[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lies_sparkle

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 17:39

ah heerlijk :)

Even een vraag, je hoort veel mensen over afvalpillen, middeltjes, etc.
Is iemand die ze gebruikt en ervaringen ermee?
Niet dat ik ze gebruik oid maar ik was wel nieuwsgierig O:)

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 17:41

Dais_ schreef:
Ik vind dit al hele creatieve combinaties hoor :j ik eet zelf altijd kaas/ham & komkommer op 2 boterhammen. Ik zou meer moeten afwisselen wbt voeding, maar ik kan slecht tegen veranderingen :Y) Ontbijt dus altijd hetzelfde en mijn middageten is ook altijd hetzelfde, tenzij er iets op is ofzo :')

Ja dat probleem had ik dus ook als maar hetzelfde, daarom ben ik lekker gaan wisselen

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 17:41

Dais_, ja herken het, een diepe zadel zit je toch steviger in :D tenminste dat heb ik ook ja :)

Hmm ik doe altijd van alles op brood, sandwichspread, smeerkaas 20+, heel soms ook wel is iets van honing/appelstroop/vruchtenhagel/anijshagel/pindakaas.. :)

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 17:52

Ik heb een vraagje aan jullie, als je relatief veel vet binnen krijgt (volgens caloriechecker wel nog net binnen de lijntjes. Verzadigd vet heeft ook een nette waarde), veel eiwitten en weinig koolhydraten is dat dan erg? Ik loop hier vrijwel elke dag tegenaan met CalorieChecker. Het vet zit meestal aan het einde van groen of zelfs begin geel, eiwitten eind groen soms zelfs rood (en dus te veel) en koolhydraten net aan goed of gewoon te weinig. Ik heb ook geen idee wat ik kan veranderen om het een beetje om te gooien..

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 18:00

Het ligt eraan op wat voor manier je wilt afvallen.
Onverzadigd vet is gezond en zorgt voor goede hart en bloedvaten.
Verzadigd vet is ongezond.
Aangezien dat bij jou niet te hoog is zou ik je daar niet te druk over maken.
Je moet onthouden dat als je beweegt en dit een lange tijd over een langzaam tempo doet,
je heel veel vet verbrand. Ik weet niet hoeveel je beweegt maar zorg wel dat je in het oranje blijft.

Je hoort veel goede verhalen over het low-carb dieet want eiwitten zijn makkelijker te verbranden dan koolhydraten.
Waar je wel rekening mee moet houden is dat je lichaam aminozuren en vetzuren aan moet maken. Bij het aanmaken van deze zuren is er wel brandstof nodig en dit haalt je lichaam weer uit koolhydraten.
zorg er dus wel voor dat je genoeg zetmeel binnen krijgt in bijvoorbeeld een extra aardappeltje op een dag :)

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 18:03

Dank je voor je reactie!
Ik sport vijf dagen per week een uur en werk zaterdags 9 uur waarbij ik de hele dag loop of sta dus met het bewegen zit het wel goed :) Daarom is die eiwit inderdaad wel belangrijk. Ik eet bijna nooit aardappels omdat ik na de groente en het vlees vaak al vol zit, maar zal toch kijken of ik er weer wat van kan toevoegen! :) Als ik 's avonds nog ga sporten zorg ik er sowieso voor dat ik inderdaad aardappels of pasta binnenkrijg :)
Daarnaast eet ik geen toegevoegde suikers (behalve die in het brood zitten dat ik tussen de middag eet, en in de light sojamelk waarmee ik mijn havermout of Brinta maak 's ochtends), vandaar dat ik lager in koolhydraten zit dan voorheen.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 18:07

Ik zou je er niet om druk maken, als je voldoende vitaminen, mineralen en brandstoffen binnen krijgt is er niks aan de hand...

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 19:18

Heel veel beterschap Iris.
Dais_, wat lijkt me dat schrikken, van je zus.
liespower, neem het risico niet want wie weet wat je voor engs slikt. Tenslotte wil je de rest van je leven gewoon gezond eten en niet afhankelijk zijn van afval-pillen toch.

Ik ga morgen logeren. *\o/*
Alleen moet ik dan wel me paard missen. ;(
Ik neem sowieso geitenkaas mee, ben sinds een paar dagen er gek op.

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 19:50

Negerzoen schreef:
Ik heb een vraagje aan jullie, als je relatief veel vet binnen krijgt (volgens caloriechecker wel nog net binnen de lijntjes. Verzadigd vet heeft ook een nette waarde), veel eiwitten en weinig koolhydraten is dat dan erg? Ik loop hier vrijwel elke dag tegenaan met CalorieChecker. Het vet zit meestal aan het einde van groen of zelfs begin geel, eiwitten eind groen soms zelfs rood (en dus te veel) en koolhydraten net aan goed of gewoon te weinig. Ik heb ook geen idee wat ik kan veranderen om het een beetje om te gooien..

