Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 13:45

Cheetahfan schreef:
Hoi! Mag ik me hier ook melden?
Ik lees al een tijdje mee hier en heb al veel interessante dingen gezien. Ik ben niet zo zeer bezig met afvallen, maar wel met gezond eten! :) Omdat gezond/afwisselend eten er vaak bij inschiet vanwege mijn drukke studie probeer ik nu een beetje met mealpreppen/smoothies etc weer wat afwisseling te krijgen.
Ik ben nu 74 kilo bij 1.83 dus op zich gewoon gezond, maar iets strakker worden is altijd mooi meegenomen natuurlijk. :) Ik begon 10 januari ergens op 75.8 kg, dus heeft toch al iets gedaan. :)

Hai, gezellig! :wave:

Wat goed zeg, XXIsaa. +:)+

Ik krijg droge havermout ook echt niet weg. :n Ik moet het altijd eventjes laten weten voor ik het kan eten.

Mijn lijstje voor vandaag:
O: 4 rijstwafels met smeerkaas en pindakaas
L: shake/smoothie
T: 1 mango
A: versgemaakte Turkse pizza: http://vitalientje.blogspot.nl/2014/06/ ... t-kip.html

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 13:52

xxIsaa schreef:
Wat is iedereen hier nog steeds lekker bezig! :D
Ik heb een tijd niks gepost in dit topic, meer omdat ik het vergat eigenlijk :+
Ik zag dat ik in November voor het laatst iets gepost had haha, maar heb in de tussentijd niet stilgezeten en ben rustig doorgegaan :j

Ben inmiddels vanaf augustus bezig, nu dus 5 maanden, en ben nu 10 kilo kwijt (van 85 naar 75) :D
Dit met name door gezonder te eten, minder frisdrank te eten en meer te bewegen *\o/*

Wat goed! Hoe lang ben je?

xxIsaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 13:55

Ik ben 1.80! :j Dus volgens de richtlijnen zou ik nu op een gezond BMI zitten, daar ben ik al heel blij mee haha :D Maar alles wat er nog extra af gaat is mooi meegenomen!

Ik ben ook dol op mango Jolien! :D Maar bevat dat nou heel veel calorieen eigenlijk? :+

Heb voor vanavond een lekker en gezond recept gevonden wat ik ga maken! :j
Pasta met gevulde puntpaprika;
- Puntpaprika vullen met verse spinazie, pesto, pijnboompitten, wat champignons en een beetje mozzarella. Daar wat taglietella bij en eten maar :9

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 14:05

xxIsaa schreef:
Ik ben 1.80! :j Dus volgens de richtlijnen zou ik nu op een gezond BMI zitten, daar ben ik al heel blij mee haha :D Maar alles wat er nog extra af gaat is mooi meegenomen!

Ik ben ook dol op mango Jolien! :D Maar bevat dat nou heel veel calorieen eigenlijk? :+

- Puntpaprika vullen met verse spinazie, pesto, pijnboompitten, wat champignons en een beetje mozzarella. Daar wat taglietella bij en eten maar :9

Dat avondeten klinkt lekker!! kan je het recept doorsturen :))

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 14:07

xxIsaa schreef:

Nog een lange bokker hier! *\o/*

Wat knap zeg! Ik hoopte stiekem al dat je zo lang was, want ik moet dit toch ook kunnen. Maar ik eet vrij gezond, drink geen frisdrank (eens per maand misschien een glas cola) en beweeg redelijk... Dacht ik :+

Wat eet jij zoal op een dag?

Lis_Ol

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 14:08

Hier ook een redelijk lange bokker, 1.78 :+

xxIsaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 14:14

https://www.leukerecepten.nl/recepten/s ... ntpaprika/
Dit is het 'echte' recept Lis_Ol! :j Ik heb het zelf dan ietsje aangepast haha, maar de basis heb ik hier vandaan! :D

Wat ik op een dag eet verschilt wel hoor Janine! :P
Mijn lijstje van vandaag komt hier op neer;

O: 1 waldkorn cracker met pure chocoladepasta en een glas halfvolle melk.
T: een peer
L: 2 waldkorn crackers met Milner gerijpte kaas
T: -
A: Gevulde puntpaprika met pasta
T-

En tussendoor veel water of thee drinken, ik probeer ook iedere dag wel aan mn beweging te komen, maar soms heb ik geen motivatie en sla ik een dag over :+
Heb in ieder geval een halfuur gefietst (heen en straks weer terug van mn werk) en wil vanavond ook nog een klein rondje hardlopen :j

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 14:34

Oeh dat recept klinkt lekker xxIsaa! Laat even weten hoe het was vanavond!

