Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

The_Cat

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 08:57

Vandaag begonnen met men overnight oats, was lekker, alleen teveel kaneel in gedaan. Donderdag wat minder. Ik ga ze niet elke dag eten denk ik, maar op dagen dat ik s'avonds net iets intensiever ga sporten. Lijkt me een goede aanvulling dan :)

O: Overnight oats, actimel, thee
T: Bollo appelsien
M: 1 boterham met hespenworst, 1 met Woudham
T: Appel
A: Kip met zoet zure saus en rijst

S: 1 uurtje spinning

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 09:16

Planning voor vandaag:

O: yoghurt met cranberries, zaden en amandels met een beetje honing
T: appel (waarschijnlijk met pindakaas :P )
L: 2 speltboterhammen met oude kaas
T: ?
A: ?
D: water en thee

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 09:25

Planning voor vandaag:

O: smoothie van banaan, kiwi en sinaasappel met wat havermout
T: eiwitreep
L: 2 boterhammen met kaas en ei met wat curry
T: 53 gram truffel kruidnoten ( *\o/* ) en 2 cracottes met 30+ kaas, 3 augurken en 2 plakjes kipfilet
A: vissticks met aardappeltjes en worteltjes
T: 175 gram Skyr

1654 kcal dus mag nog wat bij van 250 kcal, misschien eierkoeken ofzo eventjes kijken

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 09:35

Ik heb geen idee wat het avondeten is vanavond.

Ontbijt was weer overnight oats en jus.
Lunch worden twee boterhammen met ossenworst en een beetje boter.
Tussendoor 2 mandarijnen

Ik heb weer snack a jacks mee, maar geen idee of ik ze ga eten. Aangezien we waarschijnlijk ook gebak hebben. Gezien het weer aardappels, vlees en groente is vanavond kan het best.

Toch het idee dat ik wat opgeblazen ben nu ik weer aan de melk ben, nog geen rijstmelk gehaald. Maar ik ga vanavond even een stukje lopen met een stevig tempo. Heb toch niets te doen vanavond.

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 09:56

Gister had ik niet zo'n heel best lijstje, wel gesport gelukkig.
Vandaag is dit de planning:

O: Yoghurt met musli
T: stukje pure chocola
L: Smoothie banaan/bosvruchten/yoghurt

Beweging: half uurtje Grit.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 10:10

Zo, alles weer bijgelezen haha!
Vanmorgen maar eens een smoothie gemaakt, maar man wat was ie ranzig! Ik had er rood fruit, spinazie, karnemelk, halve banaan en een beetje honing door gedaan. Hij was bijna zwart. Te veel spinazie :r.
Maar heb hem weg gekregen en doe het de volgende keer toch even anders. Het is eigenlijk mijn streven om mijn ontbijt wat meer te gaan afwisselen. De ene keer kwark, de andere keer een smoothie, en soms een broodje of crackers.

Lijstje voor vandaag:
O: ranzige smoothie :+
L: nog geen idee, er zijn hier Polen aan het werk in huis dus misschien dat ik even naar een cafétje vlucht
T: twee kleine mandarijntjes
A: Zuurkoolrösti met appelmoes en kabeljauw gewikkeld in spek

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 10:12

Ranzige smoothie :') achja, het zal wel veel vitaminen gehad hebben denk ik :D

Ik hou men ontbijt redelijk hetzelfde, omdat het vaak om hetzelfde gaat: iets dat ik liefst een dag op voorhand kan maken, en dan makkelijk mee nemen naar het werk. Een smoothie een dag op voorhand maken is nu niet bepaald geweldig :/

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 10:16

The_Cat schreef:
Ranzige smoothie :') achja, het zal wel veel vitaminen gehad hebben denk ik :D

Ik hou men ontbijt redelijk hetzelfde, omdat het vaak om hetzelfde gaat: iets dat ik liefst een dag op voorhand kan maken, en dan makkelijk mee nemen naar het werk. Een smoothie een dag op voorhand maken is nu niet bepaald geweldig :/

Ik maak mijn smoothies altijd 1 dag van te voren klaar maak ik een grote portie en verdeel ik over 2 dagen :))

Paellapan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 10:35

Goedemorgen,

Weegschaal gaf -0.5 aan vanmorgen, dat brengt het totaal op -7.5 tot nu toe Ik kom van 103 af)

Inderdaad Laura, het is gewoon normaal eten, dat bevalt mij het beste. Ik ben niet zo van het ingewikkeld doen.

Het komt voor mij gemiddeld op 4 a 5 dagen gekookte aardappels uit, de rest verzinnen we wat anders.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 10:41

Honing lijkt me ook niet echt een lekkere toevoeging Maanlicht :P
Als je met spinazie maakt, probeer dan met geel fruit te maken :P Geeft al een veel prettigere kleur :P

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 10:45

Knap dat je hem toch hebt opgedronken Maanlicht, bij mij was hij al lang en breed door de gootsteen gegaan. :=

Ik vind kokkerellen en bezig zijn in de keuken best leuk maar niet dagelijks en dan ook nog eens voor alle maaltijden. Voor het avondeten vind ik het een minder probleem maar bij voorkeur is het zo makkelijk mogelijk.

