Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mama3

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 22:51

Klinkt goed Poes! Leuk dat je een app hebt die een route voor je maakt. Dan loop je niet altijd hetzelfde rondje

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 22:53

Klopt en het werkt vrij goed. Alleen is mijn horloge niet in staat om me de weg te wijzen maar lopen met een papiertje met, zo bleek tijdens het lopen toch, eerder cryptische aanwijzingen is ook een ervaring :D

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 22:55

:D 2 :D

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 23:16

Ik lees hier ook weer even mee ik loop nu meer dan ooit omdat ik vanwege corona miet naar het werk kan dus vinc het leuk om hier weer aan te haken☀️

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 10:38

Wat leuk Poes, dat die garmin een route kan verzinnen voor je. Strava kan dat ook tegenwoordig las ik, maar ik denk enkel als je summit-gebruiker bent.
Ik maak ook soms een route met wandelknooppunten, zo al een paar leuke kleine padjes ontdekt. Ik weet niet of er in Gent ook wandelknooppunten zijn, misschien niet in de stad.

Welkom terug Hinke! Hoeveel km loop je nu per week ong?

Ik ben nog steeds flink aan het niet-hardlopen. Wel al 2x gaan moutainbiken (niet echt het bos in, meer op de baan), gaan inline-skaten (skeeleren in NL denk ik?), al 2x op m'n paard gezeten en 1x een work-out gedaan. Nog niet beslist wat ik vandaag ga doen, zowiezo paardrijden, maar verder twijfel ik nog tussen de andere 3 dingen. Morgen toch weer terug wat hardlopen denk ik.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 10:41

Eventjes opgezocht: er zijn inderdaad geen wandelknooppunten rond de steden, jammer genoeg.
Afbeelding

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 10:56

Een website die ik soms gebruik is e-routes.nl. Je geeft aan waar je wilt starten en hoe lang je wilt lopen en er komen drie verschillende routes uit. Ik vind ze niet altijd wat, maar het geeft me wel inspiratie om eens een ander pad te lopen! https://www.eroutes.nl/

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 11:00

Die routes van Strava vind ik niks... Twee keer geprobeerd en twee keer op een doodlopend stuk gekomen.

De app van eRoutes heb ik ook (weet niet of dat hetzelfde is als die site), die gaf een weggetje aan dat geen weggetje was en kon niet op een alternatief komen... Bleef dus hangen op het punt waar hij vast liep... Vervelend.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 11:53

Ik pak meestal Wikiloc voor de inspiratie en maak daarna met Afstandmeten.nl mijn eigen rondje daarvan.

Eergisteren gezellig een lange late middag / vroege avondwandeling gemaakt met manlief vanaf de laadplaats in Bad Wimpfen aan de Neckar (Duitsland) . De route was niet zo heel bijzonder, maar de rust in die streek vind ik heerlijk, of het nu door de corona komt of niet... denk het niet.
Gisteren weer lekker zestien kilometer langs de Neckar tot Sluis Neckarzimmern kunnen lopen, terwijl het schip in de afvaart ging.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 13:43

Ah leuk om te horen dat er nog mensen lopen en krachttraining combineren! Ik heb niet echt een doel behalve ontstressen en me fitter voelen, dus dat leek me de beste manier. De rest lijkt goed bezig! Dit weer is natuurlijk alleen maar motiverend he.

Hier geen spierpijn (oef) maar wel zware benen, dus ik heb vandaag gekozen voor een 3km wandeling door ons mooie bos en straks wat stretchen/yoga ipv er weer een schep bovenop te doen met fitness :') . Op het gemak kom ik er wel.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 14:03

Wat leuk al die manieren om een route te zoeken. Ik ga het ook uitproberen van het weekend. Straks eerst mijn nieuwe rondje lopen.

Mag wel opschieten. Tussen 4 en 7 komt de nieuwe vaatwasser en daarvoor wil ik wel echt op tijd thuis zijn, haha!

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 14:11

Thanks 4 the tip Gem! Ga ik ook eens proberen.

Ik heb een hele week niet gelopen, ik was zooooooo mmmmooooeeeeee. Wel gewandeld (met de honden en net met paard), nu gaat het weer beter. Ik denk dat ik morgen maar eens een klein rondje probeer.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 16:27

Leuke tips om routes te plannen! Dank daarvoor.

Garmin vergist zich ook wel eens hoor. Stuurt je een halve snelweg op over over de spoorwegbrug. Maar qua inspiratie werkt het wel.

Knooppunten reed ik normaal wel heen met de auto voor de lange duurlopen maar dat ligt dus even stil.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 16:55

Memuska even lekker uitrusten en het dan weer oppakken toch?

Hinke welkom terug!

Ik bedenk mijn routes in het bos zelf, ik neem soms een nieuw pad en ik zie wel waar ik kom. Als het te lang duurt voor er een afslag komt, dan wil ik nog wel eens omdraaien en terug gaan.

Ik heb net een rondje door het dorp gedaan van 13km, het viel niet mee vandaag. Moe en halverwege buikpijn.
Zondag ga ik samen met iemand trailen, natuurlijk op gepaste afstand en ik kijk er heel erg naar uit om weer eens met iemand te lopen en kletsen.
Wordt een behoorlijk aantal kilometers deze week, ik zit nu al aan 53km hardlopen en 82km fietsen.

Krachttraining doe ik ook nog steeds twee of drie keer per week 20 minuten per keer, alleen mijn bovenlijf.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 20:55

Weer goed gelopen!!!

Doe je je krachttraining thuis of normaal in de fitness?

