Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 17:56

Kayleigh_ schreef:
Als je maar genoten hebt, Eulogy! :D

Ik ben vanaf vandaag weer 'op dieet'. Hou me netjes aan mijn planning (plus berekende macro's). Dat betekent dat ik weer hoog in eiwit zit en lager in koolhydraten dan de afgelopen drie weken. Ben me toch een partij misselijk... Meer mensen hier last van, dat ze misselijk worden van veel eiwitten?

Ik heb dat als ik ze te snel eet en er niet voldoende bij drink (als het gaat om kwark/griekse yoghurt) :+ Als ik alles als een slowpoke op eet / drink dan heb ik nergens last van, maar als ik een shake redelijk snel op heb dan kan ik er de klok op gelijk zetten dat ik misselijk word :))

Mijn lijstje van vandaag:
L: 200gr eikenblad sla melange, 100gr komkommer, 100gr cherry tomaatjes en 40gr feta kaas
T: Appel, wheyshake
A: mossels, aardappel en een variatie aan groente (weet nog niet wat precies maar die vrouw kennende genoeg :)) )
T: questbar

Lis_Ol

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 18:40

Meld me ook weer!
slecht weekend gehad, zaterdag pizza gegeten en zondag weinig gegeten maar wel veel chocolade op ( ging mijn paard naar zijn pensioen brengen, mijn moeder had heel lief een doosje bonbons voor me gekocht tegen het verdriet :) dus daar een paar van gegeten )

lijstje voor vandaag:
O: magere yoghurt met ciazaad, tarwezemelen, lijnzaad, kaneel, 1/4 deel appel, cranberry's.
T: 2 bonbons.
L: 2 keiserbroodjes met een gekookt ei.
T: -
A: tortelinni, gehakt, ui, paprika en salade. een cornetto toe (was op werk :) )
T: spa rood, cola ligt en wss nog een stroopwafel

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 18:50

Area51 schreef:
Wow maar serieus... Op twee ei en een shake kan je toch niet leven?

Mijn lijstje:
O; 40 gr havermout met halve appel en theelepel pindakaas
T: klein speltbh met rookvlees
L: 70 gr spelt brood met smeerkaas
T: halve appel, druiven, karnemelk
A: verse pasta en 70 gr zalm uit de oven met saus van courgettestukjes, pesto, cottage cheese en kruiden, zelfgebakken oat cookie met witte chocola toe <3

B: 24 km fietsen (in stukjes van 6), paardrijden; denk 45 minuten wat dressuur dingetjes, stalklusjes

Mijn avondeten was zooo heerlijk! En aangezien ik toch in een kookbui was... Zometeen nog een heerlijk toetje :o
Wel over m'n kcal doel heen, maar niets ernstigs, morgen weer iets strakker want dit weekend was prut :D

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 19:19

xNavatu schreef:
Kayleigh_ schreef:
Als je maar genoten hebt, Eulogy! :D

Ik ben vanaf vandaag weer 'op dieet'. Hou me netjes aan mijn planning (plus berekende macro's). Dat betekent dat ik weer hoog in eiwit zit en lager in koolhydraten dan de afgelopen drie weken. Ben me toch een partij misselijk... Meer mensen hier last van, dat ze misselijk worden van veel eiwitten?

Ik heb dat als ik ze te snel eet en er niet voldoende bij drink (als het gaat om kwark/griekse yoghurt) :+ Als ik alles als een slowpoke op eet / drink dan heb ik nergens last van, maar als ik een shake redelijk snel op heb dan kan ik er de klok op gelijk zetten dat ik misselijk word :))

Mijn lijstje van vandaag:
L: 200gr eikenblad sla melange, 100gr komkommer, 100gr cherry tomaatjes en 40gr feta kaas
T: Appel, wheyshake
A: mossels, sweet potato fries met een salade van worteltjes en appels.. nom!
T: questbar

klein beetje aangepast lijstje, heb inmiddels gezien wat er op het menu staat vanavond :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 20:50

Lijstje van vandaag:

O: 1 kiwi, 2 tarwe boterhammen met sandwich salade en boter
T:/
L: 2 tarwe boterhammen met sandwichsalade en boter
T: liga fruitreep (we hadden helaas niks anders van tussendoortjes in huis)
A: 1 slavink, 1 gekookte aardappel, half bord met sperzieboontjes, beetje jus en beetje bbq saus
T: kommetje magere yoghurt met gebroken lijnzaad en scheutje ranja

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 21:29

Net weer een bestelling geplaatst bij body&fit <3

Mijn dagje vandaag:
O: 4 crackers met kipfilet, flesje yakult
T: appel, pakje melba toastjes
L: 5 crackers met kipfilet
T: 6 Milano knabbels (63 cal), klein handje rozijntjes
A: 100 gram tartaar, 200 gram snijbonen, 2 crackers met rosbief, 200 ml magere vanille yoghurt
T: protein cookie (202 cal)

B: 15 min wandelen, 2 uur zittend/staand kassa werk, 30 min mesten op stal

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-15 22:02

M'n vriend wil aan de Sonja Bakker..

