Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fleurtjeuh

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 22:47

Mijn vader beschreef het geluid als scheurend dik karton...

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 22:48

Haha inderdaad :)
En nu vraag ik me wel af waar het onderschrift op slaat.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 23:02

PhD misschien :P
Dat is ook een soort bevalling _O-

Mandy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 14:49

Bij ons zijn er zowel in vrienden als familie kring kleine kinderen en baby's.
Dan komt altijd weer die benarde posities van een baby vast houden of naar een kinderverjaardag.
Ik weet niet goed waarom ik bang ben, maar als een kind/baby dichtbij komt of op schoot ofzo, dan denk ik dat t toch angst is. Zweet breekt me uit en m'n hart gaat tekeer. Wil dan t liefste zo snel mogelijk weg uit die situatie. Heb dit aan niemand nog verteld omdat ik dan waarschijnlijk als raar of gek wordt gezien.
Ik heb wel als kind een lastige jeugd gehad, moeder die altijd klaagde over rotblagen en hoe zwaar ze het altijd had. Kan t verder niet bedenken waarom.
Met dieren heb ik geen problemen

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 15:16

He wat vervelend Mandy, is er niet iemand van je familie die je er apart over in vertrouwen kunt nemen?
Anders helpt het ook altijd wel om thee vast te hebben. Of zeg dat je een koortslip hebt :j

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 15:47

Wat naar Mandy, maar ik begrijp het wel, ik heb hetzelfde probleem. Mensen vinden me altijd een aansteller of worden zelfs boos omdat ik hun "geweldige" kindje niet vast wil/durf te houden.
Het is in elk geval echt niet raar of gek hoor, sommige mensen houden gewoonweg niet van kinderen, daar kun je niks aan doen, dat andere mensen (voornamelijk ouders) dan zo bekrompen zijn dat ze dat niet kunnen accepteren is lekker hun probleem, dan gaan ze maar lekker zelf in de babykots, stront en snottebellen zitten ;)
Misschien ga je op een dag nog van kinderen houden, misschien ook niet. Maakt allemaal helemaal niks uit :)

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 19:25

Zo veel kinderen vandaag gezien die zoo slecht opgevoed zijn! -:(-

Zelf twee kinderen die uit een rijdende auto hingen en naar alles schreeuwden... _-:(

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 01:17

Vandaag weer zo'n typisch gevalletje op het werk. Mama gaat met baby/peuter dingen kopen, vervolgens bij de kassa heeft het kind een van de producten helemaal aan zich vastgeklampt en wanneer moeders het aan mij wilt geven om af te rekenen gaan ze krijsen. Maar dan ook echt kei hard krijsen. En janken. _-:(

Dit gebeurd zo'n 2 keer per dag, en dan heb je nog van die moeders die het zo zielig vinden voor het kindje dat ze het product amper durven af te pakken. Of ze geven het super snel aan mij om te scannen en daarna weer gelijk aan het kind. En dan vervolgens het kind nog troosten.

Maar het ergste was denk ik dat een keer een moeder er van uitging dat ik het product niet nodig had om af te rekenen. "Ik wil het nu eigenlijk niet van haar af pakken dus kan je het ook zo afrekenen?"
Ja, ik zal even een barcode hier tevoorschijn toveren. :+

Het gaat dan ook echt om een drinkbeker of een flesje shampoo :\

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 09:11

Had ik ook altijd zo'n hekel aan toen ik nog achter de kassa zat, vroegah. En dan krijg je zo'n afgelebberd, met kwijl bedekt product in je handen geduwd.
Als je dat dan vervolgens tussen duim en wijsvinger oppakte of -erger nog- met een doekje, dan was moeders beledigd.
Want het kwijl van kleine Sofietje is toch zeker niet vies???! :r

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 09:41

Shaggy09 schreef:
"Ik wil het nu eigenlijk niet van haar af pakken dus kan je het ook zo afrekenen?"

"Nee, dat gaat niet, maar u mag best met kind en product in de winkel blijven wachten tot ze het beu is."

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 10:19

Ach ik was gister op Jumping Amsterdam, ook zo'n fijne plek voor koters :n
Echt wat bezielen die mensen om hun jonge kids mee te nemen naar zo'n event, ik vond het bijna zielig voor de kids.

Twee rijen voor me zat een stel met een kind van een jaar of 5/6 die de hele tijd de tribune op en neer aan het rennen was, voor de cameraman ging staan en alles ging filmen met haar I Phone :?
Echt super vervelend dat ze de hele tijd de tribune op en neer aan het rennen was, ook keihard stampen en schreeuwen... heel fijn tijdens de barrage..

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 10:37

Vreselijk! Dat niemand daar iets aan doet dan.

Of van die kinderen die van alles eten in de supermarkt. Mandarijntjes, croissantjes. Kunnen die daar echt geen half uur mee wachten? En hoeft dat spul trouwens niet afgerekend te worden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 10:43

Bloodymary schreef:
Vreselijk! Dat niemand daar iets aan doet dan.

