GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjes

Re: GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:21

Wat een goede resultaten allemaal!

Ik houd weer eens laaaang vocht vast, vandaag dag 12 maar ik zie nu eindelijk weer een daling. Het is vreselijk irritant.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:30

Zijn er hier toevallig bokkers die met diabetes II ( waarvan glucose goed is, maar insuline hoog ) een GLP-1 traject zijn gestart, ik ben op zoek naar wat meer informatie :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:45

Lioren schreef:
Suzanne, volgens mij hebben we ook ongeveer dezelfde lengte en postuur, wat grappig dat ik dezelfde weg volg als jij. Op welke dosering ben je nu stabiel?

Op 0.20. Maar heb deze winter weer verhoogd (naar 0.30) omdat ik echt ontzettend veel honger had. Dat heb ik ‘s winters altijd en dan heb ik ook zin in andere dingen dan ‘s zomers. Nu ben ik weer aan het afbouwen. Het lijkt wel alsof als ik meer zon krijg, ik minder honger heb. Heel bijzonder. Ik eet ‘s zomers sowieso minder en anders.

Qua postuur: ik ben 1.64 m dus vrij klein. Ben altijd fors geweest, heb een stevige bouw. Nooit echt heel dik maar wel stevig. Dat ben ik nu niet meer. Heel raar om nu gewoon slank te zijn en zonder problemen laarzen te passen. Voorheen waren mijn kuiten altijd te breed voor normale laarzen. Nu pas ik overal in. Ook geen broekproblemen meer met wijkende rug issues. Echt een luxe.
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op Gisteren, 10:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:48

Suzanne F. schreef:
Lioren schreef:
Suzanne, volgens mij hebben we ook ongeveer dezelfde lengte en postuur, wat grappig dat ik dezelfde weg volg als jij. Op welke dosering ben je nu stabiel?

Op 0.20. Maar heb deze winter weer verhoogd (naar 0.30) omdat ik echt ontzettend veel honger had. Dat heb ik ‘s winters altijd en dan heb ik ook zin in andere dingen dan ‘s zomers. Nu ben ik weer aan het afbouwen. Het lijkt wel alsof als ik meer zon krijg, ik minder honger heb. Heel bijzonder. Ik eet ‘s zomers sowieso minder en anders.

Heb ik precies hetzelfde, in de zomer heb ik veel meer zin in licht voedsel, salades enz. In de winter meer in stamppot en stoofvlees.

Btw: Wat een goede resultaten van iedereen!

Lioren

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:47

Wat een positieve berichten allemaal!
Fjordjes: heeft het vocht vast houden soms met je cyclus te maken?
Suzanne: ik ben 1,60m, ook een kleintje. Mijn doel is 60kg, voor mijn zwangerschap (16 jaar geleden) woog ik 55kg, maar dat hoeft voor mij niet meer. Misschien ga ik door tot 58kg zodat ik een beetje speling heb als ik ga afbouwen, maar dat zie ik tegen die tijd wel weer.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:56

Wat een fijne berichten allemaal!

Ennasuus

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:10

Wow wat gaan jullie goed! Mooie resultaten

Ik ga zelf wel minder goed maar het is oké
Bij mij al een aantal weken geen gewichtsverlies
Schommel rond de -10 kilo eraf (en ben daar voor nu al heel blij mee)
Nu Op 0.76 ozempic
En begonnen sinds september 2025

Ik ga waarschijnlijk over 2 weken (na de meivakantie )
Wat ophogen maar heel veel speling heb ik niet meer
Dus dat moet hem dan wel gaan worden voor de volgende -10 kilo ;)
Laatst bijgewerkt door Ennasuus op Gisteren, 15:25, in het totaal 1 keer bewerkt

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:16

Lioren ja helaas wel.

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:42

Ik heb vanmorgen de kledingkast opgeruimt aan de kant waar ik kleding leg die buiten het seizoen zijn. Kijken wat ik heb voor de zomer.
Toen kwam ik wat oude broeken tegen, en dacht toch maar even passen. Maat 38 en 36. De maat 38 zit zo perfect en lekker. Bijna als een tweede huid zonder knijpen. Ben zo blij.
De 36 "pas" ik in, maar dat is met huppeltrekspringen :')

Het wordt tijd om naar afbouwen en maintenance te gaan kijken. En hoe ik het ga aanpakken. Elke week een paar klikjes omlaag of in stappen van 2.5? Of maandelijks omlaag? Lastig.

Afbeelding
Elk puntje is een week.
Heb regelmatig stilgestaan, maar is altijd met een grote "woosh" eraf erachteraan.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:50

Wat een mooie resultaten allemaal!

@Suzanne misschien zou je in de winter baat kunnen hebben bij een daglichtlamp om het grote verschil met de zomer misschien wat op te vangen?

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:51

Voor degenen die afgebouwd hebben en nu onderhouden, hoe hebben julie dat gedaan?