Hardlopen deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kiwipitje

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 15:17

De schoenen die ik heb (GT2000) zijn van hetzelfde type volgens mij wel in een paar kleuren verkrijgbaar.. hetzelfde geldt voor de Kayano's maar dat zijn beide wel types die veeeeeeel verkocht worden dus weet niet hoe het zit met andere schoenen (Mizuno's volgens mij altijd maar één kleur per jaar/type inderdaad).

R00s

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 20:05

Hee allemaal :)
Zijn er hier mensen die hardlooen met evy? Zo ja, vanaf welke les merkte jullie dat jullie conditie echt beter werd? Ik ben nu bij les 6 en ben toch na de tweede keer 3 minuten aardig buiten adem.. maar mischien heeft het meer tijd nodig :)

Denica

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 00:02

Ik liep op de GT2000 maar hoef geen antipronatie meer nu ik met zooltjes loop. Ga nu over op de Cumulus. Klopt inderdaad wat je zegt Romy. De Cumulus die ik in de winkel aanhad was de 15, heb nu de 16 bij dezelfde winkel laten bestellen dus kan ze nog rustig passen.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 20:42

R00s schreef:
Hee allemaal :)
Zijn er hier mensen die hardlooen met evy? Zo ja, vanaf welke les merkte jullie dat jullie conditie echt beter werd? Ik ben nu bij les 6 en ben toch na de tweede keer 3 minuten aardig buiten adem.. maar mischien heeft het meer tijd nodig :)

Ik loop met Evy en ben nu bij les 19 (na een pauze van 7 weken door (werk)vakantie e.d.)
Ik merkte al vrij snel dat mijn lichaam zich aanpaste aan het trainen en kreeg bij les 12 meer moeite met ademhaling e.d.

Ieders lichaam zal anders reageren op het hardlopen. Als je denkt dat je nog niet klaar bent voor de volgende week dan kun de laatste les best nog een keer herhalen!

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 20:56

Zijn er mensen die ervaring hebben met compressiekousen? En wat zal ik beter kunnen doen, met of zonder voet?
Ik heb namelijk wel een aantal reacties van mensen gelezen dat ze zere voeten krijgen van de kousen met voet. Ik heb wel vrij gevoelige voeten, dus wat zal ik het beste kunnen doen?

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 22:31

Yes Yes Yes!!!!! Ik heb gisteravond mijn tweede doel gehaald! Mn eerste doel was 5 km kunnen lopen voor mn 40e verjaardag en dat lukte. (Was in mei)
mijn tweede doel Was de tien kilometer. Snelheid maakt niet uit als het maar zonder wandelen tussendoor is. Ik zat op maximaal 8 km en dan was Ik echt op. Gisteravond liep ik zo lekker dat ik bijna fluitend die tien kilometer liep!! Ik ben echt zo trots op mezelf haha! Gemiddeld tempo Was 7 minuten per kilometer, niet echt snel dus.
Volgende doel wordt dus sneller gaan lopen maar Hoe ga ik dat aanpakken? Iemand tips? Vind het echt lastig aangezien ik erg constant loop en zodra ik te hard loop, haal ik niet eens 1 kilometer. Intervallen heb ik echt een hekel aan maar ik vrees dat dit wel nodig is....

Denica

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 22:58

Lindy: ik loop met compressie tubes, dus de versie zonder voet. De kousen met voet kun je ook na training aanhouden, voor herstel. Ik heb de tubes omdat ik dat niet zo nodig vond en leek me ook irritant met uitwassen elke keer. Dan kun je er maar 1x mee lopen, mijn tubes heb ik wel 2-3x aan voordat ik ze was.

Mamamier: wat goed! Terecht dat je trots bent! Intervallen zijn wel goed voor snelheid, je kunt ook bijv 1x per week kortere afstand lopen en dan meer op tempo. Beste (en denk ik ook leukste) is misschien wel je aansluiten bij een loopgroepje. Lopen met anderen werkt voor mij zeer stimulerend!

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 09:13

Ik loop het beste en het liefste alleen. Ga soms met mijn man en/of oudste dochter maar op de één of andere manier loopt dat niet lekker. Ook loop ik op de meest vreemde tijden, vaak savonds laat. Heerlijk vind ik dat, zo rond 21:30 of soms zelfs nog later lekker even hardlopen. Iedereen verklaart me voor gek haha!
Ik ga Denk Ik straks het bij ons bekende "rondje meer" lopen. Dat is 4 km en dan zet ik op mn app het doel tempo op 6:30 per km of zo. Dat is een halve minuut per km sneller dan dat ik op de wat langere afstanden loop.

Denica

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 09:31

Denk dat je het inderdaad op zon manier moet proberen. Als je dan moe bent even tempo verlagen en daarna weer aanzetten.

Kijk je wel uit met savonds laat (alleen) lopen? Zichtbaar zijn is natuurlijk erg belangrijk maar beetje in bewoond gebied lopen minstens zo belangrijk natuurlijk!

