Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 14:46

ankem schreef:
Maar wel op een gezonde manier lijkt me.
En als ik zie wat sommige mensen binnen hun calorieën aantal prakken, dan schrik ik echt. Net alsof het calorieën aantal het enigste uitgangspunt is.

Liefst op een gezonde manier inderdaad, maar wat is gezond? Als je wil afvallen zijn de kcal uiteindelijk leidend.

Ik zie hier ook producten langskomen waar ik niet voor zou kiezen, maar zo zullen er hier ook mensen zijn die niet voor een whey shake kiezen bijvoorbeeld. Ieder z'n ding, denk ik dan maar. Daar is dit topic ook voor, iedereen wil afvallen en iedereen doet dat op haar eigen manier (er posten hier geen mannen mee, toch? :P ).

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 14:47

Met Stral en Kayleigh eens. We doen het allemaal op onze eigen manier. Voor de een werkt dit en de ander dat.. Want elk lichaam is anders :j

Zo bemoeiend overkomen is niet de insteek van dit topic, vind het ook niet echt netjes om iedereen te wijzen of zij meer of minder groente/fruit moeten eten :') Linsey heeft gewoon lastige darmen en heeft een dieet gevolgd als dat voor haar prima is, prima :)

Zo weer on topic!

Die muffins van B&F zijn geen aanrader... ik moet zo wennen aan de smaak werd er gewoon misselijk van. Veel eiwit :')

Ruby1995

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 14:50

Ik let heel erg op de kcal, sindsdien ben ik 5kg kwijt, dus het maakt wel degelijk iets uit.
Sinds ik anders eet ben ik meer actief, heb gezondere kleur en heb niet zo snel honger. Ik zit nu ook gewoon echt vol na mijn middag eten, voorheen was dit anders.

Ik ga straks de appels maken van mayflower, ben benieuwd!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 14:54

Maar ankem bedoelt dat kcal niet de enige leidraad zouden moeten zijn als je verantwoord wil afvallen. Je kan afvallen met een dieet gebaseerd op snoep en koek (zolang je maar minder binnen krijgt dan je verbruikt), maar het is veel slimmer om af te vallen met komkommers en eieren (bij wijze van).

Natuurlijk zal je afvallen als je minder eet, uiteindelijk is de energiebalans leidend.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 14:56

gribaldi schreef:
Met Stral en Kayleigh eens. We doen het allemaal op onze eigen manier. Voor de een werkt dit en de ander dat.. Want elk lichaam is anders :j

Zo bemoeiend overkomen is niet de insteek van dit topic, vind het ook niet echt netjes om iedereen te wijzen of zij meer of minder groente/fruit moeten eten :') Linsey heeft gewoon lastige darmen en heeft een dieet gevolgd als dat voor haar prima is, prima :)

Zo weer on topic!

Die muffins van B&F zijn geen aanrader... ik moet zo wennen aan de smaak werd er gewoon misselijk van. Veel eiwit :')

Mee eens, iedereen dieet op zijn eigen manier. Al was het een ik-eet-alleen-crackers dieet, dan mag diegene dat toch zelf weten? :') Kijk, tuurlijk is het gezonder om ook je macro's enzo in de gaten te houden.. Maar als diegene daar geen zin in heeft?

Mijn lijstje vandaag:

O:/
T:/
M: 4 Thin crisp crackers met kipfilet en avocado, gekruid met zeezout, peper en oregano <3 Die combi is echt favoriet geworden.
T: Ik ga dalijk denk ik een smoothie maken, hebben nog vrij veel fruit liggen.
A: Kip Orzo van Knorr

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 14:57

Kayleigh_ schreef:
Maar ankem bedoelt dat kcal niet de enige leidraad zouden moeten zijn als je verantwoord wil afvallen. Je kan afvallen met een dieet gebaseerd op snoep en koek (zolang je maar minder binnen krijgt dan je verbruikt), maar het is veel slimmer om af te vallen met komkommers en eieren (bij wijze van).

Natuurlijk zal je afvallen als je minder eet, uiteindelijk is de energiebalans leidend.

Inderdaad, maar ik ga er hier geen energie meer steken.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 15:06

Graag zou ik me hier ook weer melden. Wel al eerder meegepraat, maar toen niet voor volle 100% bezig met gezonder eten en sporten.

