[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 00:22

Hey peeps,
Ik denk dat ik hulp nodig heb!
Sinds eind 2011 heb ik mijn haar laten groeien (wel puntjes geknipt,dipdye gehad etc). Nu ben ik het toch wel zat.
Ik heb dik, lang donker bruin haar, met 1 laagje geknipt. Mijn haar word boven snel vet. Momenteel heb ik dus geen 'kapsel' meer... het hangt gewoon los, scheiding iets meer over het midden, met de 'pony' achter m'n oor. Ik ben ten einde raad! Wat moet ik ermee? Wil d'r weer fris&fruitig uitzien haha.. iemand tips?
(Oja, geen bob/boven schouders)

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 17:22

Ik kom even binnenvallen! Maandag mijn haar weer geverfd, L'Oréal Paris Preference Mango Ombre! Ik moet er nog een beetje aan wennen, maar ik denk dat ik over zes weken voor helemaal rood ga :D

Afbeelding

Dan wou ik voor zoiets gaan, denken jullie dat mij dat staat?

Afbeelding

Anoniem

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 17:30

Ziet er leuk uit! Al denk ik persoonlijk dat koele kleuren jou beter staan dan warme kleuren *zoals rood*.

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 17:40

Denk je Bizzybijtje? Ik denk juist dat warm beter is dan koud haha! Ik wil niet mijn hele haar zo oranje als dat het nu is hoor. En ik denk dat het nog wel wat vervaagd met wassen.

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 17:46

Denk juist dat rood/oranje je prachtig staat!
Dit is al super mooi!
Vooral met die krullen!

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 10:34

Oranje!! Heb het zelfs ook gehad alleen dan het hele haar. Ook voor jou zeg ik: doe je hele haar. Zie nu al dat dat je echt mega gaaf zou staan!

Nietes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 01:36

Denk dat rood haar je super staat, xDonja!

Ik heb een beetje een dilemma.
Van mijn werk mag ik geen onnatuurlijke haarkleuren (blauw enz.), maar ik wil graag een haarkleur die opvalt. Wit haar lijkt me wel leuk, maar ik weet niet of dat wel bij mij past (op alle foto's hebben de mensen met wit haar een hele lichte huidskleur, maar mijn huidskleur is wel iets donkerder).
Weten jullie of wit leuk zal staan/ weten jullie een andere leuke haarkleur?
Alvast bedankt :)

(foto staat in m'n profiel)

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 22:40

Nietes schreef:
Denk dat rood haar je super staat, xDonja!

Ik heb een beetje een dilemma.
Van mijn werk mag ik geen onnatuurlijke haarkleuren (blauw enz.), maar ik wil graag een haarkleur die opvalt. Wit haar lijkt me wel leuk, maar ik weet niet of dat wel bij mij past (op alle foto's hebben de mensen met wit haar een hele lichte huidskleur, maar mijn huidskleur is wel iets donkerder).
Weten jullie of wit leuk zal staan/ weten jullie een andere leuke haarkleur?
Alvast bedankt :)

(foto staat in m'n profiel)

Ja wit zou kunnen, of misschien zwart?

Ik kom hier even binnenvallen, sorry alvast!
Maar ik had even een vraag, hebben mensen hier ervaring met ombre haar? Dan bedoel ik zoiets:

Afbeelding
en
Afbeelding

Zelf is mijn natuurlijke haarkleur redelijk hetzelfde als de donkerste kleur van de tweede foto, of zelfs nog een klein beetje donkerder, maar niet bruin. Voor de precieze kleur kunnen jullie even in mijn profiel kijken.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 22:49

Ik heb ombre gehad (:
Zo zag het er bij mij uit;

(lijkt gelig maar dat komt omdat de foto 's avonds in de badkamer genomen is en dus met kunstlicht..)