Knap Devil_ina. Hoe lang ben je al bezig met afvallen?

Carlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 10:52

Maanlicht, ieeeh haha dat klinkt ranzig. :D Weet je dat ook weer!

Verder klonk dat oude afvalboek leuk, grappig dat dat gewoon lekker normaal is in vergelijking met alles wat je nu ziet. Ook al vind ik dat geëxperimenteer nu met allerlei gezonde nieuwe recepten ook erg leuk! Wel erg mager allemaal, dat lijkt me niet zo nodig.

Bente oewwh truffelkruidnoten <3 Nom!

Mijn planning vandaag:
O: 2 boterhammen vruchtenhagel
T: granaatappelpitjes
M: 2 gebakken eieren met 2 plakjes kaas, cherrietomaatjes, verse basilicum en 1 geroosterde boterham
T: appel
A: Griekse kofta, waarschijnlijk 1 of 2 glazen wijn
T: 150 gram danio kwark perzik
B: 1 uur tennissen
Laatst bijgewerkt door Carlijn op 24-01-17 11:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 10:59

Devil_ina schreef:
Laura82 schreef:
Oehh jouw lunch ziet er goed uit Eulogy :9

Devil_ina wat voor boek is dat? Wat eet je zoal op een dag?

Het boek heet eet je slank, zo heten veel oudere dieet boeken, maar je valt af volgend de diëtistenmethode.

* Ik ontbijt in ieder geval altijd met magere yoghurt met muesli, vinden mijn darmen heel fijn.
* In de loop van de ochtend 2 stuks fruit, waaronder meestal een kiwi, daar ben ik gek op
* Lunch is 3 waldkornboterhammen met halvarine en mager beleg (rookvlees, kip, achterham), soms 1 met appelstroop. Met een beker halfvolle melk.
* In de loop van de middag 2 rijstwafels
*Avondeten 3 kleine gekookte aardappels, veel groente, 75 gr bereid vlees, als extra eet ik hier nog een bak rauwkost bij.
* In de loop van de avond nog een schaaltje vla/yoghurt

* Ik drink alleen nog 's morgens 2 koppen koffie, de rest vervangen door thee
* Ook geen frisdranken en sapjes uit pak, vervangen door water.

Dit is wat ik toevallig vandaag heb gegeten, echter mag je natuurlijk ook rustig nasi/bami/pasta/ shoarma ed eten, maar dan gebruik ik het recept uit het boek.

Als ik dit dag in, dag uit zou moeten eten, werd ik echt gek.
Cheat je wel eens? Een minimarsje oid?

En krijg je wel genoeg vet binnen? Ik weet dat 20 jaar geleden heel erg werd gelet op vetten, terwijl die echt wel broodnodig zijn.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 11:03

Hihi, ranzige smoothie! petje af dat je hem heb opgedronken!

Knap hoor Devil_ina!

Ik heb inderdaad ook een recepten boekje om af te vallen, nu in mijn nieuwe keuken vind ik koken wel leuk :)) Alleen werk ik bijna alleen maar avond of nachtdiensten, dus eet vaak op mijn werk of gemakkelijk voor mijn nacht.

Gister een redelijk dagje gehad :)
O: yoghurt, 2% vet met 4 noten muslië en een halve beker chocomel,
T: sinasappel.
L: Verse/zelfgemaakte groente soep, 2 delicate wasa crackers met smeerworst en 1 met filet americain.
T: -
A: op werk, ze hadden kipshoarma gemaakt (was beetje vet) dus klein beetje, met een paar aardappeltjes en veel rauwkost.
T: mandarijn en 2 delicate wasa crackers met smeerworst en 1 met filet americain.

Vandaag weet ik het nog niet precies, geen idee wat ik als avond eten voor geschoteld ga krijgen :Y)

O: yoghurt, 2% vet met 4 noten muslië en een halve beker chocomel,
T: -
L: 2 witte broodjes met een gekookt ei, peper en zout.
T: stuk fruit.
T: zal ook iets van fruit zijn :Y)

Verder heb ik me gister opgegeven voor een 5 km run vanuit mijn werk, wordt georganiseerd voor de roparun. Dus dat betekend dat ik moet gaan trainen voor hardlopen :Y)

Paellapan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 11:07

Jolien ik ben vanaf oktober bezig.

Janine, vetten krijg ik zeker voldoende binnen, aangezien de boter/ olie waarin je bakt ook meetelt, ook op brood zit boter. Over de rauwkost doe ik ook wat olijfolie.
Ik heb helemaal geen behoefte aan koek/snoep/chocolade oid, dat is helemaal weg.

Afgelopen weekend op een feestje heb ik best wat meegegeten, maar ben wel van de chips en nootjes afgebleven.

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 11:17

Zo weer even alles bijgelezen!

