Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Memuska

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 17:15

Ja, ik ben nu eigenlijk bij de kine voor m'n knie. Ik heb normaal oefeningen in de sportschool voor m'n rug en dan gaat het wel hoor, maar nu dat niet kan moet het maar even zo. Hopelijk lukt dat. :)

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 22:34

Dankjewel allemaal!

Memuska dat is veel professionele hulp, zal wel goed komen!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 22:50

SV, fijn dat je pap weer thuis is. Hoop voor jullie op een goed herstel!

Katharina, jeujjjj wat een tijd zeg. Erg knap!

Venthe, toevallig heb ik donderdag Suzanne Penn van Equilog gesproken, dealer van Polar horloges omdat ik problemen heb met mijn hartslagmeter (borstband). Zij zoekt naar een oplossing omdat polsmetingen inderdaad niet echt betrouwbaar zijn. Voorheen had ik ook iets met polsmeting en volgens dat ding was ik bijna dood %) :D .

Memuska, eet / drink je veel suikers? Daar kun je ook enorm last van in je benen krijgen.

Vandaag 1e Paasdag Sportdag. Vanmorgen 18,5 km hardlopen met manlief op de fiets ernaast en hond Nore erbij. Vanmiddag nog 33,5 km gefietst (normale sportfiets, geen racefiets) omdat het zulk heerlijk weer was {:} .

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 09:30

@ Gem: enkel suikers uit fruit. Nu heb ik de laatste week wel meer fruit gegeten (thuis - verveling -zie je...). Interessante theorie!
Goed gesport trouwens!

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 10:57

Net een nieuwe klokje besteld, Garmin Vivoactive 4S. Wit/roze.
Mijn oude Vivoactive HR is nog zo’n vierkante, zwart. Een luxe aankoop omdat de oude het nog goed doet, maar ik wilde een mooiere :j
Qua schermkwaliteit ben ik nog niet verwend, daarom geen Venu.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 11:56

Leuk!! Hopelijk is ie er snel :-)

Ik huppel gewoon rond met m'n Apple Watch, ik heb ook nog een Polar maar met die band vind ik het een gedoe (antiek model). Ik wil graag nog wel een nieuwe, maar die zou compatibel moeten zijn met hartslagmeting van het paard aangezien ik de endurance kant op wil gaan. Moet ik ook nog eens uitzoeken...

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 13:14

Ik was vanmorgen al om 8.15 uur op pad om te trailen. De eerste 5km dacht ik echt dat het niks ging worden. Moe en zware benen. Maar toen kwam ik op gang en gewoon 27km volgemaakt met 300hm, net onder de 6 min/km. Heel tevreden, vooral omdat mijn been geen pijn deed. Even afwachten of ik er nog reactie in krijg. Fingers crossed.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 13:24

Wow, weer super gedaan SV! Je hebt ook een heel mooie omgeving om in te lopen.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 13:33

Goed bezig! Wat een gave omgeving zeg. <3

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 17:09

Zo genieten elke keer van jouw verhalen & foto’s SV <3

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 17:17

Ik zou ook dolgraag in jouw omgeving willen lopen hoor! Ziet er ook schitterend uit.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 18:35

Stoere lucht

SV Ben blij dat je geen Strava hebt ik sta een keer in top 3 klassement...zal hooguit 1 dag duren maar maakt niet uit :)

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 19:00

Laat me weten als je ooit 'ns in de buurt bent SV! Of anderen natuurlijk. Gaan we een keer lekker 'n stukkie hardlopen :) Het enige 'nadeel' van onze mooie bossen, is dat het ook wel heel technisch is en dat zo veel energie en tijd kost! Ik was elke keer zo moe terwijl ik 2 uur deed over iets van 15 km, al dan niet langer. Liep ik gister 15km over makkelijke, vlakke paden langs het meer in anderhalf uur en dat voelde echt hartstikke prima! Dacht dat m'n conditie zo 3x niks was, maar het is dus gewoon echt het technische van het bos. Wel 'n goeie ego boost :+

Ik checkte even onze strava groep, en heb vorige week de meeste hoogtemeters gelopen. Niet verkeerd! Maar goed dat Greetje niet in onze groep zit he Tita, dan zijn we allemaal dik verslagen vanaf dag 1 :))

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 20:35

Wat een leuk paardje Memuska, heerlijk zo samen aan de wandel.

