Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 09:38

Vandaag lekker naar de sauna met mijn moeder, super veel zin in! Even relaxen.

O: havermout met kaneel en een handje Cruesli
L: belegd broodje waarschijnlijk
A: Kipdijfilet gevuld met mozzarella en gedroogde tomaat, daarbij orzo met pesto en broccoli

Tussendoortjes durf ik nog niet echt te zeggen, ik weet niet hoe laat ik thuis ben :)

Janine1990

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 09:42

Oooh lekker Maanlicht! Veel plezier!

Ik heb vanavond een etentje...

O: Overnight oats met cacao en een glas jus d'orange
T: Snack a jacks
L: Twee boterhammen met ossenworst
T: Snack a jacks, 2 mandarijnen
A: ?????

Die laatste T moet ik dus flink spreiden over de middag, want het etentje is pas om half 8... :P
Misschien thuis dan nog een paar crackertjes met een plak kaas.

Verder nog maar even een kwartiertje hoepelen. :)

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 10:07

Oh lekker maanlicht geniet ervan! Ik ga vanavond ook uiteten, bij woodstone in Hoofddorp! Ben heel benieuwd ze schijnen daar kcalarme pizza's hebben waarbij het midden van de pizza is vervangen door een salade _O-

Hoe slim is dat hahah dus even kijken of ik daar zin in heb of voor een "echte" pizza ga.

Mijn planning:
O: 175 gram skyr met 30 gram cruesli en een banaan
T: Smartbar Crunch
L: 2 boterhammen met tonijn, kipfilet en kaas
T: eiwitrijke snack geen idee nog wat
A: pizza <3
T: als ik nog trek heb iets van worteltjes of kwark

Beweging: 2x 12 min hardlopen en uurtje krachttraining

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 10:10

The_Cat: Overnight oats is niet ongezond of te veel hoor? Ligt eraan hoe je het klaarmaakt ook natuurlijk.
Maanlicht: Heerlijk! Veel plezier :)
Janine: Lekker, wat voor soort restaurant? :) En je kunt prima nog wat crackers eten hoor, je hebt niet zo'n vol lijstje.
Bente: haha bijzonder. :Y)

O: 200 gram optimel kwark + muesli en rozijnen
T: appel
L: sla melange + halve gebraden kipfilet, ei, mais, tomaat, komkommer, bietjes, halve avocado
T: 2 mandarijnen, griekse yoghurt met een banaan en bosbessen
B: uurtje body workout
A: ?
T: blokje 85% chocolade en handje ongezouten notenmix

Oja, voor wie het vroeg, Skyr is lekkere yoghurt :)

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 10:13

Cheetahfan schreef:
The_Cat: Overnight oats is niet ongezond of te veel hoor? Ligt eraan hoe je het klaarmaakt ook natuurlijk.

ik heb er geen idee van, daarom dat ik het vraag.

Ik neem nu gewone havermout (dus geen kant en klare). Alpro soja melk (de gewone blauwe bus), een halve banaan, 2 theelepels chia zaadjes, 2 theelepels zonnebloempitten, 1/2 theelepel kaneel. dat laat ik dan in men potje staan. De havermout weeg ik af en is tussen de 30-35 gram

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 10:14

Het is een wereldrestaurant á la wok... Dus veeeeeeel eten reken maar... :P
Ik ga sowieso voor gewokte kip met champignons en peultjes... :~

Verder geen flauw idee nog... Oh ja sushi.

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 10:14

Vandaag mn eerste tentamen van de tentamen week! Goed geleerd dus komt vast goed:)

O: 2 speltboterhammen met oude kaas
L: 2 speltboterhammen met vegaburger :p
T: waarschijnlijk een time-out oid

Zit tot nu toe op 903 kcal en mn doel is rond de 1600/1700 dus avondeten mag wel 700-800 kcal bevatten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 11:06

The_Cat schreef:
Cheetahfan schreef:

Ik neem nu gewone havermout (dus geen kant en klare). Alpro soja melk (de gewone blauwe bus), een halve banaan, 2 theelepels chia zaadjes, 2 theelepels zonnebloempitten, 1/2 theelepel kaneel. dat laat ik dan in men potje staan. De havermout weeg ik af en is tussen de 30-35 gram

289 kcal per portie als je 30 gram havermout neemt, valt dus echt reeeeuze mee. Plantaardige melk is over het algemeen vrij kcal arm (ik drink zelf het liefst ongezoete amandelmelk) en havermout valt ook mee.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 11:24

En, niet heel onbelangrijk, je kan er een tijd op voort :D

Ik heb vanavond mn proefles bij mn nieuwe sportschool. Spannend! Barst wel van de buikpijn, dus hopelijk zakt dat nog wat.

