Kameleon94 schreef:Ik heb één keer op een nuchtere maag gelopen, maar dat beviel me totaal niet. Ik geef er echt de voorkeur aan eerst te ontbijten en dan 1,5 a 2 uur te wachten voor het hardlopen/sporten. Romy, wat ik me wel afvraag over dat nuchter lopen: zorgt dat juist niet voor spierafbraak? Meende zoiets een keer gelezen te hebben. Mij is sowieso ook altijd verteld dat je beter eerst (licht) kunt ontbijten en niet op lege maag moet gaan lopen, maar ik hoor graag andere meningen zodat ik ervan kan leren en eventueel mijn mening kan bijstellen!
Hoe bedoel je nuchter lopen?
Ik wissel het temp af, en heb bv. op bepaalde stukken dat ik daar loop.
Elke keer doe ik er dan gewoon een klein stukje bij, en dat gaat heel goed, ik heb nog niet zo vaak last van mijn spieren gehad. Ja een x nadat ik in een keer ben overgestapt naar de 10, en na een run. Heb ik zelf ook van geleerd en daarom begin ik gewoon weer een stap lager. Ben begonnen met de 2,3.
Ik heb nu een week niet gelopen, ik ga vanavond weer voor de 4 met loopstukken, en dat loop ik dan ook makkelijk.
Hier een stukje dat ik had gevonden in een boek:
De intensiteit van de training wordt bepaald door dat deel van het organisme dat het slechtst getraind is; de ketting is zo sterk als de zwakste schakel. Heb je een aardige conditie, maar gaan je spieren opspelen, dan zul je de training tijdelijk moeten stoppen en kun je pas weer verder gaan als je spieren hersteld zijn.
Wordt een lichaam voor een grote inspanning geplaatst wanneer het nog niet volledig hersteld is, dan vindt er geen aanpassing plaats, maar juist afbraak.
Gevolg is pijn, irritatie, minder prestatievermogen, verminderde voedselopname. Het lichaam is dan overbelast