Mijn lijstje van gisteren:
O: Smoothie met spinazie, banaan, kwark en blauwe bessen, beetje jammer van de kleur
L: 2 volkorenboterhammen met kipfilet, 1 roggebrood met pindakaas
T: Mandarijn en 4 wasa Delicate Crisp Rosemary & Sea Salt crackers
A: Teveel tapas maar was wel heel lekker

Mijn lijstje voor vandaag:
O: Magere kwark met kaneel
T: Als ik trek heb een banaan
L: 2 volkorenboterhammen met kipfilet + roggebrood met pindakaas
T: Denk de overige crackers van gisteren opeten zitten er volgens mij 7 in een pakje
A: Salade met mozzarella, tomaat, olijven

B: Paardrijden & lesje core in de sportschool

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 11:32

Devil_ina schreef:
Jolien ik ben vanaf oktober bezig.

Janine, vetten krijg ik zeker voldoende binnen, aangezien de boter/ olie waarin je bakt ook meetelt, ook op brood zit boter. Over de rauwkost doe ik ook wat olijfolie.
Ik heb helemaal geen behoefte aan koek/snoep/chocolade oid, dat is helemaal weg.

Afgelopen weekend op een feestje heb ik best wat meegegeten, maar ben wel van de chips en nootjes afgebleven.

Oké gelukkig... wat knap dat je die trek niet hebt zeg! Ik heb ook wel dagen dat ik geen behoefte heb daaraan, maar ik zou het geen weken achter elkaar kunnen volhouden.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 11:36

Hoi! Mag ik me hier ook melden?
Ik lees al een tijdje mee hier en heb al veel interessante dingen gezien. Ik ben niet zo zeer bezig met afvallen, maar wel met gezond eten! :) Omdat gezond/afwisselend eten er vaak bij inschiet vanwege mijn drukke studie probeer ik nu een beetje met mealpreppen/smoothies etc weer wat afwisseling te krijgen.
Ik ben nu 74 kilo bij 1.83 dus op zich gewoon gezond, maar iets strakker worden is altijd mooi meegenomen natuurlijk. :) Ik begon 10 januari ergens op 75.8 kg, dus heeft toch al iets gedaan. :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 11:39

Cheetahfan schreef:
Hoi! Mag ik me hier ook melden?
Ik lees al een tijdje mee hier en heb al veel interessante dingen gezien. Ik ben niet zo zeer bezig met afvallen, maar wel met gezond eten! :) Omdat gezond/afwisselend eten er vaak bij inschiet vanwege mijn drukke studie probeer ik nu een beetje met mealpreppen/smoothies etc weer wat afwisseling te krijgen.
Ik ben nu 74 kilo bij 1.83 dus op zich gewoon gezond, maar iets strakker worden is altijd mooi meegenomen natuurlijk. :) Ik begon 10 januari ergens op 75.8 kg, dus heeft toch al iets gedaan. :)

Lange medebokker! *\o/*

Waar haal jij lange trainingsbroeken?

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 11:48

Haha, lotgenoten. :D Ik heb gewoon sportleggings van de H&M, die passen en bevallen prima. :) Trainingsbroeken kruipen tot boven mijn enkels. :Y)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 11:50

Ik had zo'n trainingsbroek van de H&M alleen is die uitgerekt, of ik ben dun geworden... :+ Wat een vodje...

Ik sport er alleen niet in :o

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 12:02

Janine1990 schreef:
IMANDRA schreef:
Overigens, over uit pakjes eten: bij de AH heb je nu van die verspakketten, echt heerlijk! Helemaal zelf dingen maken van een recept wat erbij zit :D.

Meer dan alleen die soepen?

Couscous, maar ook een heeeerlijke indiase curry <3

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 12:21

Woh, jullie gaan hard :+

@the_cat: is dat lekker, overnight oats? Het lijkt mij zo.. soppig :') ik gooi havermout altijd gewoon bij mijn kwark/yoghurt en begin dan gelijk te eten.

@_ilsee_: is dat niet erg weinig voor een hele dag? Op hoeveel kcal zit je dan?

@janine: Ik koop gewoon van die hardloop broeken in de sportzaak, maar ik ben ook maar 1.68, dus ik heb niet zo gauw het probleem dat broeken te kort zijn bij mij :)

Ik heb vandaag bij de sportschool een jaar abonnement afgesloten waarbij ik dan ook voedingsadvies en begeleiding krijg, ik ben benieuwd!

Verder mijn lijstje voor vandaag:

O: cracker met kipfilet en zuivelspread
T: laatste beetje skyr
L: omelet met champignons en kaas
T: speculaas koek

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 12:25

Juist geweekt vind ik havermout lekkerder, anders is het zo droog :P

Ik kan niet eens bij een gewone zaak een jeans krijgen, laat staan een trainingsbroek :')

xxIsaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 13:40

Wat is iedereen hier nog steeds lekker bezig! :D
Ik heb een tijd niks gepost in dit topic, meer omdat ik het vergat eigenlijk :+
Ik zag dat ik in November voor het laatst iets gepost had haha, maar heb in de tussentijd niet stilgezeten en ben rustig doorgegaan :j

Ben inmiddels vanaf augustus bezig, nu dus 5 maanden, en ben nu 10 kilo kwijt (van 85 naar 75) :D
Dit met name door gezonder te eten, minder frisdrank te eten en meer te bewegen *\o/*