Inmiddels samen met mijn vriend de smaak helemaal te pakken en lekker aan het sporten. En omdat hij het leuk vind om te koken ook steeds meer nieuwe recepten aan proberen, geen pakjes, maar lekker veel zelf maken. Dat wel voornamelijk in weekend, aangezien we beide nog thuis wonen en ik doordeweeks afhankelijk ben van mijn ouders.

Lijstje van vandaag"
O: Smart protien shake + 200 ml halfvolle melk
L: 2 vitalu volkoren crackers met slankie smeerkaas + 2 meergranen rijstwafels met kaas en mosterd dille saus
T: 2 snack a jack caramel
T: appel
A: boomstammetje + groente (nog geen idee wat voor)
T: druiven + 2 gekookt ei
B: 1,5 uur sportschool, cardio en kracht

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 15:31

Mijn lijstje ongeveer voor vandaag

O:havermout met amandelmelk en cacoa nibs
L: 2 orientaalse brood 'platen'(soort wraps) met 1x roomkaas en 1x kwark met sla kruiden en courgette
T: Appel?
A: Maaltijd salade rivierkreeftjes
T: Bakje kwark met lijnzaad

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 15:45

Ankem: denk niet dat iemand het hier slecht bedoelt hoor :)

Maar er is een ander, naar mijn gevoel 'strenger', dieettopic dan dit. Voor mij persoonlijk is dit een leuker en gepaster topic: ik durf hier zeggen dat ik frietjes gegeten heb en wijn gedronken heb, om dan met volle moed weer gezond te proberen opletten. Voor mij persoonlijk werkt dat beter, ik kan dat niet, iédere dag er zo keihard mee bezig zijn. Ik eet nu al meer fruit en groente dan ik 2 maand terug deed, dus dat is sowieso al een verbetering. Natuurlijk kan het nog beter, maar ik denk dat we allemaal wel proberen, elk op onze manier, 'gezonder' te leven.

Wat echt gezond is, is dan ook nog eens relatief, trouwens.
Wat jouw dieet betreft, jij zal denk ik ook veel aan de recepten die ik hier vroeger al eens gepost heb, van Pascal Naessens, hebben. Die werkt volgens mij volgens hetzelfde principe: puur, onbewerkt, en of koolhydraten of eiwitten, dacht ik.

Ik ga een heel mager dagje hebben vandaag denk ik.

O: 2 magere yoghurt
T: peer
M: 3 sneetjes bruin brood met snee belegen kaas en 2 sneetjes kalkoenworst en stuk of 20 kerstomaat
T: niets
A: te verzinnen, crackers met soep allicht
T: perzik

B: 1 of 2 paarden rijden, of 1 rijden en BBB

Ik weet bijvoorbeeld dat ik qua kcal echt laag zit vandaag, maar als ik geen honger heb, geen tijd heb voor boodschappen (op maandag is alles vaak op, we doen boodschappen op dinsdag of woensdag) dan wordt het nu eenmaal eens zoiets. En dan is het in ieder geval beter dan een pizza in de oven steken :)

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 15:57

Het moet wel leuk blijven voor iedereen toch? Ik vind het juist wel interessant om te zien wat iedereen doet en eet. Ik eet zelf bijvoorbeeld heel bewust geen zuivelproducten en zo min mogelijk vlees. Eieren ook bijna nooit.

Ik eet verschrikkelijk veel groenten en fruit, denk wel 5x zoveel als aangeraden wordt. Heerlijk!

O: 2 kiwi's en een smoothie met avocado, boerenkool, spinazie, mango en vers sinaasappelsap.
T: rozijnen-noten twister van de AH
L: wokgerecht van de EASIE, had ik nog over van gisteravond.
T: appel, tomaten, worteltjes
D: ik ga bij m'n oma eten?

Normaal eet ik tussen de middag zelfgemaakte soep gemaakt van allerlei groenten, of brood met fruit er op. Avondeten is altijd min. 300 gram groenten.

Oja! 1,2 kilo afgevallen, nog 7 kilo te gaan en dan zit ik onder de 70, mijn persoonlijke doel.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 16:09

Jij eet inderdaad véél fruit! Als ik dat doe zijn mijn darmen toch iets minder happy (of té happy :') )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 16:11

Ik zie het nut ook niet zo in van zo'n overload aan carbs. Waarom kies je daarvoor, Denice?

