Welke fobie/angst heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:04

hahahahahahh ooko echt die naam voor angst met lange woorden!! :P En appeltaart... hahaha _O- je zal het maar hebben :(:)

linnnh

Re: Welke fobie/angst heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:05

Hahaha echt he, das moooi kleute :')
Want appeltaart is echt té jammie :9

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:05

IS ook irritant als je pindakaas aan je gehemelte blijft plakken. ;)
En die van de lange woorden is echt... Vreselijk toch?

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:07

hahaha ja is ook irritant!! :P

Lange woorden... krijg er spontaan de hik van...

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:08

dan moet je er boter bij nemen bij de pindakaas, gebeurt het niet :')
Jaa dan moet je zeggen dat je fobie voor lange woorden hebt, en dan zeg je alweer een lang woord en krijg je een dikke panicattack :') :=

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:16

Ik neem altijd boter bij de pindakaas, vind ik veel lekkerder!

linnnh

ik oook :9

em_papillon

ieuw ik niet:P alleen boter met chocopaste :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:21

Ik haaat boter op brood (ja overtreffende trap, daar moet ik dus van kokhalzen := Komt omdat ik bij een vriendinnetje altijd zo'n walgelijke dikke laag boter kreeg en dan een ienieminie beetje hagelslag, gatsie! stelletje krenten :P )

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:23

Gatver! Ik heb gelukkig altijd gewoon normale hoeveelheden boter en hagelslag te eten gekregen. Mocht het ook altijd gewoon zelf bepalen, dat vond men veel handiger.
Heb wel vriendinnen gehad die dan geen boter op hun brood eten en dat vind ik echt vreselijk want het is ook gewoon goed om er boter op te doen. Bovendien blijft je beleg dan ook beter liggen.

d_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:24

boter is duurder dan hageslag hoor :+ hahaha

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:26

Ik heb een speciale techniek om brood met hagelslag te eten zonder boter erop :P Moet ik het brood wel heel raar vasthouden, dus ik kies liever voor jam of kaas :+

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:29

of jam én kaas :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:30

oeh, bah nee :=
Ben conservatief met brood: geen combinaties hahaha :D óf jam óf kaas :P

Bestaat daar ook een fobie naam voor? :+

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:35

combinatobroodofobie?
Geen idee.

Doet me wel denken aan hoe mijn neef krentenbollen met kaas at. Gatver.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 21:06

Welshcobfan schreef:
Ik ben er nog niet achter of mijn fileparkeren nou een angst is of een fobie: het is iig erg genoeg om voor mij niet auto te rijden :=
Behalve als het moet (omdat mijn vriend bv té moe is, dus dan is het gevaarlijk) en dat ik echt moet weten dat ik er normaal kan parkeren. Anders begin ik er niet aan :n
Ik was de laatste keer ook echt onaangenaam verrast, want mijn vriendin zei dat je er goed kon parkeren := Nou, écht niet!

dit heb ik ook, maar ik prent mezelf dan in dat er altijd wel ergens gewoon te parkeren is, dan maar een straat extra wandelen. Er zijn zat mensen die dat doen, die niet goed kunnen fileparkeren, maar die hebben er gewoon geen angst voor! Of ik ga een blokje om en tegen dan zijn er mss 2 plaatsen achter elkaar vrij, dan kan je er zo inrijden. En eruit is bij mij gelukkig geen probleem, dat lukt altijd wel.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 21:08

Was ik vorig weekend in Leiden, wat zien we daar .. juist een levend standbeeld. Vriendlief had 'm al in het zicht, een seconde later zag ik 'm. Vriend; 'niet schrikken..' ik; AAAAAH WE MOETEN HIER WEG

:') heb m even 10 meter verderop gesleurd en met een grote boog om het levende standbeeld heen gelopen ..

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 21:11

joyfordogs schreef:
Zinn schreef:
dat heb ook...ik kan me in heel mijn leven maar 3 keer herinneren dat ik heb moeten overgeven, bewust dan. En ik ben 22 :+

tja, heel herkenbaar, en toch ben ik er dagelijks mee bezig. Heel vervelend.
Ik weet zelfs nog hoe oud ik was toen ik overgaf en wat ik gegeten had enzo. Heel irritant.
Ik hoop dat je het niet in die mate hebt als ik heb (gehad) want das is verre van grappig.
er is een site over, http://www.emetofobie.nl
een vriendin vertelde me dat het die naam had, ik vond het fijn om te lezen dat het iets is wat echt bestaat en dat meerdere mensen er last van hebben.

