Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 22:50

iirrssjjee schreef:
Muppetmayo; in Breda! Dat tientje extra vind ik het wel waard voor de hele ervaring en we wonen maar een half uurtje rijden van Breda :)

Busymissy; ja het is heel leuk! Ik weet niet wat voor tempo je normaal loopt? Je kan evt online invullen hoe hard je moet lopen naar een bepaalde afstand voordat je word ingehaald.

Sherivey; dankjewel!

Ik loop nu rond de 6:45, maar in mijn training loop ik eigenlijk volgend weekend pas voor het eerst 10km aan 1 stuk. Ik wil gewoon niet te snel opbouwen, ik ben nu net begonnen met 3x per week te lopen in plaats van 2x en dat gaat tot nu toe heel goed. Maar dan moet ik er denk ik niet ook nog eens extra kilometers bij gaan lopen, ook al zijn dat er dan maar 2. Heel blijven heeft mijn hoogste prioriteit, maar begin zo'n zin te krijgen om weer ergens aan mee te doen, haha. Ik denk er nog even over na, weet niet goed wat wijsheid is nu.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 22:53

Tiggs schreef:
Ik breek even in zonder bijlees, sorry. Maar zijn er meer mensen die geen tempografiek meer krijgen in Garmin Connect?

Bedoel je deze Tiggs?

Afbeelding

Zo ja, staat er bij mij nog gewoon bij.. dit is de training met de loopgroep vanavond..

Goof, ik val in herhaling maar zo fijn dat het zo lekker loopt! Veel plezier alvast bij de 20km!

Suliko, veel plezier met SV (hopelijk) en iris! Leuk dat jullie samen gaan lopen!!

Samantha_

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 23:20

Ik loop toevallig wel vanaf huis heel snel een mooi gebied in, 500 meter lopen naar het bos.
Wel het bos waar de wolf zit haha.

O Goof misschien zie ik je dan nog zondag, ik heb Suliko haar ticket overgenomen!

Fijn dat het goed gaat Lisitano!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 23:31

Geweldige verslagen, Suliko en SV. Wat een prachtig avontuur! En volgens mij had Danseresje onlangs een wandelweekend, was het niet de Kennedymars?

Hier zit ik niet direct in een bosrijke omgeving maar als ik een halfuur tot drie kwartier rijd, sta ik in Appelscha, Havelte of Gaasterland.
Maar op het moment is het ook heerlijk lopen vanuit huis. Alles ontspruit en groeit en bloeit… de vogeltjes fluiten… genieten is dat! <3

Vorige week een pittige week gehad. Met de loopgroep lekkere intervallen op tempo gedaan. Donderdag ook een training met tempoblokken en zondag 2,5 uur gelopen. Had alleen wel naar Garmin moeten luisteren. :+
Had een route van 21 km uitgestippeld maar ik dacht dat we te langzaam liepen dus een afslag eerder gepakt. Komen we thuis, moesten we nog 10 minuten. := Maar even een heen en weertje gedaan.
Vanavond weer met de loopgroep getraind. Viel me niet tegen, al met al.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 07:46

Suliko, precies wat jij omschrijft! Dat blauwe in de grafiek van Namiro zie ik dus opeens niet meer.

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 08:47

SV, super mooi verslag geschreven! Leuk om te lezen, en wat mooi dat jullie het echt samen gedaan hebben.
Wat een super team zijn jullie! Die pizza ziet er lekker uit!

Lisitano, wat fijn dat het lopen weer goed voelt voor jou, ik zag leuke foto's voorbij komen van jou en Meeko in de duinen op strava, leuk!
En top dat je de Koning van Spanje gewoon gaat doen!

Puera, zo jij bent ook lekker bezig!
Zondag een flinke duurloop gemaakt!

Irisje, welkom terug!

Hier ook veel geluk met mijn woonplaats, ik kan vanuit mijn huis de mooiste rondjes over de Veluwe maken.
Soms pak ik de fiets om iets verderop te beginnen, het verveelt hier nooit.

Suliko, ja leuk! Ik heb ook zin in zondag.
Hopelijk valt het mee bij de tandarts.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 09:08

Superxiven ik lees ook altijd graag jouw verslagen (en die van Suliko ook) <3

Ik vind het sowieso echt heel leuk om al jullie verslagen te lezen, het motiveert mij echt enorm, dank jullie wel <3

Samantha uiteindelijk nog iets leuks gedaan gister? Wat leuk dat je het ticket van Suliko hebt overgenomen, veel plezier! Die weekendjes via Loopwijzer ken ik ook niet, maar klinkt wel echt heel leuk. Ik denk dat jij dat zeker aankunt! En wat een luxe, zo van huis het bos in lopen, jaloers hihi.

