of thee met suiker.
Maar de 2 dagen dat ik thuis ben, snoep ik eigenlijk overdag ook niet. Dan ben ik aan het poetsen, stallen/wei aan het uitmesten..ik ben dan zo bezig dat ik daar de tijd niet voor heb. Alleen 's avonds bij de TV, dan is er tijd voor wat chips en limo. Nu drink ik tegenwoordig light limo, dus daar kan het ook al niet aan liggen.
Bovenstaande heeft dus niks met die 1000 kalorien meer te maken he! Dat was 14 jaar geleden!

Dik zijn zit wel een beetje in onze familie. Mijn moeder, tante, oma, overgrootoma zijn/waren ook best gezet.

Op dit moment is het moeilijk de chipies te laten staan. Ik ben me echt aan het verbijten om nu niet de kast in te duiken, want het rommelt zo in mijn buik :D . Ik ga zometeen maar vlug koken. Ben al water aan het drinken, maar dat hongergevoel wil maar niet weggaan. Ik heb daar normaal gesproken helemaal niet zo'n last van. Komt misschien van het fietsen :D .

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 17:21

Je moet echt 6 maaltijden per dag eten. 3 hoofmaaltijden en 3 bijgerechten. Je ziet hier regelmatig verschillende (goede) daglijsten voorbij komen. Je moet ook denken aan dingen als zuivel.
Daarbij denk ik dat je je hoofdgerechten ook echt aan moet gaan passen. Braadworst in bijvoorbeeld erg vet. Kan je niet met een dietiste gaan praten en zo een gevarieerd schema maken?
Light limo mag dan wel light zijn, maar ook hier moet je mee oppassen..

Daarbij beweeg je wel voldoende maar ik zou ook andere sporten gaan doen. Nu werk je voornamelijk aan je conditie, of je moet echt rustig fietsen. Maar je moet echt aan je verbranding gaan werken :j

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 17:30

Zo diner is al naar binnen gewerkt...... :9
Was heerlijk... Lekker biefstukkie met gebakkken ui en champignons kan ik zooooooo van genieten.

Iemand al Christal Clear Shine geprobeerd??
Heb nu voor het eerst een glas gepakt (die rose) en moet zeggen dat het errug lekker is!!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 17:42

Steffie89 schreef:
MamaMiesje schreef:

Heb je zo'n grill ijzer? Wij hebben een ingebouwde grill rooster in de keuken, maar daarbij breekt mijn zalm meestal doormidden. Dus dan kan ik de hele plaat uit elkaar halen.. Dus ik gooi hem meestal in de stoomoven, dan is die ook nog eens lekker mager :j

Gewoon in de combi gegooid; onder de grill dus. Bakje van aluminiumfolie gevouwen, moot erin en onder de grill :j

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 17:51

Steffie89 schreef:
Je moet echt 6 maaltijden per dag eten. 3 hoofmaaltijden en 3 bijgerechten. Je ziet hier regelmatig verschillende (goede) daglijsten voorbij komen. Je moet ook denken aan dingen als zuivel.
Daarbij denk ik dat je je hoofdgerechten ook echt aan moet gaan passen. Braadworst in bijvoorbeeld erg vet. Kan je niet met een dietiste gaan praten en zo een gevarieerd schema maken?
Light limo mag dan wel light zijn, maar ook hier moet je mee oppassen..

Daarbij beweeg je wel voldoende maar ik zou ook andere sporten gaan doen. Nu werk je voornamelijk aan je conditie, of je moet echt rustig fietsen. Maar je moet echt aan je verbranding gaan werken :j

Ik eet ook niet elke week braadworst hoor. Was even om aan te geven dat ik vanalles en nog wat eet. Want ik ben natuurlijk de biefstuk vergeten, en zo maak ik ook regelmatig stoofvlees van mager rundvlees. Als dan niet gevuld met wortelen/ui/paprika. En zo kokkerel ik er op los. Ik hou wel van koken eerlijk gezegd.
De afgelopen weken zijn er heel wat asperges op diverse manieren bereid geworden.
Vanavond eten we weer gewoon gekookte aardappelen met witlof en een magere rundervink.

Maar 6 keer per dag! Dat is nogal wat zeg. Dat is natuurlijk om de porties te verkleinen, waardoor je maag uiteindelijk krimpt en je hongergevoel dus minder wordt?

Maar idd, zuivel eet ik erg weinig. Vooral als ik ook nog het avondtoetje oversla.

Tja, dat fietsen...als ik de schoolgaande jeugd voorbij zie schieten ...bergop, dan zakt me de moed wel even in de schoenen. Ik zit te puffen en hijgen om boven te komen en zij komen me zo voorbijgevlogen alsof er geen heuvel in de weg ligt :+ . Ik denk wel dat ik in hun ogen rustig fiets, maar ik heb er maar moeite mee hoor :D .

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 17:57

Vind je 6x per dag veel? Voorheen altijd ik echt de hele dag door... Hapje hier, stukje daar.. Dat heb ik echt af moeten leren. Ik eet het liefste de hele dag door. Vooral als ik aan het werk ben in de horeca.

Dit is bijvoorbeeld een goed eetschema
Iris1702 schreef:
Hallo schema van vandaag:

O: Krentenbol, glas optimel
T: appel
L: cracker smeerkaas, cracker ham, 250 gram magere vruchtenyoghurt
T: vk boterham jam
D: Maaltijdsalade (met zalm, pasta, sla en lekkere dressing)
T: ??

