3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Barbabientje

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 18:52

Zijn de repen van de action “goed” als tussendoortje BK?
Ik vind tussendoortjes nog steeds moeilijk :+

Wel goeie lijstjes allemaal!
Mijne voor vandaag stelde niet zoveel voor. erg misselijk van de pijnstillers. -O-

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 19:02

Die Raw Bars zijn 100-120 kcal en 3 smaken, ingrediënten zijn prima. 1,50 voor een verpakking van 3, maar ze waren ook los te koop hier. Ik moet de andere 2 smaken nog proberen, de coconut was lekker :j

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 19:08

black_kelpie schreef:
Die Raw Bars zijn 100-120 kcal en 3 smaken, ingrediënten zijn prima. 1,50 voor een verpakking van 3, maar ze waren ook los te koop hier. Ik moet de andere 2 smaken nog proberen, de coconut was lekker :j

Thanks! Ik moet morgen toch even naar de action, ga ik eens kijken! :j

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 10:47

BK, dat is niet duur voor zulke repen!

Ik gisteravond nog genoten van wat tapashapjes, uiteindelijk 1.877 kcal gegeten, dus niks te klagen!
Vanavond maar even netjes, aangezien ik morgen kerstfeest van werk heb en dan wel flink ga bunkeren O:)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 11:19

Hier gaat het gezond eten niet fantastisch, lastige week (geen excuus, ik weet het) waarin ik een intake had voor een nieuw behandeltraject en gister een beoordelingsgesprek bij het UWV. Allemaal erg spannend en ook best heel zwaar. Gister mezelf verwend met een saucijzenbroodje en een pistolet ossenworst.

Sporten gaat wel heel erg fijn, ik merk dat ik sterker aan het worden ben, alleen zitten de spieren nog een beetje verstopt onder een laagje vetjes, haha. Die gaan echt alleen weg door minder te eten helaas. Mijn gewicht is nu redelijk stabiel tussen de 64 en de 65,5 maar ik wil graag terug naar de 60, dat is voor mij prima op dit moment. Ik probeer 1 maaltijd per dag koolhydraten te nuttigen, en voor de rest niet. Dat is op zich prima te doen, maar ik ben niet mega gemotiveerd geweest afgelopen dagen en veel gesnackt tussendoor. Morgen uit eten dus vandaag even een dagje met wat minder calorieën.

L: drie Waldkorn crackers met avocado en kipfilet
T: cappuccino, twee maiswafels met oude kaas
T: twee gekookte eieren, kom courgettesoep, paar stengels bleekselderij en wortel met guacamole
A: flink stuk langzaam gegaarde ham uit de oven, 300 gram haricots verts
T: blokje extra pure chocolade

B: half uurtje thuis krachttraining en een klein uurtje dressuur training.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 13:00

linoleum: Simpel is ook vaak lekker! :D

Imandra: Heerlijk, garnalen! Heb ik lang niet gegeten..

ElviraKelan: Wat goed dat je weer bent afgevallen! Gourmetten kan toch prima? :) Ik eet dan in totaal vaak minder kcal dan wanneer ik een bord avondeten opschep.

Barbabientje: Balen dat je daar zo misselijk van wordt :(

BK: weet je ook de macro's van die repen toevallig?
Ik ga ook eens kijken als ik er in de buurt kom, want dat is geen geld :)

Maanlicht: Rot dat je een zware week hebt gehad.. :(:) Je lijstje ziet er netjes uit!

Mijn lijstje vandaag:

O: volle biogarde roer yoghurt met eat natural musli en een mandarijn
T: cappuccino
L: meergranen pistolet met pittige kip (gekruid met ui en laurier). Had veel kip over, dus die los gegeten met wat sla erbij.
T: 3 rijstwafels met zuivelspread en tuinkers en een mandarijn
A: spaghetti met tomaat, olijven en ui + geraspte kaas
T: lindahl kwark met straciatella en een kaki vrucht

Totaal kcal: 1897

B: 50 min fietsen (retour werk) en een uur crossfit vanavond.

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 13:05

Frummels dat viel mij idd ook op
Geen calorieën getelt maar gewoon opgelet dat ik veel groente nam

Maanlicht spannend allemaal. Ook ik heb in dat traject gezeten incl het feit dat er bij mij ook nog bezwaar was aangetekend. Ik vind het niet meer dan logisch dat je dan toch even terug valt op de wat minder gezondere dingen. Je lijstje ziet er goed uit

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 15:22

Afbeelding

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-18 16:17

@Frummels: ja, ik vind ze heel lekker in de wok! Gewoon conimex/wontan woksaus, met noedels en zo'n pakje wokgroenten. Daar voegen we dan kipfilet of knoflookgarnalen aan toe.. is heel lekker! En relatief laag in kcal, en makkelijk!

@Maanlicht: Balen dat het wat minder gaat. Succes!

