Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 13:33

Ik ga straks bij lezen, maar een van m’n problemen is opgelost: ik sta weer bij de uitslagen van Rotterdam!

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 13:42

Puera schreef:
Heb je wat een mooie omgeving om te trainen, of zit je middenin de stad?

Ik zit aan de rand van de stad en vlakbij loopt er een hele groen strook vrijwel ongehinderd de stad uit, dus zowel m'n 5km als m'n 10km routes zijn 'in het bos'. Het is wel duidelijk een aangeplant bos op sommige stukken met bomen keurig op een rijtje, maar het is wel een fijne omgeving om op jezelf te zijn. :D Ik schrik me ook helemaal rot zo'n twee keer per week door een hert, want zelfs midden op de dag lopen die daar dus gewoon rustig rond. _O- De 5km is nog redelijk vlak, maar de 10km is wat heuveliger... en als ik een luiere dag heb dan loop ik richting Marselisborg en het strand. Dan hoef ik alleen maar heuvel af. :o :')

Het enige nadeel is dat het afgelopen winter er zo bij lag voor een paar weken. :')

Afbeelding

Supervixen schreef:
Je vakanties combineren = in je vakanties hardlopen :D.

De hardloopschoenen gaan ook zeker mee. *\o/*

Alleen het hangt van het weer af of ik ga hardlopen. Letterlijk. Ik ga twee weken storm chasen in de VS, dus als het te mooi weer is heb ik aaallleeee tijd. Als het stormt daarentegen... :D

Gefeliciteerd Germie!

Goof

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 13:46

Germie, van harte.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 14:36

Gaaf, zo’n vakantie, Hiraeth!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 14:39

Wat leuk SV en Suliko, lekker gelopen. Oei de zwaartekracht getest.

Welkom Hiraeth, lekker gelopen je eerste 10!
Mooie doelen ook!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 14:41

Hiraeth schreef:
Het enige nadeel is dat het afgelopen winter er zo bij lag voor een paar weken. :')

[ Afbeelding ]

Zo lag het natuurgebied hier in de duinen er ook ongeveer bij. :')

Geloof dat het nu sinds enkele weken weer allemaal begaanbaar is :+

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 15:06

Leuk, een nieuwe deelnemer. Welkom Hiraeth!

Ik heb de verslagen van SV en Suliko inmiddels ook gelezen. Prachtige verslagen en zo knap wat jullie gedaan hebben! Dit soort verslagen motiveert mij ook altijd enorm, want dan denk ik: kijk eens wat je allemaal kunt doen als je gewoon lekker doortraint.

Goof, leuk om te zien dat jij steeds sneller wordt!

Germie, gefeliciteerd.

Sherivey: als jij met korte broek loopt, betekent dat volgens mij dat het voor mij te warm is :') Ik ben nu wel m'n antidepressiva een stuk aan het afbouwen en hoop heel erg dat ik het daardoor ook minder snel warm krijg uiteindelijk.

Ik heb eergisteren een zone 2 loop gedaan. Op een gegeven moment werkt nog langzamer lopen niet tegen een stijgende hartslag, ontdekte ik. Ik wil eigenlijk vandaag nog een stukje lopen (komt mooi uit met haren wassen...) maar twijfel nog in verband met de warmte.
Ik heb trouwens een racefiets gekocht/besteld! Wilde dat al langer en vond het nu wel tijd. Ben bovendien m'n berging aan het opruimen (=plaats voor fiets) en het lijkt me een fijne manier om in zone 2 te bewegen. Dus als er iemand nog tips heeft voor kleding, een helm en een bril?
De fiets was helaas niet op voorraad. Ik krijg 'm waarschijnlijk half juni.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 15:12

Tiggs, voor veel mensen is het dan idd warmer dan comfortabel ja :))

Ik las laatst idd iets over antidepressiva en warmte, dat dat niet zo lekker combineert.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 15:41

Tiggs, ik heb mijn kleding, bril en helm allemaal van Decathlon. Meer dan prima spul! Mijn man fietst een paar honderd km in de week en ook die gaat goed op Decathlon.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 16:24

Goof schreef:
Tiggs, ik heb mijn kleding, bril en helm allemaal van Decathlon. Meer dan prima spul! Mijn man fietst een paar honderd km in de week en ook die gaat goed op Decathlon.

Oh goed om te horen, thanks.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 17:07

BusyMissy schreef:
Oh, en ik heb me zojuist ingeschreven voor Wings for life. Als vandaag 9 km lukt kan ik er zondag ook 10 lopen.Zin in.

Super tof! Wie weet zien we elkaar daar! Ik zag dat hij bijna uitverkocht is ook!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 17:52

Leuk Tiggs, een racefiets! Welke is het geworden? Ik ben me ook aan het oriënteren. En moet ook de schuur eerst opruimen haha.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 18:56

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 19:14

Tiggs schreef:
Deze is het geworden:
https://www.trekbikes.com/nl/nl_NL/fiet ... 4/p/41587/

Ik wilde niet te veel geld uitgeven, maar wel gewoon een goede fiets. En omdat ik er niet zoveel vanaf weet vond ik 2e hands teveel gedoe.

