Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Libiris

Berichten: 1672
Geregistreerd: 07-05-05
Woonplaats: Groesbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 11:37

PoelieWoelie schreef:
Hoi! Sorry dat ik hier zomaar even kom binnenvallen, maar ik heb een vraag en als iemand het weet dan zijn jullie het :D

Ik ga altijd naar de nagelsalon maar door omstandigheden is deze nu even gesloten. Ik deed soms mijn nagels met lak van AliExpress, maar kreeg daar altijd jeuk door aan mijn vingers. Precies zoals het probleem hierboven op de pagina. Dus ik dacht; AliExpress is troep :+ Gisteren heb ik daarom een paar flesjes Pink Gellac gehaald, een primer, een kleurtje en een topcoat. De lamp had ik nog.

ik ben heel tevreden over het resultaat, maar wéér krijg ik jeuk aan mijn vingers. Bij de salon heb ik dat nauwelijks, maar nu ik het zelf doe wel weer. Ik heb het gevoel dat het aan de lamp ligt, die komt dus ook van AliExpress.

Nu had ik iets gelezen over dat je allergisch kunt zijn voor een stof in de lak, en dat de lak soms niet goed droogt door een verkeerde lamp. Zou dit het kunnen zijn?

En welke lamp kunnen jullie mij eventueel aanraden? Is die van Pink Gellac goed? Ik wil er niet teveel geld aan uitgeven omdat ik het alleen gebruik als mijn salon een keer niet kan.. Of als iemand een mooie tweedehands heeft..? :)

Alvast heel erg bedankt!


denk niet dat het aan de lamp ligt, maar aan een stofje in de lak mss
Maar het kan ook de cleanser zijn of de alcohol.
Waarschijnlijk kom jij ook meer met producten in aanraking met jouw huid dan de nagelstyliste
Het ligt ook niet vanzelfsprekend aan de lak omdat het van Ali is..
ik heb ook een paar kleurtjes van Ali en daar heeft niemand ooit last van gehad en ik ook niet... maar een allergie kan je wel opbouwen
Ik heb wel een allergie gehad met een cleanser van een NL merk, dus deze gebruik ik niet meer

ik heb lampen van Ali en bol en ben er zeer tevreden mee, zeker gezien de prijs:-) tot nu toe werkt het allemaal super

c_alsemgeest

Berichten: 20870
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 17:15

Hoeveel watt is de grote PG lamp eigenlijk?
En hoeveel Watt hebben jullie als jullie andere lampen hebben?

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 17:42

Ik heb een carma lamp, die is 96 watt. Heeft ook een low heat functie. Heel fijn! Want de biab wil nog wel eens branden.

De PG lampen hebben een heel laag watt.
De grote lamp 12W en de kleine lamp 7W.
En ze zijn best prijzig. Voor die prijzen kun je echt betere lampen kopen. Zoals die van carma of kiki london (zijn volgens mij dezelfde lampen. Die van kiki is goedkoper)
Laatst bijgewerkt door Nessa op 13-05-22 17:44, in het totaal 2 keer bewerkt

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 17:43

Die van PG is niet zo goed om allerlei soorten gellak mee uit te harden van wat ik heb gelezen, en aantal lakjes vielen mij ook erg tegen (kleurverlies in de zon) dus ben daar mee gestopt.

Ik ben voor het start pakket van shellac4u gegaan ook omdat ze voordeel sets ook hebben waar je ook je base en topcoat in mag doen en niet alleen kleurtjes.
En die hard tot nu toe alle merken goed uit.
Maar lees idd hier vaak ook van alie.
De sunuv official store schijnt heel goed te zijn. :j

PoelieWoelie

Berichten: 4717
Geregistreerd: 08-12-04

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 11:21

Bedankt voor de antwoorden! Ik heb het nu een paar keer geprobeerd en de jeuk is niet meer zo heftig als de eerste keer en trekt binnen een dag weg. Ik kijk het eerst nog even aan dan.

paddraigh
Berichten: 3697
Geregistreerd: 10-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 12:26

Zit alweer een weekje maar vind de kleur fantastisch
Ik gebruik de long en strong van pns en de kleur varieert mbt merk.
Afbeelding

Emoreoa
Berichten: 219
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 14:46

Rivendell schreef:
@namiro het is jelly polish
@Emoreoa. Allergie wordt opgebouwd. Kan voor een product dat je al jaren gebruikt. Hoeft niet eens zo te zijn dat je de nagelriemen raakt.
Het lijkt alsof de builder gel de veroorzaker is. Bij mij begon het met rubberbase. Daarna ging mijn huid op meer producten reageren.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik al een contact allergie had (schoonmaakmiddelen, gras, hooi, wolvet (lanoline).
Heb 15 jaar acryl nagels gehad zonder problemen. Het begon met de rubberbase.
Ik kan alleen nog bepaalde producten gebruiken van bepaalde merken.


