We wandelen door naar deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 07:20

Mooie zonsondergang Noordje! En leuke foto's van het begin van de roadtrip. Dat watergeweld is wel erg gaaf zeg.

Gaaf Simone dat je weer bent gaan ballonvaren. Wil ik ook heel graag een keer doen!

Leuk dat je in de buurt was Gaucho. Is inderdaad een prachtig gebied. En Deventer op stelten ziet er ook leuk uit. En ook nog de Holterberg toe maar. Lekker rondje NL gedaan?

Cayenne, het was totaal niet fruk op Urk. Echt heerlijk. Alle toeristen gaan denk ik eerder naar Volendam. Ook leuk maar ik vond Urk echt leuker. Mooie foto's van de vogels en andere vliegediertjes!

Lizard je bent weer op bijzondere plekken geweest. Erg gaaf, vooral die trappen en wat grappig dat je mensen van jou foto's laat maken. Ik vroeg me ook al af of je soms met iemand samen was.

Ziet er inderdaad uit als een heerlijk ochtend Moonsparkle!

Dat Zandsculpturenfestijn ziet er cool uit marly! Diepenheim ziet er ook leuk uit. Jammer dat de hond zo reageert op paarden.

Lekker bijgeslapen Goof en weer genoten van de Veluwe zo te zien. Heerlijk. En leuk je rondje Harderwijk.

Je laten vervoeren is ook altijd een goed idee Faringo. Mooi plekje.

Wat leuk die zoo Cayenne!

Lekker wandelingetje Elmoo!

Balen van Corona Pien, maar geïsoleerde dingen buiten doen kan natuurlijk prima als je zelf fit bent. lekker rondje gefietst zo te zien. Fijn! je buitenkeuken is echt gaaf!

DideH ook lekker gewandeld. En brandnetels zijn stom....

Welkom Robin. Als je een keer wilt wandelen geef maar een seintje.

Wat zit je op een gave plek mandy. Veel plezier. Is de foto van jullie hotel? <3

Ik heb 2 keer genoten van de zonsondergang in Harderwijk dit weekend.
Vrijdag
Afbeelding
en zaterdag

Afbeelding
Afbeelding

Zaterdag kwam er een Bokker op bezoek die altijd enthousiast reageert op mijn topics. Zaterdag mocht ze zelf een keer meegenieten. Rondje was totaal 10 km ongeveer. Ik heb gewandeld. Was een heerlijk rondje.

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Ik heb ook nog goed nieuws over Penny. Simone had gelezen in dit topic dat mijn vriendin niet meer voor haar kan zorgen en appte mij hierover. Stiekem had ik al gehoopt dat ze het zou lezen :+
Dus 30 juli gaan we penny verhuizen naar Simone. Ik ben zooooo blij. *\%/*

Mandyy

Re: We wandelen door naar deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 08:10

Nee is niet ons hotel, maar geeft een beeld van de gebouwen zoals ze hier veel zijn.

Wat mooi die foto’s van de zonsondergang!
Lief dat je een bokker liet rijden.
Fijn voor Penny! Opluchting!

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 08:12

Oh wow, ik had even wat bij te lezen zeg! Wat een geweldige foto's van iedereen uit binnen en buitenland. Ik word altijd zo blij van dit topic :D.

Wat een fijn nieuws Sure_lee!

Welkom Simone.

Ik was net al even 8 kilometer op pad voor het werk. Was heerlijk buiten.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 08:15

Dat is op je foto’s te zien! Mooi!

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 08:21

Ja inderdaad heeft Oostenrijk veel van dat soort prachtige gebouwen.

Ziet er uit als een heerlijk rondje faringo!

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 08:31

Wat een goed nieuws Sure_lee! Fijn dat je een plek hebt gevonden waar je een goed gevoel bij hebt.

Fanatiek Faringo!

Mandy, nogmaals fijne vakantie. Waar zit je in Oostenrijk?

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 08:34

We zijn in Portschach.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 08:57

Mandyy wat een mooi gebied prachtige foto's en veel plezier. Het is jullie van harte gegund.
Wat leuk Sure_Lee de buitenrit . Stevige mooie paarden die tegen een stootje kunnen. Ik hou daar van!
Faringo ziet er goed uit. Groot gelijk.

