[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xSannee

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 15:22

Als dit voor jou werkt én in overleg met de huisarts is... lekker je eigen ding doen.

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 15:40

xSannee schreef:
Als dit voor jou werkt én in overleg met de huisarts is... lekker je eigen ding doen.

Dit ja, je huisarts weet beter wat voor jou werkt. Het is niet voor niets je huisarts en hij is er niet voor niets mee akkoord gegaan.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 16:09

Kimmie25501 schreef:
Hoi, ik kom hier even binnenvallen en heb het topic niet doorgelezen, dus het kan zijn dat de vraag al gesteld is.
Maar ik slik in overleg met de huisarts ongeveer vier/vijf maanden de pil door en daarna neem ik een stopweek. Dit doe ik omdat ik anders om de twee weken ongesteld ben en er erg ziek van wordt.
Maar nu krijg ik van heel veel mensen commentaar op de manier hoe ik het doe. Ze vinden dat ik gewoon elke maand een stopweek moet doen. Maar daar wordt ik zelf echt doodziek van. Ik kan dan ook echt totaal niet functioneren. Nu weet ik alleen niet wat ik moet doen. Doorslikken of wel elke maand stoppen. Wat denken jullie?

Gewoon niet met andere mensen overleggen die denken dat zij er verstand van hebben. Al slik je het hele jaar door de combinatie pil door, dat kan. Je cyclus is geen echt cyclus met de pil. De stopweek is daarom ook geen ongesteldheid, maar kent een ontrekkingsbloeding en daarom maakt het echt niets uit of je wel of niet doorslikt of stopt na 1 strip. Daarom mag je ook bij de tweede en volgende strip op elk willikeurig moment een stopweek inlassen.
Waarom zou je twijfelen aan de afspraak tussen jou en je huisarts op basis van meningen van leken?

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 16:27

Ik weet het niet, omdat er echt meerdere verschillenden mensen waren die het zeiden.
Dus qua hormonen is het ook prima?
Want ze zeiden vooral dingen over te veel hormonen slikken. Ook omdat ik dat al zo'n drie jaar doe. (En ik nu 14 jaar ben).

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 16:41

Teveel hormonen? Je krijgt de hormonen binnen die in de pil zitten en het stapelt zich niet op hoor, t is moet voor niets dat je tijdens een stopweek ook gerust seks kunt hebben zonder condoom. Werkt nog gewoon door ;)

En laat die mensen pas weer een mening geven als ze hun kennis weer op orde hebben en laat medisch advies over aan diegene die daar ook in opgeleid zijn ipv de mensen die denken dat ze arts zijn :) Je cyclus is geheel kunstmatig, dus wel of geen stopweek maakt voor de combipil geen bal uit :)

Heb je vragen? Ga dan weer naar je huisarts :)

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 07:50

SimoneeM schreef:
renskep schreef:
CalipsoLover: zoals de dames hierboven al zeggen 7 dagen stoppen, dus van vrijdag tot en met donderdag geen pil. Korter kan, langer niet.
En als je dus een langere stopweek hebt is je pil niet betrouwbaar. Dat telt als een gemiste pil in de eerste week.
Dus je hebt geluk gehad, want er was zeker een kans op zwangerschap. ;)

Die van haar was korter dan 7 dagen toch? Dus geluk gehad niet.

Korte stopweek aanhouden kan dus best als je dat makkelijker vind, zoals hierboven gezegd :)

Oh excuus. Ik had gelezen dat ze een stopweek van 8 dagen wilde gaan doen/had gedaan.

Te kort is geen punt.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 11:39

Hoeveelste dag van de stopweek worden jullie eigenlijk ongesteld? :)

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 12:04

4/5e dag

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 12:05

Even denken, 3e was dat

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 13:49

Tussen de 3 a 5 dagen. Kan welleens heel af en toe wisselen.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 20:18

Ik meestal de derde dag.

95Ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 20:34

Ik meestal de tweede dag al. Soms zelfs de eerste. Maar vanaf morgen geen stopweek meer voor mij, afspraak bij de huisarts om een spiraal te zetten. Vind het echt heel erg spannend :S

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 21:46

[***], geen zorgen maken, komt vast helemaal goed.
Gewoon goed je opties bekijken en iets vinden wat bij je 'past' ;)

Ik kan alvast zeggen, het plaatsten deed bij mijn gevoelige baarmoeder erg pijn, maar na een kort slaapje nooit meer last van gehad. Dus zelf als het even pijn doet, het is zo voorbij.

