[HK] Make-up topic: deel 7!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Horseloverl

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 17:02

W7 durf ik niet meer te gebruiken, alles op m’n gezicht gaat ontsteken. Ik ben heeel erg fan van Morphe en tarte. Ook de js lipsticks en die van kat von D zijn grote favorieten

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 17:16

welke foundation van catrice is dat dan?

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 19:57

geen ervaring mee, maar toch besteld..6 stuks Sorme lip thick. Is een lipglos voor vollere lippen te krijgen, normaal 12,95 per stuk...nu 1 euro hihi kan ik ze ff uitproberen

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 20:07

De nieuwe Urban Decay Petite Naked Heat is ook vanaf vandaag te krijgen bij IPXL. Als je zorgt dat het bedrag in je winkelmandje aan de 25 euro komt kun je ook nog een 5 euro kortingscode toepassen. Kost 'ie maar 20 euro :)

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 09:18

Cinnepin schreef:
geen ervaring mee, maar toch besteld..6 stuks Sorme lip thick. Is een lipglos voor vollere lippen te krijgen, normaal 12,95 per stuk...nu 1 euro hihi kan ik ze ff uitproberen

What, waar??

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 11:10

Iemand tips voor een goede primer voor een vette huid?
Ik heb best grote poriën en mijn huid wordt snel vet. Momenteel draag ik BB creme van avene, lokaal wat foundation en een onzichtbaar mat poeder om te fixeren.

En wat is juist het verschil tussen een vloeibare primer en een Prep spray?

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 11:49

Matheno schreef:
Cinnepin schreef:

What, waar??

Ben bang dat ik de laatste had, zie ze niet meer staan, maar ze stonden hier :https://www.js-internationails.com/nl/opruiming/diverse-opruiming

Voornamelijk nagel spullen maar hadden dus ook make-up...echte bodem prijzen

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 16:22

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 16:23

Die gebruik ik ook. Hele fijne foundation.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 16:28

Ik vind hem vanaf de foto's in de blogpost die chimello plaatste heel mat en droog ogen. Is ie dat ook? Ben bang dat hij velletjes erg accentueert en ik heb altijd liever een vette foundation (want droge huid). :) Als ie vettig is, wil ik hem ook wel proberen!

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 17:10

Temptalia heeft de pressed shadows geswatched van de Colourpop Festival collectie. Ben benieuwd naar haar reviews!
https://www.temptalia.com/swatches-colo ... d-shadows/

Vind zelf een aantal tinten (zoals Bassline) wel een beetje tegenvallen. Maar zit ook een boel tofs tussen <3

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 17:29

Aii die lila kleuren zien er niet al te top uit. Ik vertrouw geen een lila meer sinds het Eyescream palette. := Die doe ik trouwens weg. Doe er echt te weinig mee.

Zijn trouwens wel een aantal shades die overeenkomen met Nabla.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 17:37

Die foundation voelt hydraterend aan (normale huid, vette t-zone) buildable, 7 euro dus zeker proberen waard! Gaat wel niet zo lang mee door de dag als een high end foundation maar voor dat geld

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 20:36

Die foundation van Catrice is fijn! Zeker voor dat geld. Ja de UD All Nighter of Kat von D Lock it hebben nog meer dekking maar die zijn ook 5x zo duur, letterlijk.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 20:58

Ik vind die van w7 de face fantasy iig ook een goede dekking hebben en dus wel de hele dag. Van actrice heb je er ook eentje met 24 uur werking zeg maar alleen die is volgens mij wel erg dun.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 23:37

Frummels schreef:
Ik vind hem vanaf de foto's in de blogpost die chimello plaatste heel mat en droog ogen. Is ie dat ook? Ben bang dat hij velletjes erg accentueert en ik heb altijd liever een vette foundation (want droge huid). :) Als ie vettig is, wil ik hem ook wel proberen!

Ik heb ook een drogere huid en heb er geen last van :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 07:06

hoi ladies! Deze stiekeme meelezer heeft een vraag voor jullie. Ik draag zelf geen make-up en heb er dus nada noppes verstand van maar jullie wel :D
Mijn petekind wordt 18 en nou hebben wij al een kadootje maar ik kreeg opeens een briljante ingeving :)
Ik wil graag nog iets geven en ze houdt van make-up. Hebben jullie nog een suggestie voor iets? Ze maakt voornamelijk haar ogen op volgens mij. Ik moet het wel in de winkel kunnen halen want deze 'briljante ingeving' komt natuurlijk op het laatste nippertje ;) :D Bij voorkeur ook redelijk geprijsd indien mogelijk :)

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 07:48

Hallo! Sorry dat ik zo kom binnenvallen, ik heb ook een vraagje:
Afbeelding
Ik heb ooit deze mascara van mijn oma gekregen, die mascara ging op en toen heb ik alleen het borsteltje bewaart. Dus er staat nergens een naam of logo of iets op en deze is kapot aan het gaan. Is echt een superfijn borsteltje waarmee ik mijn wimpers heel mooi krijg...
Wie weet een, betaalbare, verbangbare? :)

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 08:06

Ook even een stille meelezer die komt binnenvallen!

