Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
sureido schreef:Maar die gezonde mensen van 60 lopen nu eenmaal ook genoeg risico om op de Ic te belanden, lijkt misschien niet zo maar is wel.
lenaa_tje schreef:sureido schreef:Maar die gezonde mensen van 60 lopen nu eenmaal ook genoeg risico om op de Ic te belanden, lijkt misschien niet zo maar is wel.
Dit. Leeftijd is gewoon een belangrijke reden.
En ja ik vond het ook belachelijk toen mijn nicht, die secretaresse is in een zorg instelling en volledig vanuit huis werkt, begin februari al ingeënt werd
Maar goed hoe meer mensen hoe beter en soms is het gewoon krom.
pien_2010 schreef:Wat ik nl een enorm voordeel vind van covid is dat onze kleinkinderen en kinderen amper of geen risico lopen.
Shadow0 schreef:pien_2010 schreef:Wat ik nl een enorm voordeel vind van covid is dat onze kleinkinderen en kinderen amper of geen risico lopen.
Dit is beslist niet juist. Sterftecijfers liggen lager maar langdurige klachten zijn ook bij jonge mensen en kinderen behoorlijk hoog. Het is niet 'amper of geen risico.' Ik wil je vertrouwen niet afpakken, maar zolang de misinformatie rond blijft gaan dat het voor jongere mensen niet gevaarlijk is, zullen er nog heel veel mensen bijkomen die daar langdurig de prijs voor moeten betalen.
Shadow0 schreef:pien_2010 schreef:Wat ik nl een enorm voordeel vind van covid is dat onze kleinkinderen en kinderen amper of geen risico lopen.
Dit is beslist niet juist. Sterftecijfers liggen lager maar langdurige klachten zijn ook bij jonge mensen en kinderen behoorlijk hoog. Het is niet 'amper of geen risico.' Ik wil je vertrouwen niet afpakken, maar zolang de misinformatie rond blijft gaan dat het voor jongere mensen niet gevaarlijk is, zullen er nog heel veel mensen bijkomen die daar langdurig de prijs voor moeten betalen.
pien_2010 schreef:Dat klopt gewoon echt niet. Als je de percentages kijkt van kinderen die in het ziekenhuis komen of echt ziek worden valt dat heel erg mee.
Citaat:Tuurlijk komen er ook jongeren op de IC, maar verhoudingsgewijs komt dit ook omdat daar het virus enorm rondwaart want die jongeren kijken nergens naar. Dus natuurlijk komen er ook mensen op de IC of houden restklachten. Maar niet te vergelijken met de 70 en 80++ of 60++. Ik heb begrepen dat dit gewoon een bewezen feit is.
Citaat:Als je met 300 kinderen op schoolreisje gaat en je komt met 299 kinderen weer thuis valt het verlies ook 'heel erg mee' ofzo?
lenaa_tje schreef:Hoewel ik denk dat dit jou persoonlijk raakt en dat dus vervelend is.
Kom jij ook niet met concrete cijfers die dat bewijzen.
Shadow0 schreef:lenaa_tje schreef:Hoewel ik denk dat dit jou persoonlijk raakt en dat dus vervelend is.
Kom jij ook niet met concrete cijfers die dat bewijzen.
Die cijfers heb ik al een paar keer gegeven. Minimaal 10%, ook bij kinderen en jongeren, naar alle waarschijnlijkheid meer. Ernstige ziekte bij een aantal kinderen: MIS-C is toegenomen en die kinderen komen daar niet uit. Op geen enkele manier zouden we normaal toelaten dat kinderen zoveel risico lopen en zoveel negatieve gevolgen dragen. Weet je aan hoeveel keurmerken een kinderbedje in een dagverblijf moet voldoen? Maar hier is blijkbaar alles wat geen massale sterfte is goed genoeg.
Citaat:Patiënten die aan deze studie meededen hadden een gemiddelde leeftijd van 44 jaar en behoorden dus voornamelijk tot de jonge, werkende bevolking. Slechts 18 procent was in een ziekenhuis opgenomen geweest met Covid-19, wat betekent dat orgaanschade zich ook kan voordoen bij een niet-ernstige infectie. Ziekten die kunnen leiden tot een ernstiger verloop van Covid-19, zoals diabetes type 2 en ischemische hartziekte, bleken geen voorspeller voor orgaanschade.
Sizzle schreef:Ik vind covid voor jongeren op dit moment haast veiliger lijken dan dan bijv. ziekte van pfeiffer welk bekend staat om zijn mogenlijke lange termijn schade zoals kanker, orgaan schade (milt), chronische vermoeidheid, autoimmuun trigger, ademnood etc.
Citaat:Ik hoop ergens dat dankzij covid weer mee aandacht en onderzoek gaat naar het ‚normale‘ postvirale vermoeidheidssyndroom waar niemand begrip voor heeft. Als jij na een verkoudheid chronische klachten overhoudt (ja dat komt zeker voor) kun je het vergeten bij het uwv en je werkgever.
lenaa_tje schreef:Zolang zij met 100% zekerheid durft te beweren dat dit het geval is onder jongeren. Vind ik helemaal niet dat ze een punt heeft.
Dat Corona rest gevolgen kan hebben ontkent verder niemand. Ik vind het wel twijfelachtig of die 10% ook is tot 25 jaar.
Even terug komend op Astra zenica het is niet voor niks dat er gesteld wordt dat de gevolgen van het vaccin voor de jongere groep erger kunnen zijn dan van de Corona besmetting zelf.