Lisitano wat fijn dat je de weg terug hebt gevonden *\o/* Je hebt nog even voor de Koning van Spanje, en wat ik eerder aan loopjes van jou zag moet je dit zeker kunnen :j

Iirrssjjee wat leuk dat je in Breda gaat meelopen. Lijkt me echt heel erg leuk met ook echt een fysieke auto die mee gaat rijden. Veel plezier :D Het is voor mij wat ver om voor 5 kilometer ofzo naar Breda te gaan, maar het lijkt me echt een heel leuk evenement. Mijn vriend heeft een paar jaar geleden in Coronatijd meegelopen, ik ben toen meegegaan op de fiets. Hij kwam tot iets van 30 kilometer ofzo, vond het heel leuk om ook zo mee te luisteren via de "online auto".

Suliko wat vervelend van je kies :\ Fijn dat je relatief snel terecht kunt. Heel veel plezier in Laag-Soeren! Leuk dat je met Supervixen en Ieris gaat lopen ook <3 Post vooral foto's en verslagen :D

Puera een pittige week zo!

Ieris jij ook zo heerlijk vanuit huis de Veluwe op kunnen rennen, lijkt me echt geweldig!

Hier gister weer gelopen, ik vond het wel even schakelen met die warmte zeg, pfoeh! Ik zag stiekem wel op tegen deze loop, voor mijn gevoel vorige week en ervoor minder gelopen en kortere intervallen, nog steeds niet hersteld (last van mijn bijholtes) en dan nu de 6 minuten achter elkaar. Het is me alles meegevallen, ik heb het goed vol kunnen houden ondanks de warmte. Achteraf voor mijn doen nog best snel gelopen ook, dus helemaal blij dat ik toch ben gegaan. Wel echt super vervelend, bij elke stap voelde ik mijn bijholtes en pijn in mijn tanden daardoor. Zou fijn zijn als dat een keer klaar zou zijn.
En nog steeds heel blij met mijn schoenen <3

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 09:35

Samantha_ schreef:
O Goof misschien zie ik je dan nog zondag, ik heb Suliko haar ticket overgenomen!

Oh leuk! Hoe laat ga je starten en welke afstand wil je lopen?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 09:56

Hier nog eentje die geniet van de uitgebreide verslagen met foto's :)) SV en Suliko: Bedankt! :))

Ik woon in Drenthe, randje 'stad'. Met 2km sta ik aan de rand van een klein heideveld. Hier vanochtend 9k interval. Had liever in korte broek en shirt gelopen, maar gezien mijn marathon 21 juni is werd het een lange broek én jasje. Een beetje wennen aan warmte. Waarschijnlijk pak ik vrijdag de trein naar Beilen en loop vanaf daar weer naar huis voor mijn duurloop.

Na 21 juni neem ik 2 weken looprust (of heel misschien kleine stukjes, als ik daar zin in heb). Daarna hoop ik te kunnen trainen voor een scherpe 10k tijd.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 10:19

Winged schreef:
Had liever in korte broek en shirt gelopen, maar gezien mijn marathon 21 juni is werd het een lange broek én jasje. Een beetje wennen aan warmte.

Ik snap deze logica nooit zo :o
Je krijgt het toch wel warm, waarom zou je jezelf dan nu kwellen met extra lagen kleding? Je lijf went de komende (meer dan) anderhalve maand ook wel aan de warmte.
Anyway, lekker gelopen en leuk dat je ook al een doel voor ogen hebt voor na je marathon!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 10:27

Ja die logica snap ik ook nooit zo goed.

Goof, ik start 13u, twijfel nog tussen 10 en 21. Wil me niet stuklopen aangezien ik 2 weken later de halve in Utrecht loop.

Lekker gelopen muppet! Geeft dan toch een lekker gevoel als je geweest bent. Balen van je bijholtes.

Ik heb ook net gelopen. Ik denk ik begin met die trainingen die ik nooit af heb kunnen maken van november, trainen voor snelle 10.
Heb 3x 1 km 5:15/5:40 gelopen. Vond m pittig met de warmte, dus na elke km even wandelen om te drinken.

Nee we hebben gisteren eigenlijk alleen boodschappen gedaan haha. M’n dochter was bij haar vader en mn zoon had nergens zin in.
Vandaag dacht ik aan de dierentuin maar hij ligt nog te tukken. Lastige leeftijden hoor, als ze klein zijn vinden ze alles nog leuk haha.

