Sifra : dat zou ik doen anders krijg ik niet alleen problemen met mijzelf maar ook met school en moet ik alles aan me vader gaan vertellen en daar heb ik geen zin in want die weet nergens van .
sans6
Geplaatst: 19-05-09 21:35
WAUW ik vind het echt super fijn dat ik, ondanks dat ik even egoistisch weinig op anderen reageer, tóch meteen antwoord van jullie krijg!
We weten allemaal hoe het werkt Sans6, soms lukt het gewoon even niet. En omdat we dat allemaal wel eens hebben hier, snappen we dat ook van jou. Dat vind ik ook het fijne aan dit topic!
Sammyy
Geplaatst: 19-05-09 21:39
Dat is precies wat ik hier ook zo fijn vind Je hoeft perse altijd op iedereen te reageren en mag gewoon je verhaal doen. Das het sterke punt van de mensen die hier in dit topic komen vind ik
Oh, wat veel om bij te lezen. Het lijkt wel of iedereen de hele dag op het topic zit
CIV, hou je taai meid. Kun je niet sms'en dan? Er zijn toch wel momenten dat je contact kunt hebben?
Een goeie werkgever laat je met rust als je overspannen bent. Toen ik ziek werd had ik alleen 1x per maand contact met de Arbo-arts, soms 1x per 6 weken en die gaf dan wel het nodige door aan de werkgever.
Ik zou die boot echt afhouden want contact met je werkgever is het laatste waar je behoefte aan hebt nu. Stekker 's-morgens uit de telefoon!
Ik had vandaag een drukke dag. Tussen de middag zou iemand van de woningbouw komen omdat ik een vogeltje in de luchtpijp had zitten in de badkamer. Die stond om 9.00 voor de deur terwijl ik net mijn laatste 2 slaappillen had ingenomen, flut dus.
Om 1.00 had ik een afspraak voor de APK van mijn auto en dat liep enorm uit. Ik kon erop wachten werd van te voren gezegd maar het duurde 2 uur omdat er iets niet goed was met de uitlaatgassen. Daarna ben ik maar naar de kapper vlakbij geweest en al met al was ik laat thuis en toen stonden de honden te springen want die wilden naar het bos.
Poeh, en nu de nacht door zonder slaap. Als het goed is ontvang ik morgen weer wat zolpidem en volgende week kan ik weer bij de HA bestellen. Morgenmiddag moet ik poetsen en ik hoop dat ik fit genoeg ben.
Een vakantie van een paar weken op een Grieks eiland zou me enorm goed doen maar dat kan niet. Ik heb de middelen niet en daarbij 2 honden.
Ik zal eens kijken of de boeken die hier werden genoemd bij de bieb te lenen zijn.
Iemand vroeg wat HSP betekent. High Sensative Person. Dus je bent extra gevoelig voor allerlei indrukken. Je hebt IQ en EQ, het is dus het laatste wat hoog is.
Er zijn goede boeken over geschreven. Toen ik vorig jaar hoorde dat ik zo was ging er een wereld voor me open want ik dacht echt dat ik uniek was in mijn gevoeligheid. Echt niet dus, haha.
Het heeft wel veel nadelen want je blijft o.m. veel piekeren over wat er gezegd is, je bent niet opgewassen tegen dominante mensen en heel erg beïnvloedbaar voor sfeer. Ik kan slecht tegen tl-licht en drukte om me heen. De sfeer tussen collega's moet goed zijn en ik houd gewoon van hormonie thuis en op mijn werk. Werk is er niet meer en ik woon alleen met mijn honden dus harmonie thuis is er wel
Maar er spelen nog andere factoren waar ik op Bokt niet over wil schrijven en die veel impact hebben op mijn leven. Zo is er voor iedereen wel wat hè.
Het belangrijkste is voor ons allemaal dat we positief blijven.
koi
Geplaatst: 19-05-09 23:14
Hier was ik ook weer, mn vriendin is net weg. We hebben 'gezellig' met zn 2en zitten huilen, voel me echt zwaar stinkmodder nu maar het is wel te verklaren. De eerste weken zullen moeilijk zijn, hoop snel iets te horen. Zal nog eens even bijlezen, kan toch niet slapen vrees ik. Zal straks wel iets innemen.