Hi, vraagje: Welke merken gebruik jij?

De huid rondom mijn nagels is gelukkig weer wat rustiger dus wil binnenkort graag weer beginnen.
Alleen niet voor dat ik betere producten heb. Dit wil ik echt niet nog een keer namelijk..

Rivendell

Berichten: 6884
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 21:47

@Emoreoa ik gebruikte de gel van proline. Nu heb ik alleen tips met gel lijm. Moet even kijken welk merk dat is.
Qua lak heb ik semilac, halo en proline

pluisje88

Berichten: 8184
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 15:39

Vorige week voor het eerst sinds heel lang weer mn nagels gedaan. Door tijdgebrek is het er eigenlijk niet van gekomen. Ik blijf het jammer vinden dat je bij pink je nagels zo kapot moet bufferen. Je nagels gaan er echt kapot van. Zo zonde. Kan dat niet anders?

Ik ben peel off gaan gebruiken omdat gewone base ook niet genoeg hecht aan de toppen zodat die er nog wel eens regelmatig af knapte en dan m’n nagels mee kapot trok. Weken is niet mijn ding. Misschien moet ik toch maar eens verder rondkijken naar andere merken ofzo en toch maar gaan frezen. Vind ik een beetje spannend moet ik zeggen

Celiien

Berichten: 13269
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 16:44

kapot bufferen? daar heb ik geen last van.

ik moet zeggen ik gebruik de primer en nail bond van een ander merk en de rubberbase van PG. werkt perfect en ik frees nooit tot op de nagel. Ik hou er altijd een klein laagje rubberbase op zodat je de nagel niet raakt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42092
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 17:15

Ik buffer ook niet kapot, eigenlijk maar minimaal, en bij mij blijft de lak perfect zitten.

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 17:23

Tape bond van vyctoria vynn gebruik ik en dan rubberbase.
Maar ik vijl idd alleen een laagje eraf en evt wat er los zit.
Gewoon met handvijl trouwens.
En dan eens is de zoveel tijd wel een keer alles eraf weken.

c_alsemgeest

Berichten: 20870
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 19:47

Ik had een mislukking :')
Ik had hele schattige bloemen en bloemblaadjes, zat er mooi op, maar tijdens het uitharden op gaan bollen... heb ik normaal niet met deze "stickers".
Het resultaat?

Een soort 3D bloemen _O-
Afbeelding

Ga het er weer afhalen, maar daar had ik gister even geen zin in :+

Rivendell

Berichten: 6884
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 23:09

pluisje88 schreef:
Vorige week voor het eerst sinds heel lang weer mn nagels gedaan. Door tijdgebrek is het er eigenlijk niet van gekomen. Ik blijf het jammer vinden dat je bij pink je nagels zo kapot moet bufferen. Je nagels gaan er echt kapot van. Zo zonde. Kan dat niet anders?

Ik ben peel off gaan gebruiken omdat gewone base ook niet genoeg hecht aan de toppen zodat die er nog wel eens regelmatig af knapte en dan m’n nagels mee kapot trok. Weken is niet mijn ding. Misschien moet ik toch maar eens verder rondkijken naar andere merken ofzo en toch maar gaan frezen. Vind ik een beetje spannend moet ik zeggen



Dikkere laag buildergel eronder. Vijlen tot de kleur weg is en eventueel gel die los zit.
Je moet vijlen ook echt met geduld doen

Sure_lee

Berichten: 10452
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 07:16

Ik heb daar geen last van hoor. Want je zegt dat je sinds heel lang je nagels weer hebt gedaan. Dus neem aan dat er dan geen oude laag op zat?

Ik hoef echt allen maar heel lichtjes met een buffer blokje er overheen te gaan en goed te ontvetten daarna. Pg blijft bij mij echt weken witten als ik er niets aan doe. Maar ik doe het meestal wel iedere 2 weken. Als ik het eraf heb gevijld zijn ze soms een dagje kaal omdat ik dan geen tijd heb om het erop te doen. Maar ook dan zien ze er niet beschadigd uit hoor. Ik gebruik alles van PG behalve de ontvetter.

c_alsemgeest

Berichten: 20870
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 07:27

Sure_lee schreef:
Ik heb daar geen last van hoor. Want je zegt dat je sinds heel lang je nagels weer hebt gedaan. Dus neem aan dat er dan geen oude laag op zat?