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 22:11

Als hij zich daar goed bij voelt, waarom niet? :) Of is er iets heel erg mis met Sonja Bakker?
Edit. met dat dieet dus, niet die vrouw zelf :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 22:15

Ook ik denk dat iedereen op zijn eigen manier afvalt of voor zijn lichaam zorgt. Ik kan me goed voorstellen dat er mensen zijn die alleen nog maar plantaardig eten en op die manier hun kilo's kwijtraken, ik vind het persoonlijk prettig om mijn blikje red bull zero te kunnen drinken. Je loopt niet in andermans schoenen en je weet dus ook niet van wat voor voedingspatroon iemand af komt. Dan kan je er imo ook niet over oordelen.

Wbt het groente en fruit gebeuren. Hoe veel je daarvan eet is ook weer afhankelijk van je eetpatroon. In een koolhydraatarm dieet is fruit bijvoorbeeld echt uit den boze.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-15 22:17

Samiyah schreef:
Als hij zich daar goed bij voelt, waarom niet? :) Of is er iets heel erg mis met Sonja Bakker?
Edit. met dat dieet dus, niet die vrouw zelf :')

Haha nee het maakt mij ook niet uit, maar vind het wel een soort van bijzonder :D

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 22:37

_sharonnn schreef:
M'n vriend wil aan de Sonja Bakker..

Daar is in principe toch niks mis mee?
Mijn moeder heeft dat ook een hele tijd gedaan en is heel veel afgevallen toendertijd! (en ze heeft heel lekkere recepten! Die macaroni + kipfilet + tomaat & mosterd ovenschotel <3 )

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 22:44

Sonja bakker vind ik niet zo. Mijn moeder wil ook weer beginnen maar zo vaak ben ik niet thuis.
Vandaag wel een lekker dagje gehad, nu deze week even volhouden!

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 22:56

Hoeveel verschil zit er bij jullie kwa gewicht in ochtend/avond?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 23:12

Scheelt heel veel op welke dag je dat zou vragen. Vandaag toevallig maar 1/1,5 kg maar ik heb het wel eens meer. Ik weeg ook standaard 's ochtends, met een lege maag, na een wc bezoek. Dat is volgens mij ook de officiële methode?

's Avonds heb je natuurlijk ook al het gewicht van dat eten wat je hebt gegeten in je lichaam (nouja, minus wat eruit is gekomen xD)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 04:48

Mijn lijstje voor vandaag :D

O: klein bakje yoghurt met bramen (toetjes-formaat)
T: stukjes meloen (diverse soorten)
L: 3 biologisch volkoren beschuiten met kipfilet (zonder boter)
T: komkommer & druiven
A: Wat de pot schaft (nog geen idee)

Beweging: ik ga twee keer naar stal vandaag, daar mesten en grondwerken. Verder heb ik een staand beroep waarbij ik veel beweeg (lopen, bukken, tillen), daar ben ik nu van 01:15 en moet nog tot 10:45..
En wil ik kijken of ik nog een uurtje kan sporten.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 08:04

Ik vind Sonja Bakker wel heel laag in calorieën zitten. Deed eens haar eerste boek met mijn moeder. We berekenden de calorieën en we kwamen iedere dag rond de 1100 te zitten. Crashdieet dus. Misschien zijn haar nieuwere boeken beter?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 08:35

Emmaa_ schreef:
Wbt het groente en fruit gebeuren. Hoe veel je daarvan eet is ook weer afhankelijk van je eetpatroon. In een koolhydraatarm dieet is fruit bijvoorbeeld echt uit den boze.

Ook als je niet koolhydraatarm eet zou ik niet voor bergen fruit kiezen. Ook fruit bevat gewoon ontzettend veel suiker en waar wordt een lichaam helemaal niet zo blij van, dus ik vind 2 a 3 stuks per dag wel de max. Maar goed, dat is wat ik doe, wat een ander doet moet ie idd zelf weten.

Sonja Bakker ben ik ook geen fan van. Althans, zoals ik het inderdaad ken van een paar jaar geleden. Weet niet hoe het nu gaat. Maar ook ik vind het crashdiëten met aparte keuzes qua voedingsmiddelen.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 08:46

denice schreef:
Ik vind Sonja Bakker wel heel laag in calorieën zitten. Deed eens haar eerste boek met mijn moeder. We berekenden de calorieën en we kwamen iedere dag rond de 1100 te zitten. Crashdieet dus. Misschien zijn haar nieuwere boeken beter?

Hee Denice, jij ook hier ;)

niet een al te best weekend gehad...
zaterdag een feestje van mijn werk en daarna pasta en ben en jerry's gegeten... moesten goed eten in verband met de Strongmanrun die we zondag moesten lopen.

