Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-21 11:53

Femke_Tweety schreef:
Dimphyl schreef:
. Die was paniekerig dat ze misschien in quarantaine moest en ging dus vóór haar test nog even flink boodschappen doen _O-

Waarom lach je daarom?

Precies dit soort acties maakt het voor mij zo riskant om boodschappen te doen.
En precies dit soort acties maken dat ik dus ook angst heb om me in het openbaar te begeven.

Ik vind een oma die in de stress schiet niet om te lachen.
Ik vind iemand die besmet en wel boodschappen gaat doen niet om te lachen.

Ik vind iemand die dat zo grappig vind dat ze erom lacht écht erg onprettig.

Had verdorie gewoon even boodschappen vóór haar gedaan.
Aardiger voor oma.
En socialer naar de maatschappij.

Boodschappen had ik graag voor haar gedaan, maarja, das lastig aangezien ze aan de andere kant vh land woont. ;) plus, dat wij van niks wisten tot ze het zelf vertelde. Uiteraard hebben we haar verteld dat t niet handig was, waarop ze zelf ook wel schrok.
Het verhaal zelf is grappig, vind ik, sorry!

Femke_Tweety

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 11:55

Totdat er twee mensen sterven door haar gedrag.

Alleen zul je dat nooit zeker weten omdat er niet exact bepaald wordt wie het van wie gekregen heeft.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-21 11:58

Femke_Tweety schreef:
Totdat er twee mensen sterven door haar gedrag.

Alleen zul je dat nooit zeker weten omdat er niet exact bepaald wordt wie het van wie gekregen heeft.

Het grootste risico was in deze voor opa, die ernstig ziek is, en oma zelf die kanker heeft. Beide zijn al weer opgeknapt.
In de supermarkt houdt ze afstand, heeft zij een mondkap op, en als er al gepraat wordt is dat zo kort dat risico op besmetting enorm klein is.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 12:02

Nee.

Ze gaat besmet een winkel in.

Daarmee neemt ze dus het risico een ander een potentieel dodelijke ziekte te geven.
Een risico waar de niet wetende mensen in de winkel geen enkele keus in hebben.

En dat is ethisch zeer fout.

Dat jij er om kunt lachen vind ik mínstens net zo fout.
Erger misschien nog wel.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 12:07

Ik sluit me helemaal aan bij de reactie van Femke_Tweety.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-21 12:14

Nogmaals: achteraf voelt zij zichzelf er ook dom onder. Maarja, is niet meer om te keren.
Dat ik er om lach en je me daarom fout vind, boeiend. Iedereen die het tot nu toe weet heeft er om gelachen, oeiiiii.
Fijne dag verder.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 12:15

Ik del de mening van femke ook, maar tegelijkertijd moet ik ook wel lachen als ik denk aan een oud vrouwtje dat in paniek raakt en dan zoiets onhandigs doet en het dus net niet begrijpt blijkbaar :+ feit is dat ze zich blijkbaar aan de regels wil houden, maar dan nog de plank misslaat.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 12:49

Ik begrijp de angst van Femke-Tweety, want het is een angst. Is die angst reeeel? Nee, maar dat is niet belangrijk. Van mensen die echt in angst zijn, logisch gedrag te verwachten is onlogisch. Bij ons in de hospiz vertelde een leiter dat ie trots was, dat alle patienten waren ingeent. Logisch nadenken kun je niet verwachten van mensen in angst.

Het voordeel van je laten inenten in Duitsland is op het moment dat je je werk mag behouden. Er is al heel wat verplegend personeel daarom ontslag genomen. Verder blijven de regels voor iedereen hetzelfde,wanneer je met regels te maken krijgt. Dus maskers dragen en de kinderen testen zich twee keer op school.
Laatst bijgewerkt door Dinopino op 21-04-21 13:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 12:51

Oei, DP, wat denigrerend. Ik denk heel eerlijk gezegd dat de angst van Femke_Tweety helemaal niet irreëel is - en sterker nog, dat je beter wat beter naar haar kunt luisteren, want zij weet wél waar ze het over heeft.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 12:59

Dinopino schreef:
Ik begrijp de angst van Femke-Tweety, want het is een angst. Is die angst reeeel? Nee, maar dat is niet belangrijk. Van mensen die echt in angst zijn, logisch gedrag te verwachten is onlogisch. Bij ons in de hospiz vertelde een leiter dat ie trots was, dat alle patienten waren ingeent. Logisch nadenken kun je niet verwachten van mensen in angst.

