Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 20:07

Dat iedereen in een discussie gelijk is, heb je gelijk in. Maar het discussieren word een beetje lastig als jij het over corina hebt en de rest over corona.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 20:08

Het grootste probleem met een deel van de mensen die corona ontkennen is het complete gebrek aan respect voor anderen.

Als ik als monteur bij zo iemand kom en vraag of we afstand kunnen houden en ik koffie en dergelijke afsla omdat ik, voor de zekerheid, zo min mogelijk wil aanraken, komen sommigen expres in mn nek hijgen en aan mn spullen zitten want al dat gedoe is onzin.

Dat mogen mensen vinden, maar heb in elk geval respect voor mijn keuze het zekere voor het onzekere te nemen en gewoon afstand te houden en te zorgen dat ik niet na vertrek al mijn gereedschap extra hoef te ontsmetten omdat de volgende klant misschien wel kwetsbaar is.

Voor de corona was ik al zuinig op mn gereedschap en maakte het al regelmatig schoon. Dat is voor mensen die overal komen sowieso geen slecht idee. Er zijn ook andere vervelende ziektes. Al werken de maatregelen daar gelukkig ook tegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 20:08

Kinke schreef:
waarom noem je het eigenlijk corina?

Zijn meer mensen die het beestje niet bij de naam durven te noemen, cojona zie ik ook vaak voorbij komen :+

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 20:24

Relaxed schreef:
Kinke schreef:
waarom noem je het eigenlijk corina?

Zijn meer mensen die het beestje niet bij de naam durven te noemen, cojona zie ik ook vaak voorbij komen :+

Ik vind dat zo dom staan :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 20:28

Chocopasta schreef:
Relaxed schreef:

Ik vind dat zo dom staan :=

Ik ook, zo kinderachtig ofzo..

BigOne

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 20:36

Cojona, Corina, griepje, maakt niet uit. Liever dat ze het expres elke keer fout spellen, weet je meteen waar je mee te maken hebt.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 20:50

Corona word niet ontkent of niet door iedereen.
Ik en meerdere mensen, twijfelen wel over de daadwerkelijke besmetting ervan of hoe besmettelijk het daadwerkelijk is.

Anders had ik het allang wel moeten hebben gehad. Of ik val in de luxe dat ik er gelukkig niks van heb gemerkt.

Maar ik heb zo iets laat mensen dat zelf bepalen hoe en wat ze doen. Willen ze hun handen zovaak ontsmetten en wassen, prima. Vooral doen.

Ik geloof daar niet in, omdat ik wel geloof in het kwetsbaarder maken van je huid waardoor bacteriën en virussen juist makkelijker je huid binnen dringen, net zoals met eczeem dat komt
ook door de beschadigde droge huid.

Want dat is ook gewoon bewezen, ik denk dat we iedereen zelf hun keuzes moeten laten maken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 21:01

Janinevv , natuurlijk mogen mensen zelf bepalen wat ze doen behalve wanneer ze andere mensen moedwillig in gevaar brengen. En dat is iets anders dan twijfelen over bepaalde cijfers die met Corona te maken hebben. Ik denk dat geen enkele instantie 100 % de juiste cijfers kan presenteren en juist dat maakt het soms lastig. Jij denkt op basis van je “ gedrag” dat het of niet zo besmettelijk is of je hebt het al gehad. De schattingen in Nederland over mensen die Corona hebben gehad lopen van 2 tot misschien wel 3 miljoen aangezien in de eerste golf niet werd getest of je was al zeer ziek.
Drie miljoen betekend dat veertien miljoen het waarschijnlijk niet hebben gehad dus zo uniek ben je niet. Ik heb het ook niet gehad anders kon ik dit niet typen maar gelukkig gevaccineerd nu, die paar miljoen gevaccineerden kun je erbij optellen dus de kans dat je Corona oploopt word steeds kleiner. Maar dat dachten ze in Urk ook en kijk wat er nu gebeurt. Diep donkerrood. Daar maken mensen ook keuzes en blijkbaar niet altijd de juiste.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 21:06

Janinevv schreef:
Corona word niet ontkent of niet door iedereen.
Ik en meerdere mensen, twijfelen wel over de daadwerkelijke besmetting ervan of hoe besmettelijk het daadwerkelijk is.

Anders had ik het allang wel moeten hebben gehad. Of ik val in de luxe dat ik er gelukkig niks van heb gemerkt.

Maar ik heb zo iets laat mensen dat zelf bepalen hoe en wat ze doen. Willen ze hun handen zovaak ontsmetten en wassen, prima. Vooral doen.