T: caramel machiato van de Starbucks met zo'n hazelnootster, oeps :o
L: 2 sneetjes smeltbrood met theelepeltje pesto, kipfilet, 2 schijfjes tomaat en 3 plakjes kaas.
A: Geen idee, BF gaat straks naar de winkel. Heb wel aangegeven dat ik wat gezonds/laag in kcal wil.
Geen dessert vandaag, om een tikkeltje te balanceren door de Starbucks :))

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 19:52

Als ik niet ga snaaien vandaag ik vandaag ook prima met de kcal :')

O; yoghurt met lijnzaad en MyMuesli Berry White Choc
T; Raw Bar choco/gojibes (ook lekker!)
L; tosti Cheddar :9 en banaan
A; pizza met mozzarella, gorgonzola, champignons, zwarte olijven, beetje groene pesto en verse basilicum _/-\o_

Pizza was nog geen 800 kcal *\o/* Keer een andere bodem gebruikt en die was goed te doen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-18 21:45

oh klinkt goed BK!

Ik heb quiche: met parmezaanse kaas, paprika en gerookte kip. Zit nu in de oven, heb er echt zin in!

Carlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 14:30

Ahhh die pizza klinkt heerlijk BK! Gelukt met het niet snaaien?

Ah die quiche klinkt ook al zo chill. Was het lekker?

Ik dus twee dagen achter elkaar uit eten geweest, nog niet op de weegschaal durven staan maar heb ervan genoten. :D En gisteren een avondje toneel ook, nog voor mijn verjaardag, heel erg gelachen. Vandaag een beetje balansen, al heb ik het zwaar met alle kerstsnacks in de kast. _O- Maar nog even uithouden tot het écht kerst is!

Doen jullie mee met foute kersttruiendag? :P Ik was niet helemaal op de hoogte maar zie ze overal langs komen op werk. :')

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-18 14:34

Ja hij was heel lekker! Maak hem volgende keer alleen met bladerdeeg, denk dat dat net iets beter is. Dit deeg was wat droog/korrelig.

Haha foute kersttruiendag? Wanneer is dat dan?

Carlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 14:36

Ja vandaag dus _O- Een iemand die ik zag had er zelfs een aan die licht geeft haha, ik geef toe: was een tikkie jaloers. :')

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-18 15:05

Carlijn schreef:
Ja vandaag dus _O- Een iemand die ik zag had er zelfs een aan die licht geeft haha, ik geef toe: was een tikkie jaloers. :')

Hahaha, nee dan doe ik niet mee. Heb alleen een 'saaie' blauwe, maar lekkere warme trui van de H&M aan xD.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 15:56

Wij hebben volgende week vrijdag op het werk foute kersttruiendag. Helaas ben ik dan zelf vrij. Vandaag is ons kerstdiner/gala, dus de helft loopt al in galakleding vandaag. Ik ga me straks op toilet omkleden, net als veel andere collega’s. Vandaag dus uitgebreid luxe eten en open bar, ik ga er van genieten :D

Wel tussen de middag met collega mee geweest naar McDonalds, maar alleen koffie genomen!

Carlijn, klinkt als goede week! Lekker van genieten inderdaad.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 17:01

Dat klinkt leuk, die foute kersttruiendag. Niets van meegekregen helaas!
Wat knap Linoleum, naar de McDonalds en dan alleen koffie, dat zou mij niet lukken denk ik. Lekker genieten vanavond!

Vanavond ga ik met mijn broertje een hapje eten en morgen met mijn vriend, dus de rest van de dag wat minder eten. Sporten ging mega fijn vanmorgen, lekker veel cardio gedaan ook. Het is bij ons altijd zo leuk in de sportschool 's ochtends, hele andere sfeer dan 's avonds.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 22:25

Carlijn schreef:
Gelukt met het niet snaaien?

Nope :')

Vandaag ook al niet boeiend, bij schoonouders geluncht met lekkere broodjes en vanavond een patatje en frikandel speciaal gehad. Wel lekker gesport! Amper 4 uur geslapen vannacht dus dat viel me mee.

Ik ben aan het overwegen om weer een paar maanden Weight Watchers te gaan doen. Het gaat maar om 4-5 kilo en ik zou het ook gewoon zo moeten kunnen, maar dat programma heeft me zo goed geholpen een paar jaar geleden dat ik het denk ik weer wil gaan doen. Extra stukje houvast wat ik daar wel had en met MFP bijhouden niet.

Linoleum, alleen koffie drinken bij de Mac ga je mij nooit zien doen. Meer omdat ik geen koffie lust, maar vooruit :D

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 13:32

Maanlicht, geniet van het eten!

BK, dat is wel goede reden om inderdaad geen koffie te drinken :')

Eten bij kerstdiner viel tegen, dus niet zoveel gehad. Wel wat teveel gedronken, maar dat mag wel een keer. Heb ook genoeg beweging gehad.
Vandaag redelijk normale dag qua eten, straks denk ik nog een uurtje wandelen.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 17:48

Wat een stilte hier! Goed weekend gehad allemaal?