Mijn lijstje/planning voor vandaag:

O: 2 spelt boterhammen met pindakaas
T: 2 sultana koekjes
L: 1 spelt boterham met 2 gebakken eieren(in beetje kokosolie)
T: Kom lente ui soep, banaan.
D: Aardappeltjes, kipfilet en gegrilde groentes uit de oven

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 14:55

Cheetahfan schreef:
Hoi! Mag ik me hier ook melden?
Ik lees al een tijdje mee hier en heb al veel interessante dingen gezien. Ik ben niet zo zeer bezig met afvallen, maar wel met gezond eten! :) Omdat gezond/afwisselend eten er vaak bij inschiet vanwege mijn drukke studie probeer ik nu een beetje met mealpreppen/smoothies etc weer wat afwisseling te krijgen.
Ik ben nu 74 kilo bij 1.83 dus op zich gewoon gezond, maar iets strakker worden is altijd mooi meegenomen natuurlijk. :) Ik begon 10 januari ergens op 75.8 kg, dus heeft toch al iets gedaan. :)

Jij hebt precies hetzelfde lengte/gewicht als ik haha. :P

Ik ben ziek + mijn verstandskiezen komen door... Dus ik eet 3x op een dag waar ik zin in heb en het moet niet te hard zijn :')

Vandaag:
O: Tosti met old amsterdam 1 plak
L: 2 broodjes met 2 vega knakworstjes + 1 glas alpro biologische drinkyoghurt met rood fruit
T: 1 peer
A: Stamppot boerenkool
B: Van bed naar wc/badkamer en naar mijn bureau. :')

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 15:21

Lis_Ol schreef:

Jeeej 1.80 hier! :wave:

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 15:22

Oef sterkte Marlinde, nooit fijn die rot verstandskiezen :(:)

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 15:30

Hier een mini bokker dan :') 1.63

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 15:37

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 15:43

xxIsaa schreef:

Gemiddeld bevat een mango zo'n 135 Kcal, valt dus mee. Er zit wel relatief veel fruitsuiker in, maar ook weer veel vezels waardoor je er lang plezier van hebt. :D
Je recept klinkt heel lekker, ga ik zeker een keertje uitproberen!

Marlinde, beterschap. :(:) Doorkomende verstandskiezen zijn geen pretje. Wees maar een beetje lief voor jezelf. ;) Heb je een blender? Smoothies kun je lekker makkelijk wegslobberen.

Ik zie een beetje tegen morgenmiddag op, dan heb ik een cursusbijeenkomst van 14.00 tot 17.00 en er staan dan altijd wel snoepjes, dropjes en allerhande knabbels op tafel. Normaal gesproken kan ik daar nooit vanaf blijven maar ik zal mezelf nu toch echt moeten beheersen want eenmaal één dingetje gesnoept is het hek van de dam. Ik dacht zelf aan worteltjes of komkommer, maar heeft iemand nog andere tips om lekker zorgeloos van te kunnen snoepen?
Naderhand gaan mijn vriend en ik naar de clubmember avond van de BTW vrije dagen in de MediaMarkt en het lijkt me verstandig voor de gezellige sfeer dat ik daar niet met een lege maag heen ga. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 15:45

Lis_Ol schreef:

Jep, hier nog eentje :)) ik ben 1.88

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 15:51

Oh wat ben ik eigenlijk blij dat pepernoten niet het hele jaar verkocht worden, kan er echt nauwelijks afblijven haha maar het is wel echt genieten <3

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 15:51

Jolien paprika! :~

Jeetje Emma, jij bent nog langer dan ik!

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 15:54

Haha, wat fijn, zo veel lange bokkers. :D

XXIsaa: Wat een lekker recept! Dat ga ik ook eens maken. Pesto is altijd lekker, met alles. :Y)

MarlindeRooz: Aah, dat is naar! Lekker veel koelen, daar ging bij mij de pijn snel van weg.
Jolien87: veel drinken werkt ook altijd wel! Nootjes zijn niet heel ongezond (ligt eraan welke natuurlijk). Je kunt sowieso kauwgom meenemen, of gewoon een boterham. :P Is nog altijd beter dan snoep. En gewoon goed lunchen van te voren.

