Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 10:33

besita schreef:
Wat is schrikbarend aan Lansingerland
Dat ze 63000 inwoners hebben en dat de britse variant er is opgedoken ?
Wisten ze niet dat er daar 63000 wonen dan >;)

Het is satire :)

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 10:33

@besita: De Speld is een site/platform die de actualiteit op hak neemt.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 10:35

besita schreef:
Wat is schrikbarend aan Lansingerland
Dat ze 63000 inwoners hebben en dat de britse variant er is opgedoken ?
Wisten ze niet dat er daar 63000 wonen dan >;)

|o
-O-
Speld.
Overigens is Lansingerland nog niet het ergste. Wacht maar tot ze Zoetermeer of Almere gaan testen. Dáár zullen ze pas schokkend veel mensen ontdekken.
Laatst bijgewerkt door oomens op 15-01-21 10:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 10:35

tienus63

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 10:41

Ben benieuwd hoeveel mensen in dat bericht trappen.
Moet altijd erg lachen als mensen Speld berichten serieus nemen en gaan verspreiden.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 10:42

Ik zag gisteravond na 8 uur behoorlijk veel kinderen < 16 rondhangen bij het winkelcentrum. Maar gezien ik ook een 'de andere waarheid' krantje in de bus had had ik een stukje ontkenners kunnen verwachten _O- (ging echt om een groep van 15 kinderen)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 10:51

Jessix schreef:
Ik denk ook echt dat het om de visites gaat. Veel besmettingen in huiselijke kring. Zo beperk je hopelijk dat mensen een paar keer per week verschillende koffievisite krijgen.

Nou, als ik s avonds op koffievisite zou gaan is de avondklok ook niet nodig want dan zit ik makkelijk tot 06.00 wakker :') worden de mensen waar ik op visite ben echt niet blij van "neeee ik ga nog niet naar huis *\o/* " :')

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 10:52

tienus63 schreef:
Moet altijd erg lachen als mensen Speld berichten serieus nemen en gaan verspreiden.

Volgens mij is besita van België, kan me voorstellen dat je dan toch even raar opkijkt :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 10:56

Ik was net bij de tandarts. Kwam erachter dat ik in de stoel mijn kapje af moest doen... het is al best een gewoonte geworden om met dat ding op mijn giegel te lopen

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 11:04

Ha ha ha Purmy. Ik moet er echt om lachen. Sterkte hoor, bij de tandarts.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 11:27

Cer schreef:
Jessix schreef:
Ik denk ook echt dat het om de visites gaat. Veel besmettingen in huiselijke kring. Zo beperk je hopelijk dat mensen een paar keer per week verschillende koffievisite krijgen.

Nou, als ik s avonds op koffievisite zou gaan is de avondklok ook niet nodig want dan zit ik makkelijk tot 06.00 wakker :') worden de mensen waar ik op visite ben echt niet blij van "neeee ik ga nog niet naar huis *\o/* " :')

Haha! Ja dan kun je de koffie sowieso beter overslaan! :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 11:30

Zo liep ik de super in nadat alles mis ging (peuter bij die er vandoor wilde, krat met flessen die omviel enz) dus was compleet van de wap. En ik bleef maar denken "ik vergeet iets, ik vergeet iets, het klopt niet..."
Bij het pakken vd scanner besefte ik me dat ik geen mondkapje op had.

(En dank aan de vrouw die me zag stoeien, haar kar bracht en mijn flessen van de parkeerplaats raapte <3 )

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 11:33

Hoe vaak ik niet de deur uitloop .... en dan meteen weer terug kan "oh ja, mondkapje".
Bij voorbeeld gisteren met mijn hond naar de DA. Ik stond bij de auto en kon weer terug.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 11:34

Cer schreef:
Jessix schreef:

Je kunt na die koffie toch ook gewoon vanaf 20u thuis wakker zitten tot 06:00?
Je hóeft niet per se te blijven hangen tot je moe wordt.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 11:36

Ik ging begin dit week boodschappen doen en besefde mij bij de super dat ik juist alle kapjes in de was had gedaan en ik niets bij me had. Was I toch al een volle week niet meer in een openbare ruimte geweest (best fijn haha). Ik had gelukkig nog een wegwerp in m'n auto liggen. Wrl een gebruikte. Niet echt ideaal, maar ik ga er echt niet voor terug naar huis rijden.

Betreft het commentaar op 'ons volk'. Ik deel die wel. Ik vind het echt bizar dat er zo weinig wordt gehandhaafd en dat men uitgaat van de bereidheid van Nederlanders, want een groot deel heeft die bereidheid niet. Mag van mij best wat meer gehandhaafd op worden. Als je niet handhaaft en ook nog eens op tv in reclame gaat zeggen dat ze achter de voordeur niet ingrijpen, dan zet je toch de deur volledig open?? Dat klinkt als: je kan het prima doen. Als ze dst hele 'we kunnen het echter niet handhaven' gewoon stil houden (waarom moet je dat melden????) da heb je al meer mensen die zich er beter aan houden. Dat pamperen is best irritant.

