Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 14:24

nynke55 schreef:
Dinopino, voor mij is het geen angst, maar gewoon gezond verstand. Covid-19 is wel een besmettelijke ziekte en dus overdraagbaar. Dus hou ik mij aan maatregelen die de kans kleiner maken dat ik het krijg, maar vooral ook niet overdraag aan mensen die een grote kans lopen er erg ziek van te worden of te sterven.

Zoals Nynke zegt. Daarom hou ik me er aan.

En nu er weer wat open mag hoop ik dat wanneer we ons aan de maatregelen houden het ook open mag blijven.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 14:26

Ik ontken zeker het bestaan niet. Maar na mij ingelezen te hebben heb ik de conclusie getrokken dat ik banger ben voor mijn toekomst dan voor dit virus.
En de maatregelen vind ik dus zwaar overdreven.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 14:39

Technisch gezien is covid19 inderdaad niet besmettelijk. De besmetting komt door SARS-CoV-2, de symptomen worden covid19 genoemd. De symptomen zijn niet besmettelijk, het virus zelf is besmettelijk. Dat wordt wel gemakkelijker verspreid door het symptoom (van covid19) hoesten, maar ook zonder symptomen kan je door uitademen alsnog het virus SARS-CoV-2 verspreiden. In de volksmond wordt het echter allemaal covid19 of zelfs corona genoemd.

Dinopino: In Nederland zijn er afgelopen jaar 15.000 meer mensen dan verwacht gestorven. In 2018, het jaar van de horrorgriepwinter, zijn er over het hele jaar heen 2.500 meer mensen dan verwacht gestorven, het meerendeel van de oversterfte dat er die winter was opgelopen werd in de zomer al weer gecompenseerd door ondersterfte, dat is afgelopen jaar met corona dus niet gebeurt. Dit jaar zou het wel kunnen gebeuren, want de sterfte door covid19 al flink teruggebracht dankzij de vaccinaties en de 2.500 oversterfte die we in de eerste 2 maanden gehad hebben, is qua hoeveelheid nog in te halen d.m.v. ondersterfte.

De mutaties worden trouwens wel een ding. Vrijwel alle landen die (al dan niet in eerste instantie) mikten (of in ieder geval zo gedroegen) op groepsimmuniteit* hebben ondertussen een eigen mutatie en toen nu toe is de tendens besmettelijker en gevaarlijker. Dit in tegenstelling tot de door de anti-vaxxers verwachte besmettelijker en minder gevaarlijk. We hebben nu Brits, besmettelijker en licht gevaarlijker; VS (Californië), besmettelijker en licht gevaarlijker; India's, veel besmettelijker en gevaarlijker; Brazilliaans (meerdere), besmettelijker en gevaarlijker tot veel gevaarlijker, Zuid-Afrikaans, besmettelijker en licht gevaarlijker. Waarvan in ieder geval de Indiase en de Brazilliaanse zorgt voor een grote kans op herbesmetting met minimaal net zulke heftige klachten als de eerste besmetting.

*Al dan niet vrijwillig. India en Zuid-Afrika hebben de situatie gewoon niet onder controle gekregen, daar is niet bewust gestuurd op groepsimmuniteit.

Palmera

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 14:43

India is nogal groot. En met zijn kastensysteem zijn daar veel te veel mensen die een dag niet werken = een dag niet eten kennen.
Dus dan ga je wel afwegen. Niks geks, dat heet overleven en komt in europa ook gewoon voor.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 14:44

Dinopino schreef:
Nee ik merk dat jullie graag op mijn berichten reageren. Ik moet nu eerst Bigone vragen of ik wat mag schrijven, want ik interesseer haar niet dus ze kijkt daarom op mijn site.

Karl66 daar verschillen we gewoon van mening. Covid-19 is geen besmettelijke ziekte, er is zelfs een beloning uitgeloofd van1,5 miljoen euro wanneer je kan aantonen dat het bestaat. Schijnbaar is covid19 een hele erge en besmettelijke ziekte. Gelukkig hier in Duitsland niet. Dat ic vol liggen kan best kloppen. Wanneer het personeel wordt afgebouwd worden ook de bedden afgebouwd. Bij een goeie griepgolf was er in sommige ziekenhuizen ook al capacitiet te weinig. Ook kan ik niet in een pandemie geloven wanneer er ondersterfelijkheid is. Nu noemen jullie me misschien gek of gelovig of wat dan ook. En nee ik houd er geen theorien op na. Het enige is dat ik geen gelovige ben van corina. En nee ik besmet niemand of wat dan ook, want winkelen doe ik niet dus ik ben voor jullie geen radicaal gevaar.

