Ik ga die score ook gewoon in de toekomst niet zo serieus nemen dan maar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Fenn schreef:Nederland is prachtig inderdaad! Als ik over een maand of wat beter in vorm ben doe ik ook graag een keer mee met een meeting hier in de buurt (Utrechtse Heuvelrug), maar juist op de Veluwe of ergens anders om te trailen(en geen probleem om iemand ergens op te halen hoor als iemand uit deze regio ook mee wil
)
MuSLi schreef:Is die score dan alleen bij de dagelijkse suggestie? Want ik liep vandaag een training uit het 10KM schema en die had dus niet die score...
Supervixen schreef:MuSLi schreef:Is die score dan alleen bij de dagelijkse suggestie? Want ik liep vandaag een training uit het 10KM schema en die had dus niet die score...
Ook als je zelf een workout maakt.
MuSLi schreef:De training uit het Garmin 10km schema was een redelijk uitgebreide met allerlei oefeningen erin. 4x30 seconden cadans oefening, 4x30 seconden acceleratie oefening en dan nog iets met "heuveltraining". Daar draaide de workout echt om, geloof ik.
Nu kijk ik naar de komende dagen in het schema en staan er serieus bij elke workout: die cadans oefening én die acceleratie oefening en daarna dan een trainingselement.. blijft dat zo? Zijn er mensen met ervaring met de Garmin schema's?
IMAY1990 schreef:MuSLi schreef:De training uit het Garmin 10km schema was een redelijk uitgebreide met allerlei oefeningen erin. 4x30 seconden cadans oefening, 4x30 seconden acceleratie oefening en dan nog iets met "heuveltraining". Daar draaide de workout echt om, geloof ik.
Nu kijk ik naar de komende dagen in het schema en staan er serieus bij elke workout: die cadans oefening én die acceleratie oefening en daarna dan een trainingselement.. blijft dat zo? Zijn er mensen met ervaring met de Garmin schema's?
Die van Jeff beginnen idd allemaal met die drills. Ik vond persoonlijk de interval training uitdagend maar leuk, de hill sprints qua training een beetje nutteloos maar dat kan liggen aan dat het voor mij 4 keer 15 seconde omhoog 15 seconde naar beneden was en that was it. Goal pace trainingen waren ook wel leuk maar het verschil in tempo met de interval trainingen was niet zo hoog. En de long runs zijn verkeerd geprogrammeerd als ik het internet mag geloven. De afstanden die in het plan in km hadden moeten zijn zijn in mijlen ingevoerd en worden dan weer omgerekend naar km en aan je voorgeschoteld. En Jeff is van de run-walk-run method maar met de long runs moet je "ineens" gewoon een x aantal km doen. Of zelf maar inschatten wanneer wandel breaks tussendoor zouden moeten.
MuSLi schreef:IMAY1990 schreef:Die van Jeff beginnen idd allemaal met die drills. Ik vond persoonlijk de interval training uitdagend maar leuk, de hill sprints qua training een beetje nutteloos maar dat kan liggen aan dat het voor mij 4 keer 15 seconde omhoog 15 seconde naar beneden was en that was it. Goal pace trainingen waren ook wel leuk maar het verschil in tempo met de interval trainingen was niet zo hoog. En de long runs zijn verkeerd geprogrammeerd als ik het internet mag geloven. De afstanden die in het plan in km hadden moeten zijn zijn in mijlen ingevoerd en worden dan weer omgerekend naar km en aan je voorgeschoteld. En Jeff is van de run-walk-run method maar met de long runs moet je "ineens" gewoon een x aantal km doen. Of zelf maar inschatten wanneer wandel breaks tussendoor zouden moeten.
Thanks voor de info. Klinkt inderdaad bekend. Die drills vind ik best wel een beetje zonde van mijn training, eerlijk gezegd. De andere trainingen zagen er ook niet heel erg aantrekkelijk uit, dus ik denk dat ik een ander schema ga pakken en de workouts dan maar zelf in Garmin moet gaan invoeren. Hier word ik in ieder geval niet perse blij van