Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 16:17

MarlindeRooz schreef:
Emmaa_ schreef:
Blender schoonmaken is hartstikke makkelijk joh, even wat water en een klein scheutje afwasmiddel erin en dan nog even laten draaien. Duurt hooguit 5 seconden haha

Dan ken jij mij nog niet als ik een smoothie maak, de muur, de blender zelf... Alles zit er onder. _O-

En ja ik heb zo'n dure van phillips waar je ook kaas mee kan raspen... Met deksel. Maar ik faal. _O-

Je moet ook wel de deksel erop doen he. :(:)

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 16:18

Emmaa_ schreef:
Blender schoonmaken is hartstikke makkelijk joh, even wat water en een klein scheutje afwasmiddel erin en dan nog even laten draaien. Duurt hooguit 5 seconden haha

Ik laat hem gewoon 10 minuten staan met water en afwasmiddel. Ff schudden en daarna afdrogen.
Hij schijnt ook in de vaatwassen te kunnen maar dat durf ik niet.

Janine1990

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 16:45

Wat een goed idee om zo de blender schoon te maken! Nooit aan gedacht!

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 16:51

Iedereen lacht mij altijd uit als ik het op die manier doe haha, maar het werkt echt geweldig!
Oke vandaag is een cheatdag geworden, en eigenlijk vind ik het niet zo erg. Ook even niet sporten. School slokt me nu echt even helemaal op.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 17:04

O, haha, ja ik heb een staafmixer. Die zijn zo schoon, even onder de kraan houden haha.
Marlinde: Oo, ik had verkeerd gelezen! Dacht dat je ze had laten trekken. :+

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 17:43

Wat ik me nou nog afvroeg...
dat weten jullie vast wel :D

1 ml is dat gelijk aan 1 gr?
ik heb dat vaak met joghurt, dat je alleen de ml kan invullen op MFP

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 17:52

Ja met yoghurt mag je 1 ml=1 gram rekenen :j

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 17:53

Jolien87 schreef:
Mijn lijstje voor vandaag:
O: 4 rijstwafels met smeerkaas en pindakaas
L: shake/smoothie
T: 1 mango
A: versgemaakte Turkse pizza: http://vitalientje.blogspot.nl/2014/06/ ... t-kip.html

Kleine aanpassing voor het avondeten, mijn vriend is niet helemaal lekker dus die gaat aan de soep. Aangezien ik niet voor mijzelf Turkse pizza ga maken, worden het wraps met roomkaas en gerookte zalm. Smullen! :9

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 17:55

Oké, misschien ben ik gek hoor, maar is Yoghurt niet veel zwaarder dan water? 500ml water = 500 gram maar of 500ml yoghurt ook 500 gram is?

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 19:05

Dat gerecht met die puntpaprika's <3 te lekker die ga ik echt binnenkort maken

Mijn lijstje voor vandaag is ook nog aangepast had niet zo veel trek dus ook niet zoveel gegeten.

O: Kwark met kaneel
L: 2 volkorenboterhammen met panpan kaas
A: 1 kopje tomatensoep & sla met een halve bol mozzarella, 1 tomaat, olijven en 1 gekookt ei

Nu ga ik sporten en wie weet na het sporten nog wat eten!

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 19:19

Oeps, ik heb verzaakt lijstjes te posten, maar wel meegelezen :Y) Vandaag een nieuw begin!

Ik denk trouwens dat je w.b.t. yoghurt niet zomaar het aantal ml kan vergelijken met het aantal gram! Volgens mij heeft het er inderdaad mee te maken wat Imandra zegt, yoghurt heeft meer massa dan water... Maar zeker weten doe ik het niet!

Mijn lijstje voor vandaag:
O: 2 volkoren beschuitjes met kaas en hagelslag
T: halve banaan (ik had echt een reusachtige banaan, dus de helft aan een collega gegeven)
L: 250 gr Optimel yoghurt Griekse stijl vanille met 150 gr aardbeien en 30 gr zaden/pitten. 1 gekookt ei.
T: kiwi
A: 1 stronk witlof met 2 plakjes ham, ongeveer 50 gr kaas, 100 gr aardappelpurree en 2 kleine gehaktballetjes van rundergehakt (restjes van gisteren)
T: ?