Maarrrr ik vind het wel uitermate irritant dat er word gedaan alsof dit alleen in Nl gebeurd. Mij kan je niet wijsmaken dat ik UK, Spanje, Frankrijk en Duitsland ook een deel van de bevolking de maatregelen niet navolgt. En daarnaast heb je okk nog een deel die er om zeurt, het moeilijk vind, hun twijfels bij hebben, er geen zin in hebben..... Maar WEL zich er aan houden.

Ik probeer het los te laten als anderen zich wat ruimer rekenen met de maatregelen die niet voor hen gelden. Want het geeft alleen maar frustraties bij mijzelf. En dat wil ik niet. M'n voornemen voor 2021, poging tot. Het scheelt dat ik de roeperts dat alles poedersuiker is en niet klopt, nep is of doorgestoken kaart is ondertussen heb verwijderd van m'n social media. Heerlijk rustig opeens!
Laatst bijgewerkt door Tancreda4 op 15-01-21 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 11:38

oomens schreef:
Je kunt na die koffie toch ook gewoon vanaf 20u thuis wakker zitten tot 06:00?
Je hóeft niet per se te blijven hangen tot je moe wordt.

Ik drink geen koffie na 14.00 smiddags :j

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 11:51

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 11:52

Laurie schreef:
tienus63 schreef:

Volgens mij is besita van België, kan me voorstellen dat je dan toch even raar opkijkt :D

Haha ja
Al snap ik er nog niks van :o?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 11:53

Famke .. was die van #freedepiepel of #ikdoenietmeermee?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 11:54

Popstra schreef:
https://www.parool.nl/cs-b4a5d697
Is zij nou echt zo dom!

Zij en haar gehele productieteam. Ja.

Ik loop trouwens ook regelmatig mijn appartement uit. En dan sta ik buiten om naar de supermarkt te lopen (300m verderop) en dan denk ik 'shiiiiiit'. Kan ik weer naar boven om mijn mondkapje te halen.

Nja, ik loop zo wel mijn trappen... :+

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 11:55

Cer schreef:
Famke .. was die van #freedepiepel of #ikdoenietmeermee?

#friemelpiemel

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 11:56

rien10 schreef:
#friemelpiemel

Nou ja het ligt er een beetje aan hoe of wat, maar daar ben ik op zich niet perse op tegen.. :')

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 11:57

Ze heeft iig weer wat aandacht

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 11:57

besita schreef:
veerledec schreef:
België kon ook alle grensovergangen controleren vorig jaar, dus die hebben kennelijk ook overcapaciteit. En de avondklok daar was alleen in de steden/bepaalde gebieden volgens mij?

Antwerpen is daar eerst mee begonnen
Later Brussel en nu heel het land waarbij Vlaanderen op 24 uur de avondklok heeft en Brussel en Wallonie om 22 uur :+

Dat wist ik dus niet, thanks. Best cruciale info om rekening te houden (al kom je met kleine kinderen sowieso niet na 24u thuis :D).

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 12:06

Cer _O-

Ik houd me aan de regels en zal dat ook doen als er een avondklok is. We weten allemaal waarom we het doen, want verhalen lezen als extra koelunits plaatsen, omdat we de overledenen niet meer kwijt kunnen, is met recht iets uit een horror verhaal.

Maar dat wil niet zeggen dat het me momenteel niet in de koude kleren gaat zitten. Ik vind deze lockdown (en ja, het is een milde lockdown vergeleken met bla bla bla) me zwaar vallen. Essentieel beroep op locatie, dus daar aan het werk. De dagen thuis onderwijs geven aan de mini's. Ik ben gewoon zó moe. Nu is er de afgelopeb jaren ook geboeg gebeurd (beide ouders overleden, gescheiden, verhuist, co-ouderschap) en heeft dat zich vast ook opgestapeld, maar dan helpen de maatregelen van de covid bestrijding daar niet bij.

Wat ik daarmee wil zeggen, soms is online klagen echt niet zo erg. Er wordt meestal niet mee bedoelt dat andere dingen minder erg zijn. Dat iemand niet meevoelt met de zorgmedewerkers of met mensen die een geliefde verloren. Het wil ook niet zeggen dat iemand zich niet aan de maatregelen houdt. We hoeven geen wedstrijdje te houden wie zich het beste aan de maatregelen houdt. Welk land het braafste jongentje (of meisje) van de klas is. Iedereen zit in hetzelfde schuitje, ieder land pakt het op eigen manier aan en ieder mens ervaart het op zijn eigen manier.

Adem in, adem uit en let it go.