Ik hoef echt allen maar heel lichtjes met een buffer blokje er overheen te gaan en goed te ontvetten daarna. Pg blijft bij mij echt weken witten als ik er niets aan doe. Maar ik doe het meestal wel iedere 2 weken. Als ik het eraf heb gevijld zijn ze soms een dagje kaal omdat ik dan geen tijd heb om het erop te doen. Maar ook dan zien ze er niet beschadigd uit hoor. Ik gebruik alles van PG behalve de ontvetter.

voor mij dezelfde ervaring. Maar ik weet ook wel dat mijn eigen nagels heel makkelijk en hard zijn en extreem snel groeien. Ik heb ook nooit dat ik mijn nagels kapot vijl, dan vijl je imo te ver door.
(wat je dan inderdaad kan oplossen met een dikkere laag er onder). Maar over het algemeen haal ik het er ook altijd helemaal af elke keer. Omdat ik dan echt een flinke uitgroei heb, dat blijf je vaak lichtjes zien als ik een laag builder/base laat zitten.
Vijlen, laatste beetje weken. En dan mijn nagels en nagelriemen goed verzorgen, vaak laat ik ze dan ook even een dag of 2 zonder lak.

Sure_lee

Berichten: 10452
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 07:30

Ik ben dinsdag trouwens weer eens losgegaan met de action glitters :+
Afbeelding

Afbeelding

c_alsemgeest

Berichten: 20870
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 07:32

heel erg leuk!

Ik heb nog even aan het bedenken wat ik op mijn ringvinger ga doen na het verwijderen van mijn mislukte bloemen :') Of ik doe er nu gewoon gelukte bloemen op :+

Sure_lee

Berichten: 10452
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 08:03

Ik vind die bloemetjes wel leuk hoor..... gelukt dan!

Rivendell

Berichten: 6884
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 13:08

Afbeelding

Hier ook glitters.
Action glitters zijn trouwens ook super

F_Orumster

Berichten: 15343
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 22:20

Bezig met een voorjaars kleurtje. Ping gelac dus vreselijk om mee te werken, zo dun mogelijk.

Afbeelding

Jildau

Berichten: 9445
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 22:39

Heeft iemand hier ervaring met een allergische reactie op gellak en dan niet op de handen?

Afbeelding

Ik word ongeveer eens per week zo wakker 's ochtends en heb dan de hele dag m'n mond in de brand staan. Tandvlees, tong en natuurlijk pijnlijke lippen. Verder heb ik steeds soort eczeem op m'n oogleden en hele schilferige lippen. Ik kan 3 juni terecht bij de dermatoloog maar ik ben ondertussen wat dingen aan het uitsluiten. Nu denk ik dat het mogelijk door de gellak komt want dit heb ik sinds kort thuis.

Ik lees hier altijd mee maar dacht misschien kan ik hier eens vragen naar ervaringen. Op internet vind ik vooral uitslag rondom de nagels maar nog geen gezwollen lippen.

fleurtjeuh
Berichten: 10487
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 22:45

Oef, je hoeft in ieder geval geen fillers neer te gebruiken! :oo #)
Ik kende ooit iemand de beweerde dat haar rode uitslag en erge acne op haar wangen en jukbeenderen kwam door haar nepnagels. Want als ze dan krabde dan werd het erger en nadat ze stopte ging de acne ook weg.
Verder heb ik geen idee. Rondom je nagels en op je handen is logischer want t zit meer in de buurt, maar als je zeer netjes lakt zou er technisch gezien niks op je handen moeten komen?
Dus ik heb geen idee of het van je nagels kan komen, maar ik wil je wel sterkte wensen!

Jildau

Berichten: 9445
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 23:43

Fleurtje dankjewel!

Ik hoop natuurlijk niet dat het nagellak is want had eindelijk een nieuwe hobby gevonden (en alles aangeschaft). En als het wel hierdoor komt hoop ik dat ik nog een ander merk kan vinden waar hetgeen ik allergisch voor ben niet in zit..

Maar even een vraagje voor als ik wel kan blijven lakken. Ik heb nooit moeite met gelnagels verwijderen want ik kan ze meestal gewoon in z'n geheel eraf trekken na ongeveer een week. Meestal valt er dan vanzelf één af en kan ik de rest er ook zo af peuteren. Wat gaat er dan verkeerd? Ik heb alles van Pink en doe vijlen, cleanser, prep booster, rubber base, kleurtje en dan topcoat. Soms ook na de base al topcoat want die base heeft mooie nude kleur. Maar eraf halen is een makkie en dat hoort niet als ik dat zo lees.

F_Orumster

Berichten: 15343
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 00:39

Oh my wat een reactie Jildou. Toevallig een ander wasmiddel waarmee je beddengoed oid wast?