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 10:19

Wat een mooie foto's,sure- lee!

En van faringo ook erg leuk.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 10:53

Prachtige foto's Sure-lee. En wat een goed nieuws over Penny.
Ik kom ook graag een klein rondje rijden van de zomer :o

Faringo, mooi zeg!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 11:20

Fijn ja, bijna vergeten, dat Penny onder de pannen is!

HIer lekker rondje gefietst en nu pauze van het schoonmaken van de koepel van het zwembad want het spettert
Afbeelding
Afbeelding

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 12:21

Geniet van je pauze Pien :)
Mooie foto’s heb je gemaakt, dat weggetje ziet er fijn uit om te fietsen

Sure_Lee zo fijn dat Penny naar Simone mag <3
Lekker spetteren met de pony’s, gezellig!

Hele mooie zonsondergangen

Faringo jeeeej weer ochtendfoto’s, I love it!

Mandyy gewoon wow, wat mooi. Geniet ze, ik ben benieuwd naar foto’s van vandaag!

Noordje wat een natuur toch daar, geweldig. Leuk die fietsen :D

Cayenne weer top foto’s, die juffertjes zijn zo mooi. En de libellen

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 14:22

Hier geheel verbaasd en ondertussen weet ik niet meer wat ik moet doen, maar zit wel met pijn in de achillespezen door antibiotica. Dit zegt de bijsluiter:
In zeldzame gevallen kunnen pijn en zwelling in de gewrichten, en peesontsteking of afscheuring van pezen
voorkomen. U loopt een groter risico als u ouder bent dan 60 jaar, een orgaantransplantatie heeft ondergaan,
nierproblemen heeft of als u wordt behandeld met corticosteroïden. Peesontsteking en afscheuring van
pezen kunnen al in de eerste 48 uur van behandeling voorkomen en tot zelfs meerdere maanden nadat de
behandeling met dit middel is gestopt. Bij het eerste teken van pijn of ontsteking van een pees (bijvoorbeeld
in uw enkel, pols, elleboog, schouder of knie), moet u stoppen met het gebruik van dit middel. Neem ook
direct contact op met uw arts en geef de pijnlijke plek rust. Voorkom alle onnodige inspanning, omdat dit de
kans op het afscheuren van een pees groter maakt.

Ik ben zaterdag met die pijn opgestaan, huisartsenpost vond dat het rustig tot vandaag kon wachten. Daar stond al een afspraak en ik zag daar al vreselijk tegenop. Die arts heeft totaal geen begrip dat je lichaam roept om sport, en dat je een oplossing wilt voor die wond die nog steeds lekt. Maar echt, dat mens, snapt niet dat het niet te doen is om niets te doen. En dat het steeds terug moeten ook niet bevorderlijk werkt. Want ik wil gewoon sporten en vooral ook zwemmen zonder beperkingen.

Dus vandaag terug naar de huisarts, is er niet 1 van de 5 vaste artsen aanwezig (ik ken er maar 1 en die mag ik dus al niet, die moet steeds naar die wond kijken en zeuren, en snapt niet dat een droogpak een wond gewoon droog houdt, vond ook dat je rustig 5 dagen niet hoefde te douchen e.d.). Is er vandaag een vervanger, een waarnemer. Een oudere man. Die neemt de tijd om mijn relaas aan te horen dat ik dus wil sporten, en vooral zwemmen en opeens zaterdag wakker geworden ben pijnlijke achillespezen en dat er in de bijsluiter staat dat je dan moet stoppen met de antibiotica. Hij zoekt dat op en zegt ja, dan heb je wel extra pech. Dat wordt fysio. Ja, dat wist ik al, maar mijn fysio is alleen met de fiets (15km) bereikbaar omdat die midden in Groningen zit en parkeren daar een drama is en geld kost, en autorijden ook niet gratis is. Ik wil naar die fysio omdat dat sportlui zijn en gewoon alles in huis hebben om het op te lossen). Maar goed, zo ver is het nog niet. Dus hij wil die wond zien waar alginaat in gestopt is. Trekt dat er netjes voorzichtig uit en uiteraard lekt de wond meteen weer extra. Het was al niet droog, maar nu is het gewoon weer straaltjes werk.
Zegt die man van maar je mocht niet sporten en zwemmen? Wat mij betreft wel hoor, waar wil je zwemmen? Nou gewoon buiten, in een plas in de buurt. Waarom niet zegt hij? Nou omdat die andere arts moeilijk doet over infecties, en omdat de wond open is. Nou dat kan rustig hoor, na die tijd even afdrogen. Sporten? Ja, die wond moest rust hebben dus hardlopen en paardrijden zou te veel trillen. Van mij mag je dat gewoon gaan doen hoor zegt hij. Met paardrijden zit ik er bovenop overigens, dus ik weet niet of dat pijnvrij gaat. Maar je hebt antibiotica? Ja, 2 soorten en die peesontstekingen zijn een bijwerking en dus wil ik er mee stoppen. Er staat ook dat dat moet, maar ik durfde het niet. Oh, je mag van mij wel direct met beide stoppen zegt ie zo. Heb je ooit pijn gehad aan die wond? Nee, maar hij lekt en lekt en lekt en dat is al weken zo. Dan zit er ook geen infectie hoor zegt ie zo. Het is een diepe wond en daarom lekt die.

