Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Puera

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 23:20

Stoer, BusyMissy! Fijn dat je training zo goed ging vandaag.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 08:27

Jij woont ook echt aan een mooi gebied zo te horen Winged :) Lekker getraind!

Samantha een middagje niet zoveel in de planning is ook weleens lekker toch? Hoe oud zijn je kinderen?
En een Creami <3 Daar ga je echt heel erg veel plezier van hebben!

Lies_Sparkle wauw wat een mooie foto's en de paardjes aan huis, fantastisch <3 Nog een hoop te klussen zo te horen!

BusyMissy wat fijn dat het zo goed ging en dat je de oplossing hebt gevonden met het inlopen zo :) Wel vervelend van de schuurplekken :\
Veel plezier met de Wings for Life dit weekend, leuk!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 08:35

Busymissy, fijn dat de training goed ging. :D

Nou, bel de krant, Sherivey liep in korte broek vandaag. :))
En na de warming up zelfs mn sleeves afgerold, zodat ik nog in korte mouwen liep ook. :wow:

Was ff omschakelen ten opzichte van een paar dagen geleden, maar ik loop heerlijk met dit weer. :D

Ik deed 'heuvel'training. Niet met echte heuvels, want die heb je hier niet, maar er zijn wel twee viaducten op ruim 2 km van huis. Een kleine en een grote.
Ben 4x de kleine en 4x de grote over geweest. Tempo wat hoger gehouden dan mijn comfortpace, zodat ik er iets meer uitdaging aan had. :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 08:52

Jij was er erg vroeg bij.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 08:54

lies_sparkle schreef:
Suliko & SV bedankt voor jullie tips, ik zit nu heerlijk te zoeken tussen alle gave trails, keuzestress!

Ik heb net mijn eerste loopje gedaan uit mijn nieuwe huis <3 . Er moet zoveel gebeuren, alleen de buitenmuren en een half dak blijft en we doen nagenoeg alles zelf dus het was er de afgelopen 3 weken even bij ingeschoten. Maar wat een omgeving! En de paardjes aan huis!

Ik las net iets over dat het noorden niet mooi is, dit is in Drenthe, net naast de hoofdstad :)

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Ik heb nu maar 5 km gelopen en ik kijk er naar uit om deze omgeving nog veel meer te mogen verkennen op de hardloopschoenen.

Ik zal vanaf nu ook proberen om weer iets meer op iedereen te reageren maar deze egopost wilde ik met jullie delen :)

Stuk tussen Assen - Deurze - Loon? Is mijn hardlooproute ook :))

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 08:55

Lekker Sherivey! Het is nu ook al warm ja. Ik ga zo naar sportschool, daarna naar Henschotermeer met jongste.

Muppet, m’n kinderen zijn bijna 17 en bijna 15. Oudste heeft volgende week ook examens dus moet ook echt wat leren in de vakantie. Maar vandaag gaat ie naar z’n vriendin haha.
Gisteren nog wel de voortuin gesnoeid en geveegd, auto gewassen. Daar was het koeler dus prima te doen.
Morgen gaan we dagje dierentuin en zaterdag werken ze allebei dus hoef ik ze niet te entertainen. :')

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 09:02

Samantha oh een hele leeftijd al! Dan hebben ze al een lekkere eigen mening ja :D
Leuk wel naar de dierentuin, en zaterdag een lekker dagje voor jezelf hoor ik al hahaha.
En lekker bezig geweest gister zo te horen :)

Germie gefeliciteerd met je verjaardag!

En lekker vroeg weer Sherivey! En ik kan me heel erg voorstellen dat het al lekker warm was om te lopen, heerlijk in korte broek *\o/* Ook aan de heuveltraining, knap! Bekend stukje op je foto's :D (ik windsurf regelmatig op het Oostvoornse meer) Wel mooi zo met die opkomende zon <3

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 09:25

Ah ja, windsurfers zie ik hier ook veel idd. Of naja, in het weekend vooral. :j

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 10:22

Heerlijk zo vroeg, Sherivey!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 10:23

Woehoe, Sherivey in korte kleding!
Mooi gelopen joh. Viaducten zijn ook mijn enige mogelijkheid tot heuveltraining, dus ik herken het.

Ik heb vanmorgen mijn herstelloop gedaan. Ik moest lopen op 8.15, maar dat krijg ik niet voor elkaar. Ik kwam uit op 7.40, maar door zovrel langzamer te lopen dan ik gewend ben vind ik de belasting ook echt veel hoger en het voelde dan ook echt wel zwaar.
Anyway, ik heb er lekker 5km op zitten voordat het te warm wordt.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 10:33

O herkenbaar Goof, ik vind dat te langzaam lopen ook echt lastiger.

Ik ga morgenochtend met de trainingsgroep van m’n hardloop trainer mee lopen. Omdat ik nu vrij ben kan ik keertje mee. 16 km onder de 6:00 is de bedoeling.
Gaat wel lukken, lopen verschillende tempo’s maar door vakantie niemand langzamer. Ben dan zo bang dat ik verdwaal als ik het tempo niet red. Maar heb de route opgeslagen dus moet vast goedkomen.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 11:03

Goof schreef:
Woehoe, Sherivey in korte kleding!
Mooi gelopen joh. Viaducten zijn ook mijn enige mogelijkheid tot heuveltraining, dus ik herken het.

Ik heb vanmorgen mijn herstelloop gedaan. Ik moest lopen op 8.15, maar dat krijg ik niet voor elkaar. Ik kwam uit op 7.40, maar door zovrel langzamer te lopen dan ik gewend ben vind ik de belasting ook echt veel hoger en het voelde dan ook echt wel zwaar.
Anyway, ik heb er lekker 5km op zitten voordat het te warm wordt.