Huh... ik denk dat je nog even moet overwegen wat reeel is en wat niet :+

In NL wordt er in hospices niet gevaccineerd, is Duitsland wel? Lijkt me raar.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 13:04

Wat is dat toch steeds met die angst, als we het hebben over mensen die zich aan de maatregelen houden? Hoe kom je er bij dat dat uit angst gebeurt?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 13:06

Ik hoor bij de anti’s ook juist heel veel angst. Angst voor een dictatuur, angst voor totale controle vanuit de overheid, angst voor agenda 21.
Dat lijkt me pas irreeele angst.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 13:10

Je haalt de woorden uit mijn mond Verootjoo :D

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 13:14

Ik denk heel eerlijk dat ik inderdaad iets angstiger ben dan de meesten.

De oorzaak is tweeledig, 1 ik zit zelf met serieuze gezondheidsproblemen waardoor het voor mij persoonlijk een hoger risico levert dan voor de meesten.

Het tweede deel, ik denk dat ik echt ver bovengemiddeld begrijp hoe kansen werken, hoe statistieken werken, hoe een virus zich in get algemeen gedraagt en sars-cov-2 in het bijzonder.
Dat heeft met mijn achtergrond te maken.

Het 1e deel kun je over discussiëren in hoeverre dat reëel is.
Het tweede is absoluut gewoon meer kennis en veel zicht op mogelijke gevolgen.

We zitten in het viruswaanzin topic.
Dus dat hier mensen zijn die mijn angst irreëel vinden, valt te verwachten.
Zit ik ook niet zo mee.

Waar ik wél mee zit is dat er mensen naar buiten gaan op het moment dat dat volgens de richtlijnen niet mag (nl in afwachting van een test fie helaas ook daadwerkelijk positief blijkt te zijn) en dat dát gebagatelliseerd wordt.

Het kan mij persoonlijk nog niet eens schelen of iemand de maatregelen terecht vindt. Het kan mij wél wat schelen als iemand zich er niet aan houdt, en dat daar vervolgens lacherig over gedaan wordt.

En dat is wat ik aangaf.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 13:15

verootjoo schreef:
Ik hoor bij de anti’s ook juist heel veel angst.

Eens. Misschien zelfs nog wel veel meer dan bij de coronagelovers.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 13:20

nynke55 wat zijn voor jou dan de redenen om je eraan te houden?
Verootje wat wil je zeggen. Wat is voor jouw een reeele angst dan? Femke voor jouw is je angst reeel, anders had je hem ook niet.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 13:25

Ik heet wel geen Verootjoo, maar toch: corona krijgen en daar flink ziek van worden is voor mij een reële angst. Ik heb het in mijn omgeving al meermaals zien gebeuren en er is geen enkele reden om ervan uit te gaan dat het mij niet zou kunnen overkomen. De voorzorgsmaatregelen zijn de enige manier om de kans kleiner te maken en zelfs dan maak je het niet 'onmogelijk'; wel 'minder waarschijnlijk'. Edit: daar moet ik aan toevoegen dat ik niet 'bang' ben, maar wel dat ik uitkijk dat ik zo min mogelijk kans heb corona te krijgen en al helemaal qua doorgeven aan mijn ouders (gelukkig zijn die nu geprikt).

Een irreële angst is bv de gedachte dat de hele coronacrisis in het leven is geroepen door een geheime (pedoseksuele) elitebende, die dat alleen maar doet om de wereld een reset te geven en zo de absolute macht te grijpen. Of iets dichter bij huis: dat de overheid (die dan meestal 'roverheid' wordt genoemd) de maatregelen niet heeft ingevoerd om de bevolking te beschermen tegen het virus, maar alleen om hun macht te vergroten. Echt jongens. :roll:
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 21-04-21 13:45, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 13:38

Dinopino , ik heb je site bekeken en ik snap dat jij mensen door middel van paarden therapeut van hun angst af wil helpen maar zou je je psychologie hier achterwege willen laten aub?
Angst kan namelijk heel gezond zijn om geen domme dingen te doen.
Dimphyl, ik snapte je emoticon , ik zou ook denken van mens wat ben je dom bezig. En zou precies zo gereageerd kunnen hebben want we zien in ieder geval het idiote van snel boodschappen doen in terwijl je besmet kunt zijn.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 13:45

Dinopino schreef:
nynke55 wat zijn voor jou dan de redenen om je eraan te houden?
Verootje wat wil je zeggen. Wat is voor jouw een reeele angst dan? Femke voor jouw is je angst reeel, anders had je hem ook niet.

Ik heet weliswaar geen Nynke, maar covid-19 wordt door sociale contacten overgebracht en is een ziekte, die doordat er nog geen groepsimmuniteit is, voor een te groot aantal ziekenhuisopnames, IC-opnames en overlijdensgevallen zorgt. En al ben ik voor mijzelf niet zo bang als het om het virus gaat (geen risicogroep), toch vind ik het verstandig om sociale contact te beperken en zo mee te helpen om de zorg behapbaar te houden en te helpen dat er minder mensen in het ziekenhuis of zelfs mortuarium komen.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 13:58

Nee ik merk dat jullie graag op mijn berichten reageren. Ik moet nu eerst Bigone vragen of ik wat mag schrijven, want ik interesseer haar niet dus ze kijkt daarom op mijn site.

