Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Janinevv schreef:Corona word niet ontkent of niet door iedereen.
Ik en meerdere mensen, twijfelen wel over de daadwerkelijke besmetting ervan of hoe besmettelijk het daadwerkelijk is.
Anders had ik het allang wel moeten hebben gehad. Of ik val in de luxe dat ik er gelukkig niks van heb gemerkt.
Maar ik heb zo iets laat mensen dat zelf bepalen hoe en wat ze doen. Willen ze hun handen zovaak ontsmetten en wassen, prima. Vooral doen.
Ik geloof daar niet in, omdat ik wel geloof in het kwetsbaarder maken van je huid waardoor bacteriën en virussen juist makkelijker je huid binnen dringen, net zoals met eczeem dat komt
ook door de beschadigde droge huid.
Want dat is ook gewoon bewezen, ik denk dat we iedereen zelf hun keuzes moeten laten maken.
mick75 schreef:Het grootste probleem met een deel van de mensen die corona ontkennen is het complete gebrek aan respect voor anderen.
Als ik als monteur bij zo iemand kom en vraag of we afstand kunnen houden en ik koffie en dergelijke afsla omdat ik, voor de zekerheid, zo min mogelijk wil aanraken, komen sommigen expres in mn nek hijgen en aan mn spullen zitten want al dat gedoe is onzin.
Dat mogen mensen vinden, maar heb in elk geval respect voor mijn keuze het zekere voor het onzekere te nemen en gewoon afstand te houden en te zorgen dat ik niet na vertrek al mijn gereedschap extra hoef te ontsmetten omdat de volgende klant misschien wel kwetsbaar is.
Voor de corona was ik al zuinig op mn gereedschap en maakte het al regelmatig schoon. Dat is voor mensen die overal komen sowieso geen slecht idee. Er zijn ook andere vervelende ziektes. Al werken de maatregelen daar gelukkig ook tegen.
Janinevv schreef:Verootje jazeker wel
Heb vaak zelf eczeem plekjes.
Dokter zij het zelf douche je vaak, ja elke dag ivm mijn werk. Door het wassen etc raakt de huid beschadigd en zo kunnen wel degelijk binnen dringen.
Of mijn huisarts verteld iets wat niet klopt![]()
Via je oogleden kan het toch ook naar binnen?
Janinevv schreef:Verootje jazeker wel
Heb vaak zelf eczeem plekjes.
Dokter zij het zelf douche je vaak, ja elke dag ivm mijn werk. Door het wassen etc raakt de huid beschadigd en zo kunnen wel degelijk binnen dringen.
Of mijn huisarts verteld iets wat niet klopt![]()
Via je oogleden kan het toch ook naar binnen?
Dinopino schreef:Karl66 jij zegt eigenlijk iedereen is gelijk, maar sommige zijn toch iets meer, omdat ze denken meer te weten dan de ander. Jij hebt jouw waarheid en ik een andere. Maar ik stel me niet boven jou en begrijp dus ook niet waarom jij dat dan wel zal doen. Respecteer elkaar. Misschien heb ik het verkeerd of misschien jij hebt het verkeerd. Daar gaat het niet om. Of heb ik dat verkeerd begrepen. Wat ik persoonlijk vind dat iedereen in een discussie gelijk is.
Dinopino schreef:Karl66 lees op internet de definitie van een pandemie. Volgens internet is het over veel continenten verspreidde epidemie. Interessant dat er over de hele wereld overal eenzelfde soort ziekte is. Begreep de Mexicaanse griep was ook een pandemie. Persoonlijk denk ik dat er ooit ook een visgriep komt. Lijkt me toch logisch.
Je hebt het over feiten. Je zegt deze ziekte is besmettelijk en je hebt daar feiten van. Dus wanneer 1000 mensen in een ruimte zijn en daarvan is 1 daadwerkelijk ziek, dan worden automatisch zoveel procent van de andere daar ook ziek. Feit is niet dat de testen betrouwbaar zijn, dus laat ik positief geteste buiten beschouwing.
Verder valt het mij op dat je het belangrijk vind om op mij altijd te reageren met onzin of iets anders. Dus je hecht er veel aan om een waardeoordeel over iemand te geven. Dat vind ik best wel interessant.