Zondag flink ontbeten. geen lunch en in de avond weer pasta.. (maar dat mocht wel na die 21 km bikkelen.)

vanaf gister weer normaal. mijn lijstje van vandaag:

Ochtend: 45 gr havermout, 1 scoop whey isolaat en 20 gr pindakaas van B&F
M: 2 donkerbruine boterhammen, 4 plakjes kipfilet en 30 gram houmous
T: 200 gr magere kwark, 30 gr muesli en 1 banaan
A: maaltijdsalade paprika kip van de AH.

D: thee, koffie en water
B: vanavond even rustig rug en armen trainen in de sportschool. lopen of cardio lijkt deze week nog onmogelijk :x

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 09:16

Gisterenavond nogal lang bij de paarden gezeten en pas om 22u thuis. Was compleet uitgehongerd tegen dan. Soepje opgewarmd, wat crackers gegeten, en daarna nog een stukje worst gegeten, en wat zuurtjes, en een glas fruitsap. Mijn maag was niet zo happy met de combinatie van de currysoep-worst-fruitsap-zuurtjes. Typisch snaaigevalletje dus. Qua kcal zat ik laag gisteren, maar dus inderdaad niet het meest gezonde overzicht.

Ondertussen kruipt de weegschaal iedere dag naar beneden, om telkens net bij die 70 te stoppen. Gemeen ding. :)

Vanavond staat fitness nog eens op 't programma! Daar heb ik het vorige week te druk voor gehad :)

Ik weeg 's avonds niet zo heel erg anders dan 's ochtends, ik val 's nachts zo'n 300-400 gr 'af' zogezegd, moest ik 's avonds dus een kilo of anderhalve kilo meer wegen dan 's ochtends, ik zou echt bijkomen :?

Ik ken Sonja Bakker niet echt, wat gegoogled maar ik vind niet meteen wat er zo effectief/ingrijpend/geslaagd aan is?

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 09:44

Mijn lijstje voor vandaag, ik begin ziek te worden dus lekker warm eten

O:havermout met cacoa nibs
L: 800 ml struik groentesoep
T:? Geen idee of er tijd voor is...
A: Ik eet op de roeivereniging Argo. O hoor net dat we pasta bolognese eten met stroopwafel en vanille ijs als toetje hmmmm. Nog even kijken of ik het toetje wel neem

Na college moet ik direct door naar zaaltrainen van de roeivereniging (circuitje kracht van een uur) en dan door naar de vereniging om te eten. Dus denk dat ik geen tijd heb om na de lunch nog een tussendoortje te nemen...

Edit, mijn tussendoortjes zijn nu keelsnoepjes :')

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 09:57

Mijn lijstje voor vandaag:

O: Smart protien + 200 ml halfvolle melk
L: Meergranen triangel + huttenkase met beetje honing + wilde perzik
T: B&F smart bar
T: Appel
A: Hachee + aardappelpuree + rode kool
T: ? nog even bedenken
B: paardrijden

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-15 10:14

Mijn lijstje
O: crackers
T: appel
L: 2 vk boterhammen met pindakaas
T: mueslireep en appel
A: pannenkoeken! :o

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 13:29

Ik heb net echt lekker geluncht, vind het nu serieus heel jammer dat het op is :')

O: een klein beetje griekse yoghurt met een klein beetje granola met gevriesdroogde frambozen en appel (ik ontbijt normaal niet echt dus ik krijg niet veel weg)
L: 2 volkoren sandwich thins (99 kcal per stuk), 1 met een soort tonijnpasta (niet zelfgemaakt, het was in de aanbieding maar niet zo heel lekker en er zal wel veel zout in zitten), 1 met Philadelphia light mediterraanse tomaat, plakje gerookte kipfilet en plakjes tomaat
T: /
A: linguine puttanesca (dus gepelde tomaten, ansjovis, kalamata olijven en kappertjes)
T: ligt eraan of ik ga hockeyen :+ misschien wat griekse yoghurt

B: 2 uur hockeytraining of anders een uurtje sportschool, heb niet zo'n zin om te hockeyen

Erg veel koolhydraten zie ik nu, maar ach.
Laatst bijgewerkt door Eulogy op 08-09-15 13:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 13:29

_sharonnn schreef:
Mijn lijstje
O: crackers
L: 2 vk boterhammen met pindakaas
T: mueslireep en appel
A: pannenkoeken! :o

Oh nu heb ik zin in pannenkoeken :~

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 16:06

Mn lijst vandaag

O: 3 wasa crackers met jam en beetje magere yoghurt erop.. Beker sap
T: sultana goodmorning cranberry
L: 3 droge meerzaden boterhammen met bouilion
T: komkommer en pakje lu crackers
A: aardappel, spinazie, worstje