Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 13:56

Level 2 van Ripped is leuk! Maar die 2 minuten lang planken, OEF! Qua conditie ging het niet helemaal lekker vandaag, dus ik zit hard te twijfelen of ik vanmiddag nog Killer Buns & Thighs 1 ga doen of vanavond. En dan ook nog denken of dat voor of na het fietsen gaat gebeuren :D

Jolien: ik was een paar dagen ook snotterig. Maar als ik ging sporten, was m'n neus ook ineens genezen :D Beetje jammer dat het erna weer op kwam zetten. Maar tijdens het sporten had ik nergens last van :3

Jolien87

Re: Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 14:00

M'n neus is niet het grootste probleem, maar m'n ademhaling. Ik sta constant te hoesten en te proesten. Gelukkig heb ik genoeg water bij de hand dus het gaat vast goed komen. :)

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 14:11

zo! dag 7 van l1 zit erop :D

dietiste vrijdag had mooi nieuws voor me :D mn spiermassa is 5% toegenomen ivm 6 mnd geleden en mn vetmassa 5% afgenomen :D heb nog wel wat vetjes te gaan, maar het moet goed komen met mn huidig ritme. mn voeding zit helemaal goed, waterhuishouding in mn lijf ook. dus helemaal blij :D

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 14:13

krijgen we een kleine phor?? :D :D :D

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 14:18

+:)+
Ariebombarie schreef:
zo! dag 7 van l1 zit erop :D

dietiste vrijdag had mooi nieuws voor me :D mn spiermassa is 5% toegenomen ivm 6 mnd geleden en mn vetmassa 5% afgenomen :D heb nog wel wat vetjes te gaan, maar het moet goed komen met mn huidig ritme. mn voeding zit helemaal goed, waterhuishouding in mn lijf ook. dus helemaal blij :D

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 14:48

Zei ik gisteren nog dat ik het allemaal wel mee vond vallen?..... Heb onwijze spierpijn vandaag! Maar toch heb ik In om straks lekker te shredden!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 16:34

Goed bezig Sjoos, dat betekent dat je spieren goed aan het werk zijn geweest. +:)+

Net dag 19 gedaan, op zich heb ik er geen spijt van, maar nu ben ik KAPOT! Ik weet dus niet of het wel zo'n goed idee is geweest, of dat ik beter eerst een dagje had kunnen uitzieken. Maar als ik het niet had gedaan had ik me zeker schuldig gevoeld.
Gelukkig kan ik nu lekker de rest van de dag bijkomen.

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 17:13

Wipsie schreef:
ik meld me ook even. vandaag doe ik dag4 van level 1 van de shred. ging best goed de eerste dagen, behalve mn bovenbenen dan....
Zijn er hier nog mensen die meedoen met een heupprothese? ik heb voorlopig nog geen last, maar als ik hier lees hoe zwaar het wordt.....
In elk geval ook een super dikke proficiat aan alle mensen met fantastische resultaten hier, en ook gewoon aan iedereen die meedoet!!!!

Niet met een heupprothese maar wel met heupdysplasie waar ik binnenkort aan geopereerd moet worden.
Voor de shred had ik er eigenlijk continue last van,
nu na de shred (ben nu ripped aan het doen) veel minder.
Van de arts en fysio mag ik gewoon doorgaan tot de operatie aangezien
het juist de spieren alleen maar sterker maakt en het voor die paar maanden mijn botten niet kan verslechteren.
Ik kan nu zelfs weer hardlopen zonder al te veel pijn :)
Fysio zegt juist dat als ik zo doorga het herstel na de operatie (tripleosteomie)
alleen maar gemakkelijker gaat zijn doordat ik er beter in ga.

Dus ik zou zeggen zolang je er geen last van krijgt kan het vast geen kwaad :)

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 17:16

KarinvdM schreef:
Raponsje, mag ik je vragen wat kan ik na de shred het beste kan gaan doen? Ik hoef geen gewicht kwijt, maar ik wil m'n buik graag nog wat strakker (ik weet dat ik daar geen invloed op heb). Het shredden vond ik best zwaar voor mijn benen, zeker icm het hardlopen wat ik doe (3-4x pw 10+km).

Je zou de 6 week 6 pack kunnen doen.
Daarin worden uiteraard je benen ook wel mee genomen maar niet zo intens als met de shred.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 17:21

Wat ik me trouwens afvroeg, zijn hier meer shredders die niet of nauwelijks zweten in het gezicht?
Ik heb hier altijd al wel last van gehad, bij de kleinste inspanning loop ik al rood aan, maar ik zweet nooit echt. Na het shredden heb ik wel wat pareltjes hier en daar en mijn gezicht is ook wel zout, maar ik zweet verder niet in mijn gezicht. Ik ben dus ook echt donkerrood aangelopen na het shredden. Voor de rest heb ik hier geen last van, op andere plekken zweet ik wel. Maar ik merk dat ik ontzettend duizelig wordt van die druk op m'n hoofd en ik heb zelf het flauwe vermoeden dat dit dus hierdoor komt.
Tijdens het shredden drink ik gemiddeld een liter water weg, ook overdag drink ik vanaf dag 1 van het shredden veel water, waardoor ik zeker zo'n 3 liter water per dag drink. Ik scrub regelmatig mijn gezicht onder de douche, dus ik weet ook niet of het van verstopte poriën komt.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 17:24

Jolien: Klinkt alsof je lichaam de warmte niet goed kan afdrijven.
Dat is waar zweten voor dient: het lichaam afkoelen door te zweten.