B: 1 uur boksen (wedstrijdtraining) + nog het nodige bewegen op mijn werk

Moet nog even kijken wat ik vanavond nog eet, ligt er ook een beetje aan wat voor training we zo gaan doen en hoe intensief deze is. Maar zat sowieso al onder mijn kcal voor vandaag. Had gedacht dat de avondmaaltijd wat meer zou aantikken qua kcal, maar dat valt 'tegen'.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 20:02

IMANDRA schreef:
Oké, misschien ben ik gek hoor, maar is Yoghurt niet veel zwaarder dan water? 500ml water = 500 gram maar of 500ml yoghurt ook 500 gram is?

Ik ben dezelfde gedachte toegedaan hoor :j
De dichtheid van yoghurt is toch veel hoger dan die van water?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 20:12

Heel dapper een stuk gelopen, ik heb sinds kort stalschoenen :')
Oké, het zijn wandelschoenen die ik aan doe naar stal enzo. Ideaal en een stuk veiliger dan gympen. Dat is dan ook de reden dat ik nu stalschoenen heb... Maar iets met hardleers zijn en wie niet horen wil die moet maar... juist ja...

Afijn, ik wilde een stuk van 5km lopen, maar heb uiteindelijk ruim 3,5km gelopen. Vanmiddag ook al 2 gelopen met de lunchloop. Maar ik vond het hartstikke lekker! En geen zere voeten, niet onbelangrijk!

Ga het voorlopig regelmatig doen, omdat ik momenteel ook wat minder rij vanwege het weer. En misschien straks proberen eens per week vol te houden. In de hoop dat mijn bovenbenen wat dunner worden. Maar niet meer dan 2 keer per week, want mijn kuiten moeten echt niet dikker... Dan krijg ik problemen met m'n rijlaarzen.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 21:19

Mooi lijstje Laura!
Kun je goed lopen met stalschoenen Janine? Ik moet ze altijd een jaar inlopen voordat ze een beetje goed zitten :') Ik heb nu net nieuwe van die dikke, en mijn voeten hebben nu zulke pijnlijke blaren, verschrikkelijk!

Mijn lijstje van vandaag is best goed, maar ik had liever wat meer beweging en wat minder snoepen.
O: twee boterhammen met iets (ik weet niet meer wat :') ) en een kop thee.
T: sultana en water.
L: een half warm saucijzenbroodje :9 , twee boterhammen met cervelaat en stroopvet, klein korstje met pindakaas, krentenbol met pasta, zoet broodje met honing en vruchtenhagel en een beker melk.
T: banaan en water.
A: boerenkoolstampot met spekjes en rookworst.
T: een heel klein beetje chocoladevla met slagroom.
T: kop thee met misschien nog een klein stukje skivlaai.

B: 70 minuten gefietst, paard gelongeerd, wat gelopen op stal.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 21:22

XxIsaa: bedankt voor het recept! die ga ik zeker een keer maken!
was het bij jou goed gelukt vanavond?

Ik ga morgen voor het eerst een rondje hardlopen :+ ben heel benieuwd hoe ik het er vanaf ga brengen haha.

mijn lijstje voor vandaag, heb nu mijn laatste tussendoortje en zo'n trek... vrees dat ik vanavond/vannacht als ik thuis kom nog wel iets moet eten voor het slapen..
O: yoghurt met 4 noten muesli en 1/2 glas chocomel.
T: stroopwafel :+
L: 2 witte broodjes met een plakje ham + gekookt ei.
T: -
A: 75 gram rijst, een kleine lepel kip+ketjap saus, 200 gram doperwten en wortels
T: 1 appel + 1 manderijn.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 21:24

O: krentenbol met kaas
T: bruintje koekje
L: twee vezelrijke crackers met pindakaas
T: peer
A: kalfsentrecote met gemengde groene salade.. dressing gemaakt met een restje petrella kaas.

xxIsaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 21:26

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto 1 voor het de oven in ging, foto 2 toen het net uit de oven kwam en foto 3 op m'n bord. :')

Het was echt onwijs lekker, en vulde enorm! :9
Heb alles ingevuld op MFP en kwam uit op 613 kcal dus dat is zeker acceptabel!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 21:32

Voor vloeistoffen kun je gewoon er vanuit gaan dat 1gram 1ml is. Klopt niet helemaal, maar dat is onnodige nauwkeurigheid. 100ml yoghurt weegt tussen de 95-100gram.

Isa jou eten ziet er echt overheerlijk uit *\o/*

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 21:33

secricible schreef:
Voor vloeistoffen kun je gewoon er vanuit gaan dat 1gram 1ml is. Klopt niet helemaal, maar dat is onnodige nauwkeurigheid. 100ml yoghurt weegt tussen de 95-100gram.

