Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-21 23:32

Cookies schreef:
De Noorse "Willem Engel" is vorige week overleden aan corona. Corona bestond niet, dus hij wilde niet naar de dokter toen ie ziek werd. Hij is thuis overleden. Wel heeft ie in de week dat ie ziek was nog wat bijeenkomsten gehad en daar zijn ook weer mensen besmet en ook overleden. Die wilden ook niet naar de dokter/ziekenhuis.

Heb je hier een link van ?

En ja, die corona-voorstander bubbels zijn er net zo goed op socialmedia.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 23:42

Karl66 schreef:
Ik kom niet zoveel op de sociale media, maar bestaan daar dan de maatregelen zijn goed bubbels, waar actief gepromoot wordt dat er maatregelen moeten zijn?

Dat er anti maatregelen bubbels zijn, dat is wel bekend, maar ik wist niet dat ze ook pro maatregelen bestonden. De praktijk is over het algemeen namelijk dat mensen niet samenkomen omdat ze gezamenlijk voor de bestaande maatregelen zijn, dat is ook niet nodig, want ze zijn er al en er is dus geen reden om in actie te komen. Maar dat mensen wel samenkomen omdat ze ergens tegens zijn of omdat ze juist iets willen bereiken, dan is er namelijk wel een reden om in actie te komen.

Als je wat op FB gaat rondsnorren kom je onder de nieuwskoppen m.b.t de versoepelingen zat reacties van mensem tegem waarin "veel te vroeg", "nu lopen de besmettingen weer op", "moeten ze niet doen", etc de boventoon voeren.

Of die mensen eigen pagina's en groepen hebben weet ik niet.

Anoniem

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 07:21

Haha en wat dacht je van "1.5 meter!" comments onder foto's als mensen dicht op elkaar staan :')

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 08:45

Ik denk dat het vooral is wat jou opvalt. Ik heb steeds het idee dat de commentaren vooral negatief zijn, anti coronamaatregelen, zeg maar. Nu eens even geteld en van de 17 commentaren zijn er 5 negatief, 3 positief en de rest neutraal.
Laatst bijgewerkt door nynke55 op 21-04-21 08:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 08:49

Lees een tijdje mee. Maar ik snap iets niet. Iedereen is toch anti-corona? Of ben je voor Corona?

Ah een paar posts terug lees ik iets over coronavoorstanders. Dus er zijn mensen die daadwerkelijk voor Corona zijn. Dus die als het ware graag Corona willen hebben. En er zijn mensen die geen corona willen hebben. Denk dat de laatste groep het grootste is.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 08:57

ik bedoelde anticorona maatregelen, ik heb het even gewijzigd, sorry dat ik niet duidelijk was.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 09:26

Relaxed schreef:
Haha en wat dacht je van "1.5 meter!" comments onder foto's als mensen dicht op elkaar staan :')

Bij mijn ouders in de straat woont er eentje... kom je haar tegen begint ze al luid anderhalve meter te gillen...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 09:27

purny schreef:
Relaxed schreef:

Bij mijn ouders in de straat woont er eentje... kom je haar tegen begint ze al luid anderhalve meter te gillen...

Van zulke mensen krijg ik altijd per direct de behoefte om eens flink te hoesten. :+

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 09:54

Wanneer mensen in Angst zijn, zou ik persoonlijk geen plezier erin zien om dit belachelijk te maken of te vergroten.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 09:56

Dinopino schreef:
Wanneer mensen in Angst zijn, zou ik persoonlijk geen plezier erin zien om dit belachelijk te maken of te vergroten.

Dan houdt ze zelf maar afstand of dan blijft ze binnen. Als ik gewoon normaal rechtuit over de stoep loop en iemand begint te gillen dan ben je niet goed snik. :+

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 10:01

MarlindeRooz schreef:
Dinopino schreef:

Dan houdt ze zelf maar afstand of dan blijft ze binnen. Als ik gewoon normaal rechtuit over de stoep loop en iemand begint te gillen dan ben je niet goed snik. :+

Inderdaad. De beperkingen zijn al zwaar en erg genoeg zonder dat gegil erbij.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 10:05

Moet zeggen dat de laatste weken werken in de horeca mij echt verbitterd heeft. Wij krijgen extra regels van de BOA's zoals geen afvalbakken neerzetten en mensen mogen dienbladen/puntzakhouders niet meenemen. Om zo te zorgen dat mensen niets extra naar ons toe lopen. Wat er dus gebeurt is dat mensen 3x naar de auto moeten lopen omdat ze anders al het eten niet meekrijgen. Dus ze komen dan 3x terug in plaats van 1. :roll:

Ik werk door ziekte maar 3,5 uur. Maar daarin afgelopen zaterdag al zeker 5x een discussie gehad met mensen die vonden dat zij WEL het recht hadden om de puntzakhouders mee te nemen. Terwijl wij bij uitgifte aangeven dat het niet mag. Ze gaan er gewoon tegenin en fel ook. Alsof ik dat bedacht heb. Het is niet dat we al een boete van 4000 euro hebben gehad dat we daarom zo streng er op zijn. :roll:

Mensen snappen niet hoeveel 4000 euro is voor en kleine ondernemer. Want zelfs als ik zeg dat dat de consequentie is blijven mensen drammen dat ze het mee willen nemen.