Het enige waarom ik me in dit topic mengde was omdat in dit topic mensen uitlgelachen werden om hun angst en dat vind ik respectloos. Kijken we in het verloop van de meeste topics, dan zien we een vrolijk wederkerende opmerking van Karl66,Bigone, veroontje en nog een paar.

Maar ik geef toe het aantal sterfgevallen is helaas al aan het stijgen,de echte pandemie komt waarschijnlijk nog.

Ik kan alleen maar concluderen uit deze post dat je inderdaad een Corona ontkenner bent. Mensen worden zeker niet uitgelachen om hun angst, worden eerder in de zeik genomen door jouw opmerkingen maar dat zal je zeker ontkennen. En verder? Keep in dreaming, doe een rondje met de paarden wanneer je dat helpt bij het ontkennen van Corona. Of ga op zoek naar bewijs dat het niet bestaat , word je rijk. En kun je je middelvinger opsteken naar de zorg, de revaliderenden,de doden en de nabestaanden waarvan er hier op bokt genoeg te vinden zijn.
Zo af en toe duik je op, gooit er wat controversiële uitspraken in, bent verontwaardigd wanneer je weerwoord krijgt, speelt de vermoorde onschuld en waarschijnlijk heb je nu voor een paar weken weer genoeg voldoening gehad en wachten we op de volgende zet van je. Have fun, ga maar weer broeden op de opmerking.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 17:17

Het houd je bezig Bigone lees ik net. Een ding heb je echt heel errrug fout. Mij gaat het nu niet en nooit niet om mijn gelijk. En allesbehalve heb ik negatieve gevoelens over iemand. Niemand gun ik pijn of een ziekte of een angst. Wanneer je het nodig hebt stop me in een hokje, dat is waarschijnlijk voor jouw dan beter te begrijpen.

Respecteer elkaars mening elkaars onrust of wat dan ook. We zijn allemaal evenveel waard, ongeacht leeftijd of opleiding. Iemand die gestudeerd heeft is niet meer dan iemand die niet gestudeerd heeft.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 17:37

Dinopino schreef:
Het houd je bezig Bigone lees ik net. Een ding heb je echt heel errrug fout. Mij gaat het nu niet en nooit niet om mijn gelijk. En allesbehalve heb ik negatieve gevoelens over iemand. Niemand gun ik pijn of een ziekte of een angst. Wanneer je het nodig hebt stop me in een hokje, dat is waarschijnlijk voor jouw dan beter te begrijpen.

Respecteer elkaars mening elkaars onrust of wat dan ook. We zijn allemaal evenveel waard, ongeacht leeftijd of opleiding. Iemand die gestudeerd heeft is niet meer dan iemand die niet gestudeerd heeft.

Maar mensen van hun angst ‘afhelpen’ dmv foutieve feiten kan toch niet?
In NL ben je dan gewoon een kwakzalver. Verkeerde info ‘verkopen’ mag niet.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 17:47

Geloof me C, van jou alleen lig ik niet wakker. Ik lig wel wakker van alle onnozele idioten die corona ontkennen en daarmee onschuldige mensen soms besmetten wat zelfs levens kost.
Dus ja, het houd me bezig, al die domme opmerkingen en onwaarheden terwijl de realiteit toch echt voor het grijpen ligt maar helaas, dat vertikken ze te zien. O en ziekenhuizen niet vol in Duitsland, paar weken geleden ging het grootste ziekenhuis in Duitsland zelfs op slot, geen plek meer door overspoelde ic door coronapatienten.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 18:08

verootjoo schreef:
Dinopino schreef:
Ik begrijp de angst van Femke-Tweety, want het is een angst. Is die angst reeeel? Nee, maar dat is niet belangrijk. Van mensen die echt in angst zijn, logisch gedrag te verwachten is onlogisch. Bij ons in de hospiz vertelde een leiter dat ie trots was, dat alle patienten waren ingeent. Logisch nadenken kun je niet verwachten van mensen in angst.