Mijn lijstje vandaag:
O: 200 gram optimel + bran flakes en rozijnen
T: smoothie: magere yoghurt, bosbessen, ananas, mango, pastinaak, spinazie en pompoen
L: sla melange, halve gegrilde kipfilet, mais, tomaat, komkommer, biet en wat geitenkaas
T: appel, snack worteltjes
A: of Afrikaanse Boboti met appel en noten, of erwtensoep met een broodje
T: wat suikervrije dropjes, ?

D: thee
B: 40 minuten hardlopen, kwartiertje buikspieroefeningen

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 16:05

Cheetahfan schreef:
Haha, wat fijn, zo veel lange bokkers. :D

XXIsaa: Wat een lekker recept! Dat ga ik ook eens maken. Pesto is altijd lekker, met alles. :Y)

MarlindeRooz: Aah, dat is naar! Lekker veel koelen, daar ging bij mij de pijn snel van weg.
Jolien87: veel drinken werkt ook altijd wel! Nootjes zijn niet heel ongezond (ligt eraan welke natuurlijk). Je kunt sowieso kauwgom meenemen, of gewoon een boterham. :P Is nog altijd beter dan snoep. En gewoon goed lunchen van te voren.

Mijn lijstje vandaag:
O: 200 gram optimel + bran flakes en rozijnen
T: smoothie: magere yoghurt, bosbessen, ananas, mango, pastinaak, spinazie en pompoen
L: sla melange, halve gegrilde kipfilet, mais, tomaat, komkommer, biet en wat geitenkaas
T: appel, snack worteltjes
A: of Afrikaanse Boboti met appel en noten, of erwtensoep met een broodje
T: wat suikervrije dropjes, ?

D: thee
B: 40 minuten hardlopen, kwartiertje buikspieroefeningen

Ik zorg inderdaad dat ik een shake/smoothie lunch met flink veel havermout, daar heb ik altijd wel lol van. Ik drink altijd al 2 tot 3 liter per dag dus dat is geen enkel probleem, het is denk ik puur het eten an sich. Paprika is wel een goed idee! En ik denk dat ik de lunch oprek naar het moment van de cursus zodat ik in eerste instantie daar genoeg aan heb.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 16:06

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 16:08

Ik heb vaak vergaderingen van 16.00-18.00 op kantoor, waar altijd bergen eten staan.
Wat ik doe is later ontbijten, mijn tussendoortje van 11.00 bewaren (komkommer met pindakaas) en vergroten (hoeveelheid komkommer nu ipv 100gram 200gram). Deze zit nu nog in mijn tas en eet ik hopelijk rond 16.00 op voor de vergadering. Dan hoop ik zoveel mogelijk van de troep af te kunnen blijven. Maar ik blijf het ook erg moeilijk vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 16:13

Ik heb vandaag een beetje een vreemd dagje. Vanmorgen vroeg wezen sporten en net moest ik even de laatste inkopen doen voor m'n tripje naar Canada zaterdag, dus maar even zo gedaan. Straks nog maar even een tussendoortje pakken om wel aan m'n kcal te komen.

O1: weight care maaltijdreep, kopje nespresso
O2: havermout met ongezoete amandelmelk
L: broodje hotdog van de Hema
A: parelcouscous met een sausje, vega gehakt en prei

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 16:13

Een blender moet ik ook schoonmaken en daar heb ik geen tijd / energie voor. Ben ook druk aan de studie... Want morgen een tentamen! heb wel tijd voor bokt natuurlijk. _O- En hoe koel je verstandskiezen? :')

Smoothies klinkt altijd wel prima en leuk, maar ik vind het best veel moeite. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 16:14

Blender schoonmaken is hartstikke makkelijk joh, even wat water en een klein scheutje afwasmiddel erin en dan nog even laten draaien. Duurt hooguit 5 seconden haha

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 16:15

Emmaa_ schreef:
Blender schoonmaken is hartstikke makkelijk joh, even wat water en een klein scheutje afwasmiddel erin en dan nog even laten draaien. Duurt hooguit 5 seconden haha

Dan ken jij mij nog niet als ik een smoothie maak, de muur, de blender zelf... Alles zit er onder. _O-

En ja ik heb zo'n dure van phillips waar je ook kaas mee kan raspen... Met deksel. Maar ik faal. _O-