En de grap is, het zijn meestal mensen in de leeftijd 40-55. Ik verheug me straks weer op de terrassen. Kan ik weer de hele tijd bezig zijn met mensen corrigeren als ze met tafels gaan schuiven. Want de BOA's staan helaas bij ons op het plein te surveilleren om te kijken of wij ons wel aan de regels houden.

Van mij mogen die regels er wel af. Ik ben er klaar mee.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 10:16

Ik begrijp ook echt niet waarom de uitbaters worden beboet en niet gewoon de mensen die zich er niet aan houden.
Je ziet idd elke keer die discussie met mensen of met Corona ontkennende mensen, dat is toch geen werken :?

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-21 10:17

Marlinde het is puur willekeur die coronacoaches/boa's.. hier eigenlijk bij alle zaken die ik ken mogelijkheid tot meenemen van een dienblad, zelfs incl bestek etc.

Toevallig niet het bericht gelezen over de ondernemer die stoelen verkocht? :
Afbeelding

Hier op het dorp vorige week controle gehad, werd gezegd dat er NIKS buiten mag staan, (winkels én horeca) dus geen reclame borden, geen rekken met kleding, niks, want dat nodigt te veel uit..
Daarnaast gaan de meeste winkeliers hier tegen de regels in, mensen mogen binnenlopen en dan schrijven ze wel een reservatie op. (Logisch ook, aangezien het hier normaal draait op toeristen, die gaan niet reserveren, snappen dat niet..)
Een dag later stond alles weer buiten en liepen er andere coaches, werd er niks van gezegd :+
Echt belachelijk, hou één richtlijn aan, het is niet gek dat ze niet serieus worden genomen met alle willekeur.
Er zitten hier ook dagelijks bij diverse cafés gewoon mensen binnen te drinken - coaches/boa's kijken erop, en lopen weer door..

Ik ben iniedergeval voorzichtig blij met de kruimel die de horeca nu krijgt toegeworpen.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 10:21

In principe helpt iedereen eraan mee om de angst in stand te houden.In het begin waren er hier en ook in Nederland echt zwaar gefrustreerd, wanneer deze zich nicht aan de afstand houden. Psychologisch is het heel natuurlijk dat mensen super angstig zijn. Elke dag wordt je eraan herinnert dat de Titanic aan het zinken is. De ziekenhuizen liggen vol en de mensen kunnen het niet meer aan. Dat mensen die het psychisch misschien al moeilijk hebben, doordraaien is alleen maar logisch. Elk normaal denkend Mens begrijpt dat elke dag laten weten dat we een vreselijke pandemie hebben en er duizenden sterven of gaan sterven, angst opwekt.

Verder voor degene die het ook nog interesseert: Jaren geleden hadden de chinezen een ander soort foltermethode bedacht. Ditmaal niet fysiek maar psychologisch. Ze waren aardig tegen hun koreaanse gevangenen. Ze vroegen zo heel vriendschappelijk wat er misschien niet zo goed was in Korea. dit moesten ze dan elke dag weer herhalen en uiteindelijk werd het hun elke dag via luidsprekers verteld wat er allemaal zo slecht is aan korea. Intussen kregen ze allerlei maatregelen die niet logisch waren. Ze mocht dit wel en iets anders helemaal niet. Daar zat geen logica in en op den duur hadden ze het idee dat ze helemaal gek waren. Dat was ook de bedoeling. Enige overeenkomsten kun je ook duidelijke herkennen, met de maatregelen. Er heeft vanaf het begin bewust nooit een logica ingezeten. Er werd ons verteld dat mondkapjes niet werken, en in Nederland mocht je niet eens mondkapjes dragen die werkten. Heel veel maatregelen houden je bezig met de zin of de onzin ervan te vinden.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 10:23

Ja en dan fiets ik gisteren langs een pizzaria in dezelfde stad en die gasten stonden gewoon buiten te eten met bord en al. Vind ik toch een ander kaliber dan een dienblad. :+

Er zit hier sowieso een grote uitbater op het drukke plein. Die heeft meerdere zaken en die komt overal mee weg. Bijvoorbeeld het terras zo uitzetten dat de doorgang vol is. En daar zegt niemand wat van tot mensen er over klagen. Echt vriendjespolitiek. Want daar mogen mensen wel gewoon op het terras staan eten blijkbaar. Terwijl voor hun die boete echt een lachtertje zou zijn.

