Het corona vaccin

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

Liezel1

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 13:30

Schoonmoeder met zware COPD verwacht deze week of volgende week een uitnodiging

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 13:42

Mijn ouders hebben de eerste ook gehad, mijn vriend met taaislijmziekte nog niets gezien. Kennis met COPD ook niet.
Laatst bijgewerkt door Sheran op 28-04-21 13:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 13:43

Ik heb hem inmiddels gehad
Kon kiezen astra bij huisarts of Pfizer bij ggd

Omdat er veel astra was en minder Pfizer heb ik het eerste gedaan
Zodat meerdere ver beneden 60 ook een kans hadden

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 13:46

Echwel schreef:
Ik heb hem inmiddels gehad
Kon kiezen astra bij huisarts of Pfizer bij ggd

Omdat er veel astra was en minder Pfizer heb ik het eerste gedaan
Zodat meerdere ver beneden 60 ook een kans hadden

super mooie overweging. Dank je daarvoor!

En fijn dat je je 1e gehad hebt!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 13:53

Tof van je!

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 13:55

Sheran schreef:
Mijn ouders hebben de eerste ook gehad, mijn vriend met taaislijmziekte nog niets gezien. Kennis met COPD ook niet.

Die vallen dus idd in de overige risicogroepen.
Ook dat is krom.
Al kwam mijn leerlingen met taaislijmziekte Corona prima door. Niet echt ziek van geweest.
Leeftijd schijnt toch wel echt belangrijk te zijn.

@echwel mooie overweging

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 13:56

Wat sociaal!! Mooi gebaar Echwel!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 13:59

Mijn huisarts mag pas over twee weken op zijn vroegst een lijst naar de ggd sturen met de hoogrisicopatienten. Dan heeft de ggd geschat nog een week of twee nodig om aan die personen een nummer te koppelen. En dan krijg ik of een uitnodigingsbrief voor het maken van een afspraak van de ggd of de huisarts. En dan heb je ook niet zomaar een afspraak te pakken. Kortom. Hier duurt het nog wel even voor ze beginnen met de hoogrisico mensen geent zijn.

Die hoogrisico oproepen gaan ook kennelijk per regio weer. -O-

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 14:01

Dus over vier weken heb je je prik, ipv over zes a zeven weken, mooi toch en ook nog Pfizer.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 14:02

karuna schreef:
Mijn huisarts mag pas over twee weken op zijn vroegst een lijst naar de ggd sturen met de hoogrisicopatienten. Dan heeft de ggd geschat nog een week of twee nodig om aan die personen een nummer te koppelen. En dan krijg ik of een uitnodigingsbrief voor het maken van een afspraak van de ggd of de huisarts. En dan heb je ook niet zomaar een afspraak te pakken. Kortom. Hier duurt het nog wel even voor ze beginnen met de hoogrisico mensen geent zijn.

Die hoogrisico oproepen gaan ook kennelijk per regio weer. -O-

Dat is ook nog steeds begin mei brieven versturen. Dus gek vind ik dat niet

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 14:03

Hier zou ik de oproep brief volgens de huisarts pas begin juni krijgen als de ggd snel doorwerkt. Anders half juni pas een afspraak kunnen gaan maken en dan mogelijk pas vanaf eind juni begin juli de eerste enting.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 14:06

karuna schreef:
Hier zou ik de oproep brief volgens de huisarts pas begin juni krijgen als de ggd snel doorwerkt. Anders half juni pas een afspraak kunnen gaan maken en dan mogelijk pas vanaf eind juni begin juli de eerste enting.

En als dat klopt. Zullen de gezonde 18 plussers ook niet begin juli ingeënt zijn.
Gewoon wachten op je beurt, net als iedereen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 14:07

Iedereen komt vanzelf aan de beurt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 14:08

karuna schreef:

Zie het eens een keer van de zonnige kant ipv elke keer van het negatiefste scenario uit te gaan.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 14:12

Geen idee wat voor glazen bol jou HA heeft karuna, maar zijn info komt iig niet via het RIVM.

Citaat:
RIVM verwacht miljoen kwetsbaren één week eerder te vaccineren
Het RIVM verwacht dat een miljoen 18- tot 60-jarigen met een medisch indicatie één week eerder dan gepland hun eerste vaccinatie tegen het coronavirus krijgen. Door een meevaller met de leveringen moet iedereen uit de groep begin juni de eerste prik hebben gehad.

Het uitnodigen van de groep kwetsbaren start vanaf volgende week via de eigen huisarts. Ze moeten dan zelf een afspraak maken bij de GGD. Het uitnodigen gaat in fases om de afsprakenlijn en -website van de GGD niet te overbelasten. Het prikken start in de tweede week van mei.

De groep was eerder nog naar achteren geplaatst in de vaccinatiestrategie, maar volgens het RIVM is er nu een versnelling mogelijk door de vervroegde levering van bijna 2 miljoen vaccins van Pfizer-BioNtech.

