Ik heb een tijdje geleden hier naar ervaringen van een acryl allergie gevraagd omdat ik dat blijkbaar heb. Gisteren 1 gelnagel laten zetten om uit te testen, en gelukkig nog geen reactie er op gehad! Als het goed blijft gaan maakt ze een hand volgende week af en als dat ook goed gaat de andere hand. Ik ben helemaal blij!!
Nee een andere, die van de acryl zet alleen acryl. Deze snijdt de nagelriemen ook niet af, en dat vind ik ook wel fijner. Ik heb geen overdreven nagelriemen en terugduwen was genoeg zei deze.
LadyMadonna
Geplaatst: 24-03-17 19:58
Nagelriemen snijden... Oh horror! Dat doe je gewoon niet. Hooguit losse dode velletjes weg knippen of frezen... Heb volgende week zaterdag een cursus e-manicure (ook wel russian manicure), vind het doodeng, maar het resultaat is zo mooi
Laatst bijgewerkt door LadyMadonna op 24-03-17 20:00, in het totaal 1 keer bewerkt
_Mar3
Geplaatst: 24-03-17 19:58
*stille meelezer* Nagelriemen afsnijden lijkt me echt heel naar.
Ik heb het even gegoogled maar er komt niet echt duidelijk een beeld uit. Wat is het precies?
nikilover
Geplaatst: 24-03-17 20:26
Ik heb via Ali expres zo'n mail art tool ding gekocht.. met van die kleine bolletjes aan de uiteindes. Voor die paar cent kan ik het wel een keertje proberen, ooit
LadyMadonna
Geplaatst: 24-03-17 20:29
Dotting tool kan je heel veel leuke dingetjes mee maken.
Remark: je kan hiermee met de frees alle dode huidcellen veilig verwijderen. Ook op de zijwallen etc. Er zijn er ook die er, naar mijn mening, te ver mee gaan en letterlijk de nagelriem weg halen...
Ik vond het ook naar, bij een nagelriem begon het ook te bloeden. Mijn vorige styliste deed het nooit, dus ik heb er ook met verbazing naar zitten kijken. En toen mijn vingers dik werden weet ik het dus ook aan het verwijderen van de nagelriemen.
Bij de eerste keer opvullen ook gevraagd om de nagelriemen alleen terug te duwen en dat deed ze toen ook. Alsnog een allergische reactie dus blijkbaar lag het daar niet aan.
Hoewel ik ergens toch denk dat de nagelriem weghalen ook bescherming weghaalt en misschien de acryl wel meer 'inwerkt'?
Want hoe kan ik in hemelsnaam allergisch worden voor acryl, jaren gedragen zonder problemen, toen jaren niets en nu ineens een allergie? Op internet las ik dat het vooral bij stylistes voor komt omdat zij veel met de vloeistoffen enzo werken..
Ik vind het zo ontzettend raar... gel gaat nog steeds goed *klopt af*
Vergeet niet dat je allergie opbouwt en dat er verschil zit tussen een daadwerkelijke allergie en een allergische reactie. Als er daadwerkelijk levend weefsel wordt verwijderd (wat niet mag, dat mogen alleen artsen begreep ik laatst) krijg je wonden en dus kans op infectie... De enkele keer dat een klant bij mij bloed heeft (van de vijl, ik knip niet) wordt dat ook direct extra ontsmet en bied ik wel 10x mijn excuses aan... Ik zou wel overwegen om te laten testen (als dat kan, geen idee) of je nu een acrylaat allergie hebt ja of nee, anders kan in de toekomst een kunstheup/knie etc weleens lastig worden...
Zou je niet ook allergisch kunnen zijn voor een olietje of ander smeerseltje dat ze gebruikt heeft?
Ik heb mijn nagels laten doen door een vriendin.. Een keer en nooit weer. Heb met veel pijn en moeite alles er af kunnen halen. Nu ben ik van mooie lange nagels naar stompjes gegaan, is wel even wennen zo joh.
Was voor haar een van de eerste keren dat ze het deed. Vond het absoluut niet mooi. Veel hobbels en bobbels enzo. Dus ik heb het er afgeweekt en gepulkt. Beetje aan ons beide dan denk ik.
Dat is idd niet mooi, heeft ze een opleiding gevolgd? Jammer dat je gelijk zegt eens maar nooit meer, want dit is niet waar wij stylistes voor staan...
Jeetje dat is niet best inderdaad, begrijpelijk dat je het eraf wilde hebben. Wees maar lief nu voor je nagels, hopelijk groeien ze snel weer netjes aan
nikilover
Geplaatst: 26-03-17 13:13
Mijn lak vond het niet zo leuk dat ik uitgebreid ging douchen en lekker m'n haren had gewassen gisteren.. ik masseer altijd lekker met mijn vingertoppen de shampoo en conditioner in mijn haar, toen ik uit de douche kwam hingen er gelijk een aantal lakjes op half 7
Netjes opnieuw aangebracht en toch maar een dun randje primer aangebracht, op hoop van zegen haha .
Je gellak? Dat zou daar gewoon tegen moeten kunnen...
Ja klopt ! Ik dacht ook dat het gewoon moest kunnen, blijkbaar niet. Of ik had het gewoon niet helemaal goed aangebracht, zou ook nog kunnen hoor, daar het mijn 2e keer is zou het ook heel goed kunnen dat het gewoon aan mezelf ligt.
Banyu
Geplaatst: 26-03-17 13:35
Yenni schreef:
Na mijn exames wil ik gellak laten zetten bij een salon maar ik dat handig bij de paarden?
Jahoor dat kan, heb al ruim 10 jaar gelnagels/ soms wel gellak, en alles overleven ze!
nikilover
Geplaatst: 27-03-17 21:00
Zojuist weer lekker uitgebreid mijn haren gedaan, en dit keer heeft alles het overleefd. Yaay !
Ik ben ook nog steeds verliefd op de kleur, bij de vorige was ik het eigenlijk na nog geen week alweer zat..