Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Neroo

Re: Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 12:27

POWERSMOOTHIE!

Magere aardbeikwark, aardbeien, gojibessen, eiwitpoeder en chia en lijnzaad *\o/*

Ik ben er even uit geweest ivm carnaval. Maar begin weer bij level 3 overnieuw.
Gestopt met roken er ook nog eens bij, dus heb het even enorm zwaar :=

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 12:35

Neroo schreef:
POWERSMOOTHIE!

Magere aardbeikwark, aardbeien, gojibessen, eiwitpoeder en chia en lijnzaad *\o/*

Ik ben er even uit geweest ivm carnaval. Maar begin weer bij level 3 overnieuw.

ik weet ZEKER dat JIJ erdoor heen komt! *\o/*

vandaag dag 3 level 1, ik heb echt zware spierpijn in mijn benen en kont :')

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 12:35

Oh dear, dit gaat een zware dag worden vandaag. De boel in m'n keel begint los te komen, dus hoesterdehoest. %)
Maar we gaan er gewoon weer voor! Vanmiddag proberen zoveel mogelijk schoon te hoesten en dan vanavond er flink tegenaan. Mijn sportschoenen stonken inmiddels een uur in de wind, dus die zitten nu lekker in de wasmachine, dus vanavond weer met schone, frisse stappers aan, sporten. :)

Even voor wat betreft de vraag over pannenkoeken: er worden hier regelmatig vragen gesteld over gezond eten. Er moeten natuurlijk niet volledige discussies losbarsten, maar ik vind dat een gezonde voeding ook onderdeel is van de workout. Meelezers èn actieve topiclezers zouden het hier dus toch best wel over kunnen hebben in dit topic?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 12:44

hier dag 3 en alweer last van mn scheenbenen (vandaag toch maar doorgaan en reflexspray en ontstekingsremmende gel erop voor een paar dagen, hoop dat dat het een beetje afremt)

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 12:44

Waarom pannenkoeken niet zo heel gezond zijn? Vaak is de melk vol (veel vetten), het meel van een random goedkoop soort (je kan meergranen oid pakken), je bakt de boel in boter (nog meer vetten), en doet er nog wat poedersuiker, jam of stroop op (hallo suikers).
Maar je kan de pannenkoek dus ook gezonder maken door meergranen te pakken, magere melk en er bijv vers fruit op te doen (krijg je meteen wat vezels erbij).

:') Mijn moeder dacht dat ik heel ongezond at (not), dus ik kreeg eten mee van haar: ontbijtkoek honing caramel, zak paaseitjes, bananenkwark en een bak aardappelgratin. Ja, dat is vast gezonder dan m'n smoothies en geroosterde broodjes :D Maar wel lief van d'r.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 12:49

Rebel_Jits schreef:
Waarom pannenkoeken niet zo heel gezond zijn? Vaak is de melk vol (veel vetten), het meel van een random goedkoop soort (je kan meergranen oid pakken), je bakt de boel in boter (nog meer vetten), en doet er nog wat poedersuiker, jam of stroop op (hallo suikers).
Maar je kan de pannenkoek dus ook gezonder maken door meergranen te pakken, magere melk en er bijv vers fruit op te doen (krijg je meteen wat vezels erbij).

:') Mijn moeder dacht dat ik heel ongezond at (not), dus ik kreeg eten mee van haar: ontbijtkoek honing caramel, zak paaseitjes, bananenkwark en een bak aardappelgratin. Ja, dat is vast gezonder dan m'n smoothies en geroosterde broodjes :D Maar wel lief van d'r.

Ok, dus het is niet zo dat pannekoeken per definitie zo slecht zijn. Als je maar even goed oplet hoe en waarmee je het bereid. Want op zich, de koolhydraten en eiwitten die je nodig hebt voor de spieropbouw bij het shredden krijg je dan wel binnen met pannekoeken.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 12:54

Ik zie pannenkoeken niet als acceptabele voeding omdat het niet volwaardig is. Ik eet sowieso geen eieren en melk vermijd ik als de pest. Ik zou pannenkoeken persoonlijk denk ik met havermout maken, ik zal eens een keer experimenteren :)) Ik zou ze dan als wrap gebruiken voor groenten.

Dames, ik heb ooit eens een sportvoedingstopic aangemaakt. Wie er zin in heeft kan die zoeken en eventueel nieuw leven inblazen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 12:56

Ik eet vaak pannenkoekjes van kikkererwtenmeel (+ water + ei + zout). Aanrader!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 13:01

Kikkerpannekoekjes zijn idd lekker :j

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 13:02

phormicola schreef:
Ik zie pannenkoeken niet als acceptabele voeding omdat het niet volwaardig is. Ik eet sowieso geen eieren en melk vermijd ik als de pest. Ik zou pannenkoeken persoonlijk denk ik met havermout maken, ik zal eens een keer experimenteren :)) Ik zou ze dan als wrap gebruiken voor groenten.

Dames, ik heb ooit eens een sportvoedingstopic aangemaakt. Wie er zin in heeft kan die zoeken en eventueel nieuw leven inblazen :)

Eerder in dit topic werd gezegd dat je juist wel eieren moest eten i.c.m. schredden, mede daarom dacht ik dat die pannenkoeken zo slecht nog niet zijn ;-) . Een dieet zonder melk en eieren is toch niet volledig / volwaardig?

