De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 21:17

luxx schreef:
Macron spreekt:Frankrijk alle scholen dicht

Wat is je bron?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 21:17

cursebreaker schreef:
Nederland kan toch echt niet achter blijven nu. Land na land neemt drastische maatregelen nu.

Nederland moet gewoon overruled gaan worden door de EU. Deze halfbakken aanpak slaat nergens op.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 21:18

Nee, uni Tilburg echt alles geschrapt ook mijn tentamens..

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 21:18

cursebreaker schreef:
Nederland kan toch echt niet achter blijven nu. Land na land neemt drastische maatregelen. Ben echt heel benieuwd wat Rutte gaat antwoorden op de vele (en vaak dezelfde) gestelde vragen tijdens het debat.

Ja daar ben i ook benieuwd naar, ik ben aan het wachten tot rutte aan de beurt is, maar dat duurt nog wel ff denk

Overigens denk ik dat morgen nieuwe maatregelen komen. maar dat ze vandaag hebben uitgezongen voor nog 1 dag. Dat is wat mijn gevoel zegt.

Photograph

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 21:19

Ik was in de Jumbo en daar was alle wc papier op

luxx

Nou, Frankrijk pakt het allemaal wat duidelijker aan hoor, ze beloven ww te betalen voor mensen die hierdoor thuis komen te zitten, bedrijven te gaan helpen. Ze pakken echt door... Zat net de tweede kamer in te gluren maar daar zitten ze echt maar te tutten in vergelijking hierbij

PSvanLot

Arabesk schreef:
cursebreaker schreef:
Nederland kan toch echt niet achter blijven nu. Land na land neemt drastische maatregelen nu.

Nederland moet gewoon overruled gaan worden door de EU. Deze halfbakken aanpak slaat nergens op.

Vanuit de kamer wordt momenteel in het overleg erg grote druk op de maatregelen gelegd.

Het gaat vooral over onderwijs en de IC/zorg.

magda_90

Mijn vriend is nu ook in afwachting wat het HVH-L gaat doen. Als docent zijnde is het ook wel spannend.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 12-03-20 21:21, in het totaal 3 keer bewerkt

cursebreaker

Arabesk schreef:
cursebreaker schreef:

True. Ik kan me goed voorstellen dat andere landen ondertussen wel moe worden van de Nederlandse overheid. Ik snap gedeeltelijk wel dat elk land z'n eigen beslissingen wil en moet kunnen maken, maar uiteindelijk moet er toch wel enige saamhorigheid zijn qua aanpak binnen de EU (want uiteindelijk is het niet alleen een situatie die je in eigen land hebt, maar ook iets wat met aangrenzende landen samenvalt oa) en uiteindelijk ook wereldwijd.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 12-03-20 21:20, in het totaal 1 keer bewerkt

zonnebloem18

Whale schreef:
Cookies schreef:
[ [url=m/ZbOy33.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mocht het echt uit de hand lopen is dit ook nog een optie.

Tijd om te gaan leren haken.

Mocht je onverhoopt verplicht thuis komen te zitten heb je tijd genoeg.

Popstra

Blussem schreef:
Naast alle nadelen en negatieve tijd zou ook goed zijn om te kijken naar de positieve kanten.

1. Veel kortere wachttijden in pretparken
2. Sommige mensen hebben geluk dat genieten van extra vrije tijd, mogelijkheid om thuis te mogen werken of minder druk hebben op het werk.
3. Bepaalde groepen zitten te springen op werk waardoor verbouwing mogelijk goedkoper is.
4. Brandstof is stukken goedkoper.
5. Vakanties zijn mogelijk goedkoper op dit moment met gebrek aan vraag.
6. Aandelen zakken goede laag, mogelijk het juiste moment om in te stappen.

Heeft iemand nog meer tips?
pak er je voordeel mee zou ik zeggen :roll:

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 21:20

Net in de AH geweest, alleen het broodschap was leeg maar voor deze tijd niet raar natuurlijk.

Terwijl we hier wel 1 coronageval hadden 6 maart.

luxx

PSvanLot schreef:
luxx schreef:

Wat is je bron?

Zit ernaar te kijken op tf1

moonsparkle

Heb een het idee dat heel veel Kamerleden dezelfde mening hebben qua de scholen, maar ik vindt het vooral zorgelijk dat het overkomt of ook niemand weet of we het aan kunnen qua zorg (apparatuur, bedden, personeel)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 21:21

PSvanLot schreef:
luxx schreef:

Wat is je bron?

Live persconferentie

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 21:22

PSvanLot schreef:
Gini schreef:
Zouden ze niet juist zo weinig mogelijk man aan het bed willen hebben? Ach ja, ik weet het ook niet, als ze vrijwilligers nodig hebben, zullen ze wel oproepen doen.