Afbeelding

Mijn eigen haarkleur is bruin / donker bruin (:

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 22:52

Oké dankjewel, het ziet er echt mooi uit! Ik denk dat ik het gewoon ga doen, het is geen probleem, mijn moeder heeft een kapsalon in onze achtertuin. Maar het is meer dat ik het echt niet durf, maar ik moet me er gewoon overheen zetten omdat ik het echt graag wil, haha.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 22:59

Oh gewoon doen joh! Ik heb het destijds zelf gedaan met een vriendin (bij elkaar) terwijl we er beide geen ervaring mee hadden, en het is allemaal mooi uitgepakt :))

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 23:00

xNavatu schreef:
Oh gewoon doen joh! Ik heb het destijds zelf gedaan met een vriendin (bij elkaar) terwijl we er beide geen ervaring mee hadden, en het is allemaal mooi uitgepakt :))

Haha oké, klinkt bemoedigend! Als het is gebeurd laat ik jullie het resultaat wel zien.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 23:01

Okee mijn haar gaat bij deze weer lang.Krijg er geen model in en zelfs nu het ongeveer maar 10 cm lang is begint het alweer te klitten. Dan maakt het niks meer uit of het lang of kort is.Lang haar staat ook gewoon beter. Hoe lelijk van structuur het ook is :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 15:51

Even een vraagje, heeft er iemand lang haar met laagjes?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-02-22 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 15:54

Dat zeggen kappers altijd is mijn ervaring _O-
Ik heb echt enorm dik haar en krijg ook altijd te horen dat er dan te weinig overblijft. Ik zou er persoonlijk gewoon schijt aan hebben, laagjes kan prima met lang haar.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 17:14

Nou kappers kunnen daar wel degelijk gelijk in hebben.
Het kan altijd, dat sowieso, of het mooi is? Ja dat is wat anders.

Het ligt volledig aan je type haar...
Ik zelf heb niet heel dik haar, ook niet hartstikke dun ofzo.

Ik heb jaren laagjes gehad, maar de onderste laag, het langste werd zo snel fijn en piekerig dat het niet mooi werd en bleef, brak ook sneller af.
Uiteindelijk heb ik mijn haar weer op 1 lengte laten groeien en het ziet er nu zo veel mooier uit, veel voller.
En mooi vol haar gaat bij mij toch voor volume.

Misschien dat de kapper dat bij jou haar ook bedoelde, dat het voor jou haartype misschien niet geschikt is en het daarom ''niet kan'

Wat ik jou zou willen adviseren is om het voorin in laagjes te knippen, rond je gezicht zodat je vooraanzicht er anders en vlotter uit ziet.

Zoals dit, en dan met een lange schuine lok ipv pony bijvoorbeeld:
http://www.kapsels-lang-haar.nl/fotos/k ... d-haar/29/

Hier ook nog een voorbeeld:
http://oud.girlscene.nl/images/library/ ... aircut.jpg

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 20:22

Wat grappig, ik heb kappers net altijd horen zeggen dat géén laagjes niet mooi is :')

Volgens mij kan het prima bij jou hoor Linda, die laagjes. Dan wordt je haar meteen lichter en speelser. Gewoon doen! Misschien een andere kapper zoeken?

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 20:27

Ik kan me er iets bij voorstellen dat het vanonder piekerig en dun wordt.. Je haar is al niet heel vol in
de punten. Als je het in lagen wilt dan zou ik er zeker ook een stukje in de lengte af laten halen.
Zelf heb ik ook lang haar en vermijd ik laagjes om bovenstaande reden, terwijl ik echt geen heel dun
haar heb. Wel laat ik mijn haar altijd rond mijn gezicht in (lange) lagen knippen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 21:22

Hoi,

vandaag heb ik mijn haar laten verven bij de kapper, juist omdat ik het zelf niet aandurfde. Ik heb het nooit echt geblondeerd gehad, maar wel vaak en veel high- en lowlights.
Mijn uitgroei (echte kleur) was donkerblond, maar door de vele highlights en de zon was de onderkant erg gemengd van kleur met best wat blond erdoor.

Ik wilde graag naar een wat donkere warmere kleur bruin zonder rode gloed. We hebben duidelijk naar kleuren zonder rode accenten gezocht.
Vanwege de highlights hebben ze eerst mijn haar voorgepigmenteerd waardoor het blond rood werd.
Dit zou allemaal goed komen na het verven.

