De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 21:43

Luxemburg ook scholen dicht vanaf maandag - voor 2 weken. Zelfde met bioscopen, zwembaden...

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 21:44

Afbeelding

moonsparkle

En hoe kan het zich dan ook verspreiden in landen waar het rond de 25 graden en hoger is?

Tancreda4

Babootje schreef:
Dit al gezien of heb ik er overheen gelezen? Kennisje van mij las dit op een facebook site.

BELANGRIJKE AANKONDIGING - CORONAVIRUS

Gisteravond uit eten gaan met vrienden, een van hun ooms, die is afgestudeerd met een masterdiploma en die in het Shenzhe...n Hospital (provincie Guangdong, China) heeft gewerkt, stuurde hem de volgende aantekeningen over Coronavirus voor advies:

1. Als u een loopneus en sputum heeft, bent u verkouden

2. Coronavirus-pneumonie is een droge hoest zonder loopneus.

3. Dit nieuwe virus is niet hittebestendig en wordt gedood door een temperatuur van slechts 26/27 graden. Het haat de zon.

4. Als iemand ermee niest, duurt het ongeveer 10 voet voordat het op de grond valt en niet meer in de lucht is.

5. Als het op een metalen oppervlak valt, zal het minstens 12 uur leven - dus als u in contact komt met een metalen oppervlak - was uw handen zo snel mogelijk met een bacteriële zeep.

6. Op stof kan het 6-12 uur overleven. normaal wasmiddel zal het doden.

7. Het drinken van warm water is effectief voor alle virussen. Probeer geen vloeistoffen met ijs te drinken.

8. Was uw handen regelmatig omdat het virus slechts 5-10 minuten op uw handen kan leven, maar - er kan veel gebeuren gedurende die tijd - u kunt uw ogen wrijven, uw neus ongewild peuteren enzovoort.

9. Je moet ook gorgelen als een preventie. Een eenvoudige oplossing van zout in warm water is voldoende.

10. Kan niet genoeg benadrukken - drink veel water!

DE SYMPTOMEN

1. Het zal eerst de keel infecteren, dus je hebt een keelpijn die 3/4 dagen aanhoudt

2. Het virus mengt zich vervolgens in een neusvloeistof die de luchtpijp en vervolgens de longen binnendringt en longontsteking veroorzaakt. Dit duurt ongeveer 5/6 dagen verder.

3. Met de longontsteking komt hoge koorts en ademhalingsmoeilijkheden.

4. De verstopte neus is niet zoals de normale soort. Je voelt je alsof je verdrinkt. Het is noodzakelijk dat u dan onmiddellijk aandacht zoekt.

VERSPREID HET WOORD - GELIEVE TE DELEN.
(Kopiëren, plakken.)

Staat hoop bullshit tussen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Ik hoop dat dat hamsteren hier niet zo is, kijk nu al op tegen morgen, want dan moet ik boodschappen doen, vaste dag voor mijn wekelijkse ritje naar de supermarkt. Heb net 4 dagen gewerkt, en moet vanaf zaterdag 6 dagen werken, dus moet eigenlijk morgen wel, vind het wel fijn om verse groenten te hebben. Maar, Brabant, hopelijk zijn ze het hier nu gewend.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 21:45

Sowieso met maar klakkeloos delen.... je hebt hersens gekregen, gebruik ze voor je gedachteloos op “deel” klikt

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 21:45

Vooral punt 7.... ik drink liters thee... zou dus echt minder bevattelijk moeten zijn voor virussen! Not...
En ik denk dat ik het huis hier op ga stoken tot 30 graden, dan komt het helemaal goed.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 21:47

LadyMadonna schreef:
Sowieso met maar klakkeloos delen.... je hebt hersens gekregen, gebruik ze voor je gedachteloos op “deel” klikt

Sommige mensen kunnen niet lezen, en hebben paniek en dan lezen ze nog slechter.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 21:47

k_m schreef:
karuna schreef:
Nou ja thuisblijven is thuisblijven. :+ Moet dus even gaan kijken hoe ik dan zonder mensen tegen te komen. Wordt laat en heel vroeg denk ik.gelukkig een tuin en genoeg in huis, en dan duimen dat mijn restklachten snel over zijn

Oké sorry maar dit topic gaat niet over jou. Misschien kan je beter een volg topic gaan openen ofzo.. ik irriteer me er mateloos aan.

Als je je eraan irriteert dan is er een foei knop. Dit is voor een heleboel mensen best een onzeker periode. Volgens mij is het beste wat we kunnen doen elkaar een beetje steunen voor zover mogelijk.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 21:48

LadyMadonna schreef:

Er staan geen dingen in die "kwaad" kunnen lijkt me en verder alleen maar logisch lijken (veel drinken, warme dranken etc is nagenoeg al gemeengoed natuurlijk). Extra waakzaamheid wb handen wassen en de levensduur van het virus op objecten ook geen verkeerde info denk ik.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 21:49

Ziekenhuizen in Noord-Oost Brabant hebben alle geplande afspraken gecanceld. Alle tijd die ze hebben wordt gestoken in de Corona-patiënten. Ik kan er zo snel geen bron van vinden, maar dit is het bericht wat mam van de arts kreeg waar ze een afspraak mee zou hebben aankomende week.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 21:49

Het gaat er lekker aan toe in de plenaire zaal: 'ik wil even reageren op het gejank van Baudet'..
Baudet reageert daar weer op met een zin waarvan ik zeker 5 woorden nog nooit gehoord heb haha.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 21:50

Dit snap ik dan niet.. Wij krijgen net een berichtje van directie van school. Een leerkracht van school is besmet. Maar gezien ze dinsdag nog geen klachten vertoonde hoeft de school geen actie te ondernemen. Iedereen dus gewoon naar school...
Bedoel, ben ik nu gek? Ik hoor juist overal dat het al besmettelijk kan zijn voor er symptomen zijn....

