[Centraal] Tattoo's

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Judass

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 21:32

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 21:32

Judass schreef:
Als het goed is mag je in nl al op je zestiende een tattoo zetten :)

Oh je hebt gelijk volgens google, slim weer :') Wil denk ik toch even wachten voor mijn gevoel!

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 21:33

Al wacht je tot je zestig bent :+ , wilde gewoon even een onduidelijkheidje uit de wereld helpen haha.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 21:37

@Uhnee; Ik heb vaak verandert van idee totdat ik 'opeens' mijn idee had. Dan deed het klik en wist ik het zeker. :)

Bij m'n eerste was dat proces zo'n jaar.
Bij m'n 2e een maand of 2.
De 3e was simpel en was besloten binnen enkele weken.
Van alle drie geen moment spijt en ben er nog steeds verliefd op en blij mee. :)

En degene die ik a.s. dinsdag krijg heb ik zeker 6 keer verandert over de loop van nu.. anderhalf jaar?
Voor mij persoonlijk weet je het vanzelf wanneer je HET ontwerp/idee gevonden hebt. :)

*edit: quote mistake.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 21:38

Oh het was niet mijn vraag hoor :)
Mijn eerste komt na de zomer, natuurlijk heb ik wel eens ideeën gehad maar deze komt niet meer uit mijn hoofd. 200% zeker durf ik wel te zeggen.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 21:42

Wat voor idee heb je in je hoofd @UhNee?

@Courses, ik vind het ontwerp echt héél gaaf! De plek ook, nog nooit aan gedacht dat je daar natuurlijk ook een tattoo kan plaatsen :D

Ik heb eindelijk een goede foto van mijn tatoeage nu hij helemaal genezen is:

Afbeelding

Toch wel gek om hem eens zo te zien! Vind dat het aan de bovenkant lijkt alsof hij naar links afwijkt, echter is dit in de spiegel niet, dus vermoed dat het om een welving in mijn rug/nek gaat.
Sommige dingen vind ik wel minder strak ogen dan ik dacht dat het was, maar vind het sketchy uiterlijk wat het daardoor krijgt wel wat hebben eigenlijk.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 21:42

Na deze wil ik er eentje op mijn linkerenkel...die is nog leeg. :')
Wat ben ik nog niet over uit...

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 21:48

Judass schreef:

Als het goed is moet dan 1 van je ouders mee daarheen

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 21:50

Pfoeh UhNee, mijn eerste tattoo op mijn linkerbovenbeen heeft wel een betekenis waar ik ook wel een tijdje over na heb gedacht. Ik wist al jaren dat ik een (of meer) tattoo('s) wilde, toen ik Mandy Denise haar werk tegen kwam wist ik zeker 'Ik wil wat van haar!'. Lang over gedacht wat ik precies wou en toen haar laten tekenen :) M'n sternum was vij impulsief. Ik krijg wel van sommige mensen een beetje een 'Is het niet wat snel?' en 'Wat betekent het dan voor jou?' wat ik ergens ook echt wel kan begrijpen :) Ik vind 'm echter erg vrouwelijk, sierlijk en erg mooi plus ik zat al een tijdje te denken over een sternum piece dus het is voor mij geen 'raar' iets ofzo :)

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 21:51

Ariannee schreef:
Judass schreef:

Als het goed is moet dan 1 van je ouders mee daarheen

Lees de link anders even die ik stuurde, het hoeft namelijk niet.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 22:23

Ik wil denk ik sowieso wachten tot na de zomer (met de zon enzo) dan ben ik ook 18. Is toch een persoonlijk gevoel dat het dan echt 'mag' :)

Mijn idee is een hertenkop, maar dan niet realistisch, echt met strakke lijnen. Zoals dit: http://thumb7.shutterstock.com/display_ ... 097859.jpg
Alleen dan wat meer realistisch, met ogen enzo erbij.

@Courses: Okee! Mag ik dan vragen wat je op je bovenbeen hebt staan? :) Deze tattoo zou voor mij niet echt een betekenis zijn, maar meer een ultiem cadeau aan mezelf als afsluiting van een rotperiode.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 22:24

Gaaf!! Heb je al een artiest in gedachten of dat nog niet?

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 22:31

Jennifuur schreef:
Gaaf!! Heb je al een artiest in gedachten of dat nog niet?

Nog niet! Ik denk dat ik dan op zoek moet naar iemand die strak kan werken denk ik? Als iemand een suggestie heeft, hoor ik het graag!