Herkenbaar!

Ik kan idd ook langzaam tot een bepaald tempo en daaronder gaat gewoon oncomfortabel voelen in mn lijf. :=
Dan maar een wat hogere hartslag. :+

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 11:27

Winged schreef:
lies_sparkle schreef:
Suliko & SV bedankt voor jullie tips, ik zit nu heerlijk te zoeken tussen alle gave trails, keuzestress!

Ik heb net mijn eerste loopje gedaan uit mijn nieuwe huis <3 . Er moet zoveel gebeuren, alleen de buitenmuren en een half dak blijft en we doen nagenoeg alles zelf dus het was er de afgelopen 3 weken even bij ingeschoten. Maar wat een omgeving! En de paardjes aan huis!

Ik las net iets over dat het noorden niet mooi is, dit is in Drenthe, net naast de hoofdstad :)

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Ik heb nu maar 5 km gelopen en ik kijk er naar uit om deze omgeving nog veel meer te mogen verkennen op de hardloopschoenen.

Ik zal vanaf nu ook proberen om weer iets meer op iedereen te reageren maar deze egopost wilde ik met jullie delen :)

Stuk tussen Assen - Deurze - Loon? Is mijn hardlooproute ook :))

Klopt helemaal :D ! Wat leuk!

En bedankt voor alle leuke berichtjes <3

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-25 11:53

Goed gelopen Sherivey, mooie foto's.
Vooral die derde.
Goof 8.15 is wel errug langzaam ja, dat zou ik ook niet kunnen.

Ik ging vanmorgen op pad met Suliko vanaf Laag-Soeren. Mijn lichaam was nog niet 100% hersteld, dus het ging allemaal niet makkelijk, maar toch een ruime 17km gelopen en heel wat afgekletst! Supergezellig en voor herhaling vatbaar. Toen we klaar waren was het al flink warm.
Suliko heeft de zwaartekracht nog even getest en die deed het nog. Gelukkig was het een zandpad.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Supervixen op 01-05-25 12:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 11:59

De zwaartekracht deed het nog... :')

Leuk joh, samen op pad.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 12:11

Gezellig!

Da’s inderdaad wel heel langzaam, Goof. :=

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 12:29

Wat leuk samen! Prachtige foto’s!

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 12:45

Ik meld me ook in dit topic. :D Ik lees al een tijdje half mee, maar ik wilde eerst zeker weten dat het niet een tijdelijke spurt van motivatie was, voordat ik me hier ging melden. :o Ik vind het heel leuk om het topic te lezen en motivatie op te doen door jullie avonturen. Echt respect voor wat jullie allemaal doen!

Ik ben in oktober begonnen met hardlopen en ik heb vorig weekend mijn eerste 10k evenement gelopen. :D Ik had me enkele maanden geleden aangemeld voor de 10k met het idee van "oh, dit klinkt wel heel leuk", maar vooral veel angst dat ik het niet zou kunnen halen. _O- Toen ik vervolgens begin maart mijn eerste 10k liep in Kopenhagen zonder problemen dacht ik: oliebol, het is gewoon haalbaar. En het is dus gelukt! *\o/* Ik kwam uiteindelijk rond in een tijd van 1h02m. Stiekem hoopte ik op een tijd onder een uur, maar de route liep door een dierentuin heen en deze was alles behalve vlak. _O-

Anyhow: ik heb helemaal de smaak te pakken nu. Het voelt zo goed om doelen te creëren waarvan je op dat moment denkt dat het onmogelijk is, om vervolgens dus gewoon de finish te halen enkele maanden later. Ik heb op dit moment een beetje moeite met zelfvertrouwen en mentale gezondheid, dus ergens is het super fijn om iets te hebben wat bewijst dat ik wél gewoon dingen kan. :D Mijn grote, enge, ambitieuze doel is de Kopenhagen marathon van 2026 (als ik daar een plekje voor kan krijgen) en als tussenstop wil ik meedoen aan de halve marathon van Skagen in oktober.

Voor nu train ik in ieder geval rustig door... al moet ik even kijken hoe ik mijn vakanties ga combineren met consequent hardlopen. :o

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 12:49

Welkom, leuk!
Mooie tijd heb je neergezet ook.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 13:10

Welkom! En wat leuk, de marathon in Kopenhagen. Ik hoop daar volgend jaar de halve te kunnen lopen. :D
Nette tijd ook voor de 10 km :j

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 13:20

Dankjewel. :D

Ik heb vooral mijn zinnen gezet op Kopenhagen omdat het een hele vlakke marathon is. _O- Maar het is ook een stad die ik goed ken, dus ik zou het leuk vinden om alles te zien vanuit een ander soort perspectief. :D En ik woon natuurlijk ook in Denemarken, dus het scheelt me ook weer een beetje reistijd. :D Aarhus heeft helaas alleen een halve marathon, maar daar wil ik volgend jaar graag aan meedoen. Dit jaar vond ik iets te ambitieus want (1) heuvels (2) drukke zomer (3) mijn conditie.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 13:25

Welkom Hiraeth! Mooi PR en mooie doelen!

Heb je wat een mooie omgeving om te trainen, of zit je middenin de stad?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 13:27

Welkom.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-25 13:27

Welkom en wat een mooie doelen heb je gesteld. En een goede 10km gelopen, knap.
Je vakanties combineren = in je vakanties hardlopen :D.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 13:32

Gefelie germie!