Karl66 daar verschillen we gewoon van mening. Covid-19 is geen besmettelijke ziekte, er is zelfs een beloning uitgeloofd van1,5 miljoen euro wanneer je kan aantonen dat het bestaat. Schijnbaar is covid19 een hele erge en besmettelijke ziekte. Gelukkig hier in Duitsland niet. Dat ic vol liggen kan best kloppen. Wanneer het personeel wordt afgebouwd worden ook de bedden afgebouwd. Bij een goeie griepgolf was er in sommige ziekenhuizen ook al capacitiet te weinig. Ook kan ik niet in een pandemie geloven wanneer er ondersterfelijkheid is. Nu noemen jullie me misschien gek of gelovig of wat dan ook. En nee ik houd er geen theorien op na. Het enige is dat ik geen gelovige ben van corina. En nee ik besmet niemand of wat dan ook, want winkelen doe ik niet dus ik ben voor jullie geen radicaal gevaar.

Het enige waarom ik me in dit topic mengde was omdat in dit topic mensen uitlgelachen werden om hun angst en dat vind ik respectloos. Kijken we in het verloop van de meeste topics, dan zien we een vrolijk wederkerende opmerking van Karl66,Bigone, veroontje en nog een paar.

Maar ik geef toe het aantal sterfgevallen is helaas al aan het stijgen,de echte pandemie komt waarschijnlijk nog.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 13:58

Interesse: wat is volgens jou de echte pandemie?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 14:02

Mijn "angst" voor covid19 zit hem niet in het dood gaan, mijn enige risico-verhogende factor is mijn overgewicht, maar zonder comorbilities (geen ziektes, voldoende bewegen, gezonde eetgewoontes anders dan regelmatig te veel kcal en geen verslavingen) is de kans voor mijn leeftijd minimaal.

Echter zijn de signalen behoorlijk sterk dat het percentage van de mensen die een besmetting doormaakt, daar chronisch gedeeltelijk of volledig arbeidsongeschikt door raakt, duidelijk hoger is dan de 1% waar het in eerste instantie nog op leek (1% werd als minimum aangegeven). En of het echt levenslang wordt, dat is nu nog niet bekend en wordt niet echt verwacht, maar jarenlang dusdanige fysieke klachten hebben dat je niet meer mee kan draaien in de maatschappij, zit ik niet op te wachten.

Helaas ben ik er recent achter gekomen dat ook ik in mijn (beperkte) kennissenkring zo iemand heb zitten. Altijd een zeer actief leven, gezond eten (inclusief eigen moestuin zonder bestrijdingsmiddelen), geen overgewicht, geen extreem sporten, in maart 2020 besmet geraakt en nog steeds flink benauwd. Ze is 31.

Een andere kennis is na 3 maanden wel vrijwel volledig hersteld zover we nu kunnen zien (begin december besmet geraakt), maar heeft dus ook maanden flink last gehad. Ze is 22.

Verder dan nog 2 besmettingen die er met een paar weken vanaf waren. Een kennis van mijn ouders (geschat rond de 65) en een vriend van mijn broertje (waarschijnlijk tussen de 20-25).
Laatst bijgewerkt door Mizora op 21-04-21 14:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 14:09

Dinopino, feiten ontkennen is een manier om met angst om te kunnen gaan. Als je zegt dat het niet bestaat, dan bestaat het ook niet. Als dat voor jou werkt om met covid-19 om te kunnen gaan, dan is dat op zich prima. Het probleem is alleen dat je daarmee een mogelijk risico voor anderen bent. En voor mij geldt nog altijd dat jouw vrijheid om covid-19 te ontkennen ophoudt, op het moment dat jij daarmee een risico voor anderen wordt.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 14:16

Dinopino, voor mij is het geen angst, maar gewoon gezond verstand. Covid-19 is wel een besmettelijke ziekte en dus overdraagbaar. Dus hou ik mij aan maatregelen die de kans kleiner maken dat ik het krijg, maar vooral ook niet overdraag aan mensen die een grote kans lopen er erg ziek van te worden of te sterven.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 14:23

Toch ook wel apart dat mensen ziek worden. Mensen overlijden.
Er de eiwit structuur van het virus bepaald, er zijn vaccins tegen ontwikkeld.
Hoe kan dat dan volgens jou dinopino?

En ondersterfte? Dan kijk je wel naar andere cijfers dan het rivm. Er is een grote oversterfte als je kijkt naar het dikke jaar met corona nu tov daarvoor.