Ik geloof daar niet in, omdat ik wel geloof in het kwetsbaarder maken van je huid waardoor bacteriën en virussen juist makkelijker je huid binnen dringen, net zoals met eczeem dat komt
ook door de beschadigde droge huid.

Want dat is ook gewoon bewezen, ik denk dat we iedereen zelf hun keuzes moeten laten maken.

Virussen komen niet via je huid je lichaam binnen en eczeem komt niet door een virus, dus die vergelijking ontgaat mij totaal :?

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-21 21:08

mick75 schreef:
Het grootste probleem met een deel van de mensen die corona ontkennen is het complete gebrek aan respect voor anderen.

Als ik als monteur bij zo iemand kom en vraag of we afstand kunnen houden en ik koffie en dergelijke afsla omdat ik, voor de zekerheid, zo min mogelijk wil aanraken, komen sommigen expres in mn nek hijgen en aan mn spullen zitten want al dat gedoe is onzin.

Dat mogen mensen vinden, maar heb in elk geval respect voor mijn keuze het zekere voor het onzekere te nemen en gewoon afstand te houden en te zorgen dat ik niet na vertrek al mijn gereedschap extra hoef te ontsmetten omdat de volgende klant misschien wel kwetsbaar is.

Voor de corona was ik al zuinig op mn gereedschap en maakte het al regelmatig schoon. Dat is voor mensen die overal komen sowieso geen slecht idee. Er zijn ook andere vervelende ziektes. Al werken de maatregelen daar gelukkig ook tegen.

Even voor mijn eigen beeldvorming: je maakt dit dus echt wekelijks mee, en hoevaak heb je corona gehad, hoevaak getest?

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 21:17

Verootje jazeker wel
Heb vaak zelf eczeem plekjes.

Dokter zij het zelf douche je vaak, ja elke dag ivm mijn werk. Door het wassen etc raakt de huid beschadigd en zo kunnen wel degelijk binnen dringen.

Of mijn huisarts verteld iets wat niet klopt
:)

Via je oogleden kan het toch ook naar binnen?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 21:22

Janinevv schreef:
Verootje jazeker wel

Dokter zij het zelf douche je vaak, ja elke dag ivm mijn werk. Door het wassen etc raakt de huid beschadigd en zo kunnen wel degelijk binnen dringen.

Als je echt wondjes hebt kan het wel, maar met een gewone huid is het heel ongebruikelijk. Bij je ogen verloopt de besmetting ook niet via je oogleden, maar je oog-slijmvliezen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 21:27

Janine, bacteriën dringen vaak via beschadigde huid binnen, bvb in een roestige spijker grijpen of op straat vallen of een beet van een hond. Virussen komen bijna altijd via de lucht en zo via je slijmvliezen binnen. Dus neus mond ogen of de edele delen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 21:27

Janinevv schreef:
Verootje jazeker wel

Ik denk niet dat je huisarts onzin vertelt, maar dat jij het niet goed begrepen hebt.

En virus kan in je lichaam komen via slijmvliezen. Dus via je mond, neus of ogen (niet je oogleden)

Eczeem wordt niet veroorzaakt door een virus, dus dat staat er los van. Je kunt je huid zeker wel verslechteren door te veel wassen en als je aanleg hebt kan je eczeem krijgen. Maar dat zorgt er niet voor dat je sneller virussen in je lichaam krijgt.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 21:28

Virussen gaan niet via je huid je lichaam binnen, maar het zou wel kunnen via wondjes. En via je ogen kan het virus naar binnen, maar dat gaat via de slijmvliezen en niet via de oogleden.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 21:29

Wat impliceer je met die vraag?

Ik ben 1 x positief getest, bijna wekelijks getest. Maar dat zegt alleen dat ik het dus niet in mijn luchtwegen heb zitten.

Ik weet niet of ik het ook op een andere manier kan meenemen maar wil het risico ook niet lopen dat als ik aan de ene kant kom om een probleem op te lossen en de wereld iets veiliger te maken, aan de andere kant een potentieel dodelijk kadootje mee te nemen. Want ik weet niet bij wie ik terecht kom en of die verder gezond is. Dus waarom de kans lopen?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 22:54

Dinopino schreef:
Karl66 jij zegt eigenlijk iedereen is gelijk, maar sommige zijn toch iets meer, omdat ze denken meer te weten dan de ander. Jij hebt jouw waarheid en ik een andere. Maar ik stel me niet boven jou en begrijp dus ook niet waarom jij dat dan wel zal doen. Respecteer elkaar. Misschien heb ik het verkeerd of misschien jij hebt het verkeerd. Daar gaat het niet om. Of heb ik dat verkeerd begrepen. Wat ik persoonlijk vind dat iedereen in een discussie gelijk is.

