[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ItsMe2

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 22:47

Maava: de prikpil staat mij eerlijk gezegd meer tegen als een spiraaltje :o. Dan ben ik er voor 5 jaar af en hoef ik niet iedere 3 maanden opnieuw een prik..

Ik heb even gegoogled wat verschillende hormonen (o.a ethinylestradol (synthetische oestrogeen) en levonorgestrel (synthetisch progestageen) doen. Met name de 'klachten' die door teveel oestrogeen kunnen worden veroorzaakt herken ik mij in.. niet alleen de stemmingswisselingen maar ook bijvoorbeeld het overgewicht dat het kan veroorzaken! Ik zeg uitdrukkelijk kan, omdat in mijn ogen het ook veelal te veel/te lekker eten is en ook een stukje erfelijke aanleg. Toch herken ik het wel heel erg wat er beschreven wordt over vet opslag en op welke plaatsen dit dan opgeslagen wordt..

Mijn twijfel neemt nu steeds meer af..

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 09:15

@ItsMe2
Ja, dat was ook de reden dat ik overstapte naar de mirena, maar is wel een stuk minder spannend om te krijgen. :D

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 18:11

Smee__ schreef:
Ik zit nu op een maand en 4 dagen maar sinds 2 dagen is het amper bloed te noemen dus ik hoop dat het nu zo goed als over is :j 6 maanden, moet er niet aan denken :=

Ik had moeten afkloppen, het is 1 dag wat minder geweest maar nu weer volop -O-

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 20:27

Ik kom even binnenvallen. Ik heb altijd de pil geslikt tot ik in de afgelopen 2 jaar tot 2x toe door de pil heen zwanger ben geworden. Nu 27 weken zwanger van de 2e. Heel leuk allemaal maar meer als 2 kinderen wil ik echt niet! Hierna dus op zoek naar iets anders dan de pil. Die vertrouw ik echt niet meer. Nu raden ze geloof ik na zwangerschappen ook andere anticonceptie aan. Ik wil zo min mogelijk hormonen ivm mijn fybromyalgi waardoor ik al vermoeid ben en door al die hormonen word mijn lijf nog slechter. Iemand tips of aanraders. Mijn huisarts zegt dat ik gewoon de mirena spiraal moet pakken maar er zijn vast meer opties hoopte ik...

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 20:31

Anders misschien het koper spiraaltje?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 21:16

Waarom niet de mirena? Ik heb er ook heel erg tegenop gezien maar het bevalt uitstekend.

Smee, ik was wel langer onderweg met nog wat nabloeden maar dat word echt minder. Ik heb het toen wel tig keer laten controleren bij de HA maar het heeft tijd nodig. Het komt goed.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 16:53

Hoi weet iemand hoe het zit als je in twee verschillende weken een pil vergeten bent?

Ik slik de pil door. Nu ben ik een pil vergeten in de eerste dagen van de nieuwe strip. Laatst weer een pil vergeten, de eerste dag van de tweede week.

Maar ik vind het erg lastig hoe het dan zit, als je pillen vergeten bent in meerdere weken? 1 pil vergeten is normaal geen probleem, maar ook als je een week eerder er ook 1 bent vergeten?

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 16:58

Ik slik zelf dan altijd op één dag twee pillen, maar ik weet niet of dat ook echt zo moet.
Volgens mij maakt het niet heel veel uit als je twee weken na elkaar de pil vergeet, als je ze tussendoor tenminste wel geslikt hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 17:31

Heeft iemand ervaring met bloedverlies na het plaatsen van de mirena? Ik heb hem nu bijna drie weken en ik ben sindsdien eigenlijk permanent ongesteld. Niet meer dan zonder mirena, maar wel alsnog veel. Verder geen heftige krampen.

Hoort dit?

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 17:37

Dat kan gewoon ja, het bloeden kan best even duren :j

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 17:38

x
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 18-02-22 23:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 17:40

Ah mooi, dan bloed ik nog even door. :+

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 17:47

Vooral m'n eerste menstruatie duurt dus zo lang. Inmiddels een maand + 8 dagen en still counting :')!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 17:52

Met mirena bloedde ik vooral de eerste maand lang en onregelmatig. Ik ben hierna bijna 1,5 jaar bloed vrij geweest.
Nu zo'n 3 weken geleden had ik ineens langer bloedverlies en had ook echt tampons nodig terwijl ik normaal 1 x wat afveegde en het klaar was en heftige klachten die ik normaal nooit had (pijnlijke borsten(waarvan ik altijd dacht dat andere vrouwen zich maar aanstelde := ), hoofdpijn, chagrijnig). Uiteindelijk 1,5e week aangehouden. Ik hoop niet dat het iets is wat weer elke maand gaat zijn, ik voelde me best verwend dat ik nergens meer last had maar het duurde nu erg lang en lichamelijk veel last. Met de pil kon je het ook zo schuiven dat je er geen last van had natuurlijk, dus ik ben benieuwd. Meer vrouwen die dit hebben?