Ook de medische nieuwsbrief voor professionals zegt dit dus je huisarts heeft blijkbaar bijzondere informatiekanalen.
Ik blijf me verbazen hoe vaak jij met je huisarts over die vaccinaties praat. Heeft hij niks beters te doen nee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 14:13

secricible schreef:
Ik blijf me verbazen hoe vaak jij met je huisarts over die vaccinaties praat. Heeft hij niks beters te doen nee?

Ah ik was dus niet de enige.. Hoe kom je überhaupt bij je huisarts terecht? Ik kom nooit verder dan de assistentes.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 14:14

Ik heb mijn huisarts de afgelopen keren maar 1 keer gevraagd over de vaccinaties. En dat was in februari die kant uit.
Ik wil de huisarts of assistentes niet zo vaak vragen over de vaccinaties. Ze hebben het al druk genoeg

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 14:15

Iedereen wacht toch gewoon netjes zijn of haar beurt af.. klagen erover helpt echt niet.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 14:16

purny schreef:
Ik heb mijn huisarts de afgelopen keren maar 1 keer gevraagd over de vaccinaties. En dat was in februari die kant uit.
Ik wil de huisarts of assistentes niet zo vaak vragen over de vaccinaties. Ze hebben het al druk genoeg

En zij weten het gewoon ook niet.

Hier hadden ze wel de brieven van de vaccinatie te weinig gefrankeerd. :))
M’n vader kreeg er een brief van post nl bij

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 14:19

De huisartsen schijnen gebombardeerd te worden met vragen en weten vaak ook niet meer dan wat al bekend is. Geen haar op m'n hoofd om er dan nog achteraan te gaan bellen, ik hoor het vanzelf wel een keer. Ik heb (ik meen) in februari 1 keer zelf contact gezocht om te vragen of ze me in de juiste groep ingedeeld hadden. Dit omdat het al een keer mis was gegaan bij de griepprik. Als dat niet gebeurd was dan had ik uberhaupt niet gebeld. Er zijn nog miljoenen wachtenden voor ons....... en we wachten braaf :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 14:24

lenaa_tje schreef:
Sheran schreef:

Die vallen dus idd in de overige risicogroepen.
Ook dat is krom.
Al kwam mijn leerlingen met taaislijmziekte Corona prima door. Niet echt ziek van geweest.
Leeftijd schijnt toch wel echt belangrijk te zijn.

@echwel mooie overweging

Fijn om te horen dat zij er wel goed doorheen is gekomen :De Ik begreep inderdaad van mijn vriend dat het risico om ernstig ziek te worden op zich nirt hoger is dan bij anderen, maar áls er wat complicaties optreden is het natuurlijk wel een stuk erger. Longcapaciteit verliezen als je nog maar 50% hebt is heftig.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 14:38

Nou ik moet zeggen. Ik vond dat wel eng hoor en ouders en leerlingen in kwestie natuurlijk ook.
Ook in de klas hebben we een heel aantal dingen waar je rekening mee moet houden (zonder Corona) en dan toch in de thuissituatie besmet geraakt.
Ik ben ondanks dat toch blij dat die groep jongeren wel meegenomen gaat worden in het vaccineren.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 14:42

Ik bombardeer mijn huisarts niet, maar na (bleek achteraf de foutieve )info van de ggd heeft mijn huisarts vorige week hun hoogrisico groep opgeroepen een afspraak te maken bij de ggd voor enting.
Nadat de huisarts er achter kwamen dat niemand van die groep een afspraak kon maken. Hebben ze de ggd gebeld en bovenstaand schema voor de praktijk te horen gekregen. Vervolgens konden zij dus hun hele groep hoogrisico nabellen (die ze dus due ochtend hadden gebeld met de melding maak een afspraak) met de betreffende info. Alleen omdat de ggd hun onterecht fiat had gegeven de groep hoogrisico te laten enten. Dat gold voor andere regiosxwel, niet voor die van mij.

Dus de lijst stukje boven iedere risicopatient heeft half mei zijn enting gehad klopt gewoon niet. Want dan kan mijn huisarts pas een brief naar de ggd sturen. Daarna moet de ggd aan elke persoon op die lijst een code koppelen. En dat weer terug doen naar de huisarts, ggd schat daar zelf twee weken voor nodig te hebben. En gaat dan voor de praktijk ervan uit dat ergens begin juni de juiste codes terug zijn bij de huisarts. Waarna er brieven gestuurd worden zodat de mebsen uit die groep een afspraak kunnen maken.

Zo duidelijk genoeg neergezet. -:(- Geen eigen schatting, of lastig vallen van een huisarts naar bericht van de huisarts met info van de ggd.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 14:44

Mijn huisarts belde.mij savonds zelf op.om te bespreken, zooo lief
Heb toen aangegeven dat.mijn man van 68 ook best astra wilde maar helaas mocht dat niet

Met.mij zijn veel echt hoog risico patiënten wel opgeroepen gelukkig

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 14:54

Karuna, ik weet niet precies van welk jaar je bent maar misschien ben je op basis van je geboortejaar dan nog eerder aan de beurt?
Ze zijn tenslotte nu al bezig met inplannen van 1961.