Dus nu weet ik het helemaal niet meer. Ik moest eigenlijk aanstaande donderdag nog een keer terug van die andere vrouwelijke arts, maar van deze man hoeft het niet. Dus nu weet ik echt niet meer wat te doen. Dat ik weer ga sporten staat wel vast, maar net geprobeerd, maar die pezen zijn wel een probleem nu met pijn. Dus dan moet ik weer flink aan de pijnstillers, want ik wil daar geen pijn aan hebben. Maar ook een andere plek op de bil, waar de huid gewoon al weer dicht zit, maar onderhuids enorme bobbels zitten van bindweefsel ofzo doen pijn als je nu gaat hardlopen door het trillen. Dus ik heb gewandeld.

Ondertussen zit ik dus nog steeds met een lekkende wond en nu dus een peesontsteking. En 2 artsen die iets totaal verschillends zeggen. Zorgen maken zou dus niet hoeven volgens die laatste. Die andere deed bijna panisch toen ze de wond zag de eerste keer, en vorige week moest ik absoluut langer die antibiotica rommel slikken wat dus nu voor die peesontsteking gezorgd heeft. Als ik naar foto's kijk is er in 2 weken tijd echt 0,0 veranderd qua grootte of hoeveelheid vocht. Stoppen met antibiotica zal ik dus wel doen.

Ik heb dus dit weekend werkelijk niets gedaan, alleen wat gedoken in droogpak (wat dus te warm is). Nog geen 6000 stappen per dag gehaald. Werkelijk niets en dat eigenlijk dus al weken waarbij het nu voelt of ik voor niets al die weken mijn leven vergald heb. Maar ja, het probleem is ook nog niet opgelost. Ik heb een lijst gemaakt met wat ik moet inhalen en uitgerekend dat als er nu niets meer bij komt dat ik 8 tot 12 nachten volledig moet overslaan om in te halen wat ik al gemist heb, en dan moet ik komende vrijdag er mee beginnen. Wordt zwaar, maar het moet van mezelf.

Maar zo met die peespijn is de Kilimanjaro verder weg dan ooit. Dat is een wens van mij voor volgend jaar ofzo. Eerst binnenkort Egypte (en dan kan ik niet om een wond denken, met zon, zand en zee gaat dat simpelweg niet).

Wandelen zal ik dus maar weer oppakken, ondanks de pijn. Dat is sowieso geheel onbelast immers.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 14:31

Ik snap werkelijk niet dat je hier alleen maar incidenteel komt om je eigen verhaal neer te pleuren.

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 14:43

Voor zover ik kan oordelen heb je het zelf niet in de gaten hoe het overkomt en wat andere mensen hiervan vinden.

Relativeren is de sleutel, wanneer je ouder wordt zul je dit alleen maar meer moeten doen.

Ik moet al vele jaren teleurstellingen en ‘gemiste’ tijd accepteren en heus, dat is in het begin bijna niet te doen, vooral als je jong bent.

Ik wil alleen nog kwijt dat een gezond lichaam een geschenk is en geen vanzelfsprekendheid.
En je veel succes wensen.
Twee weken is echt niet lang Germie
Ga bijvoorbeeld eens genieten van al je eigen foto’s.
Wees ontzettend blij dat je het Noorderlicht hebt gezien.