Of van die kinderen die van alles eten in de supermarkt. Mandarijntjes, croissantjes. Kunnen die daar echt geen half uur mee wachten? En hoeft dat spul trouwens niet afgerekend te worden?

Toen ik nog in een supermarkt werkte was er altijd een vrouw met tweeling.. Die kregen standaard in het begin iets, banaan, broodje of ijsje.. Halverwege liep zij dan met 2 half opgegeten dingen :+ En echt, iedere week weer :') Ze betaalde dat overigens wel gewoon hoor.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 10:43

Als de cassiere ziet dat dat het nog in de handen is zal ze het wel aanslaan. maar eenmaal op natuurlijk niet. En dan is het gewoon diefstal, maar ja alles voor stormpje natuurlijk.
Ik begrijp dat ook niet, vroeger hoefde wij toch ook niet steeds te eten, waarom nu dan wel?
Alles kruimelt onder, anders word onder gesmeerd.
Van mij mogen winkels echt een eet verbod instellen hoor. Misschien dat ouders dan eens nadenken.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 11:15

Je ziet nu wel heel veel in supermarkten 'gratis fruit voor de jeugd' Ik had nog even geïnformeerd bij een winkelmedewerker waar de grens lag en die antwoordde dat je zo oud bent als je je voelt. Dus toen heb ik een banaan gegeten :')

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 12:43

oomens schreef:
Shaggy09 schreef:
"Ik wil het nu eigenlijk niet van haar af pakken dus kan je het ook zo afrekenen?"

"Nee, dat gaat niet, maar u mag best met kind en product in de winkel blijven wachten tot ze het beu is."

_O-

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 12:47

In veel supermarkten heb je al op verschillende afdelingen iets te proeven liggen. Geef dat maar lekker aan je kids. Je gaat toch niet al gelijk zakken open trekken om die zeurkousen tevreden te stellen? Ik vind dat zo raar. Bij ons ook, het enige van voedsel wat wij verkopen moeten die peuters gelijk in hun mond stoppen. Bah. En hoeveel tijd breng je door in een drogist? Hooguit 20 minuten toch? Nee, koters kunnen niet 20 minuutjes wachten. -O-

Overigens heb ik dan vaker de pik op de ouders dan op de koters zelf. Voed je kind eens fatsoenlijk op man. :')

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 12:52

Dat is ook zo.
Dat die kinderen nog geen minuut zonder te eten kunnen ligt aan de ouders. Die hebben dat aangeleerd.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 13:03

Te gek voor woorden vind ik dat.
Ik heb ook weleens met zulke erge dorst in de supermarkt gestaan dat ik al een paar slokken van mn flesje water nam.
Maar dat is echt alleen als ik amper nog kan praten door de droge mond/keel.
Anders wacht ik gewoon netjes.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 13:06

Nee ook dan wacht ik.
Die paar minuten tot na de kassa overleef ik dan ook nog wel.
Zit er gewoon zo ingebakken. In de winkel blijft alles dicht. En toen wij klein waren in de auto ook.
Nu kan ik in de auto dat flesje dan nog wel eens open maken.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 13:09

Ja van mijn moeder mocht het ook niet hoor :P Heb het zelf een keer ondervonden.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 13:23

Qimm schreef:
Je ziet nu wel heel veel in supermarkten 'gratis fruit voor de jeugd' Ik had nog even geïnformeerd bij een winkelmedewerker waar de grens lag en die antwoordde dat je zo oud bent als je je voelt. Dus toen heb ik een banaan gegeten :')

Goed om te weten *\o/*

Ja ik hoor wel eens het argument "wat heb je liever, een krijsend kind of dat ie iets zit te eten".
Nou ik heb liever dat je je kind gewoon leert om netjes te wachten eigenlijk _O-
Als ik al iets kreeg na het winkelen hoefde ik daar echt niet op te rekenen als ik had zitten bleren in de supermarkt.

Heb hier trouwens ook al eens gezien dat er jongeren zijn die nu denken dat die croissantjes daar voor gratis liggen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 13:40

Ik heb altijd geleerd dat iets oas van jou is, als je ervoor betaald hebt.
( ja of als je het krijgt natuurlijk).
Ofwel: als je betaald hebt bij de kassa, en niet eerder.
Wat is dat toch met mensen die te ongeduldig zijn om even te wachten.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 14:27

De vriendin van een vriend van ons is zwanger na lang proberen. Zij is een stuk jonger, maar hij is als het kind komt 49. Moet je toch ook niet aan denken om daar dan nog aan te beginnen, het wordt zijn eerste...

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 14:30

En dat mensen nog steeds denken dat het normaal is om uit de snoepbakken te eten vind ik ook echt absurd.
Wij hebben nu aan beide zijdes 2 x een sticker waarop staat dat snoep pakken zonder te betalen ook diefstal is, en ze het anders netjes kunnen komen betalen. Maar het boeit sommige mensen echt geen flikker heb ik het idee.
Het zijn ook weleens gewoon middelbare mensen (40/50+) die rustig binnen komen wandelen, naar de snoepbakken lopen om vervolgens met een hand vol snoep snaaiend hun boodschapjes te kunnen doen. Verbazend vind ik het.