Hier nog mensen die de 4mijl van Groningen gaan lopen?

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 10:33

Gelukt hoor! Doeltempo op 6:20 gezet en uiteindelijk gemiddeld 6:10 / km gelopen. En ik haalde het zowat niet, 4 kilometer is dat rondje maar, was echt veel zwaarder dan 10 km in mijn langzame tempo pfffff.

Ja ik kijk uit savonds hoor. Altijd mn hesje aan en lampjes armband. En ik loop alleen in bewoond gebied. Ook omdat de leuke routes net buiten de stad (die ik het liefste loop) gewoon nergens straatverlichting hebben. Dan breek Ik mn nek in het donker haha.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 11:44

Ik loop gewoon 's avonds. Geef m'n rondje door aan het thuisfront en hoe laat ik ongeveer terug ben. Woon achteraf dus bewoonde wereld is geen optie voor mij :P

myrt3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 21:28

Ik was zo goed opweg, lekker lopen en interval training. Goed opweg voor de damloop by night. Had ik echt naar toe getraind en verheugd. Helaas tijdens Zumba m'n knie verdraaid vorige week, en dag erna knie opslot gesprongen. Na een week nog steeds pijnlijk en stijf. Rust en diclofenac van de dokter gekregen. Geen damloop by night dus gok ik zo.. Moet 10 dagen rusten, en de loop is precies over 10 dagen. Goh, wat baal ik!

xMaritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 21:44

Klinkt als my story.. Zo lekker bezig met oefenen voor de Dam tot Damloop, 13 km redde ik gemakkelijk, totdat mijn knie het wel weer leuk geweest vond en ik nu niet verder kom dan 3 km :\
Bij mij komt het door overbelasting gok ik zo, heb nu even het hardlopen vervangen door zwemmen en hopelijk kan ik de Dam tot Damloop over 1,5 week lopen..

myrt3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 23:50

Balen is dat he! Zwemmen is inderdaad goed om te doen! Hoop dat je de damloop gewoon kan gaan doen!

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 07:53

Wat vervelend die blessures zeg bah. Sterkte ermee.

Ik ben er een tijdje eruit geweest maar weer volop aan het lopen. Gisteren 6.48 km in 5.44 m per km. Was geloof ik 10.5 km per uur. Ben ook aan het trainen voor de dam loop by night. Loop met Ahold in de 2e groep.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 08:29

Ook zo benieuwd naar het shirt?

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 08:52

Ik meld me ook weer hier :) Vorig jaar september gaan lopen, was drama drama.. Elke keer last van mn knieën ed.. Nu in maart opnieuw begonnen en loop 19 oktober de halve marathon van Amsterdam :D

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 09:55

Kiwipitje schreef:
Ook zo benieuwd naar het shirt?

Het shirt wat ik krijg is waarschijnlijk wit met blauw ivm dat ik voor ahold loop. Het shirt van de loop is volgens mij deze http://www.damloop.nl/runningshirt/ Zeker weten doe ik het niet. Het shirt heb ik zelf ook nog niet ontvangen. Welke tijd start jij?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 10:45

Er wordt gespeculeerd dat ie wellicht glow in the dark is.. *\%/*

Heb startvak wit geen idee wat de tijd is haha!

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 10:46

Hoe gaat het met trainen dan Kiwipitje?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 11:47

Mwahhhhh :P nog steeds niet actief genoeg aan het trainen vind ik zelf.. op het moment maar ongeveer 2 keer per week.. net iets te weinig dus.

Heb pas dit shirt gekocht;
Afbeelding

Super fijn maar ben eigenlijk op zoek naar meer van dit soort shirts en liever iets minder duur nog. Dus een iets wijder shirt wat soepel valt.

Iemand tips?

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 12:00

Oke dan start jij om 20.20 uur. Ik vind het stiekum wel jammer dat ik ook niet zo'n shirt krijg.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 12:49

Barbabientje schreef:
Weet ik zelf eigenlijk ook niet precies := Heb gewoon rustig aan gelopen, wel het idee dat ik tussendoor wat harder heb gewandeld dan normaal :j
Nee ben begonnen met 3 km in 20 min ;)

Hahaha dit is mijn laatste berichtje hier! Inmiddels doe ik 16 km in 1 uur en 30 min... _O-

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 22:17

Allemaal goeie berichten hier! Ik heb jullie advies gevolgd en loop nu lekker op mn eigen gevoel richting de tien km, heb nu 1x 7 km gelopen en n paar keer iets meer dan 6, ook ivm tijd. Ik loop lekker op n sjoktempo en dat voelt gewoon ok, af en toe versnellen, komt allemaal wel. Ik had zondag een estafetteloop en toen bleek ik toch ineens de 4,1 in 21:15 te kunnen lopen, ondanks dat ik dus altijd lekker rondsjok! Was ik wel trots op :)

Lundj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 00:44

Erg netjes!
Ik heb nu weer anderhalve week niet gelopen, was niet op zijn fitst, dus morgen maar weer :)