Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 15:10

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

3km door het bos hier aan de wijk. Geen sportprestatie, maar jullie mogen even meegenieten van het groen!

Memuska

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 15:28

Mooie omgeving en wat een lief hondje!

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 16:17

Memuska schreef:
Mooie omgeving en wat een lief hondje!

Ja, echt genieten hier! Je hoort wel wat autostrade op de achtergrond, maar goed, je kan niet alles hebben. En dat kleine monster is hartstikke lief en gaat heul graag mee.

:wow: Jouw dierenverzameling.. ben je nu helemaal GEK? Hahahaha zooo veel werk! En dan nog willen sporten _O-

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 20:53

Welkom Sinne!

ik heb mezelf een weekje looprust opgelegd. Gisteren gaan mountainbiken (wel veel verhard), vandaag work-out gedaan, paard gereden en een korte wandeling. Morgen weer paardrijden en inline-skaten denk ik.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 20:58

SinneJ schreef:
:wow: Jouw dierenverzameling.. ben je nu helemaal GEK? Hahahaha zooo veel werk! En dan nog willen sporten _O-

't Is een klein beetje uit de hand gelopen....

@ Katharinaa: ik heb vandaag ook gewandeld met de honden, voel me nog niet ok dus nog maar even zo...

Ik heb voor mezelf btw (na de lockdown ofc) een testritje met een Elliptigo geregeld!
Geen goed idee want dan wil ik dat vast ook weer :+

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 22:32

12.30 uur
Schip in Stuttgart, check
Route gemaakt van sluis tot -eentje overslaan- sluis, check
Eten voorbereid, check
Looppakkie aan, check *\o/*
...
14.45 uur
Motoren aan, trainingsjas aan *\o/* . Kopschroef stuk, motoren uit, Trainingsjas uit :\ , manlief overall aan.
15.15 uur looppakkie uit, huispak aan -O- .
17.45 kopschroef loopt weer, maar geen tijd meer ivm belafspraak >;)

Mijn nietgelopenrun in telegramstijl

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 22:37

Balen Gem!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 07:52

Jammer Gem..
Heb je een foto van jullie schip, ik ben heel nieuwsgierig!

Ik ga straks even een rondje bos doen. Niet te ver, want die 27km zit denk ik nog wel in mijn benen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 08:33

Afbeelding

Ms Pasage

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 09:31

Balen van je loopje Gem, volgende keer beter!!

Komen jullie soms door België?

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 10:28

SinneJ wat een leuk hondje!
Die van mij (2 jack russels) zie ik niet zo snel met mij mee rennen :+ Ze zijn gewend om los te lopen op ons terrein dus aangelijnd wandelen is al een uitdaging haha.

Balen Gem gelukkig wel alles weer gemaakt, ach het was toch niet zo lekker weer ;) vanaf vandaag weer beter dus je volgende loopje wordt vast een succes!

Ik gisteren weer intervaltraining gehad; 2 km in lopen - 10x 300m met 300m rustig joggen als pauze - 4 km uitlopen totaal 12 km.
Ging wel lekker maar had het zo koud, moet dan echt weer schakelen na dat prachtige weer wat we gehad hebben.
Morgen rustige 60 min duurloop en dan doe ik zaterdag mee aan de corona solo 5 km run (virtuele wedstrijd via strava). Moet alleen nog even een rondje van 5 km uitstippelen zonder stoplichten/viaductjes

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 10:32

Gem - Heel jammer van je loop maar je hebt wel een gave boot!

Venthe - Echt he! De omschakeling van het mooie weer naar het koude is echt even wennen. Ik had het ook een eens koud terwijl ik het altijd heel warm heb met lopen.
Wat leuk die corona 5 km solo run! Kan iedereen op Strava daar aan meedoen?

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 11:21

Ja je kan je aanmelden via de CoronaSolo5k groep op strava

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 12:25

Thanks allemaal :D wij vinden hem ook heel leuk.

Vandaag nog steeds beeetje pijn in de benen, maar ik denk dat ik heel voorzichtig wel een halfuurtje op de band kan. Het is namelijk echt gewoon in de spieren door het squatten :') zal dus die fitness training volgende keer maar wat aanpassen. Vind een beetje pijn niet erg, maar altijd 2 dagen stilliggen is niet zo praktisch natuurlijk.

Hoe staan jullie tov stretchen? Ik lees zoveel uiteenlopende meningen online dat ik niet meer weet of het nu goed of slecht of nutteloos is. En doen jullie het enkel voor of na een training?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 13:00

Heel gaaf Gem!

Venthe leuk zo'n corona run. Je gaat dus voor topsnelheid?
Ik doe mee aan de virtuele kingsday run. Nog even bedenken welke afstand ik ga doen en of ik voor snelheid op de weg ga of voor een mooie trail.

Mijn loopje ging aardig, maar na 10km voelde ik die 27 van eergisteren wel! Niemand tegengekomen. Heerlijk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 13:04

Prachtige foto's weer Supervixen! Ik ben elke dag een beetje van het begin aan het bijlezen en jouw foto's springen er iedere keer uit!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 13:10

Dank je, ik heb wel ooit fotografie gestudeerd, misschien komt het daardoor :P

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 13:18

Venthe - Leuk! Ik heb mezelf aangemeld. Ik zal wel niet zo snel zijn maar alleen meedoen is al leuk :D

SinneJ - Ik stretch eigenlijk helemaal niet. Mijn vader is van mening dat je beter in en uit kan wandelen om zo je spieren los te maken dan stretchen. Dus ik heb het een beetje van hem overgenomen.
Ik ben ook benieuwd wat jullie doen!