Voor velen zijn jouw avonturen een droom die nooit uitkomt.

Verder eens met Goof

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 14:49

Het is al meer dan 2 weken. Maar goed, ik heb mijn verhaal gedaan en zal wel weer foto's plaatsen van een wandeling. Als ik de camera meeneem.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 14:51

Eens met de twee bovenstaande reacties van Goof en Bootsiebob. Heb er echt niets aan toe te voegen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 15:02

Sterkte Germie en eens met de kritiek. We willen graag naar bokkers luisteren, dat is het probleem echt niet, ook niet als het gemopper is. Alleen zijn we er klaar mee dat je zelden of nooit op anderen in dit topic reageert en ons alleen weet te vinden Germie als je zelf iets hebt te delen.
Daarom krijg je nu eens de deksel op je neus. Mensen vinden dat gewoon niet fijn!

Dus de kritiek gaat verder als je gemopper of niet willen luisteren. Je reageert zelden of nooit op anderen en DAT zijn we zat!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 15:38

Heel kort rondje gemaakt, dus geen Bad Oynhausen of bijzondere plaatsen zoals sommigen nu zijn. Ook geen mooi Frankrijk waar Pien vertoeft, maar gewoon om de hoek in het dorpje hier. Een vlindertje en wat zwarte rupsen.

Afbeelding
Afbeelding

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 15:54

Mooie foto's Mandyy! En wat fijn dat de reis goed verlopen is!

Sure_Lee: Wat een mooie foto's ook! En wat fijn dat er een oplossing gevonden is voor Penny! Wat zul je blij zijn!

Faringo: Prachtige omgeving! Wat voor werk doe je?

Pien: Schitterende omgeving! En het lijkt er ook zo rustig! Hoe is de temperatuur bij jullie? Niet te warm?

Ook mooie foto's Germie. Je hoeft niet per sé naar het buitenland om te kunnen genieten van de omgeving :)

Bootsiebob: Mooi gesproken en helemaal mee eens!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 16:13

Cayenne schreef:
Ook mooie foto's Germie. Je hoeft niet per sé naar het buitenland om te kunnen genieten van de omgeving :)

Dat is waar, maar als ik dan zie waar Pien woont, dan zou ik daar ook wel kunnen wonen. En sommigen die tussen de bergen wandelen of in steden. Dan lijkt mijn dorpje maar gewoontjes en saai hoor. Ook vind ik er geen paddenstoelen zoals sommigen hier.

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 16:18

Ik heb net even een rondje park meegepakt :)

De baby’s zijn al flink gegroeid.
Zo komisch wanneer ze zich wassen, ze tuimelen helemaal om in het water en komen dan ondersteboven weer boven water :')
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 16:23

germie schreef:
Cayenne schreef:

Dat is waar, maar als ik dan zie waar Pien woont, dan zou ik daar ook wel kunnen wonen. En sommigen die tussen de bergen wandelen of in steden. Dan lijkt mijn dorpje maar gewoontjes en saai hoor. Ook vind ik er geen paddenstoelen zoals sommigen hier.

Ik weet niet precies waar je woont, maar hier moeten de meeste paddenstoelen ook nog komen hoor!
Meestal zien we die pas rond september verschijnen.

Bootsiebob: Wat lief! <3 Ik hou van baby zwanen!
En wat een mooie Oeverlibel! <3

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 16:28

@Cayenne, ik werk bij een uitgeverij, maar nog lekker 3 dagen thuis dus dan kan ik (als ik zin heb) een rondje wandelen. Dat zijn vaak parkjes, groot deel is gewoon woonwijk helaas haha, maar altijd nog beter dan helemaal niets. De kantoordagen zit ik midden in het centrum van Rotterdam.

Mooie foto's bootsiebob. Zo leuk die zwaantjes. De libelle is ook mooi.

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 16:30

En toch ziet het er op jouw foto’s altijd zo rustig uit, alsof het een groot natuurgebied is Faringo. Dat stukje met de schapen ook <3
Ik krijg er altijd zin van om te wandelen, maar eigenlijk is het dus maar een klein stukje?