Haha ik hoef thuis niet aan te komen met een pannenkoekloze week :+ Dus echte keus heb ik niet. Wij maken de pannenkoeken dan dus wel altijd met verse eieren van eigen kippen, halfvolle of magere melk, biologisch volkoren tarwemeel van de molen, geen zout en zo minmogelijk vloeibaar bakboter. Wat je erop gooit is inderdaad dan eigen keuze. en daar probeer ik wel een beetje op te letten. Juist de hartige kaas-pannenkoek is slechter volgens mij dan een pannenkoek met stroop.

Maar goed het hoeft hier niet een hele voeding discussie te worden.
Voor de mensen die nog moeten vandaag: Succes met jullie workout! *\o/*

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 13:04

Neroo schreef:

Succes daarmee!

Zo ik ga eraan beginnen, gisteren dus niet gedaan, en vandaag ontbreekt de moed mij ook, al moet ik van mijzelf 2x om gisteren in te halen...
Hoofd zit vol met snot en ik kan niet door neus ademen, gaat behoorlijk lastig worden vrees ik dus :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 13:05

_JY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 13:05

Zoooooo, geshred + wezen hardlopen en vanmiddag werken. Ik heb vakantie en het is zondag, maar ik zou haast denken van niet. :))

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 13:06

Wow meer dan 30 pagina's moeten bijlezen, laat maaaaar..
Wil weer beginnen met shredden, ik was gestopt door wintersport en daarop volgende griep en spierpijn :p
Alleen ik heb dus niet zo veel zin om weer met de shred te beginnen, maar ben bang dat ripped nog te zwaar is.. Iemand ideeen?
Oh en ik ben sinds kort heel gezond gaan eten en ben op mn buik en billen allebei al -3 cm :D sorry, wilde ik even vermelden hihi :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 13:08

@sprintje: ik eet veganistisch (nu eet ik weer afentoe vis en yoghurt ivm een eventuele zwangerschap) en ik zorg ervor dat ik alles binnen krijg. Dat kan dus prima zonder eierpannenkoeken :+

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 13:10

phormicola schreef:
@sprintje: ik eet veganistisch (nu eet ik weer afentoe vis en yoghurt ivm een eventuele zwangerschap) en ik zorg ervor dat ik alles binnen krijg. Dat kan dus prima zonder eierpannenkoeken :+

Ah ok, dat verklaart een hoop. Ik denk dat het wel goed is om bij voedingsadviezen die je geeft te realiseren dat de meeste mensen níet veganistisch zijn, dus als jij vanuit jouw veganisme voedingsadviezen geeft aan niet veganisten, is het maar de vraag hoe relevant dat is.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 13:21

Ik denk dat groenten en fruit altijd relevant zijn, maar het zal wel aan mij liggen. Ik zei alleen dat ík geen eieren eet en melk vermijd.

nairtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 13:22

Jeeeee, dag 4 level 1 zit er weer op...... Voel me goed, whahahaha....

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 13:28

phormicola schreef:
Ik denk dat groenten en fruit altijd relevant zijn, maar het zal wel aan mij liggen. Ik zei alleen dat ík geen eieren eet en melk vermijd.

Mee eens groente en fruit zijn altijd relevant! Dus bij een dagje pannenkoeken eten (als je daar dan dus al voor kiest) moet je wel zorgen dat je het gemis aan groente en fruit in een dergelijke avond maaltijd wel aanvult.

(trouwens gefeliciteerd met je mogelijke zwangerschap!)

Nou ik ga nu eerst eens even aan een work-out met de paarden. Vanavond als het donker is gaan we wel binnen aan de work-out ;-)

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 13:32

phormicola schreef:

Wat leuheuk! *\o/*

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 13:37

Zo, mij er toch doorgesleept, vind het raar, qua ademhaling en spierpijn enzo wordt het precies minder lastig, maar op de één of andere manier zweet ik wel telkens meer en meer :')

Je kan ook ver gaan in dat gezond eten hoor, melk allez, als dat al als 'slecht' aanzien wordt op den duur... Mijn mening ;) :)

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 13:39

Ik merk inderdaad ook dat ik meer ga zweten :P En mijn linkerarm houdt het slecht vol :P

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 13:42

't is bij mij altijd iets anders dat pijn doet, eerste twee dagen niets, dan twee dagen kuiten, nu vandaag mijn knie ineens! Gezond, zo sporten :P

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 13:42

gisteren spierpijn in me armen, vandaag alleen mn kuiten!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 13:51

phormicola schreef:

Oeh wat leuk! Gefeliciteerd. :D

Ik drink sowieso zo weinig mogelijk melk, mijn maag reageert hier niet goed op. Ik heb dus ook liever pannenkoekenmix die je moet aanlengen met water.
Je kan pannenkoeken inderdaad zo gezond/ongezond maken als je zelf wilt. Ik bak ze altijd in olijfolie in plaats van boter. Wel een goede tip om voortaan meergranenpannenkoeken te maken, die houd ik er zeker in. :j

Schoenen ruiken weer fris en fruitig, dus strakjes al m'n moed bijeen rapen om mezelf door het sporten heen te slaan, ik hoop echt zo dat ik het volhoud. Ik baal echt als een stekker. Normaal gesproken ben ik nooit ziek, altijd wel wat snotterig, maar meer niet. En uitgerekend nu ik gezonder bezig ben en aan het sporten ben geslagen ben ik ziek. -O- Maarrr, gisteren is het me ook gelukt, dus nu ga ik er ook voor!

Iedereen heel veel succes vandaag met shredden/rippen/sixpacken/etc.!
En voor degenen die een extra zetje nodig hebben om van de bank te komen:

Afbeelding