Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SinneJ schreef:Mag ik hier ook meepraten over mijn loopband/fitness quarantaine sport poging? Ik wil ooit buiten gaan hardlopen, maar ik heb heel erg slechte enkels, deels door flexibele gewrichten, deels door mijn voetstand. Ik ben een tijd geleden loopschoenen gaan laten aanmeten in zo'n runner's lab en ik heb een loopband aangeschaft en het lukte om zonder last aan de slag te gaan voor mijn conditie. Heb toen ook een sporthorloge gekocht zodat ik in hartslagzones kon trainen, het hele pakket. Maarrr, zoals zo vaak, is dat project een stille dood gestorven na enkele dagen![]()
Nu met corona en wat extra zorgen doordat mijn vader ziek is, heb ik moeite met studeren; de stress zit in mijn lijf. En wat helpt daartegen? Juist: sporten.
Eergisteren mooie training op de band, zelfs wat korte sprintjes erbij (toegegeven in bepaalde hartslagzones kom ik er met snelwandelen, hehe) en ik stond gisteren kiplekker op. Ik dacht; niet te veel in een keer, rust is belangrijk, laat ik dag 2 iets helemaal anders doen. Dus ik op zoek naar mijn fitnessmatje op zolder (ja, nog zo'n succesvolle aankoop) en aan de slag met een full body work-out voor beginners op youtube. Heb wat meer gepauzeerd dan de bedoeling was. Ben verschillende keren bijna gestorven, maar ik heb de video afgemaakt. (nog 10 minuten op mijn matje blijven liggen daarna voor ik me naar de douche kon slepen).
En dan deze morgen...echt waar ik ben 24, maar ik voelde 80! PIJN
kon nauwelijks de trap af. Dus vandaag is een yoga/stretch dag geworden, speciaal met oefeningen voor spierpijn op je rustdag. Daarna kon ik zonder pijn wandelen, dus het hielp zeker wel.
Ik zal natuurlijk zien hoe ik morgen opsta, maar ik heb voor nu een 'recovery run' op de planning staan (jaja ik heb veel gegoogeld) die voor mij hoogstwaarschijnlijk bestaat uit 25min snelwandelen, dus dat zou geen probleem mogen zijn.
Conclusie; ik ben een pannenkoek en er is nog veel werk aan.
Hopelijk is het niet erg dat ik hier meepraat over loopbandlopen, vond niet echt een beter topic.
liespower94 schreef:Wat schrijf je leuk
Waar heb je de loopband staan in/om huis?
Memuska schreef:Hahahaha, ik kom er binnen twee weken op terug dan![]()
Ik ga mss straks ook gewoon even met de honden wandelen, alleen: de DA komt om de alpaca's en mini-c in cte enten en die heeft de gewoonte om te bellen dat hij "nu" onderweg is. Dus kan maar best in de buurt zijn. Hmpf.