Daarbij moet er in de avond ook nog iets komen. Bijvoorbeeld een stuk fruit, stukje peperkoek, cracker, bakje yoghurt..

Als je de om de 2/3 uur eet blijft je stofwisseling opgang.

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 18:27

dat was mijn menu van gister en daar kwam ook nog wat bij wist s'ochtends alleen nog niet wat vandaar de vraagtekens.
Het was een eierkoek geworden.

edit: ohhhhh zie nu dat je het als voorbeeld gebruikte hahaha Sorry :o

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 18:32

zit er nu eigenlijk veel verschil tussen een cracker of gewoon een boterham kwa kalorien? Ik heb na 1 kracker zo weer honger. Ik eet dan liever een gewone boterham

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 18:45

2 crackers staat ongeveer gelijk aan 1 boterham

Mijn menu's bevatten erg weinig calorieen vergeleken met andere hier in het topic. Voor mij is dit de enige manier die werkt na jarenlang ervaring te hebben met lijnen.

Ik wil je adviseren eens goed naar de menu's te kijken van bv Kebie, Mamamiesje en Benangelique. Zij eten een flink aantal boterhammen per dag en vallen goed af. Dat is een verantwoordelijkere manier van afvallen. Ik had ook liever gehad dat ik op die manier kon afvallen.
Helaas werkt dit niet bij mij maar ik heb dit wel geprobeerd.

Afvallen hoeft echt geen honger leiden te zijn maar is een gezonde, evenwichtige voeding met veel variatie.
Denk aan 2 melkproducten per dag, min. 2 stuks fruit, groenten, en granen zoals vk brood/crackers/beschuit/rijstwafels/brinta, vlees of vis.

Belangrijk is het om de spijsvertering op gang te houden door regelmatig te eten.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 18:55

Wat voor crackers neem je? Ik heb altijd volkoren crackers die vullen ook beter..
Om even te laten zien wat ik tijdens mijn lunch mag;
1 bruine boterham/2 beschuiten of 3 crackers, daarbij 125 gram magere yoghurt en een stuk fruit.
Maar ik volg wel een ander dieet dan de meeste hier :j

@ Iris, jou schema was inderdaad maar een voorbeeld. Dit is een schema wat ik ook zou moeten hebben. Van teveel eten val ik ook niet af :n

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 18:58

Ik ook........ ik doe het gewraakte Sonja Bakker..... :=

Manlief lust niets (alleen junkfood) en om iedere dag alleen voor mezelf een heel menu te bedenken is erg moelijk.
Helemaal met die veelvraat van mij in huis. Hier staat gewoon al op paier wat ik moet eten waardoor ik me er makkelijker aan kan houden. Moet wel zeggen dat ik die menu's als basis gebruik en dus wel dingen toevoeg of wijzig.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 20:09

Jaa, zoals jij het doet, zo zou ik het ook doen. Een beetje van Sonja en een beetje van jezelf. Wat ik zo jammer vind is dat bij Sonja van een "normaal" persoon wordt uitgegaan. Maar iedereen heeft andere behoeftes en ik vind dat je daar je voedingspatroon op aan moet passen. Ik zou ook niet kunnen leven op 1 crackertje. Maar als je helemaal geen ervaring hebt in het afslanken, kan je haar boeken wel aanhouden als richtlijn.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 20:16

Edit:

Ik ben nou even het sonja bakker boek aan het doorkijken, wat wij in de kast hebben liggen.
Wat ik zo raar vind van dit dieet is dat je de ene dag echt weinig mag eten, en de andere dag weer veel meer..
Maandag
O: 1 plak ontbijtkoek
T: Appel
L: 1 volkoren tosti met ananas
T: een glas optimel
A: 125 gram gekookte aardappelen, 250 rgam witlof, 75 gram rundergehaktbal, rauwkost met yoghurtdressing
T: 250 gram magere kwark.

Donderdag
O: 2 cracotties, 1x appelstroop, 1x vruchthagel
T: trosje druiven
L: 2 pitabroodjes 1 plakje kipfillet en 1 20+ kaas met tomaat
T: 1 glas optimel
D: vrijwel het zelfde als maandag
T: 250 gram kwark

Dit zou voor mij een betere dag zijn, dan de maandag bijvoorbeeld..

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 20:19

Laatst bijgewerkt door Deau op 19-06-09 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 20:19

Tjah...en bij de WW kost één pitabroodje 2,5 pt..dus in mijn 'boek' is dat nogal veel ;)

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 20:20

Ik ben wel dol op die speciale gerechten van haar.
Leuk om eens wat anders te eten en dingen waaraan je normaal niet denkt als je lijnt. Alleen jammer dat ik het altijd alleen moet opeten.........

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 20:22

Wat is een pita broodje dan precies?

Sonja heeft echt wel lekkere gerechten erbij zitten :j

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 20:23

Dat komt omdat Sonja per week werkt en niet per dag
Je moet ook altijd een hele week doen en niet een dag uit een andere week pakken

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 20:24

Vaak mag je in het weekend iets lekkers maken en daar kan ik dan echt de hele week naar uitkijken...... hahaha

Pitabroodje is een shoarmabroodje