Maar nu heb ik het vanavond zelf nog een paar keer gewassen na het sporten in de hoop dat het wat lichter zou worden (dat zou ik moeten verwachten na een paar keer wassen). Ik heb het meerdere keren gewassen met shampoo en uitgespoeld.
Maar nog steeds vind ik de kleur veel te donker, een stuk donkerder dan het staaltje haar dat ik uitgekozen had. Het neigt bijna naar zeer donkerbruin/zwart.
Maar waar ik nog meer van baal, is dat 'mijn uitgroei' nu een rode gloed heeft. Volgens mij nog steeds van dat voorpigmenteren.

Foto's maken lukt nu niet i.v.m. het licht. De kleur op de foto's komt niet goed over vind ik met hoe het nu is. Ik wil het morgen met daglicht nog eens goed bekijken.
Misschien dat ik morgen dan toch maar terug ga naar de kapper.

Maar wat zijn mijn opties? Is nogmaals een warmere kleur (maar dan wat tinten lichter) zonder roodtinten er overheen nemen een optie? Of enkel mijn uitgroei nogmaals verven met dezelfde verf, zodat het voorgepigmenteerde minder opvalt?
Nog donkerder dan dit wil ik echt niet.

Ik ga sowieso niet zelf liggen rommelen, maar ik wil graag even weten wat eventueel mijn opties zijn voor ik bij de kapper terug binnen loop. Dan kan ik even bedenken wat ik dan zou willen.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 21:30

Er is maar één iemand die je deskundig advies kan geven en dat is de kapper. Wij zijn geen kappers en bij het mengen van kleuren komt veel meer kijken waar mensen op een forum doorgaans niets over weten. Daarnaast heeft iedere persoon z'n eigen kleur/verfgeschiedenis waardoor je haar en de reactie ervan op verf onvoorspelbaar kan worden. Je kapper kan je hierover het beste adviseren. Gewoon teruggaan, eerlijk zeggen dat het helemaal niet was wat je had uitgelegd, en een goede kapper zal het dan gratis voor je fixen.

Lichtbruin op donkerbruin gaat het sowieso niet lichter maken. Om je kleur lichter te maken moet je sowieso blonderen of bleken. Een lichtbruine kleur nu op je donkerbruin gaat gewoon niet pakken omdat daar geen bleek in zit.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 09:20

Als je er niet blij mee bent gewoon terug gaan. :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 12:02

Linda: als je een goede kapper hebt die goed kan knippen dan kunnen lagen gewoon. :) Ik weet niet of er bij jou in de buurt een Salon B zit, of The Graduates? Met die laatste heb ik echt geweldige ervaringen, en mijn haar is echt een soort van ontembaar. Maar altijd als ik daar geweest ben dan ben ik super tevreden. :j Kijk anders even op de website, ze zijn vrij hip en altijd op de hoogte van de laatste trends, ook kwa kleuren. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 12:24

Ik zijn niet echt bekende kappers hier in de buurt, of heeft iemand ervaring met AMI kappers?

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 12:57

Hoii, ik kom even binnenvallen!

Ik heb lang (+-70cm) donkerblond/lichtbruin haar. Maar ik wil dit graag verven naar bruin.
http://mrsmarina.files.wordpress.com/2014/01/brown-hair-2.jpg?w=560 Deze kleur ongeveer.
Nu heb ik vroeger eerder mijn haar gekleurd met deze haarkleuring: http://pics1.ds-static.com/prodimg/338559/300.JPG.
Dit was zo'n twee jaar geleden en is toen gigantisch mislukt. Ik had twee pakjes verf gekocht wat voldoende had moeten zijn. Maar hij pakte niet alles van mijn haar. Waardoor het er echt niet uit zag. Toen nog twee pakjes verf erin gedaan en nog was niet alles egaal gekleurd. Hierdoor ben ik best bang geworden voor zelf haar verven. Maar ik vind de kapper zo duur, zeker met zulk lang haar als ik.

Welk merk raden jullie mij aan? En zijn er tips om dit te voorkomen? Zou het kunnen komen door mijn conditioner die ik destijds gebruikte? (andrelon perfecte puntjes)
Ik lees ook soms dat je een bepaalde tijd van te voren je haar niet moet wassen? Kunnen jullie mij hier duidelijkheid over geven?

Alvast bedankt!!

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 14:57

Die foam verf is sowieso bagger.. Dekt niet goed waardoor het dus ook niet egaal word..

Ik gebruik meestal garnier (: