Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoos

Re: Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 23:44

Ik wilde eerder beginnen met Shredden maar kon me vandaag er dan echt toe zetten, en het viel me mee!
Kracht en buikspieren gingen me goed af, maar merk bij de cardio dat ik toch echt 0,0 conditie heb.....

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 00:12

Raponsje, mag ik je vragen wat kan ik na de shred het beste kan gaan doen? Ik hoef geen gewicht kwijt, maar ik wil m'n buik graag nog wat strakker (ik weet dat ik daar geen invloed op heb). Het shredden vond ik best zwaar voor mijn benen, zeker icm het hardlopen wat ik doe (3-4x pw 10+km).

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 00:47

Niet geshred vandaag :( Vanochtend opgestaan (had wekker gezet maar in combinatie met de gekraakte flessen cava van gisteren vond mijn lijf het niet ZO'n goed idee al springend op te staan denk ik :P ) en hele dag gaan shoppen, vriendin bij mij gebleven hier en nu pas weg, onderburen gaan middernachtelijk gespring ook niet leuk vinden... Morgen proberen goed te maken met 2 sessies! Stom, vind het wel jammer!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 08:22

gister dag 3 gedaan, en klein stukje 6w6p erachter gedaan. de spierpijn lijkt steeds minder te worden

Wipsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 09:28

ik meld me ook even. vandaag doe ik dag4 van level 1 van de shred. ging best goed de eerste dagen, behalve mn bovenbenen dan....
Zijn er hier nog mensen die meedoen met een heupprothese? ik heb voorlopig nog geen last, maar als ik hier lees hoe zwaar het wordt.....
In elk geval ook een super dikke proficiat aan alle mensen met fantastische resultaten hier, en ook gewoon aan iedereen die meedoet!!!!

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 09:49

Eigenlijk was ik van plan pas vanavond te gaan shredden.
Maar ik lig nu echt wakker te liggen in bed.
Heb vanmiddag F proefje op een pony waar ik al een jaar niet op heb gereden en die nooit dit niveau loopt in de lessen, behoorlijk zenuwachtig of me dat lukt zo uit het niets.
Dus ga het zo toch maar proberen, kijken wat de schade van gister is (het hardlopen vooral).

Gisteravond trouwens een pas de deux gereden met blacklight. Ging supergoed, tot mijn paard in galop te ver naar buiten kwam en toen venijnig der kont naar m'n partner draaide. Die had dus ineens een trap op der eigen been te pakken. Maar had er m'n handen vol aan, paardje bleef de hele proef aan de teugels trekken, ik was de tweede ruiter en kon er niet veel meer mee.
Maar we zijn eerste geworden!

En ik heb heel slecht vooraf zitten snoepen, had echt een suikerdip. En aan het eind van de avond weer hoofdpijn. Toch dat suiker echt gaan afbouwen. Wat zijn 'goede' suikers om dit een beetje op te vangen? Ik hoorde van een lepel pure honing of iets?

domegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 10:24

Nu gaan shredden Bzoem, je kunt het maar gehad hebben ;-). Succes met je wedstrijd vanmiddag!

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 10:31

Ik sla vandaag een dagje shredden over. Moet de hele dag werken bij de huishoudbeurs en ga daarna naar mn vriend. Zie het niet zo zitten om met hem te gaan shredden :')

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 10:53

Bzoem, succes! Welke f-proef ga je rijden? Ondertussen al geshred?

Dag 17 zit er op. :D level 2 gaat nog niet heel soepel. :o

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 11:05

Dag 29 zit er op, nog 1 te gaan. :)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 11:31

Vandaag is dag 14 aan de beurt, ben al bijna.op de helft!
Gisteren na het shredden ook nog de six week six pack erachteraan gegooid. Leuk eens wat variatie. Ben het voor vandaag ook weer van plan, maar dat ligt een beetje aan hoe het fietsen vanmiddag gaat. (Racefiets)

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 11:33

KarinvdM: je zou 6week6pack kunnen doen. Die traint vooral je core (buik- en rugspieren), maar pakt ook iets benen en armen mee (niet veel).

Ik begin vandaag met level 2 van Ripped. Ben benieuwd :=

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 11:35

Ik moet officieel beginnen aan dag 1 van level 2.
Maar gister niet geshred. Dus die wil/moet ik vandaag inhalen. En daarna wil ik nog level 2 erachter aan proberen, al is het alleen maar om te kijken welke oefeningen het zijn :)

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 11:38

Ik heb vandaag even gemeten, 1 cm van heupen, 3 van navel, 1 erbij op borstbeen. Ben best tevreden, alleen in gewicht scheelt het niks -O- En dan komt vriendje ook nog met dat meten niet zo betrouwbaar is _-:(

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 11:43

Gewicht zicht juist niet zo veel, aangezien spier zwaarder is als vet en dit programma op spieropbouw is gebaseerd

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 11:47

nou dit is niet op spieropbouw gebaseerd maar meer op tonen, voor echte spieropbouw moet je toch echt andere krachttraining gaan doen met andere gewichten en andere herhalingen

dit is meer gewoon strakker in je vel komen te zitten :) en dat je gewicht niet altijd daalt heeft idd met een kleeeein beetje spier te maken maar wss eet je nog te veel ( klinkt banketstaaf ) aangezien je ook cardio doet en dus best af mag vallen.