O ja we hebben gisteren ook ijs gemaakt want we hebben sinds maandag een Ninja Creami.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 10:29

Goof schreef:
Winged schreef:
Had liever in korte broek en shirt gelopen, maar gezien mijn marathon 21 juni is werd het een lange broek én jasje. Een beetje wennen aan warmte.

Je krijgt het toch wel warm, waarom zou je jezelf dan nu kwellen met extra lagen kleding? Je lijf went de komende (meer dan) anderhalve maand ook wel aan de warmte.
Anyway, lekker gelopen en leuk dat je ook al een doel voor ogen hebt voor na je marathon!

Ik doe dit ook hoor. Niet extreem, maar toen ik voor Rotterdam trainde, liep ik regelmatig met een laagje extra.

Dan hoef ik niet een week van tevoren in de stress te schieten omdat het ineens 'wel' 15 graden wordt, zoals 80% van de lopers die ik volg. :o

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 10:30

Goof schreef:
Winged schreef:

Is ook deels gevoelsmatig hoor. En misschien jezelf wat kwellen, maar tegelijkertijd leer ik nu lessen die ik de komende weken goed kan gebruiken. Door te weten hoe mijn lijf reageert op 9km met gevoelstemperatuur X kan ik uitzoeken wat ik nodig heb om verdere stappen te zetten.

Overigens viel het kwellen best mee. Het was warm, maar niet dat ik spontaan oases zag verschijnen ;) (of dat kan doordat ik grotendeels langs water heb gelopen...) Met het uitlopen (2k) wel in tshirt gelopen.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 14:30

Ik lees alleen nog af en toe mee, maar moet toch echt even reageren op Suliko en Supervixen. Wat een super mooie verslagen van een gave run! Echt niets dan respect vanaf mijn kant!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-25 15:24

Dank je wel <3

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 20:41

Suliko & SV bedankt voor jullie tips, ik zit nu heerlijk te zoeken tussen alle gave trails, keuzestress!

Ik heb net mijn eerste loopje gedaan uit mijn nieuwe huis <3 . Er moet zoveel gebeuren, alleen de buitenmuren en een half dak blijft en we doen nagenoeg alles zelf dus het was er de afgelopen 3 weken even bij ingeschoten. Maar wat een omgeving! En de paardjes aan huis!

Ik las net iets over dat het noorden niet mooi is, dit is in Drenthe, net naast de hoofdstad :)

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb nu maar 5 km gelopen en ik kijk er naar uit om deze omgeving nog veel meer te mogen verkennen op de hardloopschoenen.

Ik zal vanaf nu ook proberen om weer iets meer op iedereen te reageren maar deze egopost wilde ik met jullie delen :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 20:41

Genieten Lies <3

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 20:50

Prachtig! <3

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 21:16

Mooi daar Lies :j

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-25 21:25

Drenthe vind ik prachtig!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 21:25

Prachtig Lies, en heerlijk de paarden aan huis. Geniet van je verkenningen!

Ik heb vandaag 9 km gelopen met 10x een 400m interval op 5km pace (voor mij is dat nu op 5:30) Dat leek best pittig met de warmte, ik zag er een beetje tegenop maar dacht ik ga gewoon en zie wel hoe ver ik kom. Om 18 uur was het hier nog 25 graden. Maar iedere interval die volgde ging steeds lekkerder. Merk dat ik weer anders begin te lopen. Was uiteindelijk heel fijn. Ik heb wel de binnenkant van mijn bovenarmen schraal geschuurd op mijn loophemdje, maar vond het toch echt geen weer om met een kort mouwtje te lopen. Kijken hoe ik dat op ga lossen de volgende keer.
Ik heb nu met het inlopen een paar keer een kort sprintje gedaan en dat maakt enorm verschil met mijn ademhaling en hartslag de eerste intervallen. Dus die ga ik er ook inhouden. Bedankt voor deze tip!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 21:25

O wat gaaf Lies! Genieten!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 21:35

Oh, en ik heb me zojuist ingeschreven voor Wings for life. Als vandaag 9 km lukt kan ik er zondag ook 10 lopen.Zin in.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 21:47

Dus lekker verhuisd Lies_Sparkle. Geniet er van.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 21:59

BusyMissy schreef:
Oh, en ik heb me zojuist ingeschreven voor Wings for life. Als vandaag 9 km lukt kan ik er zondag ook 10 lopen.Zin in.

Zo is dat! Goed van je.