Katharina, wat een prestatie, wat een knappe tijd en wat leuk zo'n virtuele race.

Leuke foto's zoals altijd SV! Wat fijn dat je vader weer thuis is, maar wat heeft hij (En jullie) dan al een lange weg afgelegd, hopelijk kunnen ze snel iets aan zijn hartklep doen. Heftig hoor 40x in een jaar in het zkh.. Sterkte!

En wat een mooi cadeau heb je jezelf gegeven Morris, in deze tijd moet je ook gewoon goed voor jezelf zorgen en dingen doen waar je blij van wordt. Ik zou er ook blij van worden, heb er nu eentje van Samsung, gekocht voor sport en de looks, maar nu ik meer loop wil ik eigenlijk een betere.. Maar voor nu is het prima. Hopelijk heb je hem snel en kun je er lekker van gaan genieten.

Ik heb het even niet meer op mijn netvlies, maar wat goed dat je nu weer professionele hulp zoekt bij het sporten, misschien kun je online wat rugoefeningen vinden/doen. Al is het met begeleiding uiteraard beter. Iemand die mee kijkt en corrigeert wanneer nodig. Heftig hoor om met je paard achterover te vallen.

Sorry, wat mensen overgeslagen, maar ik kan mobiel niet zoveel teruglezen, nou ja lezen wel, maar dan moet ik het ook nog allemaal onthouden, dat is een dingetje.

Ik heb gisteren een leuk rondje van 10.5 km in 57 min gelopen. In de brandende zon, waarbij ik pas in mijn straat voor het eerst schaduw had. Daarna nog een rondje van 3 km met mijn zoontje gelopen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 20:56

Jeetje ... ik zit dan wel in de Strava Bokt - groep, maar echt .... klassementen? Wie doet dat? Ik kijk er niet naar en het interesseert me echt geen moer wie de meeste of snelste kilometers, de meeste hoogtemeters maakt, de meeste calorieën verbrandt, of het meeste zweet produceert :') . Als het een competitie is, ben ik er gauw weer uit *\%/* _O- .

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 21:55

Is geen competitie, doet ie automatisch.
Heb er nog nooit een bokker over gehoord.

Ik kwam er bij toeval achter nadat ik Strava beetje uit geplozen heb

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 22:42

Ik kwam er pas achter toen ik er hier over las :')

Ik heb gister weer gelopen, zo goed als zonder pijn en erna ook niks gevoeld. Dus ik vind dat ik morgen weer zo’n rondje mag doen. Heb mezelf maar een soort van beginners schema opgelegd om te voorkomen dat ik als het een keer lekker gaat veel te hard van stapel loop.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 23:08

Mag ik hier ook meepraten over mijn loopband/fitness quarantaine sport poging? Ik wil ooit buiten gaan hardlopen, maar ik heb heel erg slechte enkels, deels door flexibele gewrichten, deels door mijn voetstand. Ik ben een tijd geleden loopschoenen gaan laten aanmeten in zo'n runner's lab en ik heb een loopband aangeschaft en het lukte om zonder last aan de slag te gaan voor mijn conditie. Heb toen ook een sporthorloge gekocht zodat ik in hartslagzones kon trainen, het hele pakket. Maarrr, zoals zo vaak, is dat project een stille dood gestorven na enkele dagen :+

Nu met corona en wat extra zorgen doordat mijn vader ziek is, heb ik moeite met studeren; de stress zit in mijn lijf. En wat helpt daartegen? Juist: sporten.