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 11:51

Ben toch maar de eetmeter wat netter aan het invullen ja :j

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 11:54

Monnie_ schreef:
nou dit is niet op spieropbouw gebaseerd maar meer op tonen, voor echte spieropbouw moet je toch echt andere krachttraining gaan doen met andere gewichten en andere herhalingen

dit is meer gewoon strakker in je vel komen te zitten :) en dat je gewicht niet altijd daalt heeft idd met een kleeeein beetje spier te maken maar wss eet je nog te veel ( klinkt banketstaaf ) aangezien je ook cardio doet en dus best af mag vallen.

Ik lees al een paar daagjes mee in dit topic, maar wilde nu toch even reageren ;-)
Veel mensen in dit topic eten juist veel te weinig waardoor het lichaam in de spaarstand gaat. Juist voldoende van de juiste voeding eten is belangrijk. Altijd, maar zeker ook in combinatie met dit programma. Eetmeter kan inderdaad echt helpen om inzicht te krijgen waar je moet bijsturen in je voedingspatroon.

Ergens terug schreef iemand ook dat pannenkoeken zo slecht zijn. Je moet dit natuurlijk niet iedere dag eten omdat er weinig groente bij komen kijken. Maar verder is het gewoon meel, melk en eieren. Op zich weinig mis mee lijkt mij. Of zie ik dit zo verkeerd?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 11:59

Ik vind meel, melk en eieren nou niet bepaald goede voeding nee :)

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 12:04

phormicola schreef:
Ik vind meel, melk en eieren nou niet bepaald goede voeding nee :)

Alles met mate uiteraard. Maar kan je ook uitleggen wat hier mis mee is? Het is toch gewoon schijf van 5? Nogmaals het gebrek aan vitamine moet je dan natuurlijk wel ondervanging, dat schreef ik direct al.

Als ik dit invoer in de eetmeter dan slaan de alarm bellen écht niet af. In tegenstelling tot een bak ijs oid... tja dan heb je direct teveel van bepaalde voedingsstoffen (vooral vetten).

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 12:09

Dit topic gaat hoofdzakelijk om het sporten, en wel gericht op de JM workouts.
Voeding is niet het hoofd onderwerp van het topic. Ik denk dat je de vraag/discussie over of pannekoeken nou wel of niet gezond zijn beter in een voeding topic kan stellen.

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 12:14

Mri schreef:
Voeding is niet het hoofd onderwerp van het topic. Ik denk dat je de vraag/discussie over of pannekoeken nou wel of niet gezond zijn beter in een voeding topic kan stellen.

Ow wat jammer dat dit niet hier gevraagd mag worden. Er zijn genoeg zijstapjes gemaakt naar voeding in dit topic. In combinatie met bewegen lijkt mij dit zeer relevant.

Maar ik ga wel weer terug in meelees modus... :evaw:

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 12:18

Mri schreef:

Ik stond ook in de meelees modus en juist de vraag van Sprintje triggerde mij, omdat je metabolisme verandert als je gaat sporten en dat heeft impact voor wat wel of niet eet. Maar wat ik dan even niet begrijp; er wordt al 308 pagina`s gepraat over eten en de relatie eten en 30 day shred. Daarbij worden er uitspraken gedaan over wat je dan wel en niet zou moeten doen qua eten in relatie tot 30 day shred en als Sprintje dan vraagt waarom je iets wel of niet zou moeten eten, dan moet dat ineens maar ergens anders gevraagd worden? Lijkt mij toch juist zeer relevant?
Laatst bijgewerkt door FlyAway op 17-02-13 12:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 12:18

wat een betutteling MRI. De juiste voeding heeft zeker met dit onderwerp te maken.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 12:25

Ik zit hier niet als mod maar als deelnemer van het topic en het viel mij gewoon op :)
Ik snap zelf ook dat eten een onderdeel is van een gezonder levenspatroon.

Er zijn een aantal topics over voeding dacht ik, waar mensen zitten die dit soort dingen helemaal hebben uitgezocht. Denk dat je daar beter onderbouwde reacties kan verwachten dan hier.
En ik denk dat het net is als met tosti's --> de tosti zelf is niet ongezond maar wat je erbij eet (sausjes) wel.
Daarbij vallen melk bloem en ei misschien niet onder de ongezonde dingen maar het voegt ook weinig toe. Als je bloem veranderd naar speltmeel bv, dan krijg je een pannekoek die veel voedzamer is.