Nee, dat zeg ik niet, ook niet eigenlijk. Ik zeg ondanks dat alle mensen gelijk zijn, alle meningen niet gelijk zijn en dat is echt iets totaal anders. Ik word ook ontzettend moe van dat "Jij hebt jou en ik heb mijn waarheid." Soms gaat dat op, jij kan bijvoorbeeld geel een afgrijselijke kleur vinden, terwijl ik het een prachtige kleur vind. Op zo'n moment kan je allebei je eigen waarheid hebben. Maar in dit geval als het om een virus gaat, dan is er een bepaald percentage wat het besmettingsrisico is. Dat is iets wat je feitelijk kan meten en daar zijn geen twee waarheden over. Of bijvoorbeeld over de vraag of dit een pandemie is, Of iets een pandemie is, is gewoon gedefinieerd. En op het moment dat een infectieziekte aan die definitie voldoet is het een pandemie, daar zijn geen twee waarheden over. Dus nee, over heel veel onderwerpen kan je niet allebei je waarheid hebben. En door het een waarheid te noemen maak je een mening niet gelijkwaardig aan een andere mening die wel op ware feiten gebaseerd is.

Wat je hierboven verkondigt is dus volslagen onzin. En wat onzin is moet onzin blijven.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 08:06

Ik heb mijn waarheid en jij hebt de jouwe.
Oftewel: wetenschap is ook maar een mening. ;)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 08:08

mysa schreef:
Ik heb mijn waarheid en jij hebt de jouwe.
Oftewel: wetenschap is ook maar een mening. ;)

Huh? :o?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 08:09

Dat was sarcasme.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 08:15

Staat een knipoog achter, gelukkig!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 08:17

Oh mn beeld staat stil, dus ik zag dat niet ... :D

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 10:40

Karl66 lees op internet de definitie van een pandemie. Volgens internet is het over veel continenten verspreidde epidemie. Interessant dat er over de hele wereld overal eenzelfde soort ziekte is. Begreep de Mexicaanse griep was ook een pandemie. Persoonlijk denk ik dat er ooit ook een visgriep komt. Lijkt me toch logisch.

Je hebt het over feiten. Je zegt deze ziekte is besmettelijk en je hebt daar feiten van. Dus wanneer 1000 mensen in een ruimte zijn en daarvan is 1 daadwerkelijk ziek, dan worden automatisch zoveel procent van de andere daar ook ziek. Feit is niet dat de testen betrouwbaar zijn, dus laat ik positief geteste buiten beschouwing.

Verder valt het mij op dat je het belangrijk vind om op mij altijd te reageren met onzin of iets anders. Dus je hecht er veel aan om een waardeoordeel over iemand te geven. Dat vind ik best wel interessant.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 10:43

Ik vind dat je het supernetjes en correct omschrijft Karl.

Fijn, want ik had er de puf even niet voor.
100% eens op hoe je het neerzet en verwoord hier.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 11:01

Dinopino schreef:
Karl66 lees op internet de definitie van een pandemie. Volgens internet is het over veel continenten verspreidde epidemie. Interessant dat er over de hele wereld overal eenzelfde soort ziekte is. Begreep de Mexicaanse griep was ook een pandemie. Persoonlijk denk ik dat er ooit ook een visgriep komt. Lijkt me toch logisch.

Je hebt het over feiten. Je zegt deze ziekte is besmettelijk en je hebt daar feiten van. Dus wanneer 1000 mensen in een ruimte zijn en daarvan is 1 daadwerkelijk ziek, dan worden automatisch zoveel procent van de andere daar ook ziek. Feit is niet dat de testen betrouwbaar zijn, dus laat ik positief geteste buiten beschouwing.

Verder valt het mij op dat je het belangrijk vind om op mij altijd te reageren met onzin of iets anders. Dus je hecht er veel aan om een waardeoordeel over iemand te geven. Dat vind ik best wel interessant.

Ten eerste: als je gaat definiëren moet je alle delen van die definitie verklaren zonder assumpties. Je definitie van besmettelijk is hier dan ook niet correct.

Ten tweede: Ik snap verder niets van je bericht en het punt dat je probeert te maken.