Verstandig afvallen (voor jojo-ers)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_xsharonJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 20:38

ik had een vraag namelijk;

ik had een keer eerder gelezen dat als je sochtends gaat hardlopen buiten dat je dan het beste als ochtendeten bijv. een appel kan eten. stel dat je om 9 uur je bed uit gaat en dan een appeltje als ochtend eten eet en dan van 10 tot half 12 gaat rennen, en om half 1 je middag eten, is dat dan goed of nou net weer niet? :+
ik dacht jullie weten 't vast wel, iedereen is hier zo erg bezig met het gewicht haha.
veel succes iedereen en alvast bedankt! :D

Noppert

Re: Verstandig afvallen (voor jojo-ers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 20:43

Ik loop 's ochtends ook hard, ik sta om 06.30 uur naast mijn bed, ontbijt dan met joghurt en ontbijtgranen of een bord Brinta met een stuk fruit. Ik ga om 08.15 uur rennen. Ik kan op alleen een appel niet rennen hoor. Het is natuurlijk wel afhankelijk van hoelang je gaat rennen, 5 minuten is met een appel goed te doen, maar ga je meer als een half uur aan 1 stuk doorlopen dan zou ik toch wat meer eten. Als fruit adviseer ik dan een banaan in plaats van een appel.

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 22:11

Pff, noppert, ik doe je het echt niet na!

Net een uur heerlijk gestept!
Ik merkte toch echt wel nu dat mijn conditie flink achteruit is gegaan :=
Dus ik ga weer goed aan de gang met sporten :D !
En dan hopen dat het snel weer terug is :P

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 22:32

Hier ook heerlijk een uurtje gesport :D

AnneMaaike17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 22:44

het schijnt ook goed te zijn voor het paardrijden als je hardloopt:P voor het rijden een uurtje joggen en dan op het paard:p ik weet niet of het echt zo is maar heb het gehoord :)

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 22:45

ik ga nu lekker mijn bed in!
Veel slaap helpt bij mij op de een of andere manier ook een hele hoop :+

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 23:12

AnneMaaike17 schreef:
het schijnt ook goed te zijn voor het paardrijden als je hardloopt:P voor het rijden een uurtje joggen en dan op het paard:p ik weet niet of het echt zo is maar heb het gehoord :)

Ik doe het er altijd na anders krijg ik krampen tijdens het rijden

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 23:32

Ik denk dat wat rek en strek oefeningen voordat je op je paard stapt meer effect hebben :D
Hardlopen is wel goed om sterke bovenbenen te krijgen en meer uithoudingsvermogen en je valt er van af, ook niet onbelangrijk ;)

Oregon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 10:33

beauty_fan schreef:
ik had een vraag namelijk;

ik had een keer eerder gelezen dat als je sochtends gaat hardlopen buiten dat je dan het beste als ochtendeten bijv. een appel kan eten. stel dat je om 9 uur je bed uit gaat en dan een appeltje als ochtend eten eet en dan van 10 tot half 12 gaat rennen, en om half 1 je middag eten, is dat dan goed of nou net weer niet? :+
ik dacht jullie weten 't vast wel, iedereen is hier zo erg bezig met het gewicht haha.
veel succes iedereen en alvast bedankt! :D

Alleen een appel als ontbijt is absoluut te weinig! Wanneer je wilt afvallen is juist een goed ontbijt ontzettend belangrijk. Neem dan een voorbeeld aan Noppert: Eerst een goed ontbijt en dan later lekker gaan hardlopen. Ook heel goed is om savonds voor het avondeten lekker te gaan sporten/hardlopen/bewegen. Doordat je stofwisseling dan lekker op gang is verteer je het avondeten makkelijker.

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 10:55

Ook ik ben een echte jojo.Maar aangezien mijn vriend en ik volgend jaar graag zwanger willen worden is het tijd voor verandering.Ik vind het alleen wel moeilijk om mezelf daarin te vertrouwen. Ik bedoel ik heb al zo vaak een poging ondernomen en altijd denk ik na een paar maanden ik vind het wel best zo.En dan begint het verhaal van voor af aan.
Het feit dat het nu moet omdat het anders gewoon een gevaar voor mezelf en een evt. toekomstige zwangerschap zou wel voldoende motivatie moeten zijn denk ik zo.
Misschien dat ik maar post-its met pakkende teksten op kasten ga plakken ofzo;)
In ieder geval ben ik vandaag weer begonnen :D

littlemouseJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 11:38

Zet hem op Jenna! Je hebt nu in elk geval een goede stimulans en misschien dat die post-its wel helpen ;)

Ik heb gisteren weer een goede dag gehad. Ik had alleen geen fut meer voor de wii fit 's avonds. Maar dat haal ik vandaag wel weer in :)

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 11:43

Joehoe!