Er liggen niet alleen zieke mensen in bed, ook hulpbehoevende. Waar ik woon zijn er in de verzorgingstehuizen veel vrijwilligers die een handje uitsteken om het zorgpersoneel te verlichten.

:j eens. Roep om extra middelen in de zorg leveren weinig op maar dit soort zaken laat maar weer eens zien hoe belangrijk de gehele zorg is met alle hulp behoevende. Niet alleen door corona maar structureel kunnen er echt overal handjes gebruikt worden. Van gehandicaptenzorg, bejaarden zorg, psychiatrie en ziekenhuizen. Staken is geen optie, ziek melden is geen optie. Nu niet maar daarvoor ook niet. Dus als er mensen zijn die overwegen om vrijwilligers werk te doen, echt top!

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 21:23

Ladybird schreef:
cursebreaker schreef:
Nederland kan toch echt niet achter blijven nu. Land na land neemt drastische maatregelen. Ben echt heel benieuwd wat Rutte gaat antwoorden op de vele (en vaak dezelfde) gestelde vragen tijdens het debat.

Ja daar ben i ook benieuwd naar, ik ben aan het wachten tot rutte aan de beurt is, maar dat duurt nog wel ff denk

Overigens denk ik dat morgen nieuwe maatregelen komen. maar dat ze vandaag hebben uitgezongen voor nog 1 dag. Dat is wat mijn gevoel zegt.

Dat denk ik ook, denk niet dat het er zondagavond nog hetzelfde uitziet qua maatregelen als vandaag. ;)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 21:23

moonsparkle schreef:
Heb een het idee dat heel veel Kamerleden dezelfde mening hebben qua de scholen, maar ik vindt het vooral zorgelijk dat het overkomt of ook niemand weet of we het aan kunnen qua zorg (apparatuur, bedden, personeel)

Maar dat is ook niet gek dat ze niet weten of ze het aan gaan kunnen. Dat is koffiedik kijken omdat je het verloop van het virus (voor Nederland) niet weet.
Er zijn natuurlijk wel verwachtingen, daarom is er ook de angst.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 21:24

luxx schreef:
PSvanLot schreef:
Wat is je bron?

Zit ernaar te kijken op tf1

Top! Dankjewel.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 21:25

Ik erger mij echt groen en geel aan alle kortpittige Gerda's op Facebook, Rutte krijgt een hoop bagger over zich heen. "Belachelijk dat de scholen niet sluiten. Ik hou mijn kinderen zelf wel thuis blabla".

Puntje bij paaltje zitten deze lui waarschijnlijk wel dit weekend bij mij in het hotel waar ze met 200 man aan het ontbijt zitten :+ stelletje hypocrieten.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 21:25

Wij waren even naar Lidl, men kocht massaal karren vol wcpapier en flessen water := Maar geen lege schappen. Heb zelf pas de vriezer leeg en schoon gemaakt dus die zit nu weer vol. Verder normale voorraad ingekocht en dat is wel prima zo.
Hamsteren lijkt me niet nodig verder en eet toch echt liever verse groenten/producten ipv blikvoer :D

Oscar
Forumcoƶrdinator

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 21:26

Flessen water??? Ik kan de link niet helemaal leggen, wat heb ik gemist?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 21:26

PSvanLot schreef:
Ik vind het waardeloos dat je in deze tijd durft te vragen om meer loon in het onderwijs terwijl de zorg zich tien slagen in de rondte werkt.

Als het uit het niets zou komen zou ik dat ook vinden, maar het onderwijs bepleit allang een veel betere aanpak voor het lerarentekort en al jaren wordt er alles verzonnen om maar niks echt te doen. Dan nu inspelen op hoe ontzettend belangrijk het onderwijs is voelt cynisch. Vanuit POinActie kan ik me de verontwaardiging goed begrijpen.

Overigens, de zorg verdient ook meer respect en structureel onderhoud. Veel meer.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 21:27

N0a schreef:
Ik erger mij echt groen en geel aan alle kortpittige Gerda's op Facebook, Rutte krijgt een hoop bagger over zich heen. "Belachelijk dat de scholen niet sluiten. Ik hou mijn kinderen zelf wel thuis blabla".

Puntje bij paaltje zitten deze lui waarschijnlijk wel dit weekend bij mij in het hotel waar ze met 200 man aan het ontbijt zitten :+ stelletje hypocrieten.

Komt over of je al die mensen kent?

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 21:27

Oscar schreef:
Flessen water??? Ik kan de link niet helemaal leggen, wat heb ik gemist?

Ja die snap ik ook nog niet zo goed :') Er komt toch gewoon water uit de kraan?