En ja, een week niet lopen is geen ramp. Als ik toch was geweest, had ik mij geërgerd omdat het niet goed ging dus heb maar gewandeld (met honden, paard, mini-zebu). Ook leuk. Stilaan krijg ik er wel terug zin in en ik voel me beter dus...

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 21:06

Oké oké, 2 dagen na elkaar is natuurlijk wel weer enthousiast, ook al is het maar 3 km :') hoewel ik nu achteraf eigenlijk geen pijn heb, ik voel in de verte iets, maar dat is het ook. Weekend toch maar even rustig doen weer.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 21:15

Memuska schreef:
Weer goed gelopen!!!

Doe je je krachttraining thuis of normaal in de fitness?

En ja, een week niet lopen is geen ramp. Als ik toch was geweest, had ik mij geërgerd omdat het niet goed ging dus heb maar gewandeld (met honden, paard, mini-zebu). Ook leuk. Stilaan krijg ik er wel terug zin in en ik voel me beter dus...

Gewoon thuis, fitnesscentrum vind ik niks aan.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 22:02

Ik doe ook aan krachttraining. 3-4x per week, normaliter in de sportschool. Zo'n 1.5-2u per dag.

Ik mis het enorm. Ik volg nu wel wat opgenomen lesjes van de sportschool, voornamelijk omdat ik het soms fijn vindt om wat instructeurs/instructrices te zien en horen. Ook doe ik soms wat oefeningen van videoland met Arie B.

En ik heb een suspension set gekocht waar ik tal van oefeningen mee kan doen. Maar het is toch anders, ik ben lang niet zo gemotiveerd...

Hardlopen deed ik al 3x per week en dat is nu niet anders, maar kracht voelt op de sportschool echt anders..

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 23:10

Ik lees nog steeds braaf mee. Jullie zijn zo lekker bezig!

Ontherun, ik zag je loopjes voorbij komen. Wat fijn dat je weer kan!

Poes, goed bezig! Jij bent geloof ik ook wel met sprongen vooruit gegaan afgelopen periode. Neem nou Strava, kan ik je duimpjes geven :D

Mijn motivatie was weer helemaal terug, ik ging lekker regelmatig, tempo ging omhoog. En toen was mijn batterij leeg. Die werkdruk ga ik nu ook fysiek voelen, echt helemaal kapot. Ik heb er nog wel wat loopjes tussen gepropt maar ik erger me elke keer zo vreselijk aan al die mensen op straat die ook niet aan de kant gaan. Nu maar even op een lager pitje en weer even het genieten en ontspannen terugvinden. Helaas kan ik de honden niet altijd meer meenemen omdat het zo warm is en alleen lopen vind ik zo saaaai.
Morgenvroeg weer een rondje duin en strand op vogeltjeskijktempo. Weer even een stapje terug en mooie dingen kijken. Lekker vroeg zodat de honden mee kunnen <3

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 23:44

Ik zit al op Strava en zelfs in het boktgroepje :D

Ik heb de oplossing momenteel wel: wegblijven uit parken en mooie paadjes en vooral lekker de weg op! Er is toch amper verkeer (hoop ik voor morgen ook). Heb voor morgen weer een hele route uitgetekend. Hopelijk verdwaal ik niet te veel haha.

Gewoon lekker je gevoel volgen lisitano! Voor mij staat genieten ook absoluut voorop.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 01:08

Ik zie ook net dat runkeeper niet meer lijkt te Syncen met Garmin... heb al een tijdje Strava en runkeeper staan en dan synct alles van Garmin naar die twee apps. Wou een tijdje vergelijken.

Eigenlijk mis ik bij alle drie goede analyses: vooral de mogelijkheid om gelijkaardige trainingen te vergelijken en evolutie over de tijd heen. Ook bij het coachingsprogramma mis ik dat wel. Ok ik zie mijn tijden zelf ook wel. Maar als ik zo vaak dezelfde trainingen moet lopen, kunnen ze toch wel even kijken hoe je daarin evolueert?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 09:45

Fris en regenachtig, ideaal loopweertje!

Nieuwe loopjasje mss maar meepakken.

Afbeelding

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 09:49

Ik zou eigenlijk ook wat aan krachttraining moeten doen, maar vind er echt geen bal aan. En ik ben er wel achter dat het dan helemaal geen zin heeft om er aan te beginnen. Of ik ga niet voluit en word ik er niet beter van, of ik ga met de pest in mijn lijf voluit en ben vooraf al stikchagrijnig :D .
Hetzelfde met trainingen, alles op gevoel en waar ik zin in heb, een wedstrijd winnen ga ik toch nooit doen ;) .

Hier een baalmoment. Eén dag weer stil moeten zitten aan boord (kan er niet af, dus alleen huishoudelijke beweging, kokkerellen en teksten schrijven) en ik heb weer een opgeblazen enkel. Gelukkig geen pijn aan, vandaag maar een keer de hele dag een compressiekous aan en been een beetje omhoog. Heel charmant onder een zomerjurk :') . Eens kijken of dat wil helpen.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 10:33

Haha Poes, grappig zo'n route.
Ik had jou nog niet gevonden op Strava, ga ik gelijk even zoeken :D

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 13:58

Iedereen is goed bezig hier!

Haha Poes, weet je de route enigszins uit je hoofd of moet je volledig van het blaadje aflezen?

Ik heb vanmorgen 7,3 km gelopen in 40 minuten. Had voor het eerst mijn nieuwe hardloopschoenen aan. Wat een verademing. Dan merk je pas hoe versleten je oude hardloopschoenen waren.