Mn dag vandaag:
O: havermout met halfvolle melk en kaneel
T: 2 vitalu crackers met slankie
L: 2 volk broodjes met avocado, soep
T: optimel vanilleyoghurt
A: roerbaknoodles met kip en veeeeel groenten
T:?

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 11:26

Citaat:

Klinkt goed! Kan je wat mij betreft prima elke dag eten :j

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 11:27

Veel plezier vanavond Laura!

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 11:33

OKe, dan ik dat dus dagelijks eten ;) thanks allemaal voor jullie antwoorden :) super mensen, super topic :D

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 11:36

Ik ben even gestopt met bijhouden van mijn eten, vond het frustrerend.. Dus ben nu wel op dezelfde weg verder maar zonder het invullen. Val nog steeds wat af maar niet meer zo hard, maar dat vind ik alleen maar fijn.

Heb je pinterest The_Cat? Daar staan vaak ook leuke recepten op die je inspiratie kunnen geven voor alternatieven of kleine aanpassingen :)

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 11:37

MarjanB schreef:
Ik ben even gestopt met bijhouden van mijn eten, vond het frustrerend.. Dus ben nu wel op dezelfde weg verder maar zonder het invullen. Val nog steeds wat af maar niet meer zo hard, maar dat vind ik alleen maar fijn.

Heb je pinterest The_Cat? Daar staan vaak ook leuke recepten op die je inspiratie kunnen geven voor alternatieven of kleine aanpassingen :)

Ja, maar daar nog niet aan gedacht :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 11:45

Echt google havermout, werelds product als je de verschillende resultaten mag geloven!

Ik merk dat ik met havermout echt langer vol zit.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 11:48

Ik dacht (misschien ten onrechte) dat havermout heel veel koolhydraten waren? En dat het daar dan misschien 'gevaarlijk' kon zijn?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 11:53

The_Cat schreef:
Ik dacht (misschien ten onrechte) dat havermout heel veel koolhydraten waren? En dat het daar dan misschien 'gevaarlijk' kon zijn?

Valt volgens mij best mee. Maar ook meer omdat het geen snelle koolhydraten zijn. Worden langzaam opgenomen. Meeste koolhydraten zijn toch suikers? Dit niet... Ofzo...

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 12:08

Havermout zijn idd wel koolhydraten. Ik vind dat zelf niet zo spannend, maar als je je koolhydraatinname beperkt is het wel iets om op te letten.
Het is voor mij een van de weinige producten waar ik écht een tijdje vol van zit, dus ik eet het graag 's ochtends, vooral op werkdagen. Ik moet nog eens kijken naar meer toepassingen, want de geone havermoutpap komt me op het moment een beetje de neus uit, dus tijd voor afwisseling :D

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 13:12

Oo je kan zo veel met havermout!
Gewone pap met banaan, noten en pure chocolade of met appel, rozijnen en kaneel.

Ik maak wel eens pannenkoekjes: banaan +1 of 2 eieren + havermout + kaneel in de staafmixer en dan bakken. Je kunt er nog eiwitpoeder doorheen doen. Lekker met appelstroop of jam.

Ik meng het ook wel eens met aardbeien/bosvrucht yoghurt en dan een nacht/paar uur laten staan in de koelkast, met rozijnen erdoorheen. :9 Is wel een aparte structuur, dus moet je van houden haha.