Eergisteren mooie training op de band, zelfs wat korte sprintjes erbij (toegegeven in bepaalde hartslagzones kom ik er met snelwandelen, hehe) en ik stond gisteren kiplekker op. Ik dacht; niet te veel in een keer, rust is belangrijk, laat ik dag 2 iets helemaal anders doen. Dus ik op zoek naar mijn fitnessmatje op zolder (ja, nog zo'n succesvolle aankoop) en aan de slag met een full body work-out voor beginners op youtube. Heb wat meer gepauzeerd dan de bedoeling was. Ben verschillende keren bijna gestorven, maar ik heb de video afgemaakt *\o/* . (nog 10 minuten op mijn matje blijven liggen daarna voor ik me naar de douche kon slepen).

En dan deze morgen... := echt waar ik ben 24, maar ik voelde 80! PIJN _O- kon nauwelijks de trap af. Dus vandaag is een yoga/stretch dag geworden, speciaal met oefeningen voor spierpijn op je rustdag. Daarna kon ik zonder pijn wandelen, dus het hielp zeker wel.

Ik zal natuurlijk zien hoe ik morgen opsta, maar ik heb voor nu een 'recovery run' op de planning staan (jaja ik heb veel gegoogeld) die voor mij hoogstwaarschijnlijk bestaat uit 25min snelwandelen, dus dat zou geen probleem mogen zijn.

Conclusie; ik ben een pannenkoek en er is nog veel werk aan.

Hopelijk is het niet erg dat ik hier meepraat over loopbandlopen, vond niet echt een beter topic.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 23:17

SinneJ schreef:
Mag ik hier ook meepraten over mijn loopband/fitness quarantaine sport poging? Ik wil ooit buiten gaan hardlopen, maar ik heb heel erg slechte enkels, deels door flexibele gewrichten, deels door mijn voetstand. Ik ben een tijd geleden loopschoenen gaan laten aanmeten in zo'n runner's lab en ik heb een loopband aangeschaft en het lukte om zonder last aan de slag te gaan voor mijn conditie. Heb toen ook een sporthorloge gekocht zodat ik in hartslagzones kon trainen, het hele pakket. Maarrr, zoals zo vaak, is dat project een stille dood gestorven na enkele dagen :+

Nu met corona en wat extra zorgen doordat mijn vader ziek is, heb ik moeite met studeren; de stress zit in mijn lijf. En wat helpt daartegen? Juist: sporten.

Eergisteren mooie training op de band, zelfs wat korte sprintjes erbij (toegegeven in bepaalde hartslagzones kom ik er met snelwandelen, hehe) en ik stond gisteren kiplekker op. Ik dacht; niet te veel in een keer, rust is belangrijk, laat ik dag 2 iets helemaal anders doen. Dus ik op zoek naar mijn fitnessmatje op zolder (ja, nog zo'n succesvolle aankoop) en aan de slag met een full body work-out voor beginners op youtube. Heb wat meer gepauzeerd dan de bedoeling was. Ben verschillende keren bijna gestorven, maar ik heb de video afgemaakt *\o/* . (nog 10 minuten op mijn matje blijven liggen daarna voor ik me naar de douche kon slepen).

En dan deze morgen... := echt waar ik ben 24, maar ik voelde 80! PIJN _O- kon nauwelijks de trap af. Dus vandaag is een yoga/stretch dag geworden, speciaal met oefeningen voor spierpijn op je rustdag. Daarna kon ik zonder pijn wandelen, dus het hielp zeker wel.

Ik zal natuurlijk zien hoe ik morgen opsta, maar ik heb voor nu een 'recovery run' op de planning staan (jaja ik heb veel gegoogeld) die voor mij hoogstwaarschijnlijk bestaat uit 25min snelwandelen, dus dat zou geen probleem mogen zijn.

Conclusie; ik ben een pannenkoek en er is nog veel werk aan.

Hopelijk is het niet erg dat ik hier meepraat over loopbandlopen, vond niet echt een beter topic.

Wat schrijf je leuk :+
Waar heb je de loopband staan in/om huis?