Snap het ook wel want ze verkopen hele lekkere broodjes, zou me daar ook wel voor laten omkopen. :))
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 21-04-21 10:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-21 10:23

Dinopino, jij woont in DE toch?
Ik had afgelopen week Duitsers aan de kassa, zonder mondkap en ook zonder afstand, die meneer vertelde dat ze, omdat ze geënt zijn, zich niet meer aan de regels hoeven te houden, dus ook geen quarantaine/test bij bezoek aan buitenland.. ik kon het nergens vinden op de Duitse sites, jij enig idee?

Ik vind het overigens allang prima, blij dat ze er zijn zodat we nog iets aan omzet kunnen draaien

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 10:23

Dinopino schreef:
Lees een tijdje mee. Maar ik snap iets niet. Iedereen is toch anti-corona? Of ben je voor Corona?

Ah een paar posts terug lees ik iets over coronavoorstanders. Dus er zijn mensen die daadwerkelijk voor Corona zijn. Dus die als het ware graag Corona willen hebben. En er zijn mensen die geen corona willen hebben. Denk dat de laatste groep het grootste is.

Nee hoor, ik ben niet anti-corona. Ook niet dat ik voor corona ben, dat ook weer niet. Maar anti-corona gaat wel heel ver. Ik heb een soort van neutrale verstandhouding met corona.
Ik ben wel anti-Covid-19. En anti-SARS en en anti-MERS. Ik kies ervoor mijn antipatie te richten op slechts enkele familieleden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 10:32

De overheden beschuldigen van psychologische oorlogvoering veranderd niets aan de Corona bestrijding.
Mensen zijn niet collectief bang want anders waren de cijfers allang gereduceerd tot nul. Mensen waren in het begin super voorzichtig en dat is heel iets anders dan bang. En daarbij, angst heeft een functie, het behoed je tegen stomme dingen doen.
Marlinde , je baas kan simpel van karton meeneem borden maken voor de puntzakken patat. Kost bijna niets en levert geen boete op want mensen kunnen het meenemen.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 10:32

Dimphyl schreef:
Cookies schreef:
De Noorse "Willem Engel" is vorige week overleden aan corona. Corona bestond niet, dus hij wilde niet naar de dokter toen ie ziek werd. Hij is thuis overleden. Wel heeft ie in de week dat ie ziek was nog wat bijeenkomsten gehad en daar zijn ook weer mensen besmet en ook overleden. Die wilden ook niet naar de dokter/ziekenhuis.

Ik heb alleen de Noorse links, weet niet of je dat kunt lezen?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 10:33

Moet lukken met Google translate.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 10:34

Dimphyl schreef:
Cookies schreef:

https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210415_93795863

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 10:39

Ah dank je Bigone. Ik wilde eigenlijk zeggen, doe zelf je onderzoek. (Maar dat is een beetje flauw) :D

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-21 11:30

Die van nieuwsblad had ik gevonden, ik doel meer op het "Noorse Willem engel" gedeelte, ik zie namelijk nergens dat deze man demonstrant was of een stichting had, alleen dat hij een paar feestjes had gegeven.
Overigens, Willem engel mag van mij ook prima op die manier gaan hoor :+

Hier oma van vriend positief getest, maar is al weer helemaal beter. Die was paniekerig dat ze misschien in quarantaine moest en ging dus vóór haar test nog even flink boodschappen doen _O-
Collega ook positief getest, haar vriend moest testen voor werk (was niet ziek) en bleek positief, zij daarna getest en dus ook positief. Zijn dus beiden totaal niet ziek, geen snotneus of hoest of wat dan ook.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 11:49

Dimphyl schreef:
. Die was paniekerig dat ze misschien in quarantaine moest en ging dus vóór haar test nog even flink boodschappen doen _O-

Waarom lach je daarom?

Precies dit soort acties maakt het voor mij zo riskant om boodschappen te doen.
En precies dit soort acties maken dat ik dus ook angst heb om me in het openbaar te begeven.

Ik vind een oma die in de stress schiet niet om te lachen.
Ik vind iemand die besmet en wel boodschappen gaat doen niet om te lachen.

Ik vind iemand die dat zo grappig vind dat ze erom lacht écht erg onprettig.

Had verdorie gewoon even boodschappen vóór haar gedaan.
Aardiger voor oma.
En socialer naar de maatschappij.