Laat hem, voordat je echt op pad gaat, even goed afstellen op jou, je lengte, je zit, je bewegingen etc.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 19:24

Net een tijd wezen lopen met m’n collega. De bedoeling was 30 minuten iets vlotter dan m’n langzame duurlooptempo, dan 30 minuten nog iets vlotter en dan weer 10 minuten iets langzamer. Hartslag schoot meteen al veel te snel omhoog. Die warmte ineens is niet te doen. :=
Desalniettemin toch een voldaan gevoel, altijd beter dan niet lopen. En het zal vast bijgedragen hebben aan de hitte-acclimatie maar die kan ik even niet vinden bij Garmin. :+

Fijn dat je nu wel bij de uitslagen staat, Tiggs. Wat gek dat ze je eerst niet konden vinden.

Tip voor de mensen die wel eens bij de Decathlon komen. Je kan je inschrijven bij een website die je aan je account bij bv. Garmin kan koppelen. Voor iedere activiteit krijg je punten en daarmee kun je cadeaubonnen bij elkaar sparen.
Gaat relatief gemakkelijk als je regelmatig sport.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 19:26

O mooi!

Ik heb precies hetzelfde, wil er ook niet teveel aan uitgeven. En tweedehands vind ik een risico, straks zit er een scheur in het frame of gebogen ofzo.
Ik kan met zo’n fietsplan een fiets kopen, maar dan kan ik niet een woon werkverkeer fiets meer kopen natuurlijk.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 19:37

Goof schreef:
Tiggs schreef:
Deze is het geworden:
https://www.trekbikes.com/nl/nl_NL/fiet ... 4/p/41587/

Ik wilde niet te veel geld uitgeven, maar wel gewoon een goede fiets. En omdat ik er niet zoveel vanaf weet vond ik 2e hands teveel gedoe.

Laat hem, voordat je echt op pad gaat, even goed afstellen op jou, je lengte, je zit, je bewegingen etc.

Ik heb 'm bij een kennis met een fietsenzaak besteld, dus dat komt zeker goed!

Puera: ja ik kreeg een mailtje 'due to technical issues'. Ik denk dat ik niet de enige was.
De Decatlon is weg uit Utrecht centrum, dat is wel jammer.

Samantha: hier helemaal geen fietsplan helaas... Maar goed, hij komt binnen na salaris mei, dus ik heb een mooie bestemming voor m'n vakantiegeld.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 19:39

Heeft wel hele mooie plaatjes Sherivey, jouw vroege ochtendloopjes. Ik zou er bijna eerder voor opstaan(bijna).

Gefeliciteerd Germie, fijne dag! Of in ieder geval avond nu nog.

Welkom Hiraeth, leuke doelen inderdaad! Hoe kom je in Denemarken beland?
En inderdaad bos/duingebied is hier ook al 2 winters zo nat, vorig jaar was wel het meest extreem.

Goof, ik kan dat ook niet zo langzaam lopen en zo te lezen hier meerdere met ons. Ik vind dat ook echt zwaarder lopen.

Leuke fiets Tiggs, net wat breder inzetbaar dan ern "gewone" racefiets. Hier ook bijna alle fietsspullen van Decathlon. Goed en betaalbaar. En inderdaad, neem een bikefit voordat je begint, scheelt je heel veel pijntjes die niet nodig zijn.

Ik had het idee dat het evenement wel héél veel deelnemers heeft iirrssjjee, dus dat wordt een uitdaging om iemand te vinden die je niet kent. Wat is je startnummer? Mijn startnummer is 77436

Voor de liefhebber(s), ik heb 2 hele goede racefietsen te koop staan. Zonder gebreken. Voor lichaamslengte van ca. 1.70-1.75m PB maar als je meer info wilt.
Ik woon in midden Brabant.

Knap dat je bent gaan lopen vandaag Puera. Het is echt warm en we zijn nog niet aangepast eraan.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 19:55

Dat is zeker een mooie bestemming van je vakantiegeld Tiggs!

Ik wil graag een gravelbike, hier zijn veel paden in het bos en dat is niet allemaal asfalt.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 19:58

Leuk! Ik woon in Zuid-Holland, dus vooral veel polder hier.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 20:35

Meestal heb ik altijd wel wat last van zeurende spieren links, tussen m’n heup en m’n knie. Vandaag vrijwel geen last gehad, besefte ik me net. Blij mee! *\o/*

Warmte-acclimatisering ook gevonden bij Garmin, stond gewoon onder trainingsstatus. :))

Fietsen heb ik ook wel eens overwogen, maar het ontbreekt me helaas aan tijd.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 20:50

Hier vond Garmin het nu te koud, want er is niets gebeurd. Maar het is hier ook geen 22 graden meer. ;)

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 21:03

@busymissy, klopt hoor! Groot en druk evenement. 74444 is de mijne :)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 21:40

Dus bijna 80.000 deelnemers?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 07:26

Mijn rondje zit er alweer op.
Kort-kort vandaag. Geen spijt van, want het was wat benauwd buiten.

Wel lekker gelopen verder. :j
Kreeg nog een aanmoediging van een man in een auto die me voorrang gaf bij een oversteek. :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zelfs Garmin is me goedgezind vandaag. :+
Afbeelding