[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 18:15

Als ik de pil wat langer doorslikte kon het daarna ook met gemak een dag of 5-6 duren voordat ik ongesteld werd. Voor nu zou ik me idd echt nog niet druk maken :)

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 22:54

Hey allemaal.

Sinds ongeveer twee weken ben ik 'gestopt' met de pil (bewuste keuze). Sinds een dag of wat heb ik alleen bruin bloedverlies (zeer weinig).
Is dit normaal?
Ik maak me niet al te druk omdat het me redelijk normaal is dat alles in de war is van het stoppen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 23:24

Yasmijntje schreef:
Hey allemaal.

Sinds ongeveer twee weken ben ik 'gestopt' met de pil (bewuste keuze). Sinds een dag of wat heb ik alleen bruin bloedverlies (zeer weinig).
Is dit normaal?
Ik maak me niet al te druk omdat het me redelijk normaal is dat alles in de war is van het stoppen.

Normaal. :j Had ik ook.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 08:41

Yasmijntje schreef:
Hey allemaal.

Is dit normaal?

Is normaal, had bij mij ook tijd nodig tot het normaal was.

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 09:49

@Resistance en vuurneon, ah gelukkig!
Hoe lang duurde dit bij jullie? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 10:32

Bij mij bleef het een weekje ongeveer, maar kan natuurlijk per persoon verschillen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 10:52

Was pas echt goed en over toen ik echt ongesteld werd, maand later. Daarna was cyclus normaal zonder gekke dingen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 19:34

Hoelang hadden de mensen met een mirena hier nog kramp na het plaatsen ervan?

Ik heb hem nu een week, maar ik heb nog steeds af en toe opeens een hele heftige kramp. Die duurt dan ook maar 30 seconden, voor de rest voel ik niets of doet het af en toe een klein beetje pijn.

Wat is jullie ervaring?

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 19:40

Resistance schreef:
Hoelang hadden de mensen met een mirena hier nog kramp na het plaatsen ervan?

Ik heb hem nu een week, maar ik heb nog steeds af en toe opeens een hele heftige kramp. Die duurt dan ook maar 30 seconden, voor de rest voel ik niets of doet het af en toe een klein beetje pijn.

Wat is jullie ervaring?

Ik heb/had hetzelfde probleem, dit heb ik voornamelijk na eten/inspanning. Heb het nagevraagd bij de controle maar de gyn zei dat het daar niet van kwam. :( Ik had een vreemd gekantelde baarmoeder dus ik denk zelf dat het daardoor komt omdat er bij mij meer kracht nodig was om hem te plaatsen.
Ik heb de mijne nu twee maanden en gelukkig worden de pijnsteken steeds minder tot bijna niet meer, ik denk dat het je baarmoeder is die went aan het spiraaltje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 20:15

Ik heb het inderdaad ook net na inspanning of eten, ja. :j Het zal wel wennen...

95Ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 22:26

Ik heb niet zozeer af en toe heftige krampen maar na bijna twee weken nog steeds wel af en toe een flink zeurend gevoel in m'n onderbuik. Lichaam zal er nog wel aan moeten wennen

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 22:26

@resistance en voorneon, thanks voor de antwoorden! Maakt mij ook wat geruster. Ik ga het merken hoe het gaat. Het lijkt op een mentruatie, maar het is vele minder dan met pil (niet dat ik dat vervelend vind ofzo!)

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 09:20

Waar is jullie spiraal eruit gehaald? Ziekenhuis of huisarts? ( mijne is geplaatst in het ziekenhuis)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 18:14

Willen jullie eens meekijken, ik zit even in mijn vergoedingoverzicht te kijken bij de spiraal, de mijne moet rond september vervangen worden.

Dit staat er:

Citaat:
Geplaatst in het ziekenhuis

100% vergoeding

Geplaatst en/of voorgeschreven door de huisarts

Tot 21 jaar:

100% vergoeding voor de middelen die geregistreerd zijn in het geneesmiddelenvergoedingssysteem (GVS)

Vanaf 21 jaar:

Geen vergoeding

Ik ben boven de 21, maar snap er eigenlijk niets van. 5 Jaar geleden wilde ik m graag in het ziekenhuis door de gyn laten zetten maar dan kreeg ik niks vergoed. Als ik m bij de huisarts liet plaatsen betaalde ik alleen de spiraal zelf. Dus bij de huisarts laten doen.

Maar nu, 5 jaar later zou ik hem dus toch in het ziekenhuis moeten laten plaatsen? Maar het ding wordt alsnog voorgeschreven door de huisarts? En dan krijg je niks vergoed? Ik heb even een fris paar ogen nodig als iemand eens mee wil kijken :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 19:15

Je betaald wel eigen risico (volle mep, gyn moet je óók betalen). Ziekenhuis zal als het goed is je vragen om de spiraal op te halen in de ziekenhuisapotheek ivm waarborg kwaliteit ofzo. Anders zit je met 2 spiralen, want niet elk ziekenhuis wil spiraal plaatsen dat de huisarts je heeft gegeven en schrijft alsnog 1 voor.

Ben je aanvullend verzekerd en zit spiraal wel in pakket, dan betaal je geen eigen risico bij de huisarts boven de 21 jaar.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 15:06

Kom toch nog even met een vraag over het zetten van de mirena; ik heb sinds het zetten (week of 2 geleden) alle dagen wat bloedverlies gehad. Niet heftig maar wel echt vers bloed zeg maar. Hebben jullie hier ervaring mee? En hoe lang duurde het voordat het wat rustiger werd? Op internet zie ik alleen de horrorverhalen :Y) maar dat zijn over het algemeen uitzonderingsgevallen...hoop ik...