Zal nog even wat vragen beantwoorden, vrees dat ik nu niet verder zal komen, Sorry. Flicka, op dit moment is er geen contact mogelijk, ik wacht nu totdat hij contact met mij op kan nemen. Kan vandaag of morgen al zijn maar ook nog een week of wat duren.
DC, met mn paardje zal het wel goed gaan, ben vorige week woensdag voor het laatst geweest Heb alle tijd met mn vriend besteed en wil van de week weer langsgaan. Heb nog niemand gevonden om te helpen maar dat is nu even een mindere zorg.
Goedemorgen, Ik heb redelijk goed geslapen. Heb geen tijd om op iedereen te reageren, want er is veel gepost. Wel even vluchtig bijgelezen. Succes iedereen die vandaag gesprekken op het programma heeft op het werk of bij de arboarts enz.
Ik ga vandaag een dagje naar een goede vriendin. Daar kan ik mezelf lekker zijn en hoef ik me niet beter voor te doen dan het gaat. Dat is wel fijn.
Verder iedereen een fijne dag voor zover mogelijk!!
Ik kon gisteren helemaal niet inslapen, maar toen ik eenmaal sliep heb ik ook heerlijk geslapen. Voor het inslapen kreeg ik een paniek aanval, toen heb ik mijn kat gepakt en geaait en in het aaitempo proberen te ademen. En verdorie, het werkte!!! Wel pas na een tijdje, maar dat hele erge hyperventileren was weg, spanning bleef. Vanmorgen heb ik tot 9 uur geslapen en ik heb mijn werk niet gebeld. vind het onzin, en de arboarts ook. Dus doen we het niet meer!
Ik ga nu even yoga doen op de Wii, dan even opruimen hier, en vanmiddag naar de paarden. Ik wil vragen voor die les, spannend dus!
Over HSP, dat vermoeden ze bij mij ook. Ik heb het niet zozeer met geluiden en licht, kan dat kloppen?
San: Maak je niet druk om de arbo-arts! Ik vond het ook heel erg spannend, maar het viel reuze mee. Gewoon eerlijk zijn, en aangeven dat je het niet weet en dat het voor nu ook nog niet werkt om aan de slag te gaan. Succes! (overigens, ik maak volgens mij overal een verpletterende indruk, als ze me vragen wat scheelt er aan, barst ik in tranen uit, zo ook bij de arbo arts)
PW: veel plezier vandaag!
Billyboy: Jij raakt me echt heel erg, meid probeer het toch niet alleen op te lossen, het lukt niet. Praat met je ouders over je problemen, ze kunnen je wellicht helpen.
Charlie_P
Geplaatst: 20-05-09 10:35
Goedemorgen allemaal. Hoop dat jullie allemaal een beetje hebben kunnen slapen. Ik heb echt heel goed geslapen en dat zonder medicatie! Heerlijk zeg. Flicka, hier nog een hsp-er. Ik herken het precies in wat je zegt over de nadelen. Best veel mensen zijn hsp en het heeft ook zeker positieve kanten! Heb je iedere nacht slaapmedicatie nodig?
Darkchrystal, hoe is je gesprek gegaan?
Verder veel sterkte vandaag voor iedereen die het nodig heeft!
Bij mij ging het inslapen wel goed maar ik was heel vroeg wakker en zit nu weer te tollen.
Angela, niet iedere HSP'er is hetzelfde. Maar het is opvallend dat veel mensen met een burnout HSP zijn. Dat heeft zeker te maken met de overgevoeligheid. Een HSP heeft over het algemeen een rustige werkomgeving nodig. Goedzo Angela dat je je werk niet gebeld hebt, je moet je stuur zelf in handen houden.
DC, ben benieuwd hoe je gesprek gegaan is.
Fijn Sifra, dat je zo goed hebt kunnen slapen. Jij dus ook hsp'er. Als ik geen slaapmedicatie gebruik slaap ik niet of nauwelijks en dan krijg ik behoorlijke lichamelijke klachten.