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 16:14

Overload aan koolhydraten? Ik geloof in veganistisch eten, vooral plantaardig. Maar dat vind ik moeilijk, vandaar dat ik ook wel vlees eet, en heel soms een ei of smeerkaas op m'n brood ofzo. Heb er wat boeken over gelezen en docu's over gekeken, toen was ik om. Liever eet ik meer groenten en minder fruit denk ik, maar ik ben nog steeds er mee aan het 'oefenen'.

Ik ben er iig van overtuigd dat dierlijk eten niet goed voor je is. Af en toe wel, maar iedere dag niet.

En je zult er van versteld staan, maar als ik mijn voeding invoer op My Fitness Pal, eet ik 50% KHD, 30% eiwitten en 20% vet, ongeveer dan.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 16:23

In hoeverre zou dierlijk eten dan niet goed voor je zijn? Mensen zijn van nature uit omnivoren, dus hebben in principe ook voedingsstoffen nodig uit vlees en andere dierlijke producten. We zijn geen planteneters, dus we zouden niet alleen op groenten en fruit kunnen overleven.. Althans, dat is mij altijd verteld.

Ben overigens gewoon nieuwsgierig, niks tegen je eetgedrag hoor ^^
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 07-09-15 16:29, in het totaal 1 keer bewerkt

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 16:25

Ik zou mijn vlees echt geen missen dan. Zou voor mij zeker niet vol te houden zijn, een schema als jij hebt Denice. Maar als het voor jou werkt en past bij wat je gelooft is dat natuurlijk mooi.

Merk zelf wel dat ik nu mijn zoete koekjes en chocola laat staan en ik meer fruit eet, ik fruit echt heerlijk vind en mijn koekjes en chocola niet eens echt mis.

linoleum schreef:
Lijstje van vandaag:
O: Smart protien shake + 200 ml halfvolle melk
L: 2 vitalu volkoren crackers met slankie smeerkaas + 2 meergranen rijstwafels met kaas en mosterd dille saus
T: 2 snack a jack caramel
T: appel
A: boomstammetje + spitskoolsalade met appel, rozijnen, walnoot en beetje dressing
T: druiven + 2 gekookt ei
B: 1,5 uur sportschool, cardio en kracht

Even avondeten aangepast.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 16:29

En dat schijnt dus niet per-se zo te zijn. Er zijn iig al een hoop wetenschappelijke onderzoeken die aantonen dat (te veel) dierlijk voedsel eten ziektes kan veroorzaken. Huidziekten, allergieën, maar ook bijvoorbeeld verschillende soorten kanker. Hartpatiënten zouden tot 90% kunnen worden teruggedrongen wanneer men dit soort voedsel zou minimaliseren. Cholesterol komt enkel voor in vet en dierlijk eten bijvoorbeeld.
Patienten die op een plantaardig dieet gezet werden, genazen helemaal. Vrijwel altijd. Er is al aangetoond dat melkdrinkers tot 60% meer kans hebben op bijvoorbeeld prostaatkanker.

Overheden en bedrijven hebben veel belang bij het ons laten eten en drinken van bepaalde producten. Daarom vind ik het voedingscentrum bijvoorbeeld verschrikkelijk ongeloofwaardig.

Maar, wat ik wel wil benadrukken, is dat iedereen moet doen waar hij of zij zich prettig bij voelt en ik niet probeer dit op te dringen of wat dan ook. Maar ik heb me er echt goed in verdiept, en het heeft me heel erg aan het denken gezet.

En ik eet dus nog wel vis, vlees, eieren etc. maar heel erg met mate.

En ik zwicht 'regelmatig' voor snelle suikers, daarom ben ik ook nog wat te zwaar ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 16:31

denice schreef:
Cholesterol komt enkel voor in vet en dierlijk eten bijvoorbeeld.

Cholesterol eten heeft nagenoeg géén effect op het cholesterolgehalte in je bloed. Dat is 90% aangeboren.

Verder geloof ik zeker dat je niet teveel dierlijke producten moet eten, maar ik denk ook dat het een gemis is in je voedingspatroon als je het volledig schrapt.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 16:32

Mijn lijst:

O : 3 wasa lichtgewicht crackers met aardbeienjam en daarboven op wat magere yoghurt
beker melk + banaan en 2 mandarijnen
T:/
L: 2 droge meerzaden boterhammen, en verse kop tomatensoep
T: druiven
A: denk weer tomatensoep met stokbrood

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 16:33

Kijk en daar geloof ik dan weer weinig van zonder goed onderbouwde onderzoeken en controle groepen (links?). 90% van de hartpatiënten minder door minder dierlijk voedsel? 60% meer kans op prostaatkanker door melk? Klinkt naar mijn idee als heel gekleurd en eenzijdig onderzoek. Er kan best in het midden een waarheid liggen, maar deze getallen lijkt me stug.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 16:33

Kayleigh_ schreef:
denice schreef:
Cholesterol komt enkel voor in vet en dierlijk eten bijvoorbeeld.