Ik probeer altijd 50% koolhydraten binnen te krijgen, 30% eiwitten, 20% vetten. Ik verbrand ongeveer 2500 kcal totaal op een dag (sport 7 dagen per week) dus probeer rond de 200 kcal per dag te zitten. Koolhydraten bevatten 4 cal, eiwitten ook, vet 9. Dus dan zou je uitkomen op 250 gr koolhydraten, 150 gram eiwit, 44 gram vet.
Ik begin dan op callorieteller altijd met invullen van mn avondmaaltijd (de dag van te voren) en puzzel de rest er om heen zodat ik ongeveer aan m'n koolhydraten eiwitten en vetten zit.
Als ik te laag in eiwit zit pak ik nog yoghurt, kwark of gerookte kipfilet (jummmie). Als ik te laag in vetten zit pak ik ongebrande ongezouten noten :). Te laag in koolhydraten zit ik vrijwel nooit haha

Of het echt erg is als je niet aan je waardes zit? Geen idee. Ik geloof wel dat het beter is als je er wel aan zit, zeker als je intensief sport dan zijn bijv eiwitten belangrijk voor herstel spieren en spierafbraak te voorkomen (ik wil graag dat mn lichaam vet verbrand, niet spieren verbrand/afbreekt). En met te weinig koolhydraten merk ik duidelijk dat ik al moe wordt van een trap oplopen, dus ook daar probeer ik altijd rond de 250 gram per dag te komen.
Denk dat het per lichaam verschilt, helemaal qua activiteit. Het is imo even zoeken naar wat voor jou werkt (qua afvallen) en waar je je het beste bij voelt :)

xXxXsasxXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 20:33

liespower94 schreef:
ah heerlijk :)

Even een vraag, je hoort veel mensen over afvalpillen, middeltjes, etc.
Is iemand die ze gebruikt en ervaringen ermee?
Niet dat ik ze gebruik oid maar ik was wel nieuwsgierig O:)

Ik heb over de chroompillen van de kruidvat veel positieve verhalen gehoord, en ook ik zelf ben er positief over.
Deze pillen zorgen ervoor dat je suikerspiegel gelijk blijft waardoor je niet telkens trek hebt in zoete dingen.
Misschien dat het gewoon toe val is, dat weet ik niet, maar bij mij werkt het in ieder geval wel!
Qua echt afvalpillen zou ik niet zo snel gebruiken.

Ik loop een beetje vast qua tussendoortjes.. Ik heb wel eens als ontbijt/lunch een fruitsalade, maar dan heb je dus al genoeg fruit binnen voor die dag.
Dan weet ik geen verantwoorde tussendoortjes meer? Yoghurt kan ik niet meenemen naar werk/school, dus dat gaat al niet.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 21:09

Moeilijk sas. Ik heb als tussendoortjes:
Koekjes (per stuk 23 kcal ... :'))
Fruit. alle soorten wel.
Noten. IF I HAD ANY.
Ontbijtkoek.
crackers met dingen erop zoals jam, 30+ kaas, geitenkaas, mozzarella.
Verder even inspiratieloos. :P

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 21:09

snack a jack rijstwafels :9

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 21:10

Yoghurt kun je ook in zo'n 'schoolbeker' doen? Of in een afsluitbaar bakje? Eventueel met een plastic zakje eromheen. Deed ik ook regelmatig naar mijn werk :)

Arienette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 21:16

en ik doe het niet dagelijks want daar is het wat kostbaar voor, maar die breaker light aardbei is ook handige meeneemjoghurt

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 21:22

_Daniella schreef:

Ja zijn die beetje gezond als tussendoortje?

xXxXsasxXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 21:24

Crackers doe ik inderdaad ook wel eens!
Rijstwafels ben ik niet zo dol op.
Kale yoghurt vind ik ook niet zo heel lekker. Zou je daar ook fruit in kunnen doen (mixen)? En zo meenemen?
Weet niet of dat goed blijft?

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 21:26

Plakje ham of kipfilet. Eiwit remt ook een beetje het hongergevoel.

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 21:59

Nou... Ik bevind me ook weer tussen de levenden :P Ben in 1,5 week al 1 kilo kwijtgeraakt, toen naar de Efteling en daar is op miraculeuze wijze (:D) diezelfde kilo weer bijgekomen...

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 22:02

Hè vervelend van die kg weer, maar wel leuk geweest dus

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 22:05

Ach kan gebeuren toch?

Nee ik wil ze niet gebruiken maar was wel nieuwsgierig of iemand hiermee afviel :)

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 22:52

Tessaaaah schreef:
Nou... Ik bevind me ook weer tussen de levenden :P Ben in 1,5 week al 1 kilo kwijtgeraakt, toen naar de Efteling en daar is op miraculeuze wijze (:D) diezelfde kilo weer bijgekomen...

Oh wat stom! Haha, ik herinner me nog die dikke wafels met suiker en enorm veel groen/roze glazuur er overheen.

Simyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 23:30

KarinW86 schreef:
_Daniella schreef:

Ja zijn die beetje gezond als tussendoortje?

Ik eet ze ook als 'gezond' tussendoortje maar of ze dat ook echt zijn vraag ik me ook wel eens af?
Ik heb hard gefaald wat afvallen betreft vandaag, weer een verjaardag en een behoorlijk stuk appeltaart op en vanmiddag ook al winegums. En ook het avond eten was niet erg gezond met rijst en sate saus, maarja zonder de saus lust ik de rijst echt niet. Niet zo'n goed dagje dus.
Morgen er weer flink tegenaan en maar een extra rondje lopen

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 23:33

Je knt niet altijd een perfecte dag hebben.

Ik neem altijd natural rijstwafels met smeerkaas (20+) met tuinkruiden, erg jammie :D

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 23:46

Die slankie tuinkruiden bedoel je? Die heb ik ook, vind zwarte peper veel lekkerder. :Y)

Simyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 23:54

Klopt Liespower!

Klinkt lekker wat jullie nu zeggen! Eens uitproberen! Ook een goede tip en heel lekker, kan ook op brood en crackers enz. Zuivelspread! En dan met bieslook, hmmmm zo lekker, en belangrijk: gezond! :)