Huh... ik denk dat je nog even moet overwegen wat reeel is en wat niet :+

In NL wordt er in hospices niet gevaccineerd, is Duitsland wel? Lijkt me raar.

In Nederland wordt er zeker gevaccineerd in hospice ook als mensen nog maar kort hebben. Mijn oma gaat donderdag ook voor haar tweede vaccinatie, en ze zit sinds kort in een hospice. Dus je hebt gelijk hoor zeker vaccineren ze daar in ook in nl

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 18:15

Dat we allemaal even veel waard zijn, wil niet zeggen dat we overal evenveel vanaf weten. En daardoor heeft ook niet elke mening evenveel waarde.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 18:21

Wat voor mij ook onder waanzin valt...

Ik ben servicemonteur. Kom bij mensen thuis als bijvoorbeeld de elektra is uitgevallen.

Nu al paar keer meegemaakt dat ik (wel met basis bescherming) als ik net een paar uur in de wining storing heb gezocht bij het weggaan te horen krijg dat ik me wel even moet laten testen want ze waren net daarvoor positief getest.

Toch leuk dat ze dat niet vooraf vertellen zodat ik wat betere bescherming kan aantrekken. Als dank voor het zorgen dat zij hun quarantaine in elk geval kunnen doorbrengen met internet en een werkende intercom voor de bezorgers brengen ze mij, mijn omgeving, mijn andere klanten en mijn collega’s in gevaar. We mogen mensen toch niet zonder elektra/ verwarming laten zitten, juist niet als ze ziek zijn.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 18:25

Mick75, die mensen bellen voor een afspraak en dan kan er toch met nadruk gevraagd worden dat ze een besmetting door moeten geven? Met duidelijk erbij dat dit ook bij aankomst gevraagd word zodat de monteur zich goed kan beschermen. En jij? Nu testen en quarantaine?

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 18:29

Die vragen stellen we. Alleen mensen zijn zo bang dat de afspraak verzet wordt dat ze glashard liegen.

Wij testen sowieso al zo’n beetje elke week. Omdat we elke week wel van die mafklappers tegen komen. Heb het in het najaar al gehad en tot nu toe lijkt dat goed te beschermen.

Als we elke keer in quarantaine zouden gaan is er in het hele land geen servicemonteur meer te vinden. Die zitten dan allemaal vrijwel constant in quarantaine.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 18:42

Wat ontzettend schandalig dat ze glashard liegen. _-:( Walgelijk gedrag.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 19:05

bigone schreef:
Geloof me C, van jou alleen lig ik niet wakker. Ik lig wel wakker van alle onnozele idioten die corona ontkennen en daarmee onschuldige mensen soms besmetten wat zelfs levens kost.
Dus ja, het houd me bezig, al die domme opmerkingen en onwaarheden terwijl de realiteit toch echt voor het grijpen ligt maar helaas, dat vertikken ze te zien. O en ziekenhuizen niet vol in Duitsland, paar weken geleden ging het grootste ziekenhuis in Duitsland zelfs op slot, geen plek meer door overspoelde ic door coronapatienten.

Deze vind ik dus wel interresant, want volgens jou vallen onnozele idioten onder de mensen die corona ontkennen.
Maar (en dit is een oprechte vraag) zeg je hier dan niet indirect mee dat iedereen onnozel is want niemand weet toch of hij wel of niet corona onder de leden heeft en kan dus op die manier anderen mensen besmetten?

Ik vraag mij ook wel af hoe mensen die dus bang zijn om corona te krijgen en zich volledig aan de maatregelen houden dat doen.
(1 persoon per huishouden, is degene die je dan op bezoekt krijgt of waar je op bezoek gaat ook de enigste die jouw ziet) kom je, je huis wel uit voor boodschappen, hoe leef je dan?

mick75: dat vind ik wel echt schandalig!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 19:09

Het ontkennen van het bestaan van Corona is iets anders dan Corona onder de leden hebben, asymptomatisch en er dus niets van merkt. Daar kun je echt niets aan doen, wel aan het gewoon ontkennen dat er mensen doodgaan aan Corona of ziekenhuizen vol liggen.
Dan ben je imo een onnozele idioot.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 19:13

Nog even reageren op Bigone. Die graag mijn naam noemt. Je wilt het echt persoonlijk maken. Je kent me niet eens en je weet absoluut niet wat ik doe. Ik kom niet eens in Nederland en ook hier in Duitsland kan ik onmogelijk iemand besmetten.

Dus letterlijk ben je je nu aan het opwinden over iemand die je niet persoonlijk kent, maar wel een hele mening over opbouwt. Wanneer je dat bij alle mensen doet die je niet kent en iets op internet zetten, heb je het vaak druk met je op te winden.

Woorden als mensen dom noemen enz. zeggen meer iets over jou. Ik heb geen mening over jou, en zeker geen negatieve. Waarom ook ik ken je niet eens.

In plaats daarvan zou je eens om je heen kunnen kijken en blij zijn dat je in ieder geval in jouw omgeving geen pandemie ziet. De straten liggen volgens mij bij jou niet vol met lijken en zieken. Dat is toch mooi.En zeker wanneer je niet in de verpleging werkt heb je het nooit zo zwaar als hun.

Over dat de ziekenhuizen in Duitsland sluiten, dat was allang gepland, al voor corina. Wat wel leuk is en je eens moet proberen is, om als Duitse Arts, behalve op het inentingscentrum, een baan te vinden.
Op het inentingscentrum krijgt de arts per uur 180,00 euro uitbetaald.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 19:14

Zo goedemorgen volgens mij was mijn dag te lang en is logisch nadenken even niet mijn sterkste punt :')
Spoiler:
kruipt onder meeleessteen en ik kom morgen wel weer terug als ik wakker ben :o

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 19:15

Ze noemt je naam niet, alleen je voorletter. Of is C je hele naam? Dat is wel vrij uniek ja :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 19:22

Dinopino, ik ken je niet maar je reactie zegt voldoende , lijken in de straten ? Ja, bij een broer die in een land woont waar ze inderdaad voor het ziekenhuis dood neergevallen zijn. Ach, ook dat zal wel wat anders zijn geweest want Corina ( zal even jouw benaming hanteren) bestaat toch niet? Dus waar maak je je druk om wanneer een vreemde jou een onnozele corina ontkenner noemt? Niets om je druk over te maken toch ?
En leer lezen, het ziekenhuis lag compleet vol met Corina patiënten, daarom ging het tijdelijk op slot.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 21-04-21 19:24, in het totaal 2 keer bewerkt

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 19:22

Blue_Eyes schreef:
Ze noemt je naam niet, alleen je voorletter. Of is C je hele naam? Dat is wel vrij uniek ja :D

Dergelijke toespelingen vind ik ook not-done. Sorry, maar de eerste letter van iemands naam doet niet ter zake.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 19:38

Die C stond er echt al eerder hoor, die heb ik niet voor het eerst genoemd ;) Maar prima, wat jij wil. Dat jij en ik elkaar niet begrijpen is ook al niks nieuws.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 20:02

bigone van mij mag je gerust geloven dat er een ziekenhuis in Duitsland op slot is gegaan, vanwege het vele aantal corinagevallen. Wanneer dat voor jouw waar is, dan geloof dat. Het is niet mijn waarheid. En ik vind een of ander ziekenhuis in een of ander land dicht gaat voor mij persoonlijk niet zo interessant. Vind het heel begrijpelijk dat je dat ongerust maakt.

Karl66 jij zegt eigenlijk iedereen is gelijk, maar sommige zijn toch iets meer, omdat ze denken meer te weten dan de ander. Jij hebt jouw waarheid en ik een andere. Maar ik stel me niet boven jou en begrijp dus ook niet waarom jij dat dan wel zal doen. Respecteer elkaar. Misschien heb ik het verkeerd of misschien jij hebt het verkeerd. Daar gaat het niet om. Of heb ik dat verkeerd begrepen. Wat ik persoonlijk vind dat iedereen in een discussie gelijk is.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 20:03

waarom noem je het eigenlijk corina?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 20:06

Maar er zíjn ook mensen die daadwerkelijk meer weten dan een ander.
Met alle respect, maar de onderbouwde mening over deze hele situatie van iemand die minstens op WO niveau in beta richting gestudeerd en gepromoveerd is op een relevant onderwerp is voor mij meer waard dan de mening van een huismoeder die haar mening en kennis bij elkaar heeft gegoogled en gefacebooked.