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 22:35

Naja, mijn artiest heeft denk ik wel een paar keer herten gezet, en is wel goed in strak en geometrische stukken zetten. klik
Denk dat je voor het idee van jouw tattoo in ieder geval goed op zoek moet gaan naar iemand die een beetje into het geometrische is!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 22:49

UhNee schreef:
Ik wil denk ik sowieso wachten tot na de zomer (met de zon enzo) dan ben ik ook 18. Is toch een persoonlijk gevoel dat het dan echt 'mag' :)

Mijn idee is een hertenkop, maar dan niet realistisch, echt met strakke lijnen. Zoals dit: http://thumb7.shutterstock.com/display_ ... 097859.jpg
Alleen dan wat meer realistisch, met ogen enzo erbij.

@Courses: Okee! Mag ik dan vragen wat je op je bovenbeen hebt staan? :) Deze tattoo zou voor mij niet echt een betekenis zijn, maar meer een ultiem cadeau aan mezelf als afsluiting van een rotperiode.

https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphot ... e=55E17418

Deze staat op m’n bovenbeen :) Het is een kompas met cherryblossoms.
Het kompas komt voort uit de zin ‘Before you ask which way to go, remember where you have been’. Dat is echt een beetje mijn levensmotto en daar in vond ik echter een tekst tattoo zo’n enorme lap worden en kon ik daar voor mezelf niet echt iets moois in visualiseren (ik ben zelf fotograaf + designer dus dat was wel echt heel belangrijk zeg maar :+ ) en toen ben ik voor een kompas gegaan. Echter was ik bang dat een kompas alleen te rond zou worden (soort van rare grote moedervlek op je been in de verte) dus toen heb ik aan Mandy gevraagd wat zij ermee zou doen. Uiteindelijk gaf zij aan dat we het misschien konden opvullen met iets van een bloem, een roos ofzo. Echter heb ik zelf in dat opzicht geen band met rozen (ja, er komt wel een roos in m’n sternum :+ ) en heb ik toen heel even zitten denken. Cherryblossoms (ofwel sakura’s) zijn erg important en big in Japan, laat ik nou al jaaaaren idolaat zijn van Japan. Sakura’s staan onder andere voor het begin van iets nieuws, ‘time of re-newel’ en dat vond ik erg toepasselijk bij de zin hierboven. Zodoende staat die nu al bijna een jaar op m’n been :Y)

In mijn optiek hoef je niet altijd een extreem lang, diep verhaal bij een tattoo te hebben. Mijn sternum is ook bijvoorbeeld iets wat ik erg mooi vind, maar heb geen diep, emotioneel verhaal erbij :+ Als het voor jou goed is en mening heet is dat toch prima?

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 22:55

ben ik ook wel eens tegen aan gelopen ja, dat mensen dan mijn tattoo zagen en vroegen 'Wat betekent het?'. Voel me dan altijd zo oppervlakkig of iets dergelijks als ik dan dus niet met een diep en meeslepend verhaal kan komen aanzetten :')

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 23:25

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 23:28

Ja joh, das niet meer dan normaal. ’t Is feitelijk een schaafwond he. Smeer je ’t wel goed in?

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 23:30

Ze adviseerde 3 keer per dag bepanthen, maar ik doe het eigenlijk vaker :o zodra het begint te steken smeer ik ook, werkt verkoelend :))

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 23:31

Thanks Jennifuur! Heel strak werk inderdaad, zo mooi! God ik kan echt niet wachten, word zo enthousiast :')
Heel mooi Courses! Realistisch ook met die highlights! En een prachtige betekenis erachter.
Is ook zo hoor, dat het geen betekenis hoeft te hebben, maar mensen vinden dat fijn ofzo. Maar je neemt een tattoo wel altijd met een reden. Misschien alleen maar omdat je hem gewoon mooi vind, is ook een goede 'betekenis' toch? :)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 23:53

Mooi xZiva!
Die van jou is ook mooi Courses!
Jennifuur: strak en simpel... Mooi!

Ik smeer trouwens 2-3x per dag Bepanten... 'S ochtends als ik onder de douche vandaan kom, 's avonds voor het slapen gaan en afhankelijk van de jeuk nog een keertje tussendoor, of als ik zie dat er veel korstjes op komen.. Dan smeer ik ook een keertje extra... Heel voorzichtig... :)

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 01:07

Mooi je tattoo Jennifuur :j Ik had al een mailtje openstaan om naar 'jouw' artiest te sturen O:)
En leuk die van jou, Ziva!

Kan me niet herinneren hoe vaak ik smeerde met Bepanthen. Volgens mij als het droog begon aan te voelen, maar hoe vaak dat op een dag was :o?

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 01:12

Leuk, ga je kijken of je een afspraak kan maken? :D

Ik smeerde tweemaal daags, in de ochtend en in de avond, waarvan een keer na het douchen was.

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 01:16

Ik hoop het :j

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 01:19

Nice! Net even snel in je berichten gekeken, maar volgens mij had je het nog niet genoemd: wat voor iets gaat het ongeveer worden?