Het etentje met mijn vriend zaterdag is een pizza op de bank geworden. Hij had een beetje een kater en vrijwel alle restaurants zaten vol. Ik baalde een beetje, want ik wilde wel heel graag uit eten. Gister feestje gehad bij oom en tante van mijn vriend, heb wel kersen-monchou taart gegeten want dat vind ik mega lekker, maar verder rustig aan gedaan en geen toetje genomen. Ik had me 's ochtends ook flink uitgeleefd in de sportschool, 5 km gerend en nog een uur krachttraining.

Lijstje van vandaag:
O: waldkorn broodje met creme fraiche, serranoham en basilicum
T: twee handjes pepernoten
L: 4 maiswafels, twee met kaas, twee met biefstukworst, kommetje tomaten-creme soep
A: witlof met ham en kaas uit de oven
T: misschien een bakje yoghurt

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 17:57

Wij zijn dit weekend eindelijk over gegaan naar het nieuwe huis. Het is meer een soort kamperen in eigen huis, want beneden is er nog niks af := Als het goed is hebben we strakjes een cv ketel (verwarmen de slaapkamer nu met zo een apparaat waarmee je stucwerk laat drogen en we douchen bij de sportschool :)) ) Boven werkt het toilet en hebben we licht in de slaapkamer, dus op zich voldoende om te kunnen leven.

Eten is wel weer lastig want de keuken is nog niet klaar.

Vandaag:
O: halfvolle yoghurt met musli
L: salade met komkommer, tomaat, gekookt ei en mozzarella
T: 3 stuks knäckebröd met zuivelspread en tuinkers
T: 4 bonbons (doosje gekregen van mijn baas)
A: ik denk afhalen bij Eazie: rijst met groenten en tofu

B: vanmorgen een uur krachttraining + 20 min fietsen retour werk

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-18 17:59

Netjes hoor Maanlicht!

Oh en spanned Frummels! Eten en verhuizen is altijd lastig idd.

Weekend was hier wel oké. Vrijdag naar vrienden toe, dus even snel de quiche opgewarmd. Daar wel een handje chips gehad maar schade viel mee. Zaterdag niet middag gegeten maar 's avonds pizza besteld want was alleen en het mocht van mezelf aangezien ik geen middageten had gegeten :Y). Dus dan kom ik met 1 25cm pizza netjes aan de 1700 kcal :))
Zondagmiddag luxe broodje gehad (croissant & ciabatta) met wat samba salade, en 's avonds spaghetti aglio olio.

Vandaag:

T; Mueslireep + glas thee
M: 2 kleine speld (?) boterhammetjes met pesto, kipfilet, tomaat en een beetje zout en peper, 1 sneetjes maisbrood met hetzelfde.
A: Bolognese quiche (haha ben een beetje van de quiches at the moment).

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 18:48

Maanlicht, je eten klinkt toch altijd heerlijk!

Frummels, succes met kamperen in je eigen woning :')

Imandra, netjes gedaan met je pizza

Ik heerlijk van weekend genoten en alle dagen alcohol gehad en teveel gegeten. Maar wel heerlijke dingen gehad. Gisteren onder andere drie dubbele met geitenkaas, honing, bacon en tijm <3 en zelf wat kaasjes gehaald voor een kaasplankje. Vandaag weer normale dag

Mijn dag
L: Skyr met muesli en whey crispy
T: twix, appel, haribo hartje
A: quiche lorraine
T: gekookt ei met rookvlees

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 15:25

Oeh ik wil mij hier ook graag melden ! Ben door middel van een koolhydraat arm leventje aan het proberen wat winter spekkies weg te werken :P Geen specifiek doel maar graag net wat lekkerder in mn vel zitten. Echt meer sporten zit er fysiek helaas niet in dus dan maar zo.
Ik ben altijd een ontzettende moeilijke eter geweest dus een sla dieet ofzo zit er voor mij echt niet in. Dit gaat so far so good haha.
Ik probeer op de drie dagen dat ik werk onder de 50gram koolhydraten te blijven. Dit omdat ik dan echt de extra voeding wel nodig heb nog. Op de overige dagen is het doel onder de 25 a 30 gram koolhydraten te blijven.

Vanmorgen de dag lekker begonnen met roerei en spek.
Als tussendoortje een stukje droge worst.
En lunch met wat turkse yoghurt en blauwe bessen.
Het avondeten zal bestaan uit gegrilde kip met verse tomaatjes en mozzarella.

Dan moet ik als het goed is onder de 25 gram blijven vandaag :)

Hopelijk doe ik hier nog wat andere leuke ideetjes op!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 15:51

Welkom Kimvicious! Leuk, nog iemand die koolhydraatarm eet! Al ben ik niet zo serieus als jij. Denk je er wel om dat je genoeg calorieën binnen krijgt? Want wat je opnoemt is wel wat weinig.