ja, weet ik ook allemaal nog, de omstandigheden waarin het gebeurde. En ik kan mij ook zo nog elk moment voor de geest halen waar ik iemand heb zien of horen overgeven. Nu gaat het bij mij weer beter, maar ik heb periodes gehad dat ik heel erg angstig was, maar zelf meteen besefte dat ik me niet mocht laten meeslepen, dat ik mezelf MOEST dwingen om dit of dat op te eten of op die bus te stappen etc... anders had het bij mij ook wel uit de hand gelopen.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 21:14

em_papillon schreef:
Ja.. alleen worden ze hier thuis boos als ik er wat van zeg.. dus ik probeer tijdens het eten altijd te zorgen dat ik ook eet wanneer iemand iets in zn mond stopt.. Maar als ik bijvorobeeld eerder klaar ben kan ik iedereen wel voor zn *** slaan... :P Echt een ramp!! Helemaal wanneer iemand in de bus een broodje eet ofzo... gooor!!

Mijn vriend heeft een overvloed aan speeksel terwijl hij eet, netjes met zijn mond dicht, maar ik wordt onnozel van het geluid. Dan zet ik altijd de tv aan ofzo :+
Laatst bijgewerkt door Zinn op 21-10-09 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 21:17

Hahaha Zinn, getver. ;)
Mijn vader heeft een losse kaak, die knapt dan als hij eet. We noemden hem voor de grap Klapkaak vroeger.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 21:23

Zinn schreef:
Welshcobfan schreef:
Ik ben er nog niet achter of mijn fileparkeren nou een angst is of een fobie: het is iig erg genoeg om voor mij niet auto te rijden :=
Behalve als het moet (omdat mijn vriend bv té moe is, dus dan is het gevaarlijk) en dat ik echt moet weten dat ik er normaal kan parkeren. Anders begin ik er niet aan :n
Ik was de laatste keer ook echt onaangenaam verrast, want mijn vriendin zei dat je er goed kon parkeren := Nou, écht niet!

dit heb ik ook, maar ik prent mezelf dan in dat er altijd wel ergens gewoon te parkeren is, dan maar een straat extra wandelen. Er zijn zat mensen die dat doen, die niet goed kunnen fileparkeren, maar die hebben er gewoon geen angst voor! Of ik ga een blokje om en tegen dan zijn er mss 2 plaatsen achter elkaar vrij, dan kan je er zo inrijden. En eruit is bij mij gelukkig geen probleem, dat lukt altijd wel.

Ik had 3 jaar terug een tentamen en juist ja: er waren geen normale parkeerplekken meer. Ik ben een kilometer verder gereden om daar veilig te parkeren := Dus als ik wel met de auto naar een tentamen ga, ga ik ruim op tijd weg zodat ik als het nodig is verder kan parkeren :)
Uitrijden lukt ook wel, probleem voor mij bij fileparkeren is dat ik nooit weet welke kant ik op moet sturen := Sta altijd te ver van de stoep af en ben dan 15 minuten bezig met de auto goed te zetten omdat ik met het sturen etter :+

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 21:25

Mereltje schreef:
Houten ijsstokjes... Brrr :=
Ik krijg er al kippenvel van als ik er aan denk :o

Ik ook := En idd op slakken staan gets wat vind ik dat zielig :(
En ook vind ik het eng als inderdaad zo'n stijltang bij mn oor komt, en ik kan het ook niet verdragen als iemand me opmaakt (mascara voornamelijk vind ik eng ;p zometeen steekt ze me in mn oog) :=

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 21:31

haha,ik weet echt niet wat dat is met hem, lijkt wel een wasmachine als hij eet! :+

Laatste keer dat ik fileparkeren heb gedaan was tijdens mijn rijexamen :') opmerking dat ik te ver van de stoeprand stond, maar nog net geslaagd :') daarna nooit meer gedaan :') Ik kan het alleen goed inschatten met die paaltjes van de rijschool , en ja, die zijn er dus niet in het gewone verkeer, dan raak ik helemaal in de war met het sturen idd!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 21:33

hahaha voor mij was dus ook de laatste keer tijdens het examen :=
Totdat ik dus bij mijn vriendin kwam :+ De volgende keer probeer ik het wel weer, maar wel met iemand ernaast die mij even kan helpen met welke kant ik moet opsturen :=
Verrekte auto's! :+

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 21:39

Oh, wat ik in het begin ook niet durfde, alleen ergens naartoe rijden, waar ik nog niet vaak of nooit geweest was met de auto. Nu durf ik het al wel, maar alleen met gps :+