Ik las hier over haptonomie. Waar helpt dat precies tegen? Zijn dat gesprekken met aanraken? Ik kan me zoiets herinneren toen de naam Ted Troost nogal eens viel in samenhang met de schaatssport.
Sifra: ik heb pas een 'sessie' gehad, maar het komt er op neer dat ze je dingen laten ervaren om weer op je gevoel te kunnen vertrouwen. Klinkt heel zweverig, maar met je gevoel kun je zoveel meer!
geen tijd om bij te lezen. ik ga slecht.. gesprek leidt waarschijnlijk nergens meer toe,heb een kort dienstverband.
kortom ik voel me echt ruk,ik beef,ik adem hyperdepiep en zie het echt niet meer zitten allemaal. de ziektewet is geen optie want de kans is groot dat ik dan mn baan kwijtraak,zei die p&o man. ik weet niet niet meer...
Sammyy
Geplaatst: 20-05-09 13:05
Goedemorgen
Ik heb vanacht bij mijn schoonmoeder geslapen. Had gisteren de kracht niet meer om naar huis te gaan Hier heb ik best lekker geslapen, alleen heb ik nu voor de 2e keer mn tablet gemist. Ik ga m ook echt niet overdag nemen, loop ik heel de dag met een knoop in mn darmen rond, dus das ook niks.
Ik ga nu even kijken of er op de site van de woning bouwvereninging iets geschikt staat van huisjes, ben opzoek naar een nieuw huis, omdat ik nu maar een slaapkamer heb en gewoon echt een te klein huis voor met een kleine.
DC, ze mogen je niet ontslaan als je in de ziektewet zit Verder als ze dan je contract niet verlengen, kun je via de ww ook weer in de ziektewet komen, wat ook in houdt dat de sollicitatie plicht vervalt. Dus niet blijven werken onder druk met 'chantage' van hun uit, omdat je dan je baan kwijt raakt hoor!!
ik heb een vastcontract. ze mogen me wel ontslaan kennelijk. als de bedrijfsarts denkt dat ik wel kan werken,en ik denk van niet en ik ga niet,dan lig ik eruit(werkweigering). zo zei hij het(p&o man).
Ja, das idd een ander verhaal volgens mij. Heb je geen psychische hulp ( sorry als ik er overheen gelezen heb ) die voor je in de bres kan springen? Zodat duidelijk wordt, ook bij de ARBO dat je echt niet kunt werken momenteel?
Ho, DC, die P&O man is geen arts!!! Hij kan en mag niet bepalen of jij lichamelijk of geestelijk in staat bent om te te werken! Ik kan je een advies geven, ga als de sodemieter naar je huisarts en praat er over, zorg dat je hulp krijgt (als je die niet al had), daarna neem je meteen uit jezelf contact op met de Arbo, nog voordat ze jou contacteren. Was een tip van mijn maatschappelijk werker. Alsjeblieft meid, let op jezelf!
Was er niks mogelijk dan?
Samantha: wil je alleen gaan wonen met de kleine of met je vriend erbij?
Ik heb diverse sites bekeken en de test gemaakt die de haptonoom had gestuurd, en ik scoor ver boven gemiddeld op HSP. Of ik daar nu blij mee moet zijn weet ik nog niet. Ik heb op advies van hem ook een boek bestelt. Voel me wel weer even down daardoor.
Omdat ik zo makkelijk schrijf, wil ik misschien een weblog bij gaan houden over mijn situatie nu. Misschien kan ik er anderen bij helpen ofzo, en het lucht mij natuurlijk op.
Ik weet nog niet of ik met m of zonder m wil gaan verhuizen. Iig wil ik wel meer in de buurt van mn ouders en vrienden gaan wonen. Ik ben zelf geboren in Kerkrade. Mijn ouders wonen nu in Hoensbroek, en mn vrienden ook in die buurt. Hier heb ik ook een goede vriendin, maar ik zou me daar toch fijner voelen. Heb voor me eigen wel al beslist, als mn vriend niet mee wil verhuizen, dat het dan einde verhaal is
Angela, het lijkt me een heel goed idee om een blog bij te houden Zo kun je je ei idd heel goed kwijt, en precies als je al aangeeft, misschien hebben anderen er ook nog iets aan.