Was even weg! Zat even in een afvaldipje, na vorige week kei goed mijn best gedaan te hebben en aangekomen! Maar ben er weer goed mee gestart!

Gisteren al gesport en vanmiddag weer en pas vrijdag weer op de weegschaal! Moet goedkomen!

Jenna, dat is een superstimulans! Dus gaat zeker goedkomen!

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 12:00

@Jenna: veel succes :D !
Gaat vast helemaal goed komen met zo'n stimulans!!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 12:06

Hele mooie en goede stimulans om het gevecht aan te gaan met je gewicht Jenna :D

Wat vinden jullie nou het moeilijkste :?
Ik echt de emotionele momenten dat ik normaal gesproken mezelf troost met eten zoals choco, chips, kaas.......
Grijpt naar een appel :D

IngridHar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 12:08

Gister even een zwak moment. Heb chocolade eieren gekocht :o en een paar opgegeten. Van die grote met vulling :9
Avond eten moest ook allemaal snel snel dus had een bak lasagne gekocht :Y)

maar.... dinsdag ochtend is mijn weeg moment :D 1,2 kilo eraf *\o/*

IngridHar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 12:12

miep1979 schreef:
Hele mooie en goede stimulans om het gevecht aan te gaan met je gewicht Jenna :D

Ik echt de emotionele momenten dat ik normaal gesproken mezelf troost met eten zoals choco, chips, kaas.......

Het moeilijkste vind ik 's avonds voor de tv en als ik thuiskom en eten moet maken. Dan sta ik echt te knorren aan het aanrecht :D Probeer nu om half 5 nog een appel te eten op het werk zodat ik niet met zo'n honger gevoel thuis kom.

Jenna, lijkt me echt een goede stimulans. Hoeveel wil je precies afvallen?

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 12:14

oohhh wat erg dit,, ik zie jullie topic nu en wil ook zooo graag wat aan mn buikje doen ;( maar heb niemand die mij motiveerd om daadwerkelijk wat te gaan doen.
ik ben een onwijze snoepkont ben maar 1.68 en weeg 75 kilo.

het snoepen is opzich het probleem niet maar als ik niks doe doet mijn vet rolletje ook niks behalve er wat slapjes bij hangen ik vindt het vreselijk maar mn vriend zal me ook geen hand onder de riem steken om door te gaan,, die lacht me alleen maar uit als ik wil afvallen omdat ie weet dat het me toch niet lukt,, als ie nou is de moeite nam me te helpen ;( ,, help ;(

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 12:18

Zo, lekker aardig van je vriend dan :=

maar, daarvoor is dit topic :D ! Dus wij zullen wel achter je staan ;)

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 12:19

miep1979 schreef:

mijn zwakke moment is echt als ik me verveel..
Zoals nu ook, ik moest van 10 tot kwart voor 12 wachten, heb netjes mn liga koek opgegeten, en niks anderd :D !
En dan moet ik zo van kwart over 12 tot 2 wachten.. :\
Dat vind ik echt moeilijk om dan niet de kantine in te duiken..
Gelukkig heb ik geen geld bij me ;p

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 12:22

Ik maak soms gehakt balletjes en laat die koud worden,dan eet ik ze s,avons op.Is echt lekker, hapt zo heerlijk weg.

littlemouseJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 12:23

Mijn zwakke moment is ook 's avonds als ik eten moet koken of als mijn vriend aan het koken is. Dan ga ik ook echt in de keuken rondscharrelen en op zoek naar iets eetbaars.

Het eerste wat ik nu doe als ik thuis ben is thee zetten. Dan leidt nog iets af van het eten :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 12:26

Ik eet zo,n 6 keer per dag,en ook om 4 uur dan ga ik rond etens tijd niet zoeken naar iets.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 12:30

goed zeg tinkiebel!!

littlemouseJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 12:38

@ marleen_usar
Dat is wel handig inderdaad. Zit je ook niet met een rommelende maag. Maar wat eet je dan verdeeld over de dag?

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 13:04

ik eet ook vooral als ik het eten ruik,, dan krijg ik vreselijke trek,, en als ik me verveel zoals nu op mn werk als de machines draaien en ik niks te doen heb das echt een hell,,
vaak pak ik dan al een kop thee of water, maar lust weer geen thee zonder zoetjes,, zucht :P