Hee Suus, ik had een paar weken geleden ook iets gezegd over dat je foundation cakey leek. Je vroeg toen om uitleg maar ik kon niet echt onder woorden brengen wat er nou precies was, dus ik heb je toen niet geantwoord. Dat komt omdat het niet cakey is. Het is mooi aangebracht, wel volle dekking, maar niet te dik. Foundation zie je over het algemeen altijd wel iets zitten, zeker als je een onregelmatige huid hebt. Dat is het probleem niet. Maar wat viel me er toen dan wel aan op? Nu met de andere foto, waar je geen concealer gebruikt heb, is het makkelijker te zien.
Je hebt een aantal kleine rimpels rondom je mond en op je wang. Niets ernstigs, gewoon rimpels. Ik heb zelf rimpels op mijn voorhoofd en met foundation word het daar nooit heel mooi. Integendeel, het accentueert de rimpels alleen maar en maakt ze opvallender. Dan doet de foundation of concealer ook bij jouw. Concealer/foundation gaat gewoon erg in de creases zitten. Onder je ogen is dat vooral heel moeilijk, daarom dat er dingen zijn zoals baking etc. Maar onder je ogen heeft iedereen dat probleem en ziet het er ook niet slecht of vreemd uit. Dus lekker concealer blijven smeren daar. Ik vind het met concealer mooier. Inderdaad minder moe en frisser.
Dan die kleine rimpeltjes. Ik kan het haast niet eens rimpels noemen, zo klein zijn ze, maar de foundation/concealer brengt ze naar voren. Eerst dacht ik dat het dus kwam door cakey make-up, dat het wat 'scheurde' of iets, daar. Dat het er te dik op zat. Maar dat is niet zo, want je foundation is gewoon niet cakey en heel netjes gedaan. Toch geeft het op de foto een beetje de illusie van cakey door die kleine rimpeltjes, omdat het die rimpeltjes accentueert.
Maar is het lelijk? Nee... Ik vind van niet. Beide foto's, met fullface en alleen foundation, ben je een mooie stralende meid die prima met beide dekkingen kan wegkomen. Voel je je er dan ook totaal niet onzeker door! Als jij je fijn voelt bij full face/volle dekking, lekker blijven doen. Want het is niet dat je denkt als je jouw gezicht ziet van woooow, wat heeft zij op haar gezicht gesmeerd? Nee, helemaal niet. Je hebt een mooi koppie en je make-up is verzorgd en mooi. Het valt haast niet eens op, maar op sommige foto's wel omdat natuurlijk de zon erop valt. Dan lijkt het meestal meer aanwezig dan in het echt. Tenminste, dat heb ik ook als ik foto's van mezelf maak in de zon, dan zien sommige dingen er minder goed uit dan in het echt.
Misschien heeft het nu om wat tutorials te kijken over foundation en rimpels. Maar als je de manier vind, let me know, want ik krijg het ook niet voor elkaar met mijn voorhoofd rimpels. Word nog wat als we beide ouder worden Hoe doen oudere mensen dat, rimpels en foundation. Ik heb niet zoveel zin om mijn hele gezicht te gaan baken ofzo, elke ochtend .
Maar zit er in ieder geval niet teveel over in, want het is niet dat het echt opvalt. Anders had iedereen het hier al weken geleden over gehad, toen je foto's begon te plaatsen die met goed licht waren gemaakt. Nu was het gewoon dat iemand het noemde en anderen lazen het, scrollden even terug en keken ernaar, waarna het hun ook opviel. De meesten zouden het anders niet eens opgevallen. En dat terwijl dit allemaal make-up fanaten zijn. Dus zo erg kan het dan echt niet zijn Je werd gewoon even tijdelijk onder een vergrootglas geplaatst en dat kan inderdaad heel vervelend zijn.
Ik heb het wel een dtuk minder als ik echt zware oogcreme smorgends en savonds aanbreng, het is vaak ook droogheid onder je ogen en dan rimpel je meer en zet de concealer minder. Ik doe dus zware en dan de gekleurde oogcreme van kiehls en dan de concealer erop met natte bb en dieect poederen
Ja maar met silicone, dat zorgt toch heel vaak voor uitbraken?
Drunksheep
Geplaatst: 21-08-16 15:02
Suus, ik vind je met en zonder make-up prachtig! En de rest van de dames hier zijn ook allemaal knappies. Iedereen moet gewoon doen waar diegene zich prettig bij voelt.
Hij is trouwens een stuk goedkoper bij Feelunique, de andere primers en setting sprays ook trouwens. Is nu ook 10% extra korting op alles van UD.