Je kan er ook een soort cakeje van maken: een ei, wat olie, havermout, beetje melk, banaan (optioneel bosbessen etc) mixen, dan in een mok gieten en 3 minuten in de magnetron (of in de oven, maar dat zou je even moeten zoeken). Omkiepen op een bordje en wat griekse yoghurt erbij. :D

Genoeg recepten ook online te vinden! :)

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 13:37

Ik hoopte vanmorgen dat mijn havermout me vol zou houden, maar helaas, verging om 9 alweer van de honger. :=
Moet dan echt ontbijt meenemen ipv thuis eten.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 13:49

Ik heb het boek Havermoutje, daar staan ook een boel verrassende en makkelijke recepten in.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 14:03

Thnx voor de tips cheetahfan. Mugcake maak ik ook weleens idd, al maak ik m zonder olie en melk. Alleen ei, havermout en banaan dus. De rest ga ik eens proberen :D

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 14:23

Jolien87 schreef:
Josien, zo heb ik ook eens mijn Kitchenaid proberen schoon te maken maar toen had ik binnen de kortste keren een schuimparty in de keuken. := Misschien de volgende keer toch iets minder afwasmiddel gebruiken.

Fijn Janine, was het niet heel koud buiten? Of vond je dat wel fijn?

Isa, het ziet er heerlijk uit! Dat ga ik zeker ook eens maken. En het aantal calorieën valt me ook mee.

Imandra, wat is skyr?

Eulogy, je avondeten klinkt echt heel lekker! Heb je daar een recept van?

Mijn lijstje van vandaag:
O: 2 rijstwafels met smeerkaas en 2 met pindakaas (ik blijf het zó lekker vinden!)
L: shake met Griekse yoghurt, havermout, banaan, walnoot, kaneel, cacao en ahornsiroop.
T: mango en appel.
A: versgemaakte Turkse pizza

Ja hoor :D Ik maak het zonder recept maar doe het zo:
Voor de kip maak ik een sneetje in 2 kipfilets, daar stop ik wat kruidenboter tussen, champignons roerbak ik even snel met veel (naar persoonlijke voorkeur :+) knoflook en een klein beetje boter. Die leg ik daarna gewoon bovenop de kip en dat gaat een halfuur op 180 graden de oven in. Ik gebruik meestal niet teveel champignons, hooguit een half bakje want anders wordt het zo "nat".

De groenten zijn heel makkelijk, die snij ik gewoon allemaal in grove stukken (halve courgette, hele rode ui, bakje cherrytomaatjes, hele aubergine en een paprika maar je kunt het natuurlijk ook met andere groenten doen), gooi ze op een overplaat, paar teentjes knoflook erover uitpersen, 1 eetlepel olijfolie erbij, beetje zout en wat gedroogde of verse basilicum erover :j Gaat ongeveer even lang en op dezelfde temperatuur als de kip in de oven, hoewel ik ze er soms net iets minder lang in laat want net voordat de kip gaar is beginnen de groenten soms net iets te bruin te worden :P

Paellapan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 14:43

Mensen die leuke dingen gaan doen vandaag veel plezier!

Ik zal van gister en vandaag ook eens een lijstje neerzetten:

Gisteren:

O: magere yoghurt met muesli
T: 2 stuks fruit
L: 3 waldkorn boterhammen, 1x runderrookvlees, 1x tomaat en 1x komkommer, met een beker halfvolle melk
T: 2 rijstwafels
A: 3 gekookte aardappels met 1 lepel jus, 200gr snijbonen, hamburger en een bak rauwkost
T: een bakje vanille vla

Vandaag:

O: Magere yoghurt met muesli
T: 2 stuks fruit
L: Tosti van 2 waldkorn boterhammen met kaas, beker halfvolle melk
T: 2 rijstwafels
A: 150 gr rosti uit de oven (met kaas, ei, knoflook en een uitje), tartaartje en slade van ijsbergsla, tomaat, komkommer, augurk en zongedroogde tomaatjes
T: bakje vla

* vetten komen bij mij voornamelijk uit de braadboter, boter op brood en olijfolie over de salade

Nieuwe verslaving: groene thee met framboos :+

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 14:54

JuliaKamm schreef:
Vandaag mn eerste tentamen van de tentamen week! Goed geleerd dus komt vast goed:)

O: 2 speltboterhammen met oude kaas
L: 2 bruine boterhammen met avocado en hüttenkäse en smoothie
T: waarschijnlijk een time-out oid

Zit tot nu toe op 1080 kcal (heb ergens gelunchd dus kwam hoog uit) en mijn doel is zo rond de 1700 - 1800 kcal

even aangepast :)