Als ik niet door pijn heen ga lopen, dan kom ik niet meer van mijn stoel af. Want elke stap doet pijn. Ook met wandelen. Al meer dan een jaar inmiddels. Dus ik moet wel. En het is wel iets beter dan wat het al geweest is. Dus dan is er doorheen gaan met mate wel goed. Maar nu komt de volgende stap dus, dat is weer beginnen met hardlopen. Alleen, de fysio weet ook niet wat hierin verstandig is, althans niet hoe veel. Dus proberen we wat. Maar alles lijkt weer extra pijn te geven, maar niet hardlopen is ook niet langer een optie. Daar word ik dan ook gewoon boos om. Ik ben iemand die het nu na meer dan een jaar tijd vindt worden om niet langer gehandicapt te willen zijn. Want zo voelt het. Ik kan elke keer in tranen uitbarsten als ik iemand zie hardlopen. Zij wel, en ik niet denk ik dan.
Zelfs hele dikke vrouwen zie je soms hardlopen, dus dan vind ik dat ik het ook gewoon moet kunnen. Ik wil niet m'n leven lang gehandicapt blijven en nooit meer kunnen hardlopen. Dus de focus ligt ook echt op hardlopen, dat is de sport die ik weer wil kunnen. En daarmee kan ik dan ook weer alle andere sporten. DUs zo zie ik het.
Als 10 kleine stukjes van een minuut nog niet gaan, dan kan niets. Het is ook geen conditie opbouwen, mijn hartslag komt niet eens boven de 120, dus het stelt niets voor. Dat is in mijn ogen wel opbouwen. En het is ook de afstand die de fysio geadviseerd heeft. Alleen dat niet langer extra pijn dan 24 uur wordt nooit gehaald. Ik was zelf begonnen en zat op 2 keer 300m. Dat leverde geen extra pijn op, maar de fysio zag meer heil in 'intervalletjes'. Misschien moet ik toch maar gewoon zoals ik gewend ben met hardlopen langere afstanden lopen. Maar normaal begin ik als ik het een tijd niet gedaan heb gewoon met 3km aan 1 stuk. Maar ik doe wat een maand geleden bij de fysio is afgesproken (dat was eerst laatste bezoek, want ik kan geen 250 euro per maand missen, en ik krijg geen antwoord van de rechtsbijstand dat ik naar de fysio kan gaan). Dus nu moet ik het ook op gevoel doen, maar het is dus wel in lijn met wat geadviseerd is, en dit keer volg ik eens een advies op.
Ja, het wordt warm in het weekend. Ik zie wel hoe warm. Zaterdag paardrijden, dat doe ik dan lekker vroeg. Hardlopen ben ik in het weekend niet van plan, pas op z'n vroegst volgende week maandag weer. Dus ik ben niet zo bang voor de warmte zeg maar. Ik ga wel onder water liggen. Maar als je een loop hebt, dan wens ik je veel sterkte. Ik kan echt niet hardlopen in hitte.