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 23:26

liespower94 schreef:
Wat schrijf je leuk :+
Waar heb je de loopband staan in/om huis?

Dankjewel :') beetje zelfspot kan nooit kwaad!

Hij staat momenteel in mijn slaapkamer omdat ik nog bij mijn ouders woon en zo'n groot ding niet echt kon neerploffen in een gemeenschappelijke ruimte. Ben nu ook heel blij dat ik dat niet gedaan heb, want ik zou het nogal gehoord hebben als ik hem dan een jaar niet gebruikt had _O- .

Het is niet ideaal, want hij staat ook nog wat scheef tegen de wand (kon niet anders) dus ik mag niet te veel focussen op de muur of ik loop vanzelf van de band af.

edit: ik ga ook proberen wat bij te lezen de komende dagen trouwens!

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 08:58

Respect hoor SinneJ,ik heb ook een loopband maar die gebruik ik alleen als het echt-echt-echt-écht-ECHT niet anders kan (bv als er sneeuw ligt en ik buiten op m'n neus ga). En dan moet ik dus mijn laptop met een serie op de vensterbank zetten of ik haal het niet :+

Benieuwd hoe het vandaag met je spieren gaat trouwens!

Hier even geen lopen denk ik. Ik ben moe-moe-moe-moe-moe. Bleuh.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 10:48

@Memuska
Bedankt, maar hou je respect nog maar op pauze tot ik het minstens een week of 2 heb volgehouden :D

Helaas opgestaan onder zwaar protest van mijn benen. Denk dat ik maar even ga kijken voor wat magnesiumolie, heb op de eerste pagina's gelezen dat dat goed kan helpen.

Ben ook opgestaan met hoofdpijn. Dat heb ik regelmatig in stressperiodes en dan vooral wanneer ik eindelijk even ontspan. Kan ook zijn van nekspanning door mijn yogacapriolen van gisteren natuurlijk :') . In ieder geval heb ik toch een dafalgan genomen, want ik heb een deadline voor school straks.

Maar ja, nu met die pijnstiller is het misschien niet zo wijs om iets sportief te ondernemen, want kan veel gemakkelijker alles forceren zo. Dan maar een rustdagje? Misschien even rustig wandelen met de hond straks, kan ik niet echt iets verkeerd mee doen.

In ieder geval is het geen schande om een lui dagje te hebben, dus geniet ervan zou ik zeggen!

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 10:51

Hahahaha, ik kom er binnen twee weken op terug dan ;-)

Ik ga mss straks ook gewoon even met de honden wandelen, alleen: de DA komt om de alpaca's en mini-zebu in te enten en die heeft de gewoonte om te bellen dat hij "nu" onderweg is. Dus kan maar best in de buurt zijn. Hmpf.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 11:05

Memuska schreef:
Hahahaha, ik kom er binnen twee weken op terug dan ;-)

Ik ga mss straks ook gewoon even met de honden wandelen, alleen: de DA komt om de alpaca's en mini-c in cte enten en die heeft de gewoonte om te bellen dat hij "nu" onderweg is. Dus kan maar best in de buurt zijn. Hmpf.

Dan hopen dat de beste man zich haast en je erna nog op stap kan.

Wat heb jij interessante dieren in de tuin staan zeg!

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 11:11

Tja, mijn wederhelft zegt altijd "nog één beest erbij en ik hang een bordje met 'Kinderboerderij' op", waarop ik dan antwoord "hang er eentje onder met 'inkom 5 euro'" :+ . Nog geen bordje gezien...

Voorlopig hebben wij
- 3 paarden
- 2 pony's
- 2 honden
- 3 katten
- 2 alpaca's
- 1 mini zebu
- 2 kippen
- een koivijver
- een zoetwateraquarium

Ik had ook nog een papegaai, super leuk dier, maar die is helaas 2 jaar geleden overleden. Normaal werk ik vaak buitenshuis dus is het niet eerlijk om er nu terug eentje te nemen, erg jammer want 't was echt een super beestje.