Linda Hallberg heeft ook een korte video over de nieuwe producten van UD, dat Moondust palette ziet er echt tof uit. Die moet je halen Shizz https://www.youtube.com/watch?v=ns--0qIEiTA
Marrit13
Geplaatst: 21-08-16 15:21
Mooi "weggewerkt" Jolien! En welke kleur op je lippen? Beetje peach-achtig?
Aah dankje voor jullie duidelijk post eline en ds doet me goed Baken werkt bij mij helaas averechts
Marrit13
Geplaatst: 21-08-16 18:13
Goed ik ook maar weer eens Vandaag meerminnenlook op mijn ogen, blush en highlighter (alles van Sleek). Bronzer van Essence. De blush en bronzer zie je niet zo heel goed op de foto, ik moet daar ook nog even aan wennen dus ben nog zuinig Oh en beetje BB cream vd Hema, om te testen. En beetje Catrice op de lippen.
Zullen we maar?
Lijkt hier in de lijntjes te trekken maar dat zijn mijn flexibele oogleden
Leuke look! Welk pallette heb je gebruikt van sleek? Heb er zelf 6 en vind ze echt heel fijn en gepigmenteerd!
Marrit13
Geplaatst: 21-08-16 18:25
Ben er ook blij mee, prima geprijsd en pigment is fijn. Alleen de matte kleuren zijn meestal ruk, die blenden voor geen meter. Of ik doe het verkeerd Heb nu Original, Garden of Eden en All the fun of the fair. En onderweg zijn Nautical en Snapshot
Ik vind het blauw niet heel erg mooi. Ik vind het een te koele kleur voor je, want je lijkt een warme huidskleur te hebben en warme haarkleur. Maar ik ben sowieso geen grote fan van blauw
marlonFloris
Geplaatst: 21-08-16 18:56
Dit zijn een aantal van mijn looks met sleek pallettes. Ik gebruik de matte niet heel veel want ik hou van glimmers haha. En met eyeliner moet ik nog meer oefenen Onderste zit wel een filter overheen dus niet mijn eigen wimpers.
oh hier is mijn eyeliner wel heel slecht ik heb hier een stift geprobeerd maar het lukt mij alleen maar met een potloodje.
Laatst bijgewerkt door marlonFloris op 21-08-16 19:32, in het totaal 3 keer bewerkt
Marrit13
Geplaatst: 21-08-16 18:59
Ik ben dól op blauw Dan wil ik jou de volgende keer wel eens in blauw/groen zien Eline, omdat jij meestal roze/paars ed hebt. Wat je goed staat hoor, daar niet van Maar even outside the box zeg maar
Mooi!! Welke heb jij? Ik ben ook dol op glim en bling hoor
Malonfloris ik denk dat op de halo manier de oogschaduw aanbrengen jou mooier gaat staan
marlonFloris
Geplaatst: 21-08-16 19:13
Ik heb ff wat meer foto's geplaatst.
Furrow ik ga ff youtuben want weet niet wat je daar mee bedoelt haha. (of kan je wat voorbeelden plaatsen?)
Ik heb de palette lagoon, original, vintage romance, calm before the storm en snapshots. (Oh dat zijn er maar 5 haha) En dan heb ik nog 2 eye en cheek palette de dancing til dusk en see you at midnight.
Laatst bijgewerkt door marlonFloris op 21-08-16 19:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Marrit13
Geplaatst: 21-08-16 19:17
Ik ken die term ook niet!
Oh die calm before the storm dat is die van dat nautische thema, met veel blauw ( ) erin? Die is onderweg naar me.
Wanneer je donker binnen en buitenste hoek zet en het laat poppen met de glimmende oogschaduw in het midden. Voor jou oogleden zou het frisser zijn en visueler groter maken
Mee eens Furrow. En meer blenden is toch wel een must. Nu is het op het eerste blik gewoon één veeg aan lekker retro blauwe oogschaduw, wat trouwens toch al een kleur is waarvoor je goede skills nodig hebt.
En vind je eyeliner eigenlijk ietsjer te donker. Oogt best hard.
Marrit13
Geplaatst: 21-08-16 19:33
Fijn filmpje Die blush van Mac die ze gebruikt vind ik erg mooi ook! Weer iets voor op de lijst
Eyeliner waag ik me nog niet aan in openbaar, ben nog in mn oefenfase
Furrow
Geplaatst: 21-08-16 19:35
Marrit13 schreef:
Fijn filmpje Die blush van Mac die ze gebruikt vind ik erg mooi ook! Weer iets voor op de lijst
Eyeliner waag ik me nog niet aan in openbaar, ben nog in mn oefenfase
eyeliner blijft gewoon Russische roulet, soms heb je geluk en soms ben je de banketstaaf