O: Overnight oats, actimel, thee
T: Bollo appelsien
M: 1 boterham met hespenworst, 1 met Woudham
T: Appel
A: Kip met zoet zure saus en rijst
S: 1 uurtje spinning
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
The_Cat schreef:Ranzige smoothieachja, het zal wel veel vitaminen gehad hebben denk ik
Ik hou men ontbijt redelijk hetzelfde, omdat het vaak om hetzelfde gaat: iets dat ik liefst een dag op voorhand kan maken, en dan makkelijk mee nemen naar het werk. Een smoothie een dag op voorhand maken is nu niet bepaald geweldig :/
Devil_ina schreef:Laura82 schreef:Oehh jouw lunch ziet er goed uit Eulogy![]()
Devil_ina wat voor boek is dat? Wat eet je zoal op een dag?
Het boek heet eet je slank, zo heten veel oudere dieet boeken, maar je valt af volgend de diëtistenmethode.
* Ik ontbijt in ieder geval altijd met magere yoghurt met muesli, vinden mijn darmen heel fijn.
* In de loop van de ochtend 2 stuks fruit, waaronder meestal een kiwi, daar ben ik gek op
* Lunch is 3 waldkornboterhammen met halvarine en mager beleg (rookvlees, kip, achterham), soms 1 met appelstroop. Met een beker halfvolle melk.
* In de loop van de middag 2 rijstwafels
*Avondeten 3 kleine gekookte aardappels, veel groente, 75 gr bereid vlees, als extra eet ik hier nog een bak rauwkost bij.
* In de loop van de avond nog een schaaltje vla/yoghurt
* Ik drink alleen nog 's morgens 2 koppen koffie, de rest vervangen door thee
* Ook geen frisdranken en sapjes uit pak, vervangen door water.
Dit is wat ik toevallig vandaag heb gegeten, echter mag je natuurlijk ook rustig nasi/bami/pasta/ shoarma ed eten, maar dan gebruik ik het recept uit het boek.
Devil_ina schreef:Jolien ik ben vanaf oktober bezig.
Janine, vetten krijg ik zeker voldoende binnen, aangezien de boter/ olie waarin je bakt ook meetelt, ook op brood zit boter. Over de rauwkost doe ik ook wat olijfolie.
Ik heb helemaal geen behoefte aan koek/snoep/chocolade oid, dat is helemaal weg.
Afgelopen weekend op een feestje heb ik best wat meegegeten, maar ben wel van de chips en nootjes afgebleven.
Cheetahfan schreef:Hoi! Mag ik me hier ook melden?
Ik lees al een tijdje mee hier en heb al veel interessante dingen gezien. Ik ben niet zo zeer bezig met afvallen, maar wel met gezond eten!Omdat gezond/afwisselend eten er vaak bij inschiet vanwege mijn drukke studie probeer ik nu een beetje met mealpreppen/smoothies etc weer wat afwisseling te krijgen.
Ik ben nu 74 kilo bij 1.83 dus op zich gewoon gezond, maar iets strakker worden is altijd mooi meegenomen natuurlijk.Ik begon 10 januari ergens op 75.8 kg, dus heeft toch al iets gedaan.