Supervixen - Wauw zo mooi! Moet vast en zeker heerlijk lopen in zo’n omgeving. Ik ben jaloers!

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 13:21

Wat leuk Venthe!

SV: weer super foto's!!

SinneJ: ivm dat stretchen hoor je ook zoveel dubbele verhalen hé... Er zijn studies voor te vinden maar evenveel tegen. Ik doe het niet, ik wandel een stukje zoals _mjwb hierboven aanhaalt en ik doe mijn kine-oefeningen na het lopen omdat ik dan al warm ben. En dan vaak de sauna in.

Toevallig had ik het er onlangs (nu ja... bij m'n laatste echte sessie bij de kine, dik een maand geleden dus) met de kine over, en die zei: als je je er goed bij voelt moet je het doen, maar dan bij voorkeur dynamisch stretchen en niet statisch, maar als je het niet doet is het ook goed en hoef je er niet mee te beginnen.

Nog een update: ellendige rugpijn dus vandaag naar het postkantoor en de apotheek gewandeld. Ging op zich nog wel, alleen dat lange aanschuiven (en dus stilstaan) is een echte dooddoener. Nu een aantal uur lesgeven dus kan de rug wat rusten, hopelijk kan ik daarna m'n oefeningen wel doen.
Ik mis het zwembad. En de fitness. En de kine. Oh help, ik ben slecht gemonteerd :+

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 15:14

Ja, ik vind het moeilijk inschatten. Ik heb wel echt heel korte beenspieren, ik merk dat ik vaak beperkt ben bij bepaalde fitnessoefeningen omdat ik bijvoorbeeld op mijn rug niet mijn benen helemaal gestrekt omhoog de lucht in kan steken. Dus daarvoor zou het wel nuttig kunnen zijn om mijn mobiliteit te vergroten. Maar als warm-up zit ik eerder te denken aan kleine oefeningen (en wandelen natuurlijk), eventueel zelfs eens kijken in de richting van zo'n foam roller.

@ Memuska: Wat balen van je rug! Helpt het voor jou niet om op tijd wat in te nemen om te ontspannen? Ik ben zelf ook voorzichtig met pijnstillers, maar mijn moeder haar ervaring is dat je vaak beter op tijd 1tje neemt zodat het niet uit de hand loopt en je later geen hele week vertrokken bent.

@Supervixen; Dat zou er wel eens wat mee te maken kunnen hebben ja :o en natuurlijk ook een deftige camera (in je telefoon vermoed ik). Want zelfs met een opleiding krijg je uit mijn ouwe motorola geen fantastische plaatjes hehe, je kan de pixels net niet tellen.

Meer meningen over stretchen en andere warm-ups zijn altijd welkom :D

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 15:21

Een foam roller heb ik, auw auw auw maar wel effectief.

Klinkt idd nuttig! Ik heb nu van de kine dus aangepaste oefeningen voor rug en knie, maar ik had sowieso al oefeningen van de ruiterfitness. Ooit zo'n cursus gedaan over houding en zit, met zo'n mechanisch paard. Super boeiend en nuttig, en bepaalde oefeningen zijn dus ook om lengte te creëeren.

Ik neem echt nooit medicatie in, mij krijg je high met één Dafalgan :+ Dan lig ik serieus een paar uur onderuit. Eens ik "in de wiggel" ben gaat het meestal, maar 's morgens kan ik dus gewoon niet bukken momenteel. En gewoon rechtstaan is een probleem, wandelen of lopen gaat veel beter maar stil-stil... Nope.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 15:37

Ik stretch na het lopen. Ook een tijd yoga gedaan met yogawithadriene. Zo leuk en heilzaam! Heb ook enkele workshops gevolgd en weet ook wat kan. Stretchen vertelt mij veel over eventuele pijntjes die zonder stretchen nog niet voelbaar zijn. En het doet echt deugd bij mij.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 15:43

Yoga ben ik ooit eens aan begonnen, maar volgens mij het foute "type" (je hebt er zo toch verschillen in hé?). Ik werd er iig vooral nerveus van.
Pilates zou ook goed zijn voor mij, aldus de neurochirurg, maar dat was dan weer bij zo'n zweverig typetje dat ook dat het omgekeerde effect had. Mss na de crisis toch eens op zoek naar iemand die dat wat down to earth kan geven.
Of poes, weet jij welke "soort" interessant kan zijn?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 15:47

Ik heb op aanraden van de fysio ook een foamroller en die gebruik ik regelmatig voor mijn kuiten. Au.
Ik doe voor of na het hardlopen nooit aan stretchen of een warming up (loop de eerste km wel wat rustiger), maar heb toen mijn kuit in de knoop zat wel stretchoefeningen van de fysio gekregen. Die doe ik 's avonds.

SinneJ: ik heb een galaxy s10e.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 17:10

Ik vind yogawithadriene heel toegankelijk met rustige stretches. Zij biedt voornamelijk vinyasa aan denk ik maar ook beetje yin yoga. Maar vooral: ze promoot dynamisch stretchen en zoeken tot het net goed voelt en niet verder.