Cholesterol eten heeft nagenoeg géén effect op het cholesterolgehalte in je bloed. Dat is 90% aangeboren.

Oke, wel raar dat mensen dan door ongezonde voeding hoog cholesterol hebben.. Misschien heb je er meer of minder aanleg voor om het te hoog te hebben?

Ik heb geen zin om alles hier op te schrijven, maar er zijn al zat studies gedaan die aantonen dat een plantaardig dieet een hoop gezondheidsproblemen op lost. :)

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 16:35

linoleum schreef:
Kijk en daar geloof ik dan weer weinig van zonder goed onderbouwde onderzoeken en controle groepen (links?). 90% van de hartpatiënten minder door minder dierlijk voedsel? 60% meer kans op prostaatkanker door melk? Klinkt naar mijn idee als heel gekleurd en eenzijdig onderzoek. Er kan best in het midden een waarheid liggen, maar deze getallen lijkt me stug.

Deze onderzoeken zijn wel onderbouwd, zelfs jarenlang al bezig. Maar jij begrijpt ook wel dat ik hier niet even alle onderzoeken op een rijtje heb :+

Er wordt gevraagd naar mijn beweegredenen, die schrijf ik hier in een notendopje op. Voeding blijft een persoonlijk iets vind ik.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 16:40

Ja dat snap ik hoor Denice, was meer tegenover de onderzoekers dan tegenover jou!

Leest regelmatig over jarenlange onderzoeken. Net als ook met melk. Landen waarin de melkconsumptie hoog is, kwamen meer botbreuken voor. Conclusie van de onderzoekers: meer melk zorgt voor broze botten. Echter is er nooit een controlegroep gebruikt of gekeken of hier terecht sprake is van een causaal verband of dat het gewoon toeval is. En vanuit de voedingsindustrie (en vast ook alle andere markten) kan zo door een langdurig groot onderzoek alsnog een gekleurd beeld worden gegeven. Door voorstanders en tegenstanders.

Onderzoeken moet je dus ook niet altijd als waarheid aannemen.

En voor hier: gewoon eten waar je jezelf goed bij voelt en wat voor jou werkt.
Laatst bijgewerkt door linoleum op 07-09-15 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 16:40

Denice, ik denk dat een 'teveel' aan wat dan ook slecht is. Of dit nu dierlijke producten zijn, of fruit.
Fruit is bijvoorbeeld ont-zettend zuur, wat je tanden aan kan tasten. Dus alleen fruit is bijv. ook niet goed.

Denk dat een mooie balans tussen dierlijke producten en groenten etc het beste is. Niet alléén dierlijk of alléén plant. Maar das mijn mening haha.

@linoleum: Beetje zoals het ooievaar-baby verhaal. Meer ooievaars én meer babies in een bepaalde periode, waar dan een 'verband' tussen wordt gelegd. Volgens mij heette het een statisch verband?

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 16:48

Ben ik met allebei volledig eens hoor. Ik er nog dat soort dingen ook nog steeds, alleen niet meer en bij ontbijt en tussen de middag en als avondeten. Minder dus :)

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 17:23

Van het weekend twee barbecues gehad maar ik heb mijn best gedaan om het netjes en gezond te houden :Y) Volgens mij is het aardig gelukt want ik ben de afgelopen week 1,3 kilo afgevallen.

Vanavond ga ik weer beginnen met sporten :) Dat heb ik 3 weken niet kunnen doen vanwege een gekneusde enkel. Nu maar weer rustig aan beginnen maar het zal vooral krachttraining worden want mijn enkel is nog wel erg gevoelig.

Mijn lijstje tot nu toe:
O: Yoghurt met bosvruchten
T: /
L: 2 crackers met kipfilet, 1 met philadelphia light en een eitje.
T: 2 pruimen
A: Garnalen, rijst en roerbakgroenten

Mijn lunch was een beetje rommelig, verspreid over heel de ochtend vanwege chaos op het werk :+