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 18:29

Ik heb beide keren(zit aan mijn 2e mirena) ongeveer een maand lang een beetje bloedverlies gehad. Ook niets heftigs. Daarna is het gestopt en ben ik ook niet weer ongesteld geworden.

Ik zou mij niet teveel zorgen maken.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 01:37

Iemand nog tips over hoe je ongesteldheid op kan wekken :')

Ik ben zoals gewoonlijk 'laat' (heb een trage cyclus) Normaal gesproken nooit problemen mee, zijn denk ik een hoop vrouwen die met liefde mijn cyclus van 5 weken over willen nemen :P Maar ik vlieg over 2 dagen en ik zou het nu toch wel chill vinden als de boel op gang kwam, word namelijk niet blij van het idee dat ik de heftigste dag heb als ik 11 u in een vliegtuig moet zitten.. dus.. :')

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 19:40

Rytir schreef:
Kom toch nog even met een vraag over het zetten van de mirena; ik heb sinds het zetten (week of 2 geleden) alle dagen wat bloedverlies gehad. Niet heftig maar wel echt vers bloed zeg maar. Hebben jullie hier ervaring mee? En hoe lang duurde het voordat het wat rustiger werd? Op internet zie ik alleen de horrorverhalen :Y) maar dat zijn over het algemeen uitzonderingsgevallen...hoop ik...

Ik heb uiteindelijk 6 maanden bloedverlies gehad. Niet altijd vers maar ook vaak oud bloed. Daarna alleen nog als ik ongesteld werd, en dat is niet regelmatig.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 22:24

Ik twijfel enorm..

Ik ben al meer als 10 jaar aan de pil. Altijd een combinatie pil gehad. De afgelopen tijd merk ik dat ik ontzettend moe ben, wel met ups en downs. De ene dag gaat beter als de andere. Ook veel stemmingswisselingen en huilbuien. Nu heb ik op dit moment ook wel aardig (studie)stress, maar ik ken mij zelf eigenlijk niet meer. Met 'al' deze klachten ben ik ook naar de huisarts geweest. Ik heb bloedonderzoek laten doen op diverse dingen, onder andere virussen, bloedarmoede e.d. Deze waardes waren allemaal normaal en geen afwijkingen. Uiteraard erg fijn, maar nog geen antwoord op mijn klachten. Toen begon mijn huisarts over de pil. Het kan zijn dat ik hierdoor bovenstaande klachten heb. Maar zonder anticonceptie is geen oplossing, met het oog op hevige buikpijn tijdens de menstruatie. De huisarts begon er over dat ik eens moest denken of een hormoonspiraaltje niet iets was voor mij..
Ik heb gegoogled en uiteraard krijg je als eerste de horror verhalen te lezen. Gelukkig ook veel positieve reacties gelezen.. maar toch..ik blijf twijfelen;
- Zoals velen zal ik op zien tegen het plaatsen, maar het is niet onoverkomelijk lijkt me..
- Is de kans echt aanwezig dat mijn klachten hierdoor (grotendeels) verdwijnen?
- Hoeveel kans is er dat ik toch weer iedere maand ongesteld wordt of het juist niet meer wordt. Het laatste lijkt me natuurlijk het fijnst..

Ik twijfel enorm of ik het moet proberen of dat ik het toch nog in een andere hoek moet zoeken. Graag hoor ik tips, adviezen en toch ook nog ervaringen.. en dan met name ervaringen of de stemmingswisselingen en de vermoeidheidsklachten (grotendeels) afnemen.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 01:23

Gamova schreef:
Rytir schreef:

Ik heb uiteindelijk 6 maanden bloedverlies gehad. Niet altijd vers maar ook vaak oud bloed. Daarna alleen nog als ik ongesteld werd, en dat is niet regelmatig.

6.... Maanden...? |( Nu heb ik spijt van m'n mirena :')

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 07:56

@itsme2
Je kan ook anders de prikpil overwegen. Werkt hetzelfde hetzelfde als de mirena met hormonen maar ipv een spiraaltje in je baarmoeder een keer in de drie maanden een prik in je arm/bil. Door de prikpril stopte mijn menstruatie en ik had geen bijwerkingen. :j

Inmiddels aan het spiraaltje gegaan, het plaatsen was voor mij een hel en ik heb duidelijke mijn grenzen aan gegeven, mocht hem uiteindelijk onder een roesje laten zetten en dat was fijn, nu nogsteeds ongesteldheids vrij.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 11:36

[/quote]

Ik heb uiteindelijk 6 maanden bloedverlies gehad. Niet altijd vers maar ook vaak oud bloed. Daarna alleen nog als ik ongesteld werd, en dat is niet regelmatig.[/quote]
6.... Maanden...? |( Nu heb ik spijt van m'n mirena :')[/quote]

Ik ook :') Echt iedere dag?

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 13:11

Ik zit nu op een maand en 4 dagen maar sinds 2 dagen is het amper bloed te noemen dus ik hoop dat het nu zo goed als over is :j 6 maanden, moet er niet aan denken :=

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 16:48

Heb ik nooit gehad met de Mirena .
Heb m'n 2e nu een dik half jaar zitten