Als je meer zou zweten zou je ook niet knalrood aanlopen, hoewel een beetje rood normaal is tijdens flinke inspanning.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 17:27

Is helemaal waar Raponsje, zo ervaar ik het ook.
Maar is er ook iets wat ik eraan kan doen? Qua conditie kan ik het shredden nu namelijk goed aan, maar m'n hoofd staat echt op knappen.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 17:32

Is je urine midden op de dag lichtgeel of donkerder?
Niet (genoeg) zweten en hoofdpijn duid meestal toch op vocht te kort.
Plas je misschien ook heel erg veel?

Als je het water / drinken tijdens en na de shred niet mee telt hoeveel drink je dan op een dag?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 17:39

Eerder was mijn urine donkerder, omdat ik voorheen (voor het shredden) heel weinig dronk, dan was 1,5 liter op een dag al veel. Nu drink ik (buiten de liter van het shredden op) gemiddeld 2 liter water per dag. Daarnaast drink ik ook veel thee zonder suiker of zoetjes.
Nu ik meer drink, ga ik dus ook vaker naar de wc. Als ik bovenop mijn hand een plooi trek, dan zakt deze ook sneller in dan voorheen, maar de huid is nog steeds niet helemaal soepel.
Mijn urine is overdag nu wel gewoon lichtgeel, dus er zit vooruitgang in.
Kan het zijn dat het langer duurt voordat het effect van het meer drinken ook groter is?

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 17:42

Het kan zijn dat je lichaam gewoon even tijd nodig heeft.
Maar het is wel iets om in de gaten te houden, want je lichaam moet de warmte goed kwijt kunnen.

Zweet je op een hele warme zomer dag wel van nature of heb je dan hetzelfde?

Je zou kunnen proberen om voor de shred extra te drinken en tijdens de shred te blijven drinken.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 17:44

Bij mij drupt het zweet soms van m'n neus af.! :D

Is die 6w6p ergens compleet te vinden op internet?
Ik zal eens gaan zoeken.

Vandaag kreeg ik als bedankje voor het jureren een doos Merci. Erg lekker maar weer zo slecht...

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 17:46

6w6p staat die niet op YT?

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 17:47

KarinvdM schreef:
Bij mij drupt het zweet soms van m'n neus af.! :D

Is die 6w6p ergens compleet te vinden op internet?
Ik zal eens gaan zoeken.

Vandaag kreeg ik als bedankje voor het jureren een doos Merci. Erg lekker maar weer zo slecht...

Ik weet dat level 1 compleet op YT te vinden is, dus de rest moet ook wel te vinden zijn. :j

Ga de volgende keer lopend boodschappen doen en met alle zware tassen terug lopen, kun je zonder schuld gevoel daarna lekker een chocolaatje nemen.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 17:51

Nou, lopend boodschappen doen is hier niet zo handig :D Ik zie me nog niet met een vouwkrat vol boodschappen 8 km terug naar huis lopen. :))
Maar ik snap je wel hoor :), het probleem is dat ik moeilijk maat kan houden, ik kan het vaak niet bij eentje laten.

Jolien87

Raponsje schreef:
Het kan zijn dat je lichaam gewoon even tijd nodig heeft.
Maar het is wel iets om in de gaten te houden, want je lichaam moet de warmte goed kwijt kunnen.

Zweet je op een hele warme zomer dag wel van nature of heb je dan hetzelfde?

Je zou kunnen proberen om voor de shred extra te drinken en tijdens de shred te blijven drinken.

Op extreem hete zomerdagen heb ik wel een straaltje zweet langs m'n nek en voor m'n oren langs lopen, maar daar is veel voor nodig. De rest van mijn lichaam zweet gelukkig wel goed, het is puur mijn hoofd dat "verstopt" lijkt te zitten.

Ook tijdens het paardrijden heb ik dit, dan loop ik bijna paars aan voordat ik zweet. Mijn cap is na die tijd ook wel klam, maar voor de rest heb ik geen zweet, afgezien van de pareltjes en het zout.

Voordat ik ga shredden zorg ik dat ik al zeker een halve liter water binnen heb, maar meestal shred ik aan het eind van de middag of 's avonds dus dan zit ik sowieso al op 1,5 liter wat ik die dag binnen heb gekregen.
Tijdens het shredden heb ik twee flesjes water van een halve liter klaar staan, daar drink ik tussen de oefeningen van, dus het drinken tijdens het shredden doe ik al.

@Karin: Level 1 van 6w6p staat in z'n geheel op Youtube. Level 2 staat op een andere site.

Twaalf

Level 1 staat inderdaad op YT, level 2 heeft Nevergiveup een linkje van geplaatst in het topic volgens mij :j

Ik las in dit topic iets over bespiering, lengte van work-out of iets dergelijks.
Nu ben ik best gespierd, betekent dit ook dat ik langer moet trainen om resultaat te krijgen? :o?
Ook heb ik amper spierpijn bij de shred en 6w6p (level 1), omdat ik wel wat gewend ben.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 17:55

Dank je, level 1 had ik inderdaad al, ik zal ze even aan m'n favorieten toevoegen. :)
Laatst bijgewerkt door KarinvdM op 17-02-13 17:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 17:55

Ik zweet ook niet heel erg... maar ik loop ook niet tomaatrood aan. Krijg wel een rood hoofd, maar hij knapt niet uit elkaar. :P

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 17:58

Ik zweet eigenlijk bijna nooit, zelfs nauwelijks in de sauna :+ Daarom word ik op gegeven moment ook altijd zo akelig met sporten en warme zomerdagen, m'n zweet komt er gewoon echt niet uit.