Ik kan ook melden dat mijn koper spiraal me ondertussen zelfs minder lange bloeding geeft, zat nu op 3 dagen met dan nog wat dagen met een inlegkruisje, maar dat was het ook. Super fijn.

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 22:04

@[***]
Ik was ook heel zenuwachtig voor het plaatsen van mijn spiraaltje, maar het komt bij jou vast goed. Geef iedergeval wel je grenzen aan als het echt pijn doet, je kan altijd nog naar de gyn en daar is het plaatsen een stuk aangenamer! Ik heb hem uiteindelijk onder een roesje gekregen ivm een vreemd geplaatste baarmoeder, is hopelijk niet zo bij jou maar als je info wil mag je altijd een pb doen!

95Ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 22:25

Aria, ik bedoelde dat ik 'm al heb liggen en hij morgen echt geplaatst wordt :) ik heb een mirena, geen koper, maar hoop idd dat ik ook daarna nog weinig ongesteld wordt :D thx maava, hoop dat het in een keer goed gaat maar zo niet dan thx voor het aanbod :)

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 22:30

Ah zo, ja dan is het natuurlijk helemaal spannend!
Maar komt vast goed, succes morgen.

Lisa__Beau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 08:50

@[***] ik heb gisteren mijn koper spiraal laten zetten. Dat was in 5 min gedaan. T was even vervelend qua pijn maar dat was ook zo weer over. Heb daarna (en nu nog) wel wat last van buikpijn, maar als het goed is moet dat binnen 3 dagen weg zijn. Succes vandaag!

95Ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 20:51

Bedankt nog voor de succeswensen :)
Het viel me eigenlijk flink mee, zetten was wel vervelend maar met 2 minuten klaar. Nu nog wel buikpijn en een beetje flauw maar als dat alles is :D

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 09:46

Super! Lekker wat rust nemen ;)

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 12:41

Ooh fijn dat het je zo is meegevallen!

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 22:12

Hey bedankt voor jullie antwoord! Ja ik heb dan altijd stopweken gedaan van 6 dagen ipv 7… Heb de laatste maand een stopweek van 7 dagen gedaan, heb nu terug mijn regels dus zal het dan nu ook 7 dagen doen. En Kimmie, mijn huisarts raadde mij zelfs echt aan om het eerste jaar dat ik de pil nam geen strips door te pakken… Zou niet zo gezond lijken te zijn volgens hem. Ook vooral omdat de pil je bloed dikker maakt, ik moet af en toe zelfs een bloedverdunner nemen als de aders in mijn polsen dikker worden. Yasmine en yasminelle wordt daarom (heb ik al heel vaak mij artsen horen waaien) binnen nu en dan van de markt gehaald. De pil die mijn moeder nam vroeger is ondertussen zelfs al lang van de markt gehaald wegens verlamming bij meisjes. Daarom werd het mij ten strengste afgewezen de pil te vaak door te nemen

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 22:23

Voor de meiden met een Mirena. Duurde bij jullie de eerste menstruatie ook zo lang? :+ Ik ben 5 mei voor het eerst ongesteld geworden en dat ben ik dus nog steeds :=

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 22:25

Smee__ schreef:
Voor de meiden met een Mirena. Duurde bij jullie de eerste menstruatie ook zo lang? :+ Ik ben 5 mei voor het eerst ongesteld geworden en dat ben ik dus nog steeds :=

Jup, heeft bij mij bijna 3 weken geduurt

Rhinocornn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 00:43

Colien schreef:
Smee__ schreef:

Bij mij 2 maanden.. :\

95Ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 09:52

KoetJJs schreef:
Colien schreef:

Bij mij 2 maanden.. :\

Oeff dat is lang... Bloedden jullie ook veel/lang door nadat 'ie gezet werd? Ik was 1 dag na het zetten al niet meer ongesteld terwijl m'n ongesteldheid nauwelijks op gang gekomen was dus da's vooralsnog wel chill :D