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 21:50

Pepperrr schreef:
Ziekenhuizen in Noord-Oost Brabant hebben alle geplande afspraken gecanceld. Alle tijd die ze hebben wordt gestoken in de Corona-patiënten. Ik kan er zo snel geen bron van vinden, maar dit is het bericht wat mam van de arts kreeg waar ze een afspraak mee zou hebben aankomende week.

Dat lijkt me bijzonder. Er werken honderden artsen in een ziekenhuis, wat willen zij gaan doen met de coronapatienten?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 21:51

Babootje schreef:
Dit al gezien of heb ik er overheen gelezen? Kennisje van mij las dit op een facebook site.

Gisteravond uit eten gaan met vrienden, een van hun ooms, die is afgestudeerd met een masterdiploma en die in het Shenzhe...n Hospital (provincie Guangdong, China) heeft gewerkt, stuurde hem de volgende aantekeningen over Coronavirus voor advies:

3. Dit nieuwe virus is niet hittebestendig en wordt gedood door een temperatuur van slechts 26/27 graden. Het haat de zon.

4. Als iemand ermee niest, duurt het ongeveer 10 voet voordat het op de grond valt en niet meer in de lucht is.

5. Als het op een metalen oppervlak valt, zal het minstens 12 uur leven - dus als u in contact komt met een metalen oppervlak - was uw handen zo snel mogelijk met een bacteriële zeep.

7. Het drinken van warm water is effectief voor alle virussen. Probeer geen vloeistoffen met ijs te drinken.

8. Was uw handen regelmatig omdat het virus slechts 5-10 minuten op uw handen kan leven, maar - er kan veel gebeuren gedurende die tijd - u kunt uw ogen wrijven, uw neus ongewild peuteren enzovoort.

9. Je moet ook gorgelen als een preventie. Een eenvoudige oplossing van zout in warm water is voldoende.

DE SYMPTOMEN

1. Het zal eerst de keel infecteren, dus je hebt een keelpijn die 3/4 dagen aanhoudt

2. Het virus mengt zich vervolgens in een neusvloeistof die de luchtpijp en vervolgens de longen binnendringt en longontsteking veroorzaakt. Dit duurt ongeveer 5/6 dagen verder.

3. Met de longontsteking komt hoge koorts en ademhalingsmoeilijkheden.

4. De verstopte neus is niet zoals de normale soort. Je voelt je alsof je verdrinkt. Het is noodzakelijk dat u dan onmiddellijk aandacht zoekt.

VERSPREID HET WOORD - GELIEVE TE DELEN.
(Kopiëren, plakken.)

Dit zijn onderdelen van een zogenaamde lijst van Stanford en het is een hoax.
https://www.lamag.com/article/coronavir ... -stanford/

Lau_

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 21:51

Hoor net dat de universiteit van Utrecht dit is tot 1 april

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 21:52

Saskia9 schreef:
Bedoel, ben ik nu gek? Ik hoor juist overal dat het al besmettelijk kan zijn voor er symptomen zijn....

Ook met de gewone griep en een verkoudheid ben je besmettelijk voor je zelf symptomen hebt.

Dus nee is totaal niet raar.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 21:52

Babootje schreef:

Bla bla bla
Dit is NEP nieuws!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 21:53

Lau_ schreef:
Hoor net dat de universiteit van Utrecht dit is tot 1 april

Bron?

cursebreaker

Saskia9 schreef:
Dit snap ik dan niet.. Wij krijgen net een berichtje van directie van school. Een leerkracht van school is besmet. Maar gezien ze dinsdag nog geen klachten vertoonde hoeft de school geen actie te ondernemen. Iedereen dus gewoon naar school...

Jeetje. Bizar toch dat er ook hier niks mee wordt gedaan verder. 8)7
Mijn logische verstand - maar misschien is dat niet zo logisch dan - zou zeggen dat je nu gewoon preventief even dicht moet, ondanks dat de overheid ander advies geeft. Als ouder zijnde zou ik zoon lief toch wel ziek melden vanaf morgen O:). Maar goed, wat dat betreft kan het bij m'n zoontje op school misschien ook al ronddwalen.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 12-03-20 21:55, in het totaal 3 keer bewerkt

Saskia9

Onali schreef:
Saskia9 schreef:

Ook met de gewone griep en een verkoudheid ben je besmettelijk voor je zelf symptomen hebt.

Dus nee is totaal niet raar.

Ja zie je, en school heeft dus advies gekregen en geeft dat verder aan ouders. Dus kinderen gewoon naar school...

secricible

Alleen al als een bericht eindigt met “kopieren, plakken” weet je dat het flauwekul is.

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 21:54

Destination

Babootje