Ik zou even kijken bij Kiko, alle mascara’s nu in de aanbieding voor 3,95 en ze hebben heel veel soorten borsteltjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 09:24

*komt ook weer eens binnen vallen*

Drogisterij foundation is voor mij helaas geen optie...
Volgens mij denken die merken dat iedereen geel is en als ze dan een roze ondertoon hebben, is hij vaak 3 tinten te donker.
Jippie...

En als je een droge huid hebt, heb je geen vettige foundation nodig, maar een hydraterende ;)
Ook dat is lastig in drogisterij merken heb ik ondervonden...

W7 make up is voor de prijs niet onaardig, maar er zitten stofjes in waar mijn huid niet zo blij van werd.
De palettes zijn voor hun geld ok, maar in mijn optiek niet te vergelijken met high end merken als UD (waarop ze gebaseerd zijn).

Maar als je altijd Max Factor hebt, kan ik me voorstellen dat je W7 heel fijn vindt.
Ik vind MF namelijk echt helemaal niks, vooral hun oogschaduw is echt prut, totaal geen pigment...
Mascara is wel fijn trouwens.

Qua primer zweer ik echt bij Smashbox.
Zijn prijzig, maar je doet er ook heel lang mee en eerlijk, ik heb nog niet een primer gevonden die er aan kan tippen.

Poeh, lastig Kinke
Helemaal omdat we natuurlijk geen idee hebben wat haar teint is en wat haar voorkeuren zijn.
Normaal gesproken zou ik aanraden een mooie lipstick te kopen, maar als ze dat nooit draagt is dat weer niet zo'n goed idee natuurlijk :')

Hmmm... ik herken dat borsteltje niet gelijk...
Catrice heeft wel een hele fijne mascara met ook zo'n smal borsteltje, de Glam&Doll mascara.
Maar eerlijk, er zijn heel veel merken met zo'n soort borsteltje.

Zelf heb ik tijden alleen mascara gedragen.
Ik was gewoon de zin en lol kwijt.
Maar... ik heb nu al een paar dagen weer een full face en dat bevalt stiekem wel weer.
Vandaag FOF uit het stof getrokken, blijft een heerlijk kleur <3

Afbeelding

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 09:57

Leys, ze is blond/blauwe ogen :)
Ik zat te denken aan een pallet met oogschaduw oid

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 10:48

Kinke schreef:
hoi ladies! Deze stiekeme meelezer heeft een vraag voor jullie. Ik draag zelf geen make-up en heb er dus nada noppes verstand van maar jullie wel :D
Mijn petekind wordt 18 en nou hebben wij al een kadootje maar ik kreeg opeens een briljante ingeving :)
Ik wil graag nog iets geven en ze houdt van make-up. Hebben jullie nog een suggestie voor iets? Ze maakt voornamelijk haar ogen op volgens mij. Ik moet het wel in de winkel kunnen halen want deze 'briljante ingeving' komt natuurlijk op het laatste nippertje ;) :D Bij voorkeur ook redelijk geprijsd indien mogelijk :)

Bij de Kuirdvat heb je hele leuke chocolade paletten, die zijn redelijk geprijsd en hebben een aardig pigment. Bij de Etos hebben ze Revolution, die hebben ook leuke paletten voor een leuke prijs. Persoonlijk vind ik de Chocolade paletten beter. https://www.kruidvat.nl/make-up/oogscha ... %20make-up

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 11:04

dank je wel Joolien :)
Dat andere merk bij Kruidvat, is dat ook ok? MUA oid? ik zie wel goede recensies maar weet niet of die betrouwbaar zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 11:05

Ik persoonlijk ben geen fan van de chocolade paletten heel eerlijk gezegd.
Geeft maar weer aan hoe persoonlijk dat is.

Zou dan eerder voor een MUA (verkrijgbaar bij Kruidvat en heel goed betaalbaar) gaan.
Pigment is misschien niet beter dan de chocolade paletten, maar ze blenden wel stukken fijner.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 11:07

Kinke schreef:
dank je wel Joolien :)
Dat andere merk bij Kruidvat, is dat ook ok? MUA oid? ik zie wel goede recensies maar weet niet of die betrouwbaar zijn

Mua kan ook idd, al heb ik daar wel eens de pigment van gecheckt en was ik niet zo van onder de indruk.