Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Sheran schreef:Mijn ouders hebben de eerste ook gehad, mijn vriend met taaislijmziekte nog niets gezien. Kennis met COPD ook niet.
karuna schreef:Mijn huisarts mag pas over twee weken op zijn vroegst een lijst naar de ggd sturen met de hoogrisicopatienten. Dan heeft de ggd geschat nog een week of twee nodig om aan die personen een nummer te koppelen. En dan krijg ik of een uitnodigingsbrief voor het maken van een afspraak van de ggd of de huisarts. En dan heb je ook niet zomaar een afspraak te pakken. Kortom. Hier duurt het nog wel even voor ze beginnen met de hoogrisico mensen geent zijn.
Die hoogrisico oproepen gaan ook kennelijk per regio weer.
karuna schreef:Hier zou ik de oproep brief volgens de huisarts pas begin juni krijgen als de ggd snel doorwerkt. Anders half juni pas een afspraak kunnen gaan maken en dan mogelijk pas vanaf eind juni begin juli de eerste enting.
karuna schreef:Hier zou ik de oproep brief volgens de huisarts pas begin juni krijgen als de ggd snel doorwerkt. Anders half juni pas een afspraak kunnen gaan maken en dan mogelijk pas vanaf eind juni begin juli de eerste enting.
Citaat:RIVM verwacht miljoen kwetsbaren één week eerder te vaccineren
Het RIVM verwacht dat een miljoen 18- tot 60-jarigen met een medisch indicatie één week eerder dan gepland hun eerste vaccinatie tegen het coronavirus krijgen. Door een meevaller met de leveringen moet iedereen uit de groep begin juni de eerste prik hebben gehad.
Het uitnodigen van de groep kwetsbaren start vanaf volgende week via de eigen huisarts. Ze moeten dan zelf een afspraak maken bij de GGD. Het uitnodigen gaat in fases om de afsprakenlijn en -website van de GGD niet te overbelasten. Het prikken start in de tweede week van mei.
De groep was eerder nog naar achteren geplaatst in de vaccinatiestrategie, maar volgens het RIVM is er nu een versnelling mogelijk door de vervroegde levering van bijna 2 miljoen vaccins van Pfizer-BioNtech.
purny schreef:Ik heb mijn huisarts de afgelopen keren maar 1 keer gevraagd over de vaccinaties. En dat was in februari die kant uit.
Ik wil de huisarts of assistentes niet zo vaak vragen over de vaccinaties. Ze hebben het al druk genoeg
lenaa_tje schreef:Sheran schreef:Mijn ouders hebben de eerste ook gehad, mijn vriend met taaislijmziekte nog niets gezien. Kennis met COPD ook niet.
Die vallen dus idd in de overige risicogroepen.
Ook dat is krom.
Al kwam mijn leerlingen met taaislijmziekte Corona prima door. Niet echt ziek van geweest.
Leeftijd schijnt toch wel echt belangrijk te zijn.
@echwel mooie overweging