Thanks voor de verduidelijking! Op de opleiding leren wij wel 1 ml = 1 gram ook met yoghurt en kwark :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 21:37

Kimmie25501 schreef:
Mooi lijstje Laura!
Kun je goed lopen met stalschoenen Janine? Ik moet ze altijd een jaar inlopen voordat ze een beetje goed zitten :') Ik heb nu net nieuwe van die dikke, en mijn voeten hebben nu zulke pijnlijke blaren, verschrikkelijk!

Mijn lijstje van vandaag is best goed, maar ik had liever wat meer beweging en wat minder snoepen.
O: twee boterhammen met iets (ik weet niet meer wat :') ) en een kop thee.
T: sultana en water.
L: een half warm saucijzenbroodje :9 , twee boterhammen met cervelaat en stroopvet, klein korstje met pindakaas, krentenbol met pasta, zoet broodje met honing en vruchtenhagel en een beker melk.
T: banaan en water.
A: boerenkoolstampot met spekjes en rookworst.
T: een heel klein beetje chocoladevla met slagroom.
T: kop thee met misschien nog een klein stukje skivlaai.

B: 70 minuten gefietst, paard gelongeerd, wat gelopen op stal.

Ik heb gewone wandelschoenen gehaald, niet zulke dure, gewoon van gri-sport ofzo.
Maar ze zitten echt geweldig lekker!!!

xxIsaa, wat zag je eten er heerlijk uit!!!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 22:11

secricible schreef:

Oh echt? Omdat het zoveel dikker is dan water dacht ik altijd dat het zwaarder was haha. Weer wat geleerd.

Ik heb vandaag versgemaakte lasagne op, van de AH. HEERLIJK <3
Vanmiddag een bak skyr, dus qua kcal kon het makkelijk ^^.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 23:06

Ohh Isa dat ziet er echt heel goed uit! <3

Mijn lijstje vandaag:

O: /
T: 3 Rijstwafels met pure chocolade en een appel
L: beetje yoghurt en een salade van sla, paprika, gerookte kip, avocado, cherry tomaatjes en een dressing van olijfolie, balsamico en peper en zout
T: zo'n driehoekje la vache qui rit :+
A: kip met kruidenboter, knoflook en champignons uit de oven, 2 aardappelwafels (guilty pleasure van m'n vriend... Don't ask :+ ) en paprika, rode ui, courgette, aubergine en tomaat uit de oven met wat olijfolie, zout, basilicum en veeeeel knoflook <3

Zit zo op 1446 calorieën dus denk dat ik er vanavond nog maar wat bij pak. Heb alleen m'n avondeten nog niet op dus weet nog niet precies wat :P

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 09:03

Josien, zo heb ik ook eens mijn Kitchenaid proberen schoon te maken maar toen had ik binnen de kortste keren een schuimparty in de keuken. := Misschien de volgende keer toch iets minder afwasmiddel gebruiken.

Fijn Janine, was het niet heel koud buiten? Of vond je dat wel fijn?

Isa, het ziet er heerlijk uit! Dat ga ik zeker ook eens maken. En het aantal calorieën valt me ook mee.

Imandra, wat is skyr?

Eulogy, je avondeten klinkt echt heel lekker! Heb je daar een recept van?

Mijn lijstje van vandaag:
O: 2 rijstwafels met smeerkaas en 2 met pindakaas (ik blijf het zó lekker vinden!)
L: shake met Griekse yoghurt, havermout, banaan, walnoot, kaneel, cacao en ahornsiroop.
T: mango en appel.
A: versgemaakte Turkse pizza

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 09:14

Vandaag terug men overnight oats gegeten. Vind het best nog wel lekker, maar niet voor elke dag, want dan wordt het niet gezond denk ik? Is dat niet teveel voor een ochtend? (please correct me if i'm wrong)

O: Overnight oats, Actimel
T: Appelsien
M: overschot kip zoetzuur met rijst (geen afhaal maar zelf gemaakte)
T: Appel
A: ??

S: 45 minuten dressuurles met paard

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 09:35

De kou was heerlijk, ze hebben tegenwoordig ook dat bevriezen van vet :P Wie weet helpt het!

Ik had m'n oude broek van de sportschool uit de kast getrokken, lekker stofje. En een longsleeve met daarover een fleecevest en een dunne jas. Sjaal er om en een muts op en dan is het prima te doen als je een beetje doorloopt.