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 21:21

Heeft er iemand ervaring met Primolut e.d.? Ik slik geen anticonceptie maar wil wel min menstruatie straks verschuiven i.v.m. vakantie. Ik lees alleen over behoorlijk heftige bijwerkingen zoals hoofdpijn en heel slecht slapen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 10:10

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-02-22 23:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 22:17

Ik heb evem een vraag, misschien is dit al eerder besproken. Maar kan het helaas niet zo snel vinden.

A.s dinsdag is mijn laatste pil vd strip en van het doosje. Betekend dus dat ik een stop week heb, en daarna met een nieuw doosje begint.
Maar vanwege de vakantie wil ik 'm door slikken. Hoe kan ik dit het beste doen?

Het nieuwe doosje, wat 3 strips betekend doorslikken én na de laatste pil v/d laatste (3e) strip weer zoals normaal een stopweek inlas?

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 22:41

Je kunt kiezen. 1 strip doorslikken , 2 strippen doorslikken... 1 week doorslikken. Dat maakt niet uit.
Je hoeft niet meteen een heel doosje op te maken.

Zodra je weer een stopweek wilt inplannen stop je met slikken.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 11:14

Thanks, ik snap het dat het niet verplicht is.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 11:28

Er is geen manier om het het beste te doen, het maakt niet uit want je hebt al een strip opgemaakt. Waar jij je fijn bij voelt! Zolang je daarna maar niet langer dan 7 dagen stopt en daarna gewoon weer een volledige strip (of meer, maar dus niet minder) slikt.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 21:31

Nee wilde gewoon na de eventuele 3 strips gewoon op de dag beginnen dat ik altijd moet beginnen.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 21:48

Waarom niet gewoon 1 strip doorslikken en dan een stopweek?

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 22:37

Ik zou graag even advies willen :o.
Tijdje terug heb ik mijn klachten hier bekend gemaakt.. en het lijkt er inderdaad erg op dat dit door de pil komt. Een paar dagen voor het einde van de strip ben ik echt super vrolijk en voel me goed. Later op de dag sla ik in 1x om naar chagrijnig, dingen heel erg aantrekken, overal wat achter zoeken en denken dat niemand mij mag. Dit houdt aan totdat ik 2/3 dagen gestopt ben (stopweek) en dan voel ik mij weer goed. Niet super vrolijk, maar gewoon goed en heb energie om dingen te doen. Zelfs dingen waar ik normaal van denk 'bah, moet dat' zet ik mijn schouders onder en maak ik binnen no-time af.. totdat ik weer begin met de pil.
Zonder anticonceptie/menstruatie kunnen regelen gaat gewoon niet, omdat ik dan iedere maand minimaal een week op bed lig. Daar heb ik uiteraard geen tijd voor :+
Nu twijfel ik over de prikpil of de mirena spiraal. Ik heb van meerdere meiden gehoord dat ze een aantal kilo's zijn aangekomen. Ik ben op eigen kracht heel wat kilo's kwijt en wil niet het risico lopen dat er hierdoor weer wat aan komt..
Maar nu vroeg ik mij af of dit ook bij de mirena spiraal voor komt? Daar hoor/lees ik veel minder over wat betreft gewichtstoename.
Ik zou echt zo graag van die emotie buien af willen zijn. Of tenminste dat ik en mijn omgeving er niet zo veel van merkt..

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 22:44

Hmm... Ik vraag me af of het te maken heeft met geen pil slikken in de stopweek, de pil werkt immers
nog gewoon door en de hormonen zitten nog gewoon in je lichaam. Volgens mij staat er iets van drie
maanden voor voordat je volledig "pil vrij" bent (correct me if I'm wrong). Al kan het natuurlijk wel zo
zijn dat de pil je emoties (negatief) beïnvloedt. Van anticonceptie en gewichtstoename heb ik geen
verstand, maar je kan altijd langs de huisarts en die zou je over alle soorten in moeten kunnen lichten!
Kijk ook eens op thuisarts.nl.

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 22:52

@Itsme2,
Ik ben door de prikpil en de spiraal